יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

מולטי-מאם להקלה בהנקה





לקראת שבוע ההנקה הבינלאומי אשר חל בשבוע הראשון של אוגוסט מדי שנה, עולה שוב הדיון סביב הנושא. לאחרונה התווספו פעילויות ומאמצים, גם מטעם מערכת הבריאות וגופים נוספים הקשורים לתחום בריאות התינוק והפג, והן מטעם חברות מסחריות, וזאת על מנת לקדם את הצלחת תהליך ההנקה.  

מאז החלו לשווק את תחליפי החלב, חלה ירידה משמעותית בניסיון להניק את הילד וכך במשך שנים התפתחו להם, תחליפי חלב, השוק צמח וגרם לאימהות טריות לעתים להרפות מהר מדי ולגשת לפתרון "הקל" יותר.

כמה נתונים: בעשור האחרון, חלה שוב עליה דרמטית בנכונות לחזור לטבעיות שלנו, לחלב אם. גם בסקר שנערך על ידי משרד הבריאות עולה נתון גבוה של רצון הנשים להניק. אחוז הנשים היהודיות  אשר הצהירו בכוונתן להניק מיד אחרי הלידה, עמד על %88.4 ואילו בקרב  היולדות  הערביות עולה כי  % 97.7 הנשים, הצהירו על כוונה זו.

מבחינת משך תקופת ההנקה, אחוז האימהות שדיווחו על הנקה בששת החודשים הראשונים של התינוק – עמד על  51% מהנשים היהודיות ואילו 64.6%  אימהות ערביות.

בין הסיבות להפסקת ההנקה, צוינו סיבות רבות, בניהם, חוסר עליה במשקל, חסר חלב בעיות במבנה השד, חזרה לעבודה ועוד.


מנסיון, אני יכולה להגיד שעם בני הגדול, היתה לי מאוד קשה ההתחלה, 
 וכמה פעמים היתי על סף יאוש והצלחתי להבין אמהות אחרות שנשברו בתחילת הדרך. נעזרתי ביועצת הנקה, לא מוצלחת, ניסיתי כמה אביזרי עזר בהתחלה, שלא היה לי נוח איתם לטווח הארוך, היו כאבים, עייפות... אך לבסוף, כשעוברים את השלב הזה, זה מתחיל להיות קל וזורם. הרבה פעמים כששומעים שהנקתי למשך שנה, אומרים לי "כל הכבוד" ואני עונה, שדווקא מאוחר יותר, זה הרבה יותר קל. התינוק לומד, יונק יותר ביעילות, מתחיל גם לאכול מזון מוצק אז כמות ההנקות ביום יורדת וכו'. 


קצת לפני שבוע ההנקה, אני מתחילה להניק בפעם השלישית, וכן יש לי כבר הרבה יותר ניסיון ובטחון לעומת הפעם הראשונה. ישבה לידי ביולדות בלילה, אמא אחת בחדר הנקה בבית החולים וניסתה להניק ולא הצליחה לחבר את התינוקת שלה. נכון שאומרים שיש תמיכה ועזרה וביום מסתובבת אחות שעוזרת להניק, אך היא לא היתה באותו רגע או שהאמא הזאת לא ביקשה עזרה. ראיתי והבנתי את התסכול שלה, וזה החזיר אותי אחורה. וגם בפעם הזאת, שאני ניגשת להתחיל את ההזנה באמצעות ההנקה, לא הכל הלך חלק מהרגע הראשון. לא מייד התינוק התחבר, לא היה לי מספיק חלב ביומיים הראשונים (חשוב לדעת שזה לוקח לפעמים כמה ימים ולא להגיד ישר "אין לי מספיק חלב" כמו עוד כל מיני אמירות שהרבה פעמים סובבים זורקים מבלי לדעת באמת), הופיעו לי קצת כאבים, היתי עייפה אחרי לידה ולא היה לי סלבנות לשבת המון זמן או לקום כל כמה שעות לגשת לתינוקיה... 


חלק מהנסיון הזה הוא גם להעזר באביזרי עזר. בדיוק לא מזמן קיבלתי מוצרים חדשים של מולטי-מאם להתנסות, וכשארזתי תיק לבית החלוים, גם הם נכנסו פנימה. כדי "להקדים תרופה למכה".


בימים אלו הושקה בארץ ע"י סדרת "מולטי מאם" למיניקות, ביבוא בלעדי של חברת "דרורת"  המשווקת תכשירים רפואיים.

אז בקצרה על המוצרים שלהם:
מולטי-מאם היא  סדרת מוצרים טבעיים ומבוססי מחקר ויעילות המיועדת  לטיפול בבעיות הנגרמות מהנקה. המוצרים מבוססים על פטנט עולמי של מולקולת ה-QR 2, אשר מהווה פריצת דרך רפואית לטיפול בחיידקים וזיהומים. המולקולה נצמדת לחיידקים מכל הכיוונים ולא מאפשרים להם להיצמד לרקמת הגוף, להתרבות ולהתפתח, ובכך בעצם מחסלת אותם.
אני התנסתי בשני מוצרים מהסדרה למיניקה:

 מולטי-מאם קומפרסים ו- מולטי-מאם באלם:
הבאלם של Multi-Mam - מיועד למריחה חיצונית על הפטמות. תפקידו להגן על עור הפטמות ומסביב להן, למנוע התייבשות וסדקים, לשמור על עור רך גמיש ובריא במהלך ההנקה ולאחריה.
הוא מבוסס על שמנים צמחיים ושעוות דבורים מטוהרת, ולמעשה מהווה תחליף לשימון הטבעי של עור הפטמה אשר הוסר  בעקבות ההנקה. המוצר טבעי לחלוטין ולכן אין צורך להסירו  לפני ההנקה. טעמו וריחו ניטראלי. 
עוד דבר שאהבתי בבאלם, שהוא מומלץ גם כטיפול מניעתי, לשימוש עוד לפני תחילת ההנקה, כהכנת הפטמה להנקה עוד בזמן ההיריון וכמובן בתקופת ההנקה.
השתמשתי במשך הימים הראשונים כשצרב לי, כאשר התינוק התחבר להנקה, הרגשתי הקלה מהירה ותוך כמה ימים חלפו הכאבים לגמרי.
מחיר לצרכן: 59 שקל.

הקומפרסים  של Multi-Mam –  קומפרסים המיועדים לטיפול והרגעה של תופעות הכאב סביב הפטמה, והם מהווים גישה חדשנית לטיפול מידי וטבעי בפטמות פצועות וסדוקות. הקומפרסים ספוגים בג'ל ביו אקטיבי.
השימוש בהם מקל ומרגיע מידית את העור העדין של הפטמה ומסביב לה. הקומפרסים מפחיתים את הכאב ואף מטפלים ומונעים זיהומים שעלולים להיווצר סביב הפטמה. הקומפרסים מעניקים הגנה מפני זיהומים ופטריות, ותומכים בתהליך הריפוי הטבעי של הפטמה. המוצר טבעי לחלוטין ונטול חומרים משמרים וחומרי טעם וריח. גם כאן אין צורך להסיר לפני ההנקה!

משחות כבר הכרתי בעבר מחברות שונות, אך קומפרסים זה היה לי חדש, הם מאוד קומפקטים, גם בתיק, וגם בשימוש. השתמשתי איתם גם למשך כמה ימים או לפי הצורך, מניחים אותם למשך 5 דקות לפחות. לדעתי רעיון מעולה.

מחיר לצרכן: 59 שקל.

(במגירה בבית החולים)


בכלל אני חושבת, שצריך להביא מוצרים מסוג כזה גם למחלקות היולדות, כמו שמחלקים תמ"ל, כדי להקל על אם טריה שמניקה ונתקלת בכאבים.

עוד טיפ קטן ממני למניקות המתחילות, כדי למזער כאבים, צריך באמת להקפיד על כך, שהתינוק אוחז נכון ופותח פה גדול, אחרת צפויים כאבים בפטמות. וכן, אל תתביישו לבקש עזרה, אבל צריך גם להפריד בין עזרה לבין כל מיני אמירות שלפעמים שומעים מסביבנו שרק מלחיצים אותנו, כמו "אין לך מספיק חלב" או מבנה הפטמה לא טוב וכו'. ברוב המקרים זה לא נכון...


מיובא ומשווק על ידי חברת התרופות והציוד הרפואי "דרורת". להשיג בבתי מרקחת פרטיים ברחבי הארץ.
לבירור נקודת מכירה : 03-682225, 
בפייסבוק: מולטי מאם.   https://www.facebook.com/MultimamMwltyMm
אתם יכולים לפנות אליהם דרך דף הפייסבוק ולבקש דוגמיות:



(נכתב ב-4.8.2013)



  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...