יום שלישי, 11 באפריל 2017

אטרקציות ובילויים בפסח 2017 בכל הארץ





אביב הגיע פסח בא ואיתם החופש וזמן לצאת לטייל! 
הפוסט מלא פעילויות שחלים במהלך חופשת פסח, חלקן ללא תשלום, חלקן בתשלום. מחולקות לפי אזורים בארץ ובסוף הפוסט תמצאו רשימת מוזיאונים הפתוחים בחינם בחסות בנק הפועלים.

אזור המרכז



  •   "עולמו של יובל המבולבל" – פסח 2017

פסטיבל ראשון מסוגו בארץ בכיכובו של כוכב הילדים האהוב יובל המבולבל


12/4-16/4 ,חוה"מ פסח 2017, אמפיתיאטרון וואהל פארק הירקון תל אביב


ההפנינג יכלול תחנות הפעלה מבולבלות וממותגות יובל המבולבל הכוללות: בובות ענק ייחודיות בדמותו של יובל המבולבל, מתנפחים מיוחדים, פינות צילום מבולבלות עם דמויותיו של יובל המבולבל, פינות יצירה  ועוד...

מיוחד לפסטיבל מופע מרכזי וחגיגי בכיכובו של יובל המבולבל.

בואו להצטרף לעולם שכולו מבולבל, לשעתיים וחצי של בילוי , בידור והנאה לכל המשפחה!

מחיר כרטיס: 115 ש"ח, חברות האשראי: ויזה 1+1 ב- 109 ש"ח, לאומי קארד 1+1 ב- 115 ש"ח,
כאל פועלים גולד עסקים 49 ש"ח
** מחירים מיוחדים לחברי הסתדרות המורים, קרנות השוטרים, בנק מזרחי טפחות, מועדון נכון, מועדון שלך, חבר, מועדון טוב ,בהצדעה, עיריית ת"א, ארגון המורים.
                                                        
*רכישת כרטיסים דרך קופות פשבר
http://www.pashbar.co.il/ טלפון: 03-5745005




  • חירות עם מהות


מרכז מהותי מזמין את כל המשפחה לחגוג את פסח עם שלל פעילויות שמציתות את הדמיון.
מהותי, מרכז חווייתי אינטראקטיבי היחיד מסוגו בארץ, יקיים במהלך חוה"מ פסח בין התאריכים 7-8 ו- 12-13 באפריל מגוון פעילויות מרתקות ומהנות לילדים ולנוער בשיתוף עם ההורים. בין הפעילויות: תעלומה בארמון – כתב חידה חדש ומלא אקשן 
מסע אינטראקטיבי אל תוך עצמנו במטרה לגלות איך ניתן להשפיע סביבתנו
הפעלה יצירתית המאפשרת הצצה פנימית לעולמו של הילד
והצגת יחיד איכותית עם ערך מוסף לקטנטנים.

להלן פירוט הפעילויות:
·         תעלומה בארמון – כתב חידה חדש ומלא אקשן- חידון חדש המזמין ילדים והורים לגלות לחש סודי לפני שהארמון ייסגר... הפעילות מבוססת על שיתוף פעולה בין הורים וילדים כאשר המטרה היא להצליח יחד במשימה משותפת תוך כדי פתירת חידות ומשימות שונות ומגוונות. מעבר לחוויה המהנה שבהתגברות על אתגרים, מהווה הפעילות הזדמנות להתוודע אחד לשני ולשוחח על מצבים, רצונות, חלומות ושאיפות שלא תמיד מתאפשר לנו לשוחח עליהם במהלך שגרת היומיום.  ההתקדמות בחידון היא בקצב אישי לכל זוג במסגרת זמן הפעילות. עם סיום הפעילות, כל זוג יקבל מזכרת אישית שתייצג את המסע המשותף שעבר בחידון. תוכן הפעילות מותאם באופן מיטבי לילדים בגילאי 8-12. במקרה שמתלווים אחים או אורחים – תותר גם כניסה לילדים בטווח הגילאים שבין 6 ל-14. משך הפעילות: שעה ורבע. מחיר: 25 שקלים לילד, מלווה בחינם.

·         סיור אינטראקטיבי- הסיור החדש במהותי, מזמין את כל המשתתפים, הורים וילדים, לצאת למסע היכרות עצמית מעורר מחשבה על איך כל אחד מאתנו יכול להשפיע על סביבתו . הסיור כולל תחנות אינטראקטיביות כשבכל אחת מהן הפעלה מרתקת. תוכן הפעילות מותאם לילדים מגילאי 8, עם זאת תותר כניסה לגילאי 6 ומעלה. משך הסיור: כשעה ורבע. מחיר: 25 שקלים למשתתף.

·         "כוכב הסרט הוא אני"- פעילות יצירתית המזמינה את ההורים והילדים ליצור כרזת קולנוע אישית בכיכובו של הילד המאפשרת הצצה מרתקת לעולמו הפנימי. יחד מגלים תכונות, אהבות וחלומות. הפעילות כוללת שימוש באפליקציה מיוחדת, חומרי יצירה, שיח הורה וילד, והצגה משותפת של כרזות הסרטים. תוכן הפעילות מותאם מגיל 8, עם זאת תותר כניסה לגילאי 6 ומעלה. מחיר: 25 לילד, מלווה בחינם.

·         "מסע בארץ האור"- הצגת יחיד המספרת את הסיפור של אור וחברו הטוב, קופי הקוף. יחד הם יוצאים למסע בעקבות מפת אוצר מסתורי. תוך כדי המסע הם לומדים להכיר את עצמם, את הייחודיות שלהם ואת היופי בשיתוף פעולה. בהצגה משולבות משימות והפעלות המזמנות אפשרות ביטוי. הפעילות מתאימה לילדים בגילאי 4-6. מחיר: 25 לילד, מלווה בחינם.

לאורך כל החג תינתן הטבה מיוחדת: 10% הנחה למזמינים 2 כרטיסי ילדים לאותה הפעילות.
פרטים והרשמה באתר מהותי: http://www.mahuti.co.il או בטלפון: 03-7181333.
מרכז מהותי, רח' שאול המלך 21 (ברחבת הקאמרי) , תל אביב

מהות החיים הינו ארגון הפועל לתועלת הציבור וללא כוונות רווח תחת הקרן המשפחתית על-שם תד אריסון. הארגון נוסד במטרה להגביר את המודעות האישית ולהעניק כלים להשגת שלום פנימי.

← פוסט על הביקור שלנו בפעילות במרכז מהותי מוזמנים לקרוא כאן



  • פסח בגן המדע בשיתוף ערוץ yes


פירמידת ענק, קסמים מדעיים, נס הבלון שלא מתפוצץ ומופע בלעדי לפסח של ''יורם החכם וקסם המדע"/


לראשונה בישראל, חוויה מדעית לילדי הגן וכיתה א' בשיתוף מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע

אחרי שהכיר לילדים בעונות קודמות את "עולם המספרים" ו"עולם הצורות", חוזר יורם החכם בעונה חדשה וחכמה במסגרת "yes עם מי לגדול", עולם התוכן לילדים המקביל את תכני הטלוויזיה לילדי הגיל הרך עם עולמות התוכן בגנים. "יורם החכם וקסם המדע" הינה סדרת ההרפתקאות לילדי הגן וכיתה א' המעניקה היכרות ראשונית עם עולם המדע.

העונה החדשה העוסקת במדעים הינה בשיתוף פעולה עם מכון דוידסון לחינוך מדעי המהווה את  הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע ועוסק בהנגשת המדע לקהל הרחב מתוך אמונה כי חברה שמבינה מדע, חושבת מדע ומונעת על ידי מדע היא חברה טובה יותר, מתקדמת יותר ומפותחת יותר. במסגרת שיתוף הפעולה העניק המכון  לסדרה ייעוץ מדעי ואישר את כל התכנים המדעיים בסדרה, בנוסף, הניסויים המדעיים בסדרה נערכו וצולמו בגן המדע הנמצא בקמפוס מכון ויצמן למדע בהשגחת מדעני המכון. 

     שחקנים: ציפי שביט, דן קיזלר, דקלה הדר, פזית מינקובסקי, יוצר והבמאי הסדרה: רני מגר.
 
      "יורם החכם וקסם המדע", החל מ-6.4 ב-yesVOD ובערוץ ניק ג'וניור רק לילדי yes


  במקביל לעונה החדשה, תעלה במהלך חופשת הפסח ההצגה ''יורם החכם וקסם המדע'' בגן המדע של מכון דוידסון ברחובות כפעילות לכל המשפחה.
      בין התאריכים: 1.4. - 18.4.

ה   ההצגה ''יורם החכם וקסם המדע'' תתקיים בימים 11,12,15,17 באפריל 2017 תשע"ז, בשעות- 11:00, 13:00, 16:00

     מוזיאון גן המדע, מכון דוידסון לחינוך מדעי, מכון ויצמן למדע ברחובות כמה:
  
מ   מחירים: מבוגר: 40 ש"ח, ילד (18-5): 35 ש"ח, משפחה: 150 ש"ח, אזרח ותיק: 20 ש"ח, סטודנט/נכה: 20 ש"ח, פעוט (מתחת לגיל 5): חינם, חיילים בשירות חובה/בני/בנות שירות לאומי: חינם.
      * הנחה של 10% לרוכשים באתר!






  • מרכז המבקרים של רולדין מציע שלל חוויות מתוקות לילדים במהלך חג הפסח


בואו לשמוע על ההיסטוריה המרתקת של רולדין, לצפות על הקונדיטוריה הראשית מלמעלה, לקבל נתוני יצור מעניינים ואז... להיכנס לחדר הסדנאות ולהכין בעצמכם קינוחים כשרים לפסח.


סדנאות הקינוחים יערכו בתאריכים 5-18.4


במרכז המבקרים של רולדין הילדים ייהנו מחוויה מלהיבה שתכלול סדנת מתוקים: קינוח ג'לי וקצפת עם ממתקים, ממתק שוקולד קוקוס וכוס קינוח פודינג שוקולד



רולדין מציעה בילוי ייחודי וחוויתי במרכז המבקרים  ROLADIN SENSES, מרכז מבקרים מתוק ומעורר דמיון. במרכז רולדין יקבלו הילדים והוריהם הצצה נדירה, מרתקת ויחידה מסוגה אל עולם הקינוחים של רולדין עם סדנאות מתוקות וכשרות לחג הפסח.


בלב פרדסי השרון, במושב השקט קדימה, נמצא מרכז המבקרים של רולדין, מעל הקונדיטוריה הראשית שמשתרעת  על שטח של 3,600 מ"ר ומתמחה בייצור בעבודת יד. מרכז המבקרים של רולדין, מציע סדנאות מתוקים בעבודת יד להורים ולילדים.

במרכז המבקרים ישנן שולחנות עבודה עליהן ממתינים לילדים ולמבוגרים כל חומרי הגלם להכנת קינוחים: קינוח ג'לי וקצפת עם ממתקים, ממתק שוקולד קוקוס וכוס קינוח פודינג שוקולד. במהלך הסדנא יוסבר לילדים על חומרי הגלם השונים ועל דרך וטכניקת העבודה איתה.


מרכז המבקרים, הנמצא בקדימה, פועל במהלך פסח בין השעות: 9:00-16:30.

הביקור כרוך בתשלום: 40 ₪ לילד/מבוגר.  יש לתאם מועד לביקור מראש דרך האתר: www.roladin.co.il



  •   פסח במוזיאון היהלום רמת גן


מוזיאון היהלומים ברמת גן יקיים פעילות מיוחדת לכל המשפחה במהלך חוה"מ


 12-13.4.2017, בין השעות 10:00-14:00



מוזיאון היהלומים ע"ש הארי אופנהיימר, ברמת גן יקיים בחוה"מ פסח פעילות מיוחדת לכל המשפחה, שכולה בסימן ההגדה של פסח. כל ילד שיגיע במהלך חוה"מ פסח למוזיאון היהלומים, יוכל להכין לעצמו הגדה של יהלום, המספרת את סיפור היווצרות היהלום, כרייתו וליטושו.

כל ילד יקבל בכניסה למוזיאון הגדה להכנה עצמית ובמהלך סיור בין תחנות המידע, בשילוב עם עזרה ממדריכי המוזיאון, הוא יתגבר על הקושיות ויכין הגדת יהלום לתפארת.

ההגדה תהיה מורכבת מסיפור היהלום, תוך דגש על רעיון "היציאה מעבדות לחירות" כמוטיב בהליך עיבוד היהלום – "יציאה מחושך לאור" – מיהלום גלם החבוי במעמקי כדור הארץ ועד ליהלום מלוטש המפיק מתוכו את מירב האור והברק.

וברוח ההגדה של פסח, ילמדו הילדים שיגיעו למוזיאון על ארבעת הקושיות המרכזיות אודות היהלומים.

פעילות חול המועד פסח תתקיים בימים ד' – ה',
ט"ז-י"ז ניסן תשע"ז,  12-13 באפריל בין השעות 10:00-14:00.


דמי כניסה: ילד – 12 ₪. מבוגר – 24 ₪.

מוזיאון היהלומים ע"ש הארי אופנהיימר, ז'בוטינסקי 1 רמת גן, (כניסה מרח' שלום זיסמן 3),
 טלפון: 03-5760219 



  • מוזיאון האדם והחי בפארק הלאומי ר"ג


בחג האביב אנו נהנים מפריחה מרהיבה ומן החרקים שנהנים גם הם מהפרחים. זהו זמן מצוין לבקר בתערוכה החדשה "אגד פרחי בר וחרקים בישראל" במוזיאון האדם והחי שבפארק הלאומי ברמת-גן.
באותה הזדמנות אפשר לבקר בתערוכה
עטורת השבחים " חיות הפרא של נחום גוטמן" וכן בתצוגות הקבע על האדם הקדמון, בעלי חיים וגוף האדם.

המוזיאון יהיה פתוח עד השעה 16:00 בימי חול המועד פסח 12-13.4, וכן בשישי ובערב חג שני בבוקר.
ב 12 וב 13 באפריל בשעות 10:00, 11:00, 12:00 המוזאון יקיים סיורים בנושאים הבאים:

12.4.17  יום רביעי "נדידה"
בני ישראל נדדו במדבר-מה זו נדידה ? האם רק בני אדם נודדים ?

13.4.17 יום חמישי בעקבות "אגד פרחי בר וחרקים בישראל"
הכרות עם התערוכה החדשה
" אגד פרחי בר וחרקים בארץ ישראל" בתערוכה מוצגים  דפים מתוך יומן הרשמים של האמן המוערך אליעזר זוננשיין ובו קומפוזציות של פרחי בר וחרקים שהאמן ליקט מרחבי הארץ ולצידן הערות, הגיגים, סיפורים אישיים ועובדות מדעיות שכתב זוננשיין על כל מין וזן, בכתב ידו. פרי עבודת מחקר מקיפה שעשה האמן במשך כארבע שנים.
(הסיורים כלולים במחיר הכניסה למוזאון)

תערוכות במוזאון:

"תערוכת חיות הפרא של נחום גוטמן"
האמן כצייד, כפי שתיאר אותו נחום גוטמן, "צד" בעזרת מכחול את אופיו המיוחד של בעל החיים. ה"ציידים" בתערוכה זו משתמשים באמצעי ציד שונים:
דיו וצבע, עדשת המצלמה, חוט ברזל ונייר. תערוכה פעלתנית שמספרת - בעזרת עבודות אמנות ומוצגים מתוך אוסף המוזאון  - את סיפורן של חיות הפרא.
"בעקבות ההולכים על שתיים.. האדם הקדמון" – תצוגת קבע
ההתחקות אחר מוצא האדם, כמוה כניסיון לפתור תעלומה בלשית מסובכת. אנחנו מזמינים את המבקרים להיכנס אל העולם הפרהיסטורי המספר את תולדות האדם בשלבים השונים בהתפתחותו עד ימינו. 

עוד תצוגות קבע בנושא: התפתחות היצורים החיים על פני כדור הארץ, זוחלים ודינוזאורים, תנועה שלד ושרירים, המוח ומערכת העצבים, תקשורת וחושים, רבייה ותורשה
שעות פתיחה מיוחדות לחג הפסח:

10.4.17- ערב חג המוזיאון סגור
11.4.17 חג פסח 10:00-17:00
12-13.4.17 חוה"מ 9:00-16:00
14.4.17- יום שישי 9:00-13:00
16.4.17 ערב חג שני 9:00-13:00
17.4.17 חג שני  10:00-17:00
מוזיאון האדם והחי. טלפון 6315010 – 03
מחירי כניסה למוזיאון:  26 ₪ למבוגר ו-20 ₪ לילד מעל גיל 5,
 21 ₪ לתושבי רמת-גן, 17 ₪ לילד תושב רמת-גן, 13 ₪ לאזרח ותיק

     

  • מיכל נגרין לילדים ומבוגרים



עולם הפנטזיה של מיכל נגרין מציע יום של חוויה לילדים ומבוגרים בחופשת הפסח



העולם של מיכל נגרין בבת ים, לוקח אותנו לחוויה הנוגעת בכל החושים ומחזירה אותנו לתמימות המרגשת של הילדות: שילוב של הקסם המנצנץ העומד מאחורי התכשיטים של המעצבת, עם סיפור ההצלחה המרגש ומעורר ההשראה שמזכיר לכולנו שהכול אפשרי!

בלעדי בחופשת הפסח:

בואו לגלות את הקסם ולהכיר עולם נפלא בו פנטזיה ויצירה נפגשים בסיור מרתק וסדנת יצירה ייחודית לילדים ולמבוגרים של מסגרת מגנט לתמונה למזכרת, בחוויה בלתי נשכחת

מה כוללת הפעילות?

-  אלפי נורות מנצנצות בכל הצבעים והמרקמים, בתי בובות מאירים בכל הגדלים, המאובזרים באלפי מיניאטורות מסוגים שונים, שנדלירים, פינות ייחודיות, מייצבים, שכבות וסביבות של התרחשות, שמפתיעות בכל פעם מחדש.

- צפייה בסרט המתאר את דרכה האישית והמקצועית של מיכל נגרין.

- סיור להכרת תהליכי העבודה במחלקות המפעל המגוונות: תכשיטים, אופנה וחפצי נוי. במהלך הסיור תוכלו להתרשם מתהליכי הייצור המרתקים, להיחשף לתהליך היצירה המתחיל ברעיון ומסתיים במוצר המוגמר ולגלות עולם של השראות חומרים ושל עבודת יד כחול לבן.

- סדנת יצירה של מסגרת מגנט לתמונה – במסגרת הסדנה ניתן להצטלם במכונת הצילום המיוחדת של מיכל נגרין ולהכין מסגרת מגנטית המעוצבת בגרפיקה הייחודית של המותג, ולקשט באבני חן וקריסטלים. את התמונה ניתן גם להדביק כמגנט למקרר.

- אירוח בגלריית קפה הייחודית, כולל קפה/שוקו ועוגה כשרה לחג.

בגלריה תוכלו להתרשם מהאוסף הפרטי של מיכל נגרין המוצג בגלריה וכן לרכוש פריטים ייחודיים במחירי מבצע.

שעות הפעילות :                                                                                                                                  הפעילות תתקיים בין התאריכים ה- 2/4-18/4 כולל. (לא כולל  ימי שישי ושבת, ערבי חג וימי חג),
בשלושה סבבים בשעות: 10:00, 13:00, 15:00.                                                                                         *סדנת היצירה תתקיים בשעות 10:00 או 13:00 בלבד. מינימום 10 משתתפים בסדנא.                                         
מחיר לילד / מבוגר בחופשת חג פסח - 20 ₪ כולל סיור, 35 ₪ כולל סיור וסדנא
**השתתפות בסיור וסדנא לילדים מגיל 6 ומעלה.                                                                                                                                                                           *** המחירים כוללים מע"מ.

כתובת: מרכז המבקרים של מיכל נגרין, כ"ט בנובמבר 7, בת ים. טלפון לתיאום: 03.5553326/38



  • חגיגה צבעונית ביפו העתיקה



זמן לגלות את יפו העתיקה - חגיגת אביב תיאטרלית ומעוררת השראה לכל המשפחה מהבוקר ועד הלילה
 חול המועד פסח 12-15/4


בחול המועד סוכות (12-15 באפריל) תתקיים ביפו העתיקה חגיגת אירועים אביבית לכל המשפחה ביוזמת עיריית תל- אביב –יפו, המחלקה למופעים והחברה לפיתוח יפו העתיקה. האירועים שיתקיימו בשעות היום ובשעות הערב כוללים אירועים תיאטרליים, אמנותיים  וחוייתיים לכל הגילאים.


במסגרת האירועים יתקיימו מספר מופעים תיאטרליים ססגוניים וצבעוניים. המבקרים ביפו העתיקה יוזמנו לקחת חלק במסיבת התה הידועה מסיפורו של לואיס קרול "עליסה בארץ הפלאות" וכמו כן, לצאת למסע בתקופות היסטוריות שונות בשני מופעים מלאי הומור הכוללים בובות ענק ובובות על קביים  בהפקת "תיאטרון מסתורין" ללא תשלום.  לצד מופעים אלו יתקיימו בכיכר קדומים שתי הצגות של "תיאטרון המפתח": "הנעל הכתומה" ו"אי המטמון" ללא תשלום ופעילויות יצירה לילדים בהשראת האביב. במרכז המבקרים "תמונות יפואיות" יתקיימו שתי הצגות תיאטרון בובות לילדים של תיאטרון הבובות "באמבולה": "פיטר פן" ו"בת הטוחן" (עוץ לי גוץ לי).


החל משעות הערב יוכלו המבקרים ליהנות ממיצגי רחוב של תאטרון "מסתורין" הכוללים דמויות ענק סוריאליסטיות וייחודיות. כמו כן, תתקיים סדרת מופעים אינטימיים בבתי אמנים ביפו העתיקה ובמרכז המבקרים  ויריד אמנים.


בין התאריכים 11-15.4 (ימים שלישי עד שבת), יוכלו משפחות המבקרים ליהנות מחויה מעשירה ומאתגרת, משחקי ניווט ופתרון כתב חידה ברחבי יפו העתיקה לכל המשפחה. במסגרת הפעילות יוזמנו המבקרים בעזרת הנחיות שיינתנו להם דרך הנייד לטייל ברחבי יפו העתיקה וללמוד על ההיסטוריה שלה בדרך מהנה ויצירתית .שעתיים של חוויה שבמרכזה יעזרו המבקרים לתקן את מכונת הזמן של הפרופסור המשוגע שמסכנת את האנושות וזאת בעזרת מעבר בין תחנות ופתרון חידות שונות. 


במוזיאון יפו העתיקה תוצג בכל ימי החג התערוכה "פלסטלינה ART" תערוכה מקורית וראשונה מסוגה, 'פלסטלינה ארט', תערוכה בינלאומית  ורחבת היקף, המציבה במרכזה את חומר הגלם המוכר והאהוב, הפלסטלינה – CLAY. מאות יצירות צבעוניות, מעוררות חושים והשראה, של אמנים מובילים מהארץ והעולם, נוצרו במיוחד לתערוכה זו. 'פלסטלינה ארט' מציגה יצירות מתחומי עשייה מגוונים: איורי ספרי ילדים בפלסטלינה, סרטי אנימציה בפלסטלינה, קולנוע וצילום בפלסטלינה, ציור, פיסול, תבליט בפלסטלינה, פרסומות בפלסטלינה, פרויקטים חברתיים בפלסטלינה, בניהם מקדמת את המודעות למען ילדי 'וראייטי' ישראל.



לצד אירועים אלו יתקיים ביפו העתיקה בין התאריכים 13-15.4 פסטיבל תיאטרונטו ה- 27 להצגות יחיד. "תיאטרונטו" הינו פסטיבל של הצגות יחיד, המאפשר לשחקן ליצור דיאלוג ישיר עם הקהל, והינו אחד הפסטיבלים הוותיקים והמובילים בתחום התיאטרון, שייסד יעקב אגמון ובעקבותיו נוסדו פסטיבלים נוספים ברחבי העולם. פסטיבל תיאטרונטו מופק ע"י בימות 2000 ותיאטרון יפו ונתמך ע"י מנהל תרבות – משרד התרבות והספורט, עיריית תל אביב יפו, החברה לפיתוח יפו העתיקה, עיריית עכו, מרכז תיאטרון עכו והחברה לפיתוח עכו העתיקה, בנק דיסקונט, בנק לאומי וחברות נוספות.


*למבקרים באירועי חוה"מ פסח לכל המשפחה – הטבות בבתי העסק והמסעדות בכיכר קדומים – ארוחות ילדים משתלמות וטעימות במחירים מיוחדים – 12-13 באפריל בשעות 10:00-17:00
לבאי אירועי הערב ופסטיבל תאטרונטו – דילים מפנקים לארוחות ערב, בירה ויין. לקבלת ההטבות יש לציין שאתם אורחי תיאטרונטו. 13-15 באפריל 18:00-22:00




  • תערוכת פלסטלינה ארט


תערוכה מקורית וראשונה מסוגה המציבה במרכז את חומר הגלם המוכר והאהוב - הפלסטלינה - CLAY

מוזיאון יפו העתיקה 7.4 – 31.8

בילוי איכותי לכל המשפחה בחופשת הפסח



מוזיאון יפו העתיקה מזמין לתערוכה חדשה, מקורית וראשונה מסוגה,  'פלסטלינה ART'.

תערוכה בינלאומית  ורחבת היקף, המציבה במרכזה את חומר הגלם המוכר והאהוב, הפלסטלינה – CLAY. במסגרת התערוכה, שתתקיים בין התאריכים 7.4-31.8, יוצגו מאות יצירות צבעוניות, מעוררות חושים והשראה, של אמנים מובילים מהארץ והעולם שנוצרו במיוחד לתערוכה זו.



תערוכת 'פלסטלינה ART' מזמינה את המבקרים לגלות, להתרגש, לדמיין, ליצור ולאפשר לפלסטלינה להצמיח להם כנפיים אל מחוזות ההשראה, הדמיון והיצירה. התערוכה מציגה יצירות מתחומי עשייה מגוונים, המבצעים שימוש בחומר הגלם של הפלסטלינה- CLAY: איורי ספרי ילדים, סדרות טלוויזיה, סרטי אנימציה, קולנוע וצילום, ציור, פיסול, תבליט פרסומות ומיתוג, פרויקטים חברתיים  וכן מייצבים ייחודיים בפלסטלינה.



בעוד הפלסטלינה נתפסת בעיקר כמשחק ילדים נוסטלגי ואהוב, הנמצא בשימוש יומיומי של מיליוני ילדים ברחבי העולם,  התערוכה מזמינה את המבקרים להתבונן מחדש על החומר שהוא לכאורה תמים ופשוט, לפעמים על גבול השטותניקי ולפגוש אותו באמנות רב –תחומית, היוצרת גשר וחוויה חוצת דורות, בין מבוגרים וילדים.

הפלסטלינה הינה אחת ההמצאות החשובות גם בתחום הטיפולי, אשר מצליחה לשמור על מעמדה בקרב פסיכולוגים ומטפלים בילדים ומוכתרת על ידם כחומר המעניק לרוב תחושת כוח, שליטה והצלחה אצל ילדים.

בסקר שנערך בקרב הורים בבריטניה, זכתה הפלסטלינה הבסיסית בתואר "משחק הילדים הנוסטלגי האהוב ביותר" כשהיא מקדימה אייקונים כמו לגו, בארבי וביצת קינדר.

אוצרות ופיתוח תוכן של התערוכה: לימור מרגוליס ושרה ג'יין



זמן איכות ליצירה בפלסטלינה: ברחבת המוזיאון יפעל מוקד ייחודי ליצירה בפלסטלינה –CLAY , בשיתוף עם ערוץ היוטיוב How To Clay?

במתחם זה יוצגו הנחיות ליצירת חגיגת יומולדת בפלסטלינה, מתן קישורים לצפייה בסרטונים ויצירות נוספות.



תערוכת פלסטלינה ART חורטת על דגלה הגברת מודעות וגיוס משאבים למען ילדי "וראייטי" ישראל ותציע את סיכת לב הזהב של וראייטי לרכישה.
 
ימים ושעות פעילות בחג פסח וחול המועד:
ערב חג: סגור
חג הפסח: 10:00-18:00
חול המועד פסח: 10:00-18:00 בכל הימים ברצף
יום שישי : 10:00-14:00

ימים ושעות פתיחה בימי חול רגילים:
חמישי: 10:00-17:00
שישי: 10:00-14:00
שבת:10:00-18:00
ראשון - רביעי (ימי חול רגילים): הכניסה לקבוצות בלבד, מ-20 מבקרים ומעלה, בתיאום מראש.
ערבי חג וימי זיכרון - המוזיאון סגור

עלות כניסה למוזיאון והתערוכה:
מבוגר-  30 ₪; מבוגר - כרטיס דיגיתל – 20 ₪/ ילד - 25 ₪; ילד – כרטיס דיגיתל – 15 ₪.
כרטיס משולב בהטבה: מוזיאון + מרכז המבקרים "תמונות יפואיות" בכיכר קדומים:
מבוגר – 40 ₪. ילד – 30 ₪.
פרטים נוספים באתר: www.jaffamuseum.co.il
מוזיאון יפו העתיקה, טיילת מפרץ שלמה 10 יפו.




  •  מופע אלומיני במוזיאון


מופע חדש לכל המשפחה, מבית היוצר של המופע הבינלאומי "אלומיניום". המופע הכולל תנועה, תיאטרון ויזואלי, והרבה הומור משלב צינורות ואביזרים מאלומיניום הקמים לתחיה ומואנשים באמצעות מוזיקה ומחול.

בפסח יעלה לראשונה  "אלומיני במוזיאון", מופע חדש לכל המשפחה, במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב.  ביצירה הייחודית והחדשה חוברים החומר, המוזיקה והרקדנים לחוויה בימתית מלאת קסם המשלבת תנועה, תיאטרון ויזואלי, מוזיקה והומור שיחדיו סוחפים את קהל הילדים וההורים לחוויה מסקרנת ורב חושית.

על הבמה צינורות ואביזרים מאלומיניום הקמים לתחיה ומואנשים באמצעות מחול ומוזיקה,  חפצים דוממים הופכים לדמויות מסתוריות ומשעשעות, מרחיבות דמיון וסוחפות.



המופע מספר את סיפורם של פסלים מאלומיניום הקמים לתחייה בלילה, כשכולם ישנים, ובמוזיאון החרישי מתחילה לאיטה מסיבה. האמן שיצר את הפסלים מנסה להבין כיצד קרה שלפתע הפסלים קמו לתחיה, ולאורך המופע נוצרת בניהם אינטראקציה משעשעת, מעניינת, ומלאת קסם כשלאט לאט הם מתקרבים ולומדים להכיר האחד את השני. הבמה הופכת לגלריה של מוזיאון ומעוטרת בתמונות ממוסגרות מאלומיניום, והצופים יוצאים לסיור מרתק בעולם האלומיניום.



המופע הוא אינטראקטיבי והקהל הינו שותף בו כשלאורך המופע הפסלים יורדים לבמה, ניגשים לילדים ומאפשרים להם להיכנס לצינורות, לנגן עליהם ולרקוד בתוכם וגם מזמינים אורחים מהקהל לעלות לבמה .



את המופע החדש יצר ומנהל אמנותית אילן עזריאל שיצר את המופע הבינלאומי "אלומיניום" שזכה להצלחה עולמית מסחררת, בשיתוף עם ליאור כלפון שכתב, ועידו תדמור שיצר את הכוריאוגרפיה ובבימויו של עידו קגן.



לאחר המופע יתקיים הפנינג אלומיניום חוויתי בו הרקדנים מהמופע מעוטרים בצינורות האלומיניום ירקדו עם הילדים, ישחקו איתם ויצטלמו יחד.

מבקרי המופע ייהנו גם מכניסה חופשית לתערוכות הקבע במוזיאון.

קרדיטים:
מנהל אומנותי: אילן עזריאל
כתיבה: ליאור כלפון
כוריאוגרפיה: עידו תדמור
כתיבה ובימוי: עידו קגן
בימוי תנועה: קים גורדון
מפיקים: דורון לידה, ליאורנה סולומונס, אילן עזריאל ואלה מונק-עזריאל
מנהל טכני: שי בן שימול

רקדנים / שחקנים:
לירן צ'רנוב
עדן שיקלי
איה דגני
נטע הייניק
מיכל רוטמן
מאי רזניקוב


"אלומיני במוזיאון"
מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, אודיטוריום רוטשילד
מחירי כרטיסים: מחיר מלא 99 ₪ ,  מכירה מוקדמת 79 ₪, מבצע 1+1 בכל חברות האשראי . (ילדים מגיל שנה ומעלה מחויבים בכרטיס).
הזמנת כרטיסים: איוונטים 9066* או באתר www.eventim.co.il
המופע מתאים לילדים מגיל שלוש ומעלה. משך המופע כ-60 דקות

תאריכי המופע "אלומיני במוזיאון": בין ה-11.17.4.17


  • מתחמי ענק של פליימוביל בשרונה



5 מתחמי ענק של פליימוביל שיוצרים חוויה מרתקת מהחלומות בחול המועד פסח בשרונה תל אביב



שרונה תל אביב, מארחת בחול המועד פסח את פסטיבל הפליימוביל הגדול בישראל עם מעל ל-5 מתחמי ענק חווייתיים ומיוחדים, הצגות ילדים, סדנאות יצירה, תערוכת דמויות ענק פליימוביל בגובה אנושי,



הכניסה חופשית!



בחול המועד פסח תארח שרונה תל אביב פסטיבל שמוקדש כולו למשחקי המותג ובמסגרתו יוקמו בשרונה מספר מתחמים חווייתיים שיפוזרו לכל אורכה ורוחבה של שרונה ברחבות המרכזיות ויציעו למבקרים חוויה מדהימה של עולמות משחק ויצירה בפליימוביל. הפסטיבל יתקיים בתאריכים:  12.4, 13.4, 14.4 בימים: רביעי עד שישי. הצגות ילדים – בכל יום בשעה 12:00 הצגת ילדים פליימוביל. הפסטיבל יתקיים בין השעות 11:00-14:00, 15:00-18:00

מתאים מגיל שנה ועד 99 – הכניסה חופשית!

מבחר המתחמים והפעילויות יאפשרו לילדים ולהורים לבלות יום גדוש בהנאה וכיף, וכל זאת – ללא תשלום!

פליימוביל הוא מותג משחקי הדמיון המצליח בעולם בקרב ילדים ומבוגרים בני כל הגילים.


בין המתחמים והפעילויות במסגרת הפסטיבל

•        עולם החיות של פליימוביל - המתחם מציע בנייה ומשחקים בחוות הסוסים של פליימוביל, תיבת החיות כוללת: אריות, פילים, נמרים ועוד.
•        מתחם החלומות - במתחם החלומות אפשר להגשים ולשחק בכל מה שעולה בדמיון: ממלכה שלמה של מלכים ומלכות, נסיכים ונסיכות, שדונים, פיות וחדי קרן. חוויה שכולה קסם וניצוצות.
•        מתחם פליימוביל 1-2-3- מתחם קטנטנים לבנייה ומשחק, מתאים לגילאי שנה וחצי ומעלה.
•        פיראטים וגלגלים - עולם הפיראטים ומתחם עיר משולב - מכוניות, משאיות, משטרות, אמבולנסים, ספינות פירטים ועוד.
•        סדנאות יצירה - הכנת לוח מודעות ממותג דמויות פליימוביל וסדנת הפתעה פסטיבל פליימוביל בשרונה 


  • מוזאון ארץ ישראל



חוה"מ חווייתי במוזיאון ארץ-ישראל – מופעים עוצרי נשימה בפלנטריום, סדנאות יצירה וסיור מרתק ואינטראקטיבי לכל המשפחה בתערוכת הנייר המרהיבה
חול המועד פסח רביעי-שבת 12/4 – 15/4
סיורים מודרכים בתערוכה: מצבי קיצון – נייר ישראלי
תערוכה צבעונית ומקורית, המתמקדת בנייר כחומר גלם בפני עצמו, בעל תכונות מגוונות ומורכבות, הניתנות ליישום ולפיתוח בדרכים יצירתיות רבות. 65 יוצרים מעולמות יצירה שונים, אדריכלים, מעצבים, אמנים פלסטיים מציגים את עבודותיהם, המאתגרות את גבולות הנייר כחומר ליצירה ולהבעה ומזמינות  ואת הצופה להתבונן בנייר במבט חדש ורענן, כזה הסותר לעתים את תכונות הנייר המוכרות לנו.
בסיור בתערוכה יתגלו עולם אמנות הנייר, מאפייניו ואיכויותיו ובה בעת נתעמק ביצירות כשלעצמן, על הנושאים והמשמעויות.
משך הסיור: כ-30 דקות | בשעות: 10:30 , 11:30 , 12:30 , 13:30 | כלול במחיר הכניסה למוזיאון

סדנאות יצירה חווייתיות בנייר
בובה של עיתון  – הכנת בובות נייר תלת ממדיות מנייר עיתון.
מַ-נְיֵירוֹת – סדנה פתוחה ליצירה במגוון טכניקות לבחירה: קווילינג, קולאז' מגזרות נייר; דמויות בתלת מימד.
לגילאי 4-9 | בשעות: 10:30 , 11:30 , 12:30 , 13:30 | עלות: 23 ₪

פלנטריום
1+1 לכל המופעים- סודות השמש | אסטרונאוט | כוכבים | טלסקופ הפלא | חיי העצים
מפגשים עוצרי נשימה על כוכבי הלכת והחיים על פני כדור הארץ, על התהליכים הגרעיניים המתחוללים בלב השמש, התפרצויות וולקניות, הנפלאות הנגלות בעין הטלסקופ ועולמם המופלא של העצים. סרטים מרתקים באיכות שידור גבוהה על גבי מסך 360 מעלות הייחודי לפלנטריום היחיד בארץ – חוויית צפייה שונה ומרתקת לכל המשפחה. עלות כרטיס: 32 ₪
למידע נוסף: אתר המוזיאון www.eretzmuseum.org.il
מחירי כניסה למוזיאון: ילדים עד גיל 18 ללא תשלום, מבוגר
52 ₪, תושב תל-אביב 42 ₪, גמלאי 26 ₪ 





  • פיטר פן בקרקס פלורנטין


פיטר פן בקרקס חוה"מ פסח 2017
 מופעים ב-12., 13. ו-15.4 בשעות 10:30 ו-12:30


ההצגה פיטר פן של התיאטרון הקלאסי לילדים, הינה עיבוד לבמה של סיפרו הקלאסי הנודע של ג'יימס מאתיו בארי, אודות הילד המופלא והקסום, שאינו מתבגר ועובר עלילות רבות ביחד עם הפיה טינקרבל היפה וילדי משפחת דארלינג בארץ 'לעולם לא' (מקום מחבואם של הילדים האבודים). את הסיפור המסורתי הופכים בקרקס פלורנטין למופע עוצר נשימה, המשלב אפקטים חזותיים ורב-חושיים, לצד אפקטים קרקסיים עם פעלולים ואקרובטיקה מסחררת. זאת על רקע תפאורות מרהיבות ומגוונות, המתארות את עלילות פיטר פן וטינקרבל בבית המשפחה, אי הילדים וספינת השודדים, כשהם נלחמים נגד קפטן הוק האכזרי וחווים אינספור הרפתקאות על רקע מוזיקלי וקומי באינטראקציה עם הקהל. 


בהפסקה של המופע, תוכלו ליהנות משפע של דוכני אוכל ושתיה לכל המשפחה בטעמים שילדים אוהבים.
עיבוד ובימוי: צביקה קורמן. פזמונים: דודיק סמדר. הפקה מוסיקלית: יהודה הגר, אבי ברק. תפאורה: סידי דוד. תלבושות: סבטלה. משתתפים: ציפי מור, אבינוען שן צור, סמדר חרפק, קרן אלאלוף ומיכל קורמן  וכן צוות של אקרובטים ואומני קרקס .
פיטר פן בקרקס פלורנטין


מחיר: טריבונות 79 ₪, כרטיס משפחתי (4 נפשות) 249 ₪
להזמנת כרטיסים: 3851 *
שפע חניות חינם. 

בקרקס פלורנטין מתקיימת גם קייטנת קרקס:


ללמוד לעוף, לרכב על חד אופן ולג'נגל עם קייטנת קרקס פלורנטין 2-9/4
בואו ללמוד את אומנות הקרקס בדגש על שיווי המשקל, קואורדינציה, כושר גופני וגמישות הגוף, בקייטנת הקרקס היחידה שבה הילדים עושים רק מה שהם באמת אוהבים !
קרקס פלורנטין הנו קרקס מודרני (ללא שימוש בחיות) שבו אומני הקרקס מתמחים באקרובטיקה אווירית, להטוטי אש, הליכה על חבל, אקרובלנס (שווי משקל בזוג), ריחוף על גבי גלגל ענק, נסיעה על חד אופן, ביצוע תרגילי גמישות, תרגילי טרפז, ג'אג'לינג, ליצנות, ריקוד ותיאטרון רחוב. הקרקס שהוקם לפני 15 שנים בשכונת פלורנטין בת"א על ידי ניר קפלן, אומן קרקס וותיק מהבכירים בישראל, שוכן כיום בתוך הכפר הירוק ליד צומת רמת השרון (מציע חנייה בחינם צמודה לקרקס).  מיומו הראשון של הקרקס השתדל צוות הקרקס לפרוץ גבולות ולייצר עולם תוכן ויזואלי קסום ומרתק לכל הגילאים, בדגש על קייטנות הקרקס בחופשת הפסח וחודשי הקיץ.
שבוע לפני חג הפסח בין התאריכים 2/4-9/4 (כולל), תתקיים קייטנה שבה יתמקד הצוות המקצועי בלימוד מקצועות הקרקס, פיתוח שיווי המשקל, הקואורדינציה, הכושר הגופני וגמישות הגוף, לצד העלאת הדימוי העצמי החיובי, הרגשת המסוגלות, התמודדות עם פחדים, פיתוח עצמאות והגברת הביטחון במסוגלות העצמית. צוות הקייטנה מורכב ממגוון מדריכים מקצועיים ומנוסים, מדריכים חברתיים, צוות טכני וצוות מנהלה ומטרתו להעניק לכל ילד וגם להורים, יחס אישי וקשוב..
כבר ביום הראשון יכנסו הילדים לעולם הקרקס, שם יקבלו מופע לייב של אומני קרקס פלורנטין המוכשרים. מיד בתום המופע יתקיים הפנינג קרקס מדהים עם דמויות שטח, מתקנים מתנפחים, פופקורן וסוכר מתוק ,איפור פנים, אתגרים ועוד.
שבוע הקייטנה אשר יחל בתאריכים 2/4-9/4 בין השעות 8:00-15:00 הנו מלא פעילויות המותאמות לפי גילאים ומתוכנן כך שהילדים יפיקו את המירב והמיטב מחוויית הקרקס גם בתור יחידים וגם במסגרת קבוצתית. בקייטנה ילמדו הילדים את מקצועות הקרקס: טרפז סטטי • חישוק אווירי • טיסו בד לייקרה • אקרובטיקה • פירמידות אנושיות • טרמפולינה אולימפית • ג'אגלינג • הליכה על חבל • רכיבה על חד אופן • גמישות • עמידה על הידיים •הליכה על קביים וטרפז מעופף.
בנוסף לפעילויות הקרקס, שבוע הקייטנה יכלול גם שלל פעילויות נוספות: * יום הישרדות – תחרות אתגרית בין קבוצות. יום מלא באתגרים ומשימות. * יום בישול מאסטר שף– נלמד את הילדים להכין קאפקייקס מתוקים ולשחק עם שוקולד. * יום מחזור – יום שלם המוקדש להעברת הערך של מחזור באמצעות הכנת חומרי משחק, משחקים ויצירה. * יום טיול – נטייל וניראה את הטבע של הכפר הירוק עם "טרקטור". *פינות יצירה בשפע ומשחקי קופסא.
חשוב לדעת: ימי הקייטנה ילוו בשתי ארוחות: בוקר על טהרת הכריכים וארוחת צהרים חמה ובריאה. בסיום שבוע הקייטנה יתקיים המופע המרכזי , חוויה נדירה ומרגשת להורים ולילדים יחדיו, מופע המבוסס על הופעה קבוצתית של כל ילדי הקייטנה מול ההורים שבמהלכה ידגימו תרגיל ממתקן או מקצוע קרקס שבחרו להתמחות בו במהלך הקייטנה. 
חשוב לציין כי הקייטנה עומדת בדרישות משרד החינוך, משרד הבריאות וכיבוי אש. הילדים מבוטחים בביטוח מתאם חברת הביטוח הראל. הפעילות מותאמת לפי קבוצות הגילאים השונות
קייטנת קרקס בין התאריכים 2/4-9/4 (כולל),
בין השעות 8:00-15:00 (המתחם פתוח החל מ-7:45 )
יש אפשרות לצהרון עד השעה 16:00 (בתוספת תשלום)
יום ו' 7/4 מ-8:00 עד 13:00 כולל ארוחת צהרים 

עלות הקייטנה לילד 1590 ₪
ניתן להשיג הנחה לאחים ( אח שני 1490 ₪ , אח שלישי 1440 ₪ )
ניתן להשיג הנחה לקבוצות חברים : קבוצה של 4 חברים ישלמו 1460 ₪ לילד,
קבוצה של 7 חברים ישלמו 1400 ₪ לילד
לפרטים והרשמה בטל 3851* או באמצעות אתר www.florentinecircus.co.il



  • חדרי בריחה משפחתיים 

קרדיט צילום- לגו יוצרים אירוע

חינם לכבוד פסח


עברנו את פרעה, בואו נראה אם תעברו גם את זה? לכבוד פסח מגיעים חדרי הבריחה המשפחתיים ומציעים לכולם את האפשרות לנסות את מזלם אל מול האטרקציה הכי חמה בשנים האחרונות, והכל בחינם!



בפסח הקרוב חדרי הבריחה זוכים לעדכון גרסה ולשדרוג משמעותי עם חדרי בריחה משפחתיים וחינמיים. אטרקציה זו הפכה בתקופה האחרונה לאחד מהבילויים המועדפים ביותר . מדובר במשחק חברה מציאותי בו אנשים ננעלים בחדר ביחד עם משתתפים אחרים וצריכים להשתמש בחפצים שונים הנמצאים בחדר כדי לפתור סדרה של חידות, למצוא רמזים, לפענח צופנים ולהימלט מהחדר תוך זמן מוגבל.



במיוחד לכבוד פסח יוקמו בקניון עיר ימים בנתניה, 4 חדרי בריחה בנושאים שונים – חדר פיראטים, חדר הזומבים, חדר הפוך וחדר המוזיאון. בחדרים יוכלו זוגות, משפחות וחברים מוזמנים לבוא ולנסות את מזלם ואת תושייתם כנגד חידות המבוך. הפעילות מתאימה לכל המשפחה החל מילדים בני 6 ועד אחרון הסבים.


הקטנטנים מתחת לגיל 6 יוכלו לברוח למתחם לגו ענקי שיכיל למעלה מ-100,000 לבנים ואף פינת יצירה להכנת שלטים ומסגרות לחדר.


תאריכים: 12-13/4/2017

שעות החדר בריחה בין השעות 11:00-14:00 | 15:00-21:00
שעות הלגו 11:00-14:00 , 15:00-19:00

סדנת הכנת מסגרות שלטים לחדר:  11:00-15:00

קניון עיר ימים, בני ברמן 2, נתניה




  • מתגלגלים לפסח - בפסטיבל מהיר ועצבני


הפסטיבל  יתקיים בין התאריכים- 12/4-16/4
כניסה חופשית


עולם הגלגלים מדבר לכולנו בכל גיל ובכל מקום מבימבות ועד פרארי ובוגאטי פסטיבל שיתקיים בפסח הקרוב במקביל להקרנת הבכורה של הסרט החדש 'מהיר ועצבני 8'  יאפשר לכם להשתתף במסלולי מרוצים, בניית מכוניות תחת מימד  ואפילו באפקטים מיוחדים מהסרט. מהיר ועצבני מעולם לא היה כל כך משפחתי.



לרגל יציאתו לאקרנים של שובר הקופות החדש והסרט השמיני והמדובר בסדרת "מהיר ועצבני" עתירת הכוכבים בגלובוס מקס באושלינד כפר סבא, יתקיים במתחם פסטיבל השקה חגיגי ומיוחד שיימשך שבוע שלם במהלך הפסח הקרוב (12/4-16/4) וייכלול את הקרנת בכורה החגיגית של הסרט "The Fate of the Furious". הפסטיבל שמיועד לכל המשפחה יכלול מספר מתחמי ענק עם מסלולי מרוצים, מסך ירוק שיאפשר לכם להצטלם עם כוכבי הסרט ולדמיין שאתם נוהגים המכוניות מהסרט. למי שמפספס את אחד מסרטי הסדרה הקודמים, מידי יום יוקרנו כל הסרטים על גבי מסך חוצות ענק בתוך המתחם. 

מבקרי הפסטיבל יוכלו ליהנות משלל אטרקציות ומתחמים בניהם:

·         מהיר על שלט –   מסלול מרוץ מקצועי נושא פרסים ראשון מסוגו בארץ של מכוניות מהסרט (מהירות) על שלט.

·         לקפוץ למסך בהוליווד – בואו לאזור האפקטים המיוחדים  שם תוכלו לקפוץ אל תוך ,לנסוע עם הכוכבים ולהצטלם עם המכוניות ואפילו לקחת מזכרת הביתה.

·         משחקים על גלגלים – בואו ליהנות ממגוון רחב של משחקי גלגלים ומכוניות ברוח הסרט ולשחק במכוניות מרוץ אמתיות על שלט.

·         מהיר ומדבק – בואו לעצב סטיקר אישי וממותג של הסרט לרכב או שלט לחדר שלכם.

·         אקדמיית הגלגלים לקטנטנים – רחבת בימבות חופשית לדור הבא של הנהגים.

·         פחחות וצבע לילדים – בואו ללמוד איך לצבוע מכונית ולקחת חלק במפעל לייצור מכוניות בתלת מימד מנייר.

·         מרוצים וירטואליים- מתחם אקס בוקס מיוחד בא תוכלו להתחרות במכוניות הסרט אחד מול השני .


בשעות: 11:00-14:00 ו-16:00-19:00. שעות הקרנת הסרטים יופיעו בעמוד הפייסבוק של אושילנד.

מתחם אושילנד ,עתיר ידע 4 כפר סבא




  • הצגות ומופעים לילדים במהלך חופשת הפסח- מוזיאון תל אביב
תאריך – שבת, 15.4.17

"צוציקים"
תיאטרון אורנה פורת
קרדיטים: יוצר ובמאי: גיל צרנוביץ, תפאורה ותלבושות: אדם קלר, מוסיקה: רונן ויטמן, אביזרים: נרקיס מגנזי, עוזר במאי: עופר שחורי, משתתפים: גילה פוליצר/ענת גופמן, גניה סנופ/ליאת שטרן.
שעה: 10:00 מחיר כרטיס: 40 ₪, גילאים: 1-2.5, אולם: שידלובסקי.

תקציר- מופע תיאטרלי ייחודי לפעוטות, שהוא מופע ההמשך ל"תיאטרון פצפון" המצליח. שתי השחקניות מעבירות את הפעוטות מסע חווייתי עשיר בדמיון המשלב תנועה, מוסיקה, צבעים, אביזרים, בובות והקרנות וידאו. האלמנטים התיאטרליים מותאמים ולקוחים מעולמם של הפעוטות ומעניקים להם בפעם הראשונה בחייהם, חוויה של תיאטרון.   

"גיבורה"
תיאטרון אורנה פורת    
קרדיטים: מחזה ובימוי: צביה הוברמן, מילות השירים: גיל צרנוביץ, מוסיקה: אמיר לקנר, תפאורה: אב לוי , תלבושות: אביה בש סוקול, כוריאוגרפיה: רוני ברנדשטטר, תאורה: זיו וולושין , אביזרים: נרקיס אלבה ע. במאי: לירון דן, משתתפים: תמר אלקן, ניר שיבר, שני קליין, יוגב יפת, מור ענטר, הגר דנון, שירן ארגס, גיה באר גורביץ, יעל שילדקראוט.
שעה: 11:00 מחיר כרטיס: 75 ש"ח, גילאים: 8-12, אולם: אסיא.

תקציר : מחזמר על פי ספרה הקלאסי של פרנסס הודג'סון ברנט 'נסיכה קטנה'.
שרה קרו הקטנה מגיעה עם אביה העשיר מהודו ללונדון כדי ללמוד בפנימיית הבנות של מיס מינצ'ין חמורת הסבר. בתחילה שרה מקבלת יחס של תלמידה מועדפת, בשל עושרה ומעמדה, אך אז מגיעה הבשורה המשנה את חייה של שרה: אביה האהוב מת ומותיר אותה חסרת כל. פרצופה האמיתי של מיס מינצ'ין מתגלה מיד ו"הנסיכה הקטנה" הופכת בן לילה למשרתת עלובה. רוחה של שרה אינה נשברת, יש לה אישיות חזקה, אמת פנימית, תום ורצון עז למימוש עצמי, ובעזרת ידידיה הטובים, דמיונה העשיר ואמונתה בבני האדם, היא מתגברת על המכשולים ומוכיחה שנסיכה תמיד תישאר נסיכה.                                                                                                                                                                                                                     
 "ארבעה משלים ומלכה"  
 רותי תמיר         
 קרדיטים: מאת ובביצוע: רותי תמיר, בהשתתפות קולו של השחקן: ארז שפריר, יעוץ אומנותי: פנינה גרי, מוסיקה מקורית: אלברטו שוורץ, תלבושות: מיכל שגיא, תפאורה: יובל קדם-גלילאו.
שעה: 11:30, מחיר: 50 ₪, גילאים: 7-11, אולם: קאופמן.

תקציר: השחקנית והפנטומימאית הוירטואוזית רותי תמיר מציגה ארבעה משלי חיות קלאסיים בסגנונה הייחודי, הפיוטי והמצחיק: קונצרט בתנועה ובמילים לשמונה חיות ומלכה אחת". בכל סיפור מגיעות חיות להישפט אצל מלכה- שופטת, קצת מטורללת , אשר מאבדת את בבואתה כיוון שאינה רוצה למלא תפקידה. בכל פעם שהמלכה חוזרת לשפוט ומכריעה לטובת אחת הדמויות, חוזר ונראה חלק מהשתקפותה במראה. רק כאשר משלימה המלכה עם חובתה ותפקידה, חוזרת ורואה היא את בבואתה המלאה. ההצגה מלווה במוסיקה מקורית שהולחנה במיוחד על ידי אלברטו שוורץ. התפאורה והתלבושות הייחודיים, מהווים חלק דינאמי בהצגה. 


"אלאדין"
תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער
שעה: 11:30, מחיר: 75₪, גילאים: 5-10 לכל המשפחה, אולם: רקאנטי
קרדיטים: מחזה ובימוי: משה בן שושן, רענן פררה, כוריאוגרפיה: רוני ברנדשטטר, תפאורה: בתיה סגל/פיק ומיכאל פיק, תלבושות: אלה קולסניק, מוסיקה: שי אלון, תאורה: אינה מלקין ומישה צ’רנייבסקי, אביזרים: עינת שלזינגר ומאיה פלג, ע. במאי: אביגיל מזרחי.
תקציר: אלאדין הוא ילד עני ושובה לב, שנופל למלכודת שהטמין לו ג’אפר הרשע. כאשר נכנס אלאדין למערת הזהב, הוא פוגש שדון חביב הכלוא בתוך מנורת קסמים שמציל אותו ומבטיח להגשים לו שלוש משאלות. ההצגה בשיתוף תיאטרון מחול ענבל. עיבוד לסיפור מתוך "עלילות אלף לילה ולילה".                                 

                                                                              
תאריך 17.04.17

עלילות חומית  
קבוצת התיאטרון רות קנר
שעה: 11:00, גילאים: 4-6, מחיר: 65 ₪, אולם: שדלובסקי
קרדיטים: עבודה משותפת ומשתפת של רות קנר ושחקני הקבוצה: טלי קרק, עדי מאירוביץ', רונן בבלוקי, שירלי שגב, עיצוב: כנרת קיש, ייעוץ מדעי על עולם הנמלים: ד"ר עופר פיינרמן.       

תקציר: זה סיפור על נמלה. נספר אותו יחד – שחקנים וצופים-פעילים. נתנועע, נדבר ונצייר את עולמן הקסום של הנמלים, ובתוכו, עלילותיה של נמלה אחת ומיוחדת שנושאת משא גדול במיוחד – והיא הנמלה חומית. ההתבוננות בעולם הנמלים מאפשרת לנו לנוע בין קני-מידה: התבוננות במבט רחב על שבילי הנמלים, על שיירות הנמלים כמו גם על שיירות המילים, וגם במבט מתקרב, כמו-מקרוסקופי אשר מגדיל את הזעיר ומגלה בו עוד ועוד פרטים. מריבוי המבטים האלה ניצור יחד שעה של יצירה משותפת – שעת הנמלים.
האירוע כולל 3 סדנאות קצרות בקבוצות קטנות, ואירוע מרכזי לכל המשתתפים.


איתמר פוגש ארנב
האנסמבל הקולי הישראלי
שעה: 11:30, מחיר: 70 ₪, גילאים: 4 ומעלה, מחיר: 70 ₪, אולם: רקאנטי
קרדיטים: דוד גרוסמן, מוסיקה: יוני רכטר. אורח מיוחד- דוד גרוסמן (מספר).

תקציר: אופרה לילדים על בסיס ספר הילדים האהוב של דויד גרוסמן למוסיקה מאת יוני רכטר המספרת על ידידות אמיצה הנרקמת בין איתמר לארנב. בין ילד הבטוח שארנב היא חיה מסוכנת שטורפת ילדים, ובין ארנב הפוחד מילדים ובטוח שהם מפלצות שאוכלות ארנבים. לאט לאט לומדים השניים להתגבר על הפחד הראשוני, להכיר זה את זה והופכים לחברים. "איתמר פוגש ארנב" היא אופרה קטנה מאת שניים מהיוצרים הגדולים בישראל, המביאה מסרים של דו-קיום ודיאלוג בסגנון מלא חן והומור. היצירה שהוצגה בהפקת ובליווי התזמורת הפילהרמונית מוצגת כאן בגרסא קאמרית.

בובו ולוסינדה
תיאטרון התיבה
שעה: 11:30, מחיר: 65 ₪, גילאים: 4-10, מחיר: 65 ₪, אולם: קאופמן
קרדיטים: יוצרי ההצגה: כתיבה ובימוי - גל אביב קלדרון, שחקנים - יניב קלדרון וגל אביב קלדרון
עיצוב תפאורה ואביזרים - יעל אביב בהריר, עיצוב תלבושות - הדס גרטמן.

תקציר: כל אגדות הילדים המוכרות מוארות באור חדש ומפתיע! להעיז, לקפוץ למים, ללכת עד הסוף עם החלום. רגע לפני שההצגה מתחילה, כשהקהל כבר יושב באולם מגלה מנהל התיאטרון ששחקני ההצגה עזבו! כדי להציל את המצב הוא מטיל על שני פועלי הבמה לשחק בהצגה.
בחשש ובפחד נאלצים בובו ולוסינדה "לקפוץ למים" ומרגע שזה קורה מתחילה קומדיית מצבים מאוד לא מתוכננת... הם נכנסים לשפע תפקידים מתוך אגדות הילדים המוכרות המקבלות עכשיו תפניות חדשות, מרעננות ומלאות בהומור.
           


  •  פסח במוזיאון תל אביב לאמנות


הרפתקאות פסח - סדנאות יצירה לבני 12-7 בשילוב הדרכה


דו ארט - פעילות אמנותית וחווייתית לילדים לצד סיורים והרצאות  למבוגרים

הרפתקאות פסח:
3.4, 4.4 , 5.4, 6.4 - בין השעות 13:00-10:00

כוחות הטבע :  הרפתקה בת יום - 3.4, 4.4 , 5.4, 6.4, 13:00-10:00
סדנת הדפס תחריט. התייחסות לתערוכה " 3.5 מטר רבועים".  יופיו של הטבע באמנות, והסתגלות האדם לכוחות  הטבע. כל ילד יצור הדפס המתבסס על חוקים פיזיקאליים של כוח הדחייה בין מים לשמן.

ההגדה מספרת: הרפתקה בת יומיים-  3.4- 4.4 , 5.4- 6.4, 13:00-10:00
הרפתקת פיסול מלאת סיפור.יצירה בשילוב חומרי פיסול מודרניים. סיור בין פסלים במוזיאון מהפיסול הקלאסי ועד פיסול  בן ימינו.

פירמידות מן העתידהרפתקה בת יומיים-  3.4- 4.4 , 6.4-5.4, 13:00-10:00
יצירה מפתיעה, צבעונית ומלאת דמיון. הילדים יעבדו על יצירות נוף מתקופות שונות, בהשראת יופיו של הטבע באמנות, בטכניקה משולבת של הדפס רשת וציור בצבע על גבי קנבס.


דו- ארט
20.4.17 חמישי- פסח - בשעות 18:30 - 17:00
פעילות אמנותית וחווייתית לילדים לצד סיורים והרצאות למלווים - לבני 12-7 ולמבוגרים  

פעילות ילדים: ההגדה שלי
להגדת הפסח ישנן גרסאות רבות: חלק צוירו על קלף, חלק צבעוניות, אחרות בדיו שחור בלבד וישנן אף גרסאות קומיקס עכשוויות.  נסייר באוסף הישראלי ונאסוף דימויים המתאימים להגדה שלנו בכדי לדמיין ולצייר ביחד את סיפור יציאת מצריים עם ההערות והתוספות שלנו.

פעילות למבוגרים: הרצאה: הקמת מדינת ישראל: אמנות מתגייסת – אמנות מגויסת?
הקשר בין פוליטיקה לאמנות נולד כבר בימיה הראשונים של הציונות.  מגויסים למעשה הציוני, ליוו האמנים את הקמת הבית הלאומי ותיארו את הנס המתחולל לעיניהם.  ההרצאה תחזור לדימויים שנוצרו בארץ ישראל מתחילת המאה ה-20 ועד הקמת המדינה על מנת לעמוד על השאלה – אמנות מגויסת או מתגייסת?

הרפתקאות פסח לילדים - מחיר: 70 ₪ לסדנה בת יום. מחיר : 140 לסדנה בת יומיים
דו ארט - מחיר פעילות כולל למבוגר וילד -  70 ש"ח

מוזיאון תל אביב לאמנות: שד' שאול המלך 27, תל אביב, טל: 03-6077020




  • פסח לילדים במוזיאון הרצליה


יוצאים למסע - קייטנה לילדים בחופשת פסח
סטודיו פתוח עם האמן גיל גורן בחוה"מ פסח - חינם

יוצאים למסע  - קייטנת ילדים בחופשת פסח במוזיאון הרצליה
ראשון – חמישי  6/4 – 2/4  בין השעות 08:30- 13:30
מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מזמין בחופשת הפסח לצאת ל'מסע' שיוביל לשבוע של יצירה וגילוי. בקייטנה יתחקו הילדים אחר מסעות של אמניות בעקבות נשים מרתקות ופורצות דרך, בהשראת מקבץ התערוכות המוצגות בימים אלו במוזיאון תחת הכותרת "בעקבותיה". הילדים יתנסו ביצירת עבודות אמנות במגוון סוגי חומרים ואמצעי מדיה- לילדים בכיתות א' – ו' - מחיר 650 ש"ח
לפרטים ולהרשמה  09-9500762-  office@herzliyamuseum

סטודיו פתוח עם האמן גיל גורן בחוה"מ פסח
12.4 – 16.4 בין השעות 10:00-13:00
הסטודיו יהיה פתוח במוז"ה – אגף החינוך של מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית הילדים והמבוגרים מוזמנים לבוא וליצור בסטדיו שיוקם במוזיאון ביחד עם האמן גיל גורן  עבודת אמנות  מצטברת , הפעילות  מותאמת לכולם החל  מגיל  6 .
הכניסה  למוזיאון  והפעילות במהלך חוה"מ  ללא  תשלום בתמיכת  בנק  הפועלים


מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, הבנים 4 , הרצליה טל': 955101109-



  • פסח מהסרטים ברשת יס פלאנט


מחפשים את ה"אפיכוכב" ויכולים לזכות בהמון פרסים שוו והפרס הגדול- הקרנה פרטית!


וגם... הקרקס מגיע ליס פלאנט ראשל"צ וירושלים



במהלך חג הפסח, כל המשפחה מוזמנת ליהנות ממגוון פעילויות והפתעות בבתי הקולנוע של רשת יס פלאנט.

הרשת מזמינה את קהל רוכשי הכרטיסים להשתתף בפעילות ה"אפיכוכב" ולזכות בהמון פרסים: כרטיסי קולנוע, שתייה ופופקורן במתנה, כרטיסי VIP  ועוד המון הפתעות, והפרס הגדול... הקרנת סרט פרטית ל-40 חברים!

הפעילות תתקיים בכל בתי הקולנוע של הרשת. ההשתתפות הינה ללא תשלום לרוכשי כרטיסים לסרט.

מתי: בין התאריכים 11-17/4 בשעות פעילות הקולנוע.



וגם - ביס פלאנט ראשל"צ ויס פלאנט ירושלים תוכלו ליהנות מארבעה ימים של סדנאות קרקס לכל המשפחה ביניהן: ג'אגלינג, הליכה על חבל, להטוטי אש ומופעי קרקס מרהיבים.

מועד הפעילות: בין התאריכים 11-13/4 וב-15/4 בין השעות 11:00-14:00, 15:00-18:00.



בשני המתחמים יתקיימו גם הופעות לייב מיוזיק- מוזיקה חיה מדי ערב במגוון סגנונות. מתי: בין התאריכים ה-11/4-17/4,  יס פלאנט ראשל"צ בשעה 21:00   וביס פלאט ירושלים בשעה 20:30.



בנוסף לפעילויות המיוחדות, במהלך החג יוקרנו בבתי הקולנוע שוברי הקופות הגדולים של פסח: "הדרדסים- הכפר האבוד", "היפה והחיה", "בייבי בוס", "לגו באטמן", ועוד.



באולמות ה-IMAX  וה-4DX הבלעדיים ליס פלאנט יוקרנו במהלך חול המועד פסח הסרטים "הרוח במעטפת" והסרט החדש בסדרת שוברי הקופות- "מהיר ועצבני 8"



לפרטים נוספים היכנסו לדף הפייסבוק של יס פלאנט או לאתר האינטרנט:





  • פקיניק בטבע 

מקום בטבע באזור ראשון לציון מציע סלסלות פיקניק לארוחה בטבע
בדרך כלל בימי שישי ולפסח בין התאריכים 12.-14.4



אזור ירושלים

  • יום הולדת ליערות 

14.4-16.4 חוה"מ פסח 2017, יער בן שמן הפנינג לכל המשפחה

 הכניסה חופשית!



קרן קימת לישראל וקופיקו ממשיכים לחגוג יום הולדת 115 שנה ומזמינים את כולכם להפנינג משפחתי בחוה"מ פסח ביער בן שמן הפתוח לקהל הרחב.

ההפנינג יכלול תחנות שיופעלו ע"י קופיקו, מופעים של קופיקו שיוצגו באמפי, פעילויות מגוונות ביניהם: מבוך יער, קופת קק"ל המשאלות, עמדות יצירה, שעת סיפור, גרפיטי ביער, קוסם היער, פינות זולה, מתחם ג'ימבורי ומתנפחים, יריד יער היתולי, מדי שעה יצאו מדריכי קק"ל עם קבוצות בסביבת היער ויכירו להם חיות, פרחים ועוד המון הפתעות!!

הציבור ייחשף לאפליקציה חדשה שתושק בהפנינג. אפליקציה בידורית לימודית, "קופיקו-קק"ל על הזמן", אפליקציה חדשנית ומעודכנת המבוססת על מציאות רבודה. המשחק מתוחם ליערות קק"ל בלבד ומבוסס מיקום. במסגרת האפליקציה ישנם שש דמויות שונות של קופיקו במדי בעלי תפקידים שונים של קק"ל המתחבאות ביערות. קופיקו ישאל שאלות רלוונטיות למקום ולדמות בה הוא נצפה (אגרונום/ תפסן/ יערן/ מדריך/ קק"ל 115/ לוחם אש). מענה נכון על השאלה שקופיקו יציג יאפשר לילד לאסוף אותו ולהצטלם איתו. איסוף של ששת הדמויות יזכה את הילד במדליה/ תעודה שתימסר לו בדוכן ייעודי בפסטיבל.

לפרטים נוספים:www.kkl.org.il  מוקד קו ליער: 
1-800-350-550



  •  פסח ברובע היהודי


החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים מזמינה את הקהל הרחב להגיע לירושלים וליהנות ממגוון אירועים והפעלות לכל המשפחה: מחפשים את המטמון עם אפיקומן לפותרים נכונה, משחק ניווט וסיורים ברחבי הרובע היהודי במהלך ימי חול המועד פסח, 12-13.4.17, (טז'-יז' בניסן תשע"ז).

סיורים מודרכים באתרי החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי:
החברה לשיקום ופיתוח הרובע מזמינה את הקהל לסיורים מודרכים באתרי החברה העתיקים והמרגשים המחברים בין העבר וההווה.
הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון - סיור מרתק ברחבי הגן הארכיאולוגי ובמוזיאון מרכז דוידסון הכולל הפעלה לילדים - משחק "אפיקומן בגן", חפש את המטמון ברחבי הגן הארכיאולוגי ובסופו "אפיקומן" לפותרים נכונה.

סיורים בעברית יתקיימו כל שעתיים בין השעות 11:00-17:00. סיורים באנגלית בשעות 12:00, 14:00, 18:00. 

בית כנסת החורבה -  סיור עוצר נשימה בין כתלי בית כנסת החורבה, עם תצפית מרהיבה של 360 מעלות על כל ירושלים ממרומי כיפת בית הכנסת, וביקור בקומת הארכיאולוגיה של בית הכנסת. בנוסף יוכלו המבקרים להתרשם מהיציאה התת קרקעית החדשה אל רחבת הקרדו, דרך הקשת הביזנטית שנחשפת לקהל הרחב בימים אלה.

סיורים בעברית יתקיימו מדי שעה עגולה בשעות 11:00, 12:00, ובין 14:00-17:00.
סיורים באנגלית יתקיימו בשעות 11:30, 14:30, 15:30, 17:30. 

הרובע ההרודיאני – סיור מרגש בין בתי הפאר של אצולת ירושלים, בעיר העליונה של ימי הבית השני כולל הפעלה לילדים: "משחק ניווט" מאתגר בין בתי אצולת ירושלים של ימי הבית השני. 

סיורים בעברית יתקיימו כל שעתיים בין השעות 11:00-17:00. המעוניינים בסיור בשפה האנגלית יוכלו לקבל "מדריך קולי". 

"עושים סדר" – סדנאות ופעילויות לילדים ברחבת הקרדו
בנוסף לסיורים המרתקים, מוזמנים הילדים ליהנות ממגוון הפעלות מיוחדות ברחבת הקרדו. הפעילות תתקיים בכל שעה עגולה, בין השעות: 11:00-17:00, למעט שעה 13:00. בתכנית, יוכלו הילדים להשתתף בחידון ארבע קושיות על החג ומנהגיו, לקחת חלק במסע קסום בעקבות העולים לרגל וליהנות מחוויה מוזיקלית במעגל מתופפים בליווי מדריך דרבוקות מקצועי.

לרגל חול המועד, מעניקה החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי למבקרים 'הנחת אפיקומן'- ומציעה כרטיס כניסה "הכל כלול" בעלות של 130 שקלים בלבד לכל המשפחה, או כרטיס בודד בעלות של 50 שקלים למבוגר, ו- 30 שקלים לילד. 

הופעות ופעילות ברחבי הרובע היהודי ללא תשלום
במהלך ימי חול המועד יתקיימו ברחבי הרובע היהודי הופעות פתוחות לקהל של כליזמרים במוקדים שונים. בנוסף, יקיימו הכליזמרים סיור מוזיקלי ססגוני ברחובות הרובע פעמיים ביום.
לנוחות המבקרים במהלך חוה"מ, 4 מתחמי מנוחה ברחבי הרובע היהודי עם מחצלות, צלונים ופינות יצירה לילדים.

סיורים יצאו ממרכז המידע החדש לתייר ברחבת בית כנסת ה'חורבה'.
החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי תקיים סיורים רבים במהלך חול המועד שיצאו ממרכז המידע לתייר (הסיורים בתשלום):
סיורים מומחזים ברובע היהודי, כולל כניסה אל הרובע ההרודיאני בשיתוף חב"ד בקרדו: סיור מומחז שיתחקה אחר הגעתם של יהודים אל העיר העתיקה, ובמהלכו יפגשו המשתתפים דמויות היסטוריות ירושלמיות: כהן מימי
הבית השני תושב שכונת היוקרה של "העיר העליונה", משה מונטיפיורי וגם את מפקד כוחות הלגיון הירדני בירושלים - הקולונל עבדאללה א- תל שיספר מדוע בחר לתקוף את בית הכנסת "החורבה" ועוד.
הסיורים יתקיימו בימי חול המועד בשעה 11:00 13:00 ו 15:00.
בין חורבה לתפארת: סיור מרגש בעקבות חולמים, סופרים ועולי הרגלים, בין הישן לחדש, בשילוב כניסה למוזיאון חצר ישוב הישן. הסיורים יתקיימו בשעות 11:00, 13:30, 16:00
אל הרינה ואל התפילה: סיור בעקבות בתי הכנסת של הרובע היהודי, כולל כניסה לבית כנסת החורבה ואל "ארבעת בתי הכנסת הספרדים" ברחבי הרובע.  הסיורים יתקיימו בשעות 11:30, 14:00, 16:30

פסיפסים בעיר העתיקה: סיור בעקבות "מפת מידבא" ופרויקט הפסיפסים החדש והמרהיב ברחבת הקארדו המקורה, כולל כניסה לאתר ה"מגדל הישראלי". הסיורים יתקיימו בשעות 11:30, 14:00, 16:30.
עתיקות בחשיכה: סיור חוויתי ומיוחד, בו יצעדו המבקרים בעלטה בינות לעתיקות הרובע ההרודיאני, רובע האצולה המפואר של ימי הבית השני, ולסיום ערב שירה מרגש. הסיור יתקיים בשעה 19:30

ירושלים שיר הלל: סיור עששיות וזֶמר מרגש על חומות העיר העתיקה, צעידה לאור ירח וכוכבים ברחבי הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון, כולל תצפית אל עיר דוד והר הזיתים. ולקינוח מוזמנים המשתתפים לשירה במרומי המגדל הצלבני. הסיור יתקיים בשעה 20:30.

לפרטים נוספים, מחירים, והזמנת כרטיסים מראש: 4987*
או באמצעות אתר האינטרנט www.rova-yehudi.org.il




  • פסח במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים

משחקי האביב - חגיגה של צבעים, ריחות וחושים
סדנאות בנייה והתנסות לכל המשפחה * מיצג אמנות ייחודי * סיורים במוזיאון * מופע מחול של תיאטרון קליפה * מפגשים עם חוקרי דבורים * הדגמה מדעית ועוד.

בין התאריכים 3.4.2017-29.6.2017



לקראת חופשת הפסח ולרגל האביב מוזמנים הילדים וההורים ליהנות משלל סדנאות וסיורים בנושא פרחים, חרקים ומה שביניהם במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים.

את באי המוזיאון יקבל מרבד תלוי במהופך של אלפי פרחי נייר ענקיים - מיצג אמנותי של האמנית נורית גרינברג בוגרת בצלאל.



סדנאות בנייה:  'פרח פנוי להובלה' הילדים וההורים יכינו 'פרח' ויבדקו כיצד מוביל הצמח את המים מהשורשים עד לקצוות העלים כנגד כוח המשיכה. את מודל הפרח יקחו הילדים הביתה (מגיל 4+).



'מעוף הדבורה' – סדנת בנייה בשיתוף פעולה עם 'הסדנה לצעצועים זזים', בה יוזמנו ילדים לבנות  מנגנונים זזים של חרקים דימיוניים ולבחון אותם על פרחי ענק. מתנה לכל משתתף! (מגיל 8+)           



סיור בחממה: 'כי מן הפרח בא הפרי' ילמדו הילדים וההורים שהצמחים נעדרי יכולת תנועה עצמית ועל מנת להתרבות הם נדרשים לנשאים שהם בד"כ בעלי החיים המאביקים ולעיתים רחוקות יותר רוח ומים.  עוד יגלו המשתתפים אילו צמחים אינם מצריכים האבקה ואילו כן על מנת לייצר פרי או זרעים.



סדנת התנסות חווייתית למשפחה: 'תראו אותי! הפרח כפרסומת' ילדים  מוזמנים להתחפש לחרקים שונים, "לצלול" למעמקי פרחי ענק, "לטפס" על עלי כותרת "ולאסוף" אבקנים ולהעבירם  הלאה..



עמדת התנסות: 'מרוץ שליחים – על מלכודות ו"פצצות" בפרחים. איפה יש בפרחים סירה ומשוטים? מהו מנגנון פצצה בפרחים? בואו להתנסות במנגנוני האבקה שונים ומפתיעים במיוחד!



'פגוש את המומחה!' – מפגשים בלתי אמצעיים עם חוקרים לגילוי עולמם המופלא של הדבורים וחשיבותם הרבה בעולמנו ולמזוננו. (יפעל בין התאריכים 12-18.4 בלבד).



הדגמה מדעית: 'רעיונות מהטבע' הדגמה פעילה, מסקרנת ומשעשעת העונה על השאלות:  מה בין אצטרובל לבגדי ספורט? איך עטלפים עוזרים לעיוורים?  מה בין קוץ של דורבן לתפירת חתכים  או בין צפרדעים לסכיני גילוח.

בנוסף יוצגו בהדגמה פיתוחים טכנולוגיים המבוססים  על התבוננות בעולמם המדהים של היצורים החיים.

הופעת בכורה עולמית! מופע מחול מהפנט במיוחד של תיאטרון 'קליפה' עטור הפרסים  – יצירת מחול שנוצרה באופן בלעדי ובמיוחד לאירוע 'משחקי האביב' במוזיאון.  (המופע יועלה בין התאריכים 3.4 ועד 18.4 מספר פעמים ביום).

סרט טבע בתלת ממד 'מעוף החיים' מבית היוצר של דיסני NATURE    (הסרט מוקרן מספר פעמים ביום בחופשות, בתוספת 10 ₪)
 
מחירון:
ילדים עד גיל 5 – חינם, ילד/מבוגר 45 ₪, כרטיס משפחתי ( הורים/סבים וכל ילדיהם/נכדיהם) 160 ₪
מחירים במהלך חופשת פסח 11.4-18.4:  ילד/מבוגר 60 ₪, כרטיס משפחתי 220 ₪
הנחות למחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות.

שעות פתיחה:
יום ראשון סגור
ב'-ה':      10:00-18:00
יום ו':      10:00-14:00
שבת:      10:00-16:00

שימו לב! שעות פתיחה מיוחדות בימי חופשת חג הפסח www.mada.org.il

פרטים נוספים בטל' 02-6544888


←פוסט על הביקור שלנו במוזאון המדע ירושלים בסתיו שעבר מוזמנים לקרוא כאן.



  •  פסח בגן הבוטני

פסח בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים 12-16.4.17


הכניסה חינם באדיבות בנק הפועלים


הגן הבוטני גבעת רם בירושלים מזמין את הקהל הרחב לחגיגת אביב מרהיבה בחוה"מ פסח בלב ירושלים. הגן המצוי בימים אלו בשיא פריחתו בכל חלקות הגן הייחודיות מאפשר למבקרים לחזות בנופים משתנים בתקופה היפה בשנה ולהנות מאתר טבע ירוק בליבה של ירושלים.



מגוון האירועים יכללו סיורים לכל המשפחה במסלולים מודרכים דרכם ניתן לחוות את הפריחה המדהימה בגן, בשל צורתו הייחודית של הגן הבוטני יוכלו המבקרים לחזות בחלקות השונות.



המבקרים מוזמנים להצטרף ל-3 מסלולים מודרכים בנושאי פריחה, אדם וטבע והמבנה המרתק של הצמחים, סדנאות יצירה (בתשלום) הכוללות לימוד בנייה בבוץ, הכנת, הכנת עציצים והכנת כרטיסי ברכה מהטבע של עלים ופרחים.



בנוסף יוכלו הילדים וההורים להנות ממתחם סדנאות נוסף במדשאה המרכזית בו יכינו מחומרי הטבע, יצירת קטורת ותחתיות לשתייה מגזעי עץ לכל המשפחה ותערוכת צילומים בחלקות השונות של הגן. חיפוש זהב (פעילות חינם) בשביל התגליות.  שביל התגליות הינו אטרקציה ייחודית שנבנתה במשך ארבע שנים בהשקעה של 15 מיליון ₪. לאורך השביל, שאורכו כחצי קילומטר, מתקני משחק ופעילויות לילדים באיזורי מים, אדמה, צמרות ושורשים בהם יכולים הילדים ללמוד על הצמחים הגדלים בגן ועל הקשר שבין האזורים השונים.


שעות פעילות במהלך פסח
12-13.4.2017 בין השעות 10:00-17:00 (סגירת שערים בשעה 16:00)
שישי 14.4.2017 וראשון 16.4.2017 בין השעות 10:00-15:00 סגירת שערים בשעה 14:00.
הכניסה לגן במהלך פסח חינם. הצטרפות לסדנה אחת בעלות של 10 ₪ ול-3 סדנאות – 25 ₪. ל 6 סדנאות 40 ₪

לפרטים נוספים: הגן הבוטני 02-6794012


פוסט על הביקור שלנו בגן הבוטני בירושלים מוזמנים לקרוא כאן.



  • מעלית הזמן בירושלים



האטרקציה לכל המשפחה עברה שידרוג, מתחה פניה והגיעה למשכנה החדש בקניון הסגור בשדרות ממילא



*מסע רב חושי בזמן אל ההיסטוריה של ירושלים * עיצוב חדשני *במות זזות *אפקטים מרהיבים * מסכים היקפיים בטכנולוגיה גבוהה * התבוננות בקפסולה זעירה אל גוף האדם ועוד ועוד



השבוע נפתחה בשדרות ממילא בירושלים אטרקציה מחודשת  - מעלית הזמן בירושלים, האטרקציה הייחודית לכל המשפחה, שהתחדשה, השתדרגה ועברה למתחם חדש בקניון הסגור בממילא.



מדובר באולם מעוצב וחדשני שלא נראה כמותו בירושלים. 250 מ"ר של מסכי לד היקפיים העוטפים את הקהל ב-180 מעלות, מערכות שמע ותאורה מהמתקדמות בעולם, 104  מושבים.  98 מהם נעים על 6 צירי תנועה ו- 6 מהם נייחים (כאשר עפ"י דרישה מראש ניתן לקבע מספר מושבים רב יותר).



מעלית הזמן בירושלים מזמינה את הקהל הרחב, משפחות, קבוצות ויחידים מכל גיל ומגזר, להגיע וליהנות ממסע מדהים ורב חושי הכולל 4 מייצגים חדשניים בהם משולבים אפקטים ייחודיים: מסע במעלית הזמן אל סודות ירושלים, מסע מרתק אל החלל, מסע בקפסולה זעירה אל תוך גוף האדם ומסע מרגש אל נפלאות העבר, ההווה והעתיד של בירת ישראל.



המיצגים הייחודיים  המעניקים לצופה חוויה עוצרת נשימה, יחד עם מושבים חדישים ונעימים ומסכי ענק העוטפים את המבקר מכל עבר, יוצרים אצל הצופה תחושה מרתקת ורב חושית, עד כדי תחושה שהוא נמצא בתוך המיצג.



ארבעת המייצגים הקיימים במעלית הזמן בירושלים:

מעלית הזמן – מייצג חוויתי העושה סדר בהיסטוריה הארוכה והמורכבת של העיר ירושלים.

המיצג הדו מימדי, לוקח את הצופה 3,000 שנה אחורה, למסע מרתק בזמן אל מעמקי האדמה של העיר ירושלים החל מימי בית ראשון דרך בית שני, חיי ישו ומוחמד, כובשי העיר, שחרור הכותל במלחמת ששת הימים ועד לימים אלו. בירושלים של פעם נפגש הצופה פנים אל פנים עם מלכי ישראל לאורך ההיסטוריה - שלמה המלך, ירמיהו המלך  צדקיהו המלך ואחרים, לומד על התקופות השונות, זאת בשילוב צלילים ומראות מרגשים באמצעות חיישנים הגורמים לצופה לחוש כאילו ירד אל מעמקי ההיסטוריה של ירושלים והפך להיות חלק ממנה.
לקינוח לוקח חיים טופול את הצופה יחד איתו לרחף מעל העיר ולחזות בירושלים העכשווית עם כל החידושים בה כפי שאנו מכירים אותה כיום.
בין השחקנים המשתתפים במיצג: חיים טופול, דביר בנדק, צחי נוי, עמי סמולרצ'יק ונוספים.
אורך המיצג: 30 דקות
מוקרן במספר שפות: עברית, אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית, גרמנית, איטלקית וסינית מנדרינית.

אני ירושליםבמיצג דו מימדי זה מוזמן הצופה ליהנות ולחוות את הצלילים והריחות של העיר ירושלים, לקפוץ לרכבת הקלה, ליהנות מסיור בשוק מחנה יהודה, לצפות בעיר מלמעלה, ללמוד על ההיסטוריה של ירושלים ופסיפס האנשים והתרבויות הפועלים בה ולהכיר עולם שלם של תרבות, מחול, מדיה, תפילה, קדושה ורגש באמצעים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך. 'אני ירושלים' הוא מופע מולטימדיה מיוחד המחבר כל אחד לירושלים הפרטית שלו במטרה להראות לכולם שירושלים היא של כולם. בהפקת המופע משתתפים יפתח קליין שמלווה את הצופים במסע, ולהקת המחול של עדו תדמור.
אורך המיצג: 25 דקות
שפות : טקסט פותח באנגלית ועברית, במהלך המופע טקסטים כתובים באנגלית, עברית וערבית וקטעי קריינות בעברית ואנגלית עם כתוביות בהתאם.


מסע ביקום – מכדור הארץ אל קצות הגלקסיה בתלת מימד מזמין את המבקרים לראות מקרוב את הרגע בו נוצר היקום – המפץ הגדול וליהנות מסיור וירטואלי במערכת השמש, סביב כדור הארץ, הירח והפלנטות השכנות. במהלך המיצג, צופים המבקרים בכוכב שביט הטס ממש מול עיניהם, מרגישים את רוחות השמש הנושבות, וצופים באסטרואיד שינחת ממש לידם. המיצג מסתיים בהמחשה ייחודית מהו גודלו של כדור הארץ ביחס לשאר היקום ומהו גודלו של גוף האדם ביחס לחלקיקים המרכיבים אותו.
אורך המיצג:  20 דקות
שפות: עברית בלבד


קפסולת העתיד - מסע בגוף האדם בתלת מימד. מתי ראיתם מה קורה באוזן, במוח בשרירים או בריאות? המיצג חושף את סודותיה של המכונה המשוכללת ביותר ביקום, גוף האדם. כיצד אנו נושמים? איך אנו קולטים מידע? איך אנו מעכלים? איך אנו נראים מבפנים? את התשובות על כל השאלות האלו ועוד תוכלו למצוא במיצג הדמיות תלת מימדיות מרהיבות ומדויקות בעזרת 'אינפו' קפסולה – רובוטית עתידנית המנחה את המסע ומספקת לאורך המיצג נקודת מבט ייחודית משלה על הנעשה בגופנו.
אורך המיצג: 25 דקות.
שפות: עברית וערבית.



מעלית הזמן בירושלים - שד' ממילא ירושלים
שעות פתיחה: ימים א-ה 10:00-17:00.
בחוה"מ פסח שעות פתיחה בכל יום בין 10:00-20:00  שישי 10:00-14:00 (מומלץ להתעדכן באתר הבית)
כניסה מגיל 5 ומעלה - בתיאום מראש בלבד
עלות: 54 ₪ ברכישת כרטיס בקופת האתר. 46 ₪  לרוכשים דרך האתר.
הנחות לתושב ירושלמי/חיילים/סטודנטים
לפרטים נוספים: 02-6248381 או באתר www.time-elevator.co.il


  • מוזיאון מגדל דוד

12-14 אפריל 2017     

הכניסה לילדים חינם


חגיגה בירושלים - להרגיש כמו עולי הרגל בימי קדם! בחגיגת הפסח במצודה תתקשטו בבגדים חגיגיים, תצאו לתהלוכה ברחבי המצודה ותוכלו לחוות את השמחה וההתרגשות שליוותה את החוגגים שהגיעו לירושלים לרגל חג הפסח.

למשפחות עם ילדים בגילאי 4-7 בהרשמה מראש.

ימים רביעי (12.4) וחמישי (13.4) בשעות 11:00, 12:00, 14:00, 15:00, יום שישי (14.4) בשעות 11:00, 12:00



70 שמות לירושלים

בפעילות ומשימות ברחבי המצודה תגלו את כל שמותיה של ירושלים – חושבים שאתם יכולים למצוא את כולם? משחקי ענק מאתגרים, בניה בתלת ממד, תחרויות הרכבה, משחקי מים ועוד... כל משימה תחשוף אחד משמותיה של העיר.

למשפחות עם ילדים בגילאי 6-13 ללא הרשמה מראש.

ימים רביעי (12.4) וחמישי (13.4) 10:00-16:00 יום שישי (14.4) 10:00-14:00



עולים לירושלים - סדנת יצירה לילדים להכנה וצביעת משחק בנושא עלייה לרגל

10 ₪ למשתתף. ימים רביעי (12.4) וחמישי (13.4)10:00-16:00 יום שישי (14.4)  10:00-14:00



נפגשים במגדל דוד - חגיגת פסח מיוחדת ומותאמת למשפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים.

פעילות תתקיים בשעות השקטות של המוזיאון על מנת לאפשר חוויה נעימה, חיובית ומקבלת.

25 ₪ למשפחה. בהרשמה מראש. יום רביעי 12.4 בשעות 17:00-19:00



החיזיון הלילי - מופע אור קולי בחצר המצודה, סיפורה של ירושלים בחגיגה של צלילים ומראות עוצרי נשימה העוטפים את הצופה בחוויה רב חושית יחידה מסוגה. 40 ₪ למשתתפי פעילות יום. בהרשמה מראש

ימים רביעי (12.4) וחמישי (13.4) בשעות 20:30, 21:30



סיורים למבוגרים - ירושלים לדורותיה כלול במחיר הכניסה למוזיאון 40 ₪

ימים רביעי (12.4) וחמישי (13.4)בעברית בשעה 13:00 באנגלית בשעה 11:00

מארמון הורדוס לבית עצורים יום שישי 14.4 בעברית בשעה 11:00 באנגלית בשעה 10:00



תערוכת הקבע כלול במחיר הכניסה למוזיאון

מגדל דוד הינו מוזיאון היסטורי המציג את סיפור תולדות ירושלים באמצעי המחשה מגוונים. התצוגה ממוקמת בחדרי המשמר של מצודה עתיקה מימי הביניים, הניצבת בכניסה לעיר העתיקה של ירושלים. התצוגה עוקבת אחר רצף התקופות ההיסטוריות של העיר, ומציגה את האירועים הבולטים בכל אחת מהן. ראשיתה בעדויות הראשונות לקיום עיר בירושלים באלף השני לפנה"ס, וסיומה בהיות ירושלים לבירת מדינת ישראל 


מחיר למבוגר: 40 ₪

שעות פתיחת המוזיאון: ראשון-חמישי ושבת 09:00-16:00 שישי 09:00-14:00
אתר המוזיאון: www.tod.org.il  טלפון להזמנות: 2884*



  • "פסטיפסח" במוזאון ארצות המקרא ירושלים


יריד מצרים העתיקה, מופעי ג'גלינג, פירמידות מסתוריות, חידות ומשימות ועוד.

הכניסה והפעילות חינם לכל המשפחה בחוה"מ פסח!

מוזאון ארצות המקרא ירושלים מזמין את כל המשפחה ל"פסטיפסח"! בואו לבקר בפירמידות הסודיות, להשתתף במופע הג'גלינג של החרטום המבולבל, לחזות בהצגות תיאטרליות על מצרים העתיקה, להיחשף לסודות הכנת הפפרירוס ועוד. הכניסה והפעילות ללא עלות לכל המשפחה בחוה"מ פסח



בימים ד'- א' (12-16.4) ייערך במוזאון יריד פסח שיחזיר את המשתתפים חזרה בזמן אל מצרים העתיקה. במסגרת היריד הילדים מוזמנים לבקר בפירמידות מסתוריות, לפתור חידוני ספינקס מהעולם העתיק, לחשוף את סודות כתבי החרטומים, להשתתף במופעי ג'גלינג של החרטום המבולבל, לצפות בהצגות תיאטרליות מהמיתולוגיה המצרית, ולפענח כתבי סתרים. בנוסף, יתקיימו סדנאות יצירה באוהל יציאת מצרים בעלות סמלית.



לראשונה במוזיאון! שבוע לפני חוה"מ, בימים א'- ה' (2-6.4), ייערך סיור ייחודי למשפחות "חלומות פרעה", במסגרתו יקבלו המשתתפים משימות מאתגרות, יפענחו כתבים קדומים וחידות חשבוניות, יתחפשו לדמויות ממצרים העתיקה ועוד. בתום הסיור תערך פעילות יצירה בה יכינו הילדים טבעת חותם ייחודית ממצרים.



בנוסף, אפליקציית משחקים וחידות חדשה למוזיאון! המוזיאון ממשיך להתקדם ולפתח פלטפורמות חדשניות לחוויה מוזיאלית בלתי נשכחת – אפליקציה חדשה תעניק חוויית סיור עדכנית המתאימה לצעירים ומשפחות הכוללת חידות, משימות ומשחק אינטראקטיבי אשר יוביל את המבקרים לאורך הגלריות מחידה לחידה.

כמו כן, לרשות המבקרים עומדת אפליקציה נוספת של המוזיאון המאפשרת לכל המשפחה לסייר בתערוכת "בין דוד לגוליית – חידת קיאפה" באופן עצמאי בליווי מדריך קולי משעשע לילדים על העיר הקסומה מהקרב המפורסם בין דוד לגוליית.




היריד יתקיים בימים רביעי, חמישי (12-13.4), בין השעות  10:00-17:00. וביום שישי וראשון (14.4, וה- 16.4) בין השעות 10:00-13:30. 
הפעילות מיועדת לכל המשפחה, ללא עלות

החל מ- 10:30, יוכלו המשתתפים לקחת חלק בסדנת יצירה ייחודית בתשלום סמלי. עלות ההשתתפות 20 ₪.



  • פסח לכל המשפחה במוזיאון המוזיקה העברי


מזמין אתכם לחווייה מוזיקלית טכנולוגית וחדשנית הכוללת

סדנת תופים וכלי הקשה ללא תשלום לילדים * סיורים מוזיקלים ב-7 חללי המוזיאון לקהל הרחב *משחקים אינטראקטיביים *התנסות בכלי נגינה מגוונים וייחודיים * סיור וירטואלי בבית המקדש - גולת הכותרת של  המוזיאון - בעזרת משקפי מציאות מדומה (VR)

בין התאריכים 2.4-18.4.2017

לקראת חג הפסח הקרוב מזמין מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים את הקטנים והגדולים לפעילות ייחודית לפני ובמהלך חוה"מ פסח. הילדים ייהנו מסדנת תופים וכלי הקשה שתערך בכל שעה עגולה, סיורים מוזיקליים בחללי המוזיאון שיכללו הדגמות בכ-260 כלי נגינה נדירים וייחודיים שהגיעו מהתפוצות ומוצגים במוזיאון, שירים, ניגונים וסיפורים מרתקים.



'סבא לוי' הוא המדריך הוירטואלי המלווה את מבקרי המוזיאון, באמצעות הטאבלט הניתן בכניסה למוזיאון. איתו מסיירים המבקרים בחללי המוזיאון ומוזמנים להצטרף למשחקים האינטראקטיביים הקיימים בכל חלל לדוגמה: בחלל מרכז אסיה: מוזמנים המבקרים להשתתף במשחק אינטראקטיבי בסגנון 'גיטר הירו' ולהנות מהתנסות בכלי נגינה עתיקים כמו זורנה כורדית, זארב פרסי, רובאב בוכרי, פאנדור קווקזי ועוד. 



בחלל המוקדש למסורת המרוקאית ולהשפעות ספרדיות – מרוקו אנדלוסיה – יהנו מהבקרים מסרטון המציג את התרבות המקומית וכלי הנגינה הייחודיים לאזור זה ולהצטרף למשחק אינטראקטיבי.



פינת האזנה מיוחדת ימצאו המבקרים בחלל המאפיין מוסיקה מאזור עיראק סוריה מצרים והודו והזמנה להצטרף למשחק האינטראקטיבי העוסק בסגנון המוסיקלי הייחודי לארצות אלו.



בעזרת 'סבא לוי' מוזמנים המבקרים להיכנס לחלל המוקדש לשירה והמוזיקה של ארצות אירופה ואשכנז בו מוצג ספר דיגיטלי ענק המעניק חוויה ייחודית ופרטים על דמויות מפתח שהשפיעו על המוסיקה היהודית.

בחלל ארצות הבלקן מוזמנים המבקרים לבדוק את מיומנותם בכלי נשיפה אופייניים לאזור ולצפות בסרטון בו יספרו יהודים שחיו באזור על התרבות המיוחדת ואורח החיים המוסיקלי הייחודי בבלקן.

התנסות בכלי הקשה אלקטרוניים, הכרת כלי הנגינה אפריקאים כמו פעמון דון דון, תוף גינאה, נבל אתיופי שופרות תימנים ועוד ממתינה למבקרים בחלל אפריקה ותימן.



ובגולת הכותרת של המוזיאון, החלל העברי, המוקדש לקיבוץ הגלויות ולעבר המוסיקלי המיוחד של ארץ ישראל וירושלים, יוכלו ליהנות המבקרים מסיור בדגם בית המקדש הוירטואלי באמצעות משקפי מציאות מדומה (במוזיאון 16 עמדות) מה שהופך את הביקור במוזיאון לחוויה מרגשת וייחודית. במהלך הסיור ילמדו המשתתפים על הסגנונות מוזיקליים שונים אשר השפיעו על המוזיקה והשירה שהיו נהוגים בתפוצות בהם חי העם היהודי.

שימו לב - לרגל האביב ובמהלך הקיץ יוארכו שעות פעילות המוזיאון
החל מה-1.4 יפעל המוזיאון בכל יום מ09:30 ועד השעה 20:30 בערב.

מוזיאון המוזיקה העברי – רחוב יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה. שעות פתיחת המוזיאון:  א'-ה' 09:30-20:30    ו' – 09:30-13:30 מחירי כניסה  כוללים השתתפות ילדים בסדנת תיפוף וכלי הקשה: רגיל – 50 ₪/ ילד מגיל 5 ומעלה – 40 ₪/ סטודנט 35 ₪  חייל 30 ₪.   לפרטים נוספים ותיאום השתתפות מראש בלבד בטלפון 02-5406505




  • פסח אקסטרים בירושלים

הטרק ההיסטורי לכל המשפחה - חוה"מ פסח באתרי החברה לפיתוח מזרח ירושלים
11-16.4.17, ט"ז-כ ניסן, תשע"ז, 17:00-9:00

טל. 02-6277550

  סיורים מודרכים - ירושלים של מעלה ושל מטה
מראה מרהיב ופנורמי של העיר העתיקה והחדשה ממרומי חומות העיר, כולל תצפית שלושת הכיפות, כניסה למנהרת הזחילה החשאית במערת צדקיהו עם קסדות ופנסים, וסיום בסנפלינג (לגילאי 9 ומעלה) או בעליה במגדל השמירה העתיק.  69 ₪ בלבד ב-12-13.4


   ...סנפלינג אתגרי מחומות ירושלים
25 ₪ בלבד לגילאי 9 ומעלה ב- 12-13.4
(מול כיכר העירייה, כולל מחיר כניסה לטיילת)



סיורים עצמאיים בטיילת החומות של ירושלים
מסלול אתגרי ותצפית פנורמית על העיר העתיקה והחדשה
משער יפו לשער האשפות, הדרך היפה והמהירה לכותל
10 ₪ בלבד! בין התאריכים 11-17.4.17

ביקור במערת צדקיהו
סיור עצמאי במערת החציבה הגדולה בישראל, כולל מעין דמעות צדקיהו:
מערת המסתורין והאגדות של ירושלים. מערת חציבה קדומה, ענקית ותת-קרקעית מתחת לחומת העיר בקרבת שער שכם. כ-9 דונם מהם נחצבו האבנים לבניין ירושלים ובית המקדש השני. הצצה אל ימים עתיקים ובנאים סודיים.
כניסה 10 ₪ בלבד! בין התאריכים 11-17.4.17


עולים לרגל גם באתרי פמ"י הנוספים

מסלול המקוואות החדש בגן העופל למרגלות הכותל הדרומי. עשרות מקוואות מתקופת בית שני ומדרגות חולדה דרכן העפילו עולי הרגל אל הר-הבית. תשלום בקופות מרכז דוידסון.

חופשי לעיר העתיקה – שאטלים חינמיים מחניון מתחם התחנה הראשונה אל שער האשפות וחזרה. מדי יום כל 20 דק' 20:00-8:00

הזמנה מראש באתר פמ"י  www.Pami.co.il


אזור צפון:

  • מופעי סוסים בהיפודרום בנמל קיסריה

חול המועד פסח 12.4.17-13.4.17 ו 15.4.17-16.4.17


הגן הלאומי קיסריה מזמין לבוא ולרכב על הזמן בהיפודרום המתעורר לחיים... עם רוכבים מקצועיים על מדיהם וכליהם, הלמות תופים, תרועה גדולה והורדוס המלך בכבודו ובעצמו


המופעים יתקיימו פעמיים ביום בשעות  11:00 ו-13:30

נוסף למופעי סוסים צבעוניים המדמים את המרוצים שהתקיימו עוד בימי רומי העתיקה, מזמן הגן הלאומי של קיסריה למבקריו, משפחות וילדים, שלל חוויות ואטרקציות: סיורים מודרכים ללא תשלום מהשער הצלבני ומשער התיאטרון, טיול בגן ממצאים ארכאולוגיים ובטיילת הים היפיפייה, ביקור בשרידי ארמונו המפואר של הורדוס ובתיאטרון המרשים, צלילה לתוך מסע הרפתקאות במיצגי "מסע בזמן", פסל איל חדש שנחשף באחרונה בחפירות באתר, ביקור בגלריות אמנים ציוריות, מסעדות ובתי קפה על קו המים ועוד. 

ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום נוסף על דמי הכניסה לגן הלאומי : (40 שקלים למבוגר, 24 שקלים לילד, חינם למנויים).
למידע ופרטים: *6550 או *3639 בפייסבוק ובאתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים: www.parks.org.il


  • פסח במרכז המבקרים של תמר כנרת בצפון הארץ



מגוון פעילויות לילדים ולהוריהם במרכז המבקרים.

סיורים מודרכים החושפים את סיפור החלוצים שהשיבו את התמר לאץ ישראל וחנות מבקרים גדושה בתמרים, רוטבי סילאן, מוצרי תמר ופעילויות שונות.



בין התמרים בחצר של קבוצת כנרת ממשיך ופועם ליבה של ההיסטוריה.

אגדה שהתחילה בחזון של חלוצים, חברי הקיבוץ, שרצו להשיב אל ארץ התנ"ך את התמר, רצון שהפך לחלום חלום שהפך למציאות.



מרכז המבקרים של תמר כנרת מביא לקהל הרחב מביא את סיפור חזונם של אותם חלוצים  ומציע למבקרים לחוות את ארץ ישראל החקלאית והחלוצית, לטעום ממגוון התמרים הגדלים במטעי הקיבוץ, להתחקות אחר גלגולו של החזון שהפך למציאות וליהנות ממגוון פעילויות לילדים ומבוגרים כאחד.



במרכז המבקרים נהנים ממגוון פעילויות: טועמים, לומדים ונהנים

טועמים – טועמים ממגוון התמרים הגדלים במטע הקיבוץ, מריחים תבלינים מיוחדים מהגליל ולוגמים את יינות הגולן.

לומדים -  יוצאים למסע אל ראשית כיבוש האדמות בעמק הירדן באמצעות סרטון מרהיב ומהנה באורך של 10 דקות.

נהנים -  נהנים ממגוון פעילויות לילדים ומבוגרים כאחד ולומדים להכיר מקרוב את החקלאות

המודרנית והאתגרים העומדים בפני מגדלי התמרים בארץ.

איך מגיעים?

מומלץ  פשוט לכתוב  ב־ Waze תמר כנרת.  מרכז המבקרים נמצא בסמוך לכניסה לקיבוץ כנרת, כחמש דקות נסיעה מטבריה ומצומת צמח.

שעות פתיחה:
ימים א-ה:              09:00 –  19:00
ימי שישי וערבי חג:  09:00 – 16:00
ימי שבת וחג:         9:00 – 21:00

הסיורים בתאום מראש.




  • חגיגת חג האביב במרכז המבקרים "בית הבד של הגולן" מפעל אקולוגי לייצור שמן זית


בית הבד של הגולן, זוכה התחרות העולמית לאיכות הסביבה בסן פרנסיסקו (2010), פותח את שעריו לציבור הרחב ומזמין אתכם במהלך חג פסח לחגיגת חג האביב לכל המשפחה בתשלום סמלי בלבד. בית הבד של הגולן הינו מפעל אקולוגי הממוקם בקצרין במבנה בזיליקה קלאסי, עשוי אבן בזלת מקומית ומשתלב בנוף הירוק של רמת הגולן.



החגיגה תתקיים בכל ימי חול המועד 12-16.4 (למעט יום שבת)

הסיור מתחיל בשיחת פתיחה והדרכה קצרה על "סיפור הבראשית" של בית הבד של הגולן. המבקר מתרשם ממכונות השמן העתיקות ועובר אל חדר הקולנוע לצפייה בסרט חווייתי המתמקד בייחודיות "בית הבד של הגולן" ותרומתו לסביבה ולאדם. לאחר הרקע ההיסטורי, יוצגו ארבע קושיות – ארבע עובדות שלא ידעתם על שמן זית וחג הפסח. לאחר מכן, עוברים המבקרים להתנסות מעשית בסבון הזיתים הגרגירי (פילינג) המיוצר מזיתים מרוסקים. בחלק הבא בסיור נעבור חוויה קולינרית של טעימות מצות בשמן זית בעוצמות שונות. התחנה האחרונה בסיור היא כניסה למעבדות הפיתוח והייצור בהם בודקים את שמן הזית ברציפות כל השנה ומייצרים את כל מגוון מוצרי הטיפוח הטבעיים הידועים בעולם כfrom the sea of galilee"  "Olea essence. בסיום הסיור יוכלו המבקרים להתרשם מהמוצרים שפותחו ויוצרו במעבדות בית הבד של הגולן ולרכוש לשימוש אישי. הסיור בבית הבד של הגולן משלב בין מפעל אקולוגי שורשי לבין האביב וחג הפסח.


משך הסיור: 30-60 דקות עפ"י הרכב הקבוצה (ילדים או מבוגרים).
תשלום למשתתף: 14 ₪  (ילדים מתחת לגיל 6 – כניסה חינם!)
ימי פעילות: א'-ה' 09:00-18:00, ו' 09:00-15:00
כתובת: אזור תעשיה קצרין, 04-6850023  050-2888709
*חניה רחבה, המקום נגיש

כמו כן, יתקיימו פעילויות גם במרכזי המבקרים של בית הבד של הגולן בירושלים, תל אביב ועין גב. לפרטים נוספים: 04-6850023 / 050-2888709 ובאתר: http://www.oleaessence.com





  • חוות טורבינות הרוח בקיבוץ מעלה גלבוע ומרכז המבקרים על שם שלמה שמלצר ז"ל


ביקור מרתק אשר כל כולו אנרגיה מהטבע ולמען הטבע והאדם. חגיגה של איכות סביבה ואנרגיה מתחדשת "וירוקה", טכנולוגיה מתקדמת המשולבת בנוף קדומים, מבט לעבר פרוייקטי האנרגיה המתחדשת בטכנולוגיה "אגירה שאובה" והשדות הפוטו וולטאים (אנרגיה סולארית) משלימה את האזור כולו למרכז של אנרגיות מתחדשות של רוח, שמש ומים.




מה מציע מרכז המבקרים בחוות טורבינות הרוח בגלבוע:

מתחילים בתצפית ייחודית על עמק בית שאן והגלבוע, שומעים את סיפורם של שאול ויונתן וסיפורה של ההתיישבות בעמק ועל ציונות אקולוגית. מקבלים הסבר על הצורך לייצר אנרגיות ממקורות מתחדשים, משחקים במשחקים אינטראקטיביים ללימוד עקרונות בניית טורבינה והפעלתה, צופים בסרט על כוחה של הרוח באודיטוריום משוכלל. יוצאים לסיור רגלי של 700 מטר ב"שביל הטורבינות" להכרת מקרוב של הטורבינה ותצפית על תחנת הכוח החדשה בטכנולוגיית "אגירה שאובה". חובבי השירה העברית ייהנו מאוד משירי ארץ ישראל, בנושא הרוח, המופיעים על  טורבינות בחווה.

במהלך החג יופעלו במתחם החווה גם סדנאות יצירה (בתשלום נפרד) של עפיפונים, שבשבות רוח, מתנפחים ללא תשלום ועוד. בסמוך לחוות טורבינות הרוח נמצא חניון קק"ל מוסדר לעריכת פיקניקים ובמקום פועלת קפיטריה לכיבוד קל, שתייה וחטיפים.

מרכז המבקרים יפתח לקהל במהלך כל ימות השנה, ובכל מזג אוויר, למעט תנאים קיצוניים, ושבתות.
מרכז המבקרים ע"ש שלמה שמלצר בחוות הטורבינות בגלבוע הינו מותאם ונגיש למבקרים בעלי מוגבלויות וכן הגישה לטורבינת הרוח הראשונה. יתר "שביל הטורבינות" הינו דרך כורכר סלולה המתאימה לעגלות ילדים בלבד.

שעות פתיחה חוה"מ פסח  12-14/4/17
12-13/4 ד'-ה' 10:00-17:30
14/4 יום שישי 10:00-12:30


הביקור בחוות הטורבינות על בסיס מקום פנוי

לפרטים נוספים  052-8114645 או במייל nrg.gilboa@gmail.com

מחיר כניסה אחיד  17 ₪ בלבד למבקר מעל גיל 5



  • הפארק האתגרי ים כרמל


ביער עופר שבכרמל  על ההר בלב הטבע, עם תצפית מרהיבה אל הים ויערות הכרמל ממוקם הפארק האתגרי "ים כרמל".
בכניסה למתחם ישנו בית קפה  מקורה, המציע שתייה חמה, מאפים, ארטיקים ומגוון חטיפים לילדים, בצמוד אליו תמצאו דק ומרפסת הצופים לים שם  ניתן לנוח וליהנות מהטבע.

מה במתחם הפארק האתגרי?
מסלול חבלים באוויר מגוון רחב של מסלולי אתגר וחבלים בגובה של כ-15 מטר - לאמיצים בלבד חווית אנדרנלין מובטחת מגדל החבלים כולל 4 פעילויות שונות ומאתגרות בגובה:
קיר טיפוס: 15 מ' לגובה
גשר חבלים: 7 מ' לגובה, 30 מ' אורך מסלול- כולל 4 סוגי גשרים מאתגרים
אומגה: 100 מ' מסלול
קיר סנפלינג: 15 מ' גובה (הקיר היחיד בארץ המדמה צוק בטבע)
מגלשת הרים מהירה וייחודית בישראל מסלול של 1 ק"מ: 700 מטר ירדה, 300 מטר עליה, כ- 7 דקות מסלול
מסלול אבובים יבש ,מסלול אבובים יבש מסעיר ומרגש המאפשר לכם לחוות את המסע בדיוק כמו בגלישת אקסטרים בנהר כולל קפיצות וסיבובים. חוויה יוצאת דופן ומיוחדת במינה.
טרמפולינות בנג'י - בטרמפולינת הבנג'י של ים כרמל הקופץ קשור עם ריתמה לחבלי בנג'י וקופץ לגובה באחד מפינות הנוף המרהיבות של ארצינו.


אתר הפארק - http://www.yamcarmel.co.il/
פארק פתוח בשבתות בלבד! בשעות 10:00-16:00  
אנא התעדכנו באתר במידה ויהיה שינוי טרם הגעתכם לאתרנו. 
טלפון קופות: 04-9592224 (מענה בשעות פתיחת הפארק בלבד)- טלפון משרד:
04-8733773 (9:00-17:00 א'- ו')
  
דרכי הגעה: "ים כרמל" יער עופר בווייז



  • המחזמר פיטר פן בכיכובו של עופר שכטר 
 בחול המועד פסח בחינם

בפסח הקרוב, יוכלו ההורים לקחת את ילדיהם לראות את המחזמר הפופולרי והאהוב, פיטר פן,  בכיכובו של עפר שכטר בהפקה מיוחדת, וכל זה בחינם.

הסיפור השובה הלב של ג'יימס מ' בארי, שהספיק כבר להפוך לקלאסיקה, חוזר השנה אל הבמה בגרסה חדשה, קצבית ומעודכנת.בעזרת קסם התיאטרון, בתפאורה ובתלבושות מרהיבות, במוסיקה מקורית ומכשפת יצאו הילדים מהחום של ישראל מהמציאות הגשומה של לונדון ומשם אל ארץ "לעולם לא" הקסומה.

המופע יוצג במשך יומיים בחול המועד (12-13.4.17) ויתקיים פעמיים ביום, בשעה 11:00 בבוקר ובשעה 17:00 בערב
 
קניון שער הצפון, דרך חיפה 30, קרית אתא

קרדיט צילום-ערן לביא


אזור הדרום



  • פסח במוזיאון אשדוד


ימים רביעי-שישי 12-14.4  במוזיאון אשדוד לאמנות ובמוזיאון לתרבות הפלשתים.



בחול המועד פסח במוזיאון אשדוד לאמנות ובמוזיאון לתרבות הפלשתים באשדוד, יתקיימו מגוון פעילויות מהנות וחווייתיות לכל המשפחה, הכוללות סדנאות יצירה, כתב חידה, פעילות במתחם "הצוללת הירוקה" והדרכה תיאטרלית בתערוכה "חולות הזמן".


במוזיאון לתרבות הפלשתים תתקיים בימים רביעי וחמישי 12-13.4.17 בשעות 11:00-13:00 הפעילות "חבל על הזמן" הכוללת סדנת יצירה ופעילות משותפת לכל המשפחה בהשראת התערוכה "חולות הזמן" המוצגת במוזאון.
הנושא המרכזי של הסדנה הוא הזמן, ובאמצעות יצירה חווייתית של שעון חול מחומרים מזדמנים ושעונים אישיים מחומרים מן הטבע, ננסה להבין מהו הזמן? כיצד ידעו בעבר מה השעה? ובאילו שעונים השתמשו?
בנוסף תתקיים בתערוכה "חולות הזמן"- הדרכה תיאטרלית עם מדריך שחקן  המיועדת לכל המשפחה. "חולות הזמן", תערוכת המחווה לעיר אשדוד, מסירה את מעטה חולות העיר, חושפת גילויים חדשים מחפירות ארכיאולוגיות עכשוויות ומציגה אתרים וממצאים ארכיאולוגיים משנת 20,000 לפנה"ס. אלו פורשים את עברה העתיק והעשיר של אשדוד שהיוותה ציר מרכזי לתרבות וחיים מאז ועד היום. אוצרת גלית ליטני.
הפעילות מתאימה לילדים בגילאים 4-12. מחיר כניסה למוזיאון, הדרכה תיאטרלית וסדנה: 35 ₪

במוזיאון אשדוד לאמנות תתקיים בימים רביעי- שישי (12-14/4) סדנת אמנות מקורית: "הסעודה הגדולה", בה יוכלו המשתתפים בסדנה ליצור את ארוחת החלומות שלהם. הילדים יפסלו מאכלים ממגוון חומרים, כגון: פלסטלינה, קרטון, ספוגים, ניירות שונים ועוד. את המאכלים המפוסלים יגישו בסדנה בצלחות חגיגיות אותן גם יעצבו בעצמם.
הסדנה מתאימה לילדים בגילאים 5-11. עלות השתתפות בסדנה: 20 ₪. הסדנאות יתקיימו בשעות פתיחת המוזיאון.
"באיזו שפה מדברים במוזיאון?" פעילות נוספת במוזיאון אשדוד לאמנות, המציעה סיור בתערוכה "מאסף" בעקבות כתב חידה. הילדים יקבלו את כתב החידה, ילקטו רמזים ויפתרו חידות שיהיו כולם בשפת האמנות.
עלות כתב חידה: 5 ₪ . לרוכשים כרטיסם כניסה לסדנה, יינתן כתב חידה במתנה
פעילות נוספת המוצעת במוזיאון אשדוד לאמנות לכל המשפחה תתקיים בימים רביעי-שישי (12-14.4), באגף "הצוללת הירוקה". המבקרים מוזמנים להגיע ל"צוללת הירוקה" ולצאת למסע לגילוי האתגרים העומדים בפני כדור הארץ עקב הצריכה המוגברת דרך פעילות אמנותית, חינוכית ואתגרית מהנה. בצוללת יפגשו המבקרים  את "צולי"- קצינת המבצעים, של הצוללת ואת הסוכן הירוק 008 שיקבלו את פני המבקרים בסרטון אנימציה ייחודי ומרגש הפותח בפני הצופים צוהר לאתגרים עמם מתמודד העולם ובסיומו ינסו המבקרים למצוא להם פתרון.
למבקרים מוצעת פעילות משחקית אינטראקטיבית המבוססת על חמש תחנות הלקוחות מעולם איכות הסביבה: "עמדת פיקוח הפחתה" בה יכולים המבקרים למדוד עד כמה הם "ירוקים" וכיצד ניתן להתייעל אנרגטית, ב"יחידת התרעת הטמנה" יפעלו המבקרים כנגד הזמן, ב"מעבדת המרה לאנרגיה" ינסו לגלות כיצד האשפה מועילה לסביבה, ב"תא בקרת מחזור" יוכלו המבקרים לצפות בהפיכתו של חפץ אחד לחפץ אחד, וב"חדר הפרדה במקור" יבחנו כיצד משפיע המזון שאנו אוכלים על הסביבה.
בנוסף, מוצגת במתחם תערוכה המתכתבת עם חמש התחנות הללו, והמבקרים יכולים ליהנות גם מסדנה של פעילות אמנותית- יצירתית המתבססת על חומרים בשימוש חוזר. השהייה בתוך "צוללת" הופכת למוחשית בזכות "מעלית" המובילה את המבקרים אל מעמקי הים כשמחלונותיה משתקפים מראות מהמצולות. 
מוזיאון אשדוד לאמנות הינו המוזיאון היחידי בארץ המשלב פעילות של אמנות ואיכות סביבה בחלל ייחודי ואינטראקטיבי. שותפים לפרויקט: עיריית אשדוד – המחלקה לתכנון אסטרטגי, המשרד להגנת הסביבה, חברת אדמה אגן, חברת החשמל, איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה.
מחיר כניסה לילד: 25 ש״ח | מחיר כניסה למבוגר 15 ש״ח | פעילות לכל המשפחה
לפרטים נוספים- 08-8545180  08-9568285  הכניסה לצוללת הירוקה דרך החניון התחתון.
כרטיס משולב לילד: סדנת יצירה במוזיאון + כתב חידה + פעילות בצוללת הירוקה =  40 ₪  

"חבל על הזמן"
בימים רביעי וחמישי 12.4.17-13.4.17 בשעות 11:00-13:00
עלות כניסה למוזאון, הדרכה תיאטרלית וסדנה – 35 ₪ לילד (הורה מלווה ללא עלות )
 מתאים לגילאי 4-12
כרוך בהרשמה מראש: בטל' 089568111 (המשכן לאמנויות הבמה) / 086224799 (במוזאון לתרבות הפלשתים)   
המוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן, רח' השייטים 16 אשדוד | 08-6224799 |  www.phcm.co.il
בפייסבוק – המוזאון לתרבות הפלשתים

חול המועד פסח הכניסה לתערוכות במוזאון חופשית, באדיבות בנק הפועלים
שעות פתיחת המוזאון לתרבות הפלשתים בחוה"מ פסח
ימים רביעי וחמישי – 9:00-21:00
יום שישי ושבת – 10:30-13:30
"הסעודה הגדולה"- סדנה
ימים רביעי- שישי, 12-14/4/17 בשעות פתיחת המוזיאון
עלות פעילות סדנה: 20 ₪  || הסדנה מתאימה לילדים בגילאים 5-11
מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8 , אשדוד 08-8545180 , 08-9568285

"הצוללת הירוקה"
ימים רביעי- שישי 12-14/4/17 בשעת הפעילות של המוזיאון
מחיר כניסה לילד: 25 ש״ח | מחיר כניסה למבוגר 15 ש״ח | פעילות לכל המשפחה
לפרטים נוספים- 08-8545180  08-9568285  הכניסה לצוללת הירוקה דרך החניון התחתון.
כרטיס משולב לילד: סדנת יצירה במוזיאון + כתב חידה + פעילות בצוללת הירוקה =  40 ₪  
מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8 , אשדוד 08-8545180 , 08-9568285

שעות פתיחת מוזיאון אשדוד לאמנות בימי חוה״מ פסח:
רביעי  12.4 |  10:00-14:00
חמישי  13.4 | 10:00-14:00
שישי   14.4 |  10:30-13:30
ראשון  16.4 | 10:30-13:30
מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8 , אשדוד 08-854518 , 08-9568285
המוזיאון יהיה פתוח ללא תשלום בימי חוה״מ פסח באדיבות בנק הפועלים





  • פסח בקיבוץ יד מרדכי

פסטיבל יציאת מצרים הרביעי



כמו בכל פסח, תיירות קיבוץ יד מרדכי מזמינה אתכם לשחזור חוויתי של יציאת מצרים

מתלבשים כמו בני ישראל, חוצים את "ים סוף"  ויוצאים למסע מלא בסיפורים וחוויות.

וגם: פעילות בבית הדבורה והדבש, סיור על הטרקטור הקיבוצי, ביקור בבית האוסף "קיבוץ של פעם", הפעלות לילדים ועוד

8.4, 11-18.4, בין השעות 10:00-16:00

קיבוץ יד מרדכי ממשיך במסורת ומזמין את הקהל הרחב לפסטיבל יציאת מצרים הרביעי, פסטיבל  מיוחד וחוויתי שיתקיים בכל ימי חול המועד. פעילות יציאת מצרים תצא מבית הדבורה והדבש בקיבוץ אל  שמורת נחל שקמה. שם על רקע נוף קדומים יצאו המשפחות יחד עם מדריכים לשחזור האירועים שחוו בני ישראל במסלול יציאת מצרים. הם יתלבשו כבני ישראל ויצאו אחר משה רבנו למסע במדבר. במהלך המסע יחצו המשתתפים את "ים סוף" (נחל שקמה), יטפסו על ההר ועל הדיונה כשברקע ישמעו את סיפור יציאת מצרים.
בנוסף לפעילות, ייהנו המבקרים מפעילות מתוקה בבית הדבש והדבורה. שם ניתן לצפות בעבודת הדבוראי ובחיי הדבורים בכוורת, ללקק דבש טהור ולהכין נרות עשויים דונג אמיתי. בנוסף, מוזמנים המבקרים להשתתף באטרקציה האהובה ביותר על הילדים: סיור מיוחד ברוח הקיבוץ על עגלה רתומה לטרקטור, שתוביל אותם לתחנות מלהיבות ברחבי הקיבוץ בהם: הרפת הקיבוצית, הפרדסים ,אתר שחזור קרב תש"ח ועוד.
לאחר מכן, יבקרו המשפחות ב"בית קיבוץ של פעם", בו תתקיים פעילות חווייתית, "ארצישראלית" ונוסטלגית על ראשית חיי הקיבוץ. במהלך חול המועד יוכלו המבקרים ליהנות מכניסה חינם לאתר שחזור הקרב המחודש. ברתק יוכלו הילדים לזחול בין תעלות הקשר המקוריות, לטפס על טנקים שבמקום ולטייל בין הנופים המרהיבים המקיפים את הקיבוץ. 


כרטיס משולב הכולל את בית הדבש, נסיעה בטרקטור, קיבוץ של פעם, ופעילות יציאת מצריים – 55 ₪ לילד  ,50 ₪ למבוגר. ילד מגיל 3 חייב בכרטיס (אין צורך בתיאום מראש).
פעילות שיחזור יציאת מצריים בלבד – 25 ש"ח לאדם
משך הפעילות 2.5 – 3 : שעות, מ-10.00 עד 15.00(בכל שעה עגולה מתחילה פעילות) הפעילות מתקיימת בכל מזג אויר.

לפרטים, תיירות יד מרדכי: 08-6720559 | 052-3923104 | www.facebook.com/tourym | tym.co.il



  • פסטיבל "מפה ומצה"



אירועי מפה ומצה של משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים, מגיעים השנה לאתר שיחזור הקרב שביד מרדכי.            

הילדים יוכלו להתחפר בעמדות ההגנה, לשחזר את מהלך הקרבות וללמוד על הלחימה העיקשת. בנוסף, יחכו לילדים שחקנים אשר יגלמו דמויות של מקימי הקיבוץ ויסבירו על ההיסטוריה המרתקת של יד מרדכי: מהקמת הקיבוץ, הקרב ההרואי במלחמת תש"ח והחיים שלאחר המלחמה. 
הפעילות במסגרת האירועים היא בחינם.

חוה"מ פסח, בתאריכים 12-13.4, בשעות-16:00- 9:00

משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים מזמינים את הציבור הרחב לאירועי פסטיבל מפה ומצה, המחברים את קהל המטיילים לסיפורם של אתרי המורשת בצפון, בדרום, במרכז ובירושלים. הפסטיבל מתקיים זו השנה השנייה ביוזמתה של שרת התרבות מירי רגב, מתוך מטרה להפכו למסורת.
בין 12 אתרים שנבחרו להשתתף באירועים, נבחר גם "אתר שיחזור הקרב" שביד מרדכי. באתר יזכו  הילדים להתחפר בעמדות ההגנה של קומץ חברי הקיבוץ ואנשי הפלמ"ח, לשחזר את מהלך הקרבות באזור וללמוד על הלחימה העיקשת שנמשכה 6 ימים.
פעילויות הפסטיבל  יכללו הדרכה מומחזת באתר שחזור הקרב- "שביל הגיבורים", בסיור יפגוש הקהל דמויות מהיסטוריית הקיבוץ שיספרו את סיפורן האישי מהעלייה לארץ, הקמת הקיבוץ ההכנות לקרב, סיפר הקרב ההרואי, חילוץ ופינוי הילדים וסיפור מגדל המים של הקיבוץ, פסל מרדכי אנילביץ והחיים בקיבוץ כיום. בנוסף לכך, במתחם אתר הקרב יהיו דוכני יצירה, והופעה של זמר שינגן שירי לוחמים יחד עם המשתתפים.  פעילויות הפסטיבל בקיבוץ הן בחינם ולכולם. הסיור  המומחז מחבר את סיפורי העבר השונים לתמונה אחת, הכוללת את אחד מהעשורים הדרמטיים בתולדות העם היהודי. במהלך הסיור יבקרו  המשתתפים בכל אחד מהאתרים המפוזרים ברחבי הקיבוץ ויזכו להבין מקרוב את המאורעות הבלתי נתפסים שעיצבו את חיינו היום.
לכבוד פסח תתקיים בקיבוץ פעילות "יציאת מצריים" פעילות המתקיימת זו השנה הרביעית! במהלך הפעילות יתחפשו הילדים לבני ישראל ויצאו למסע לשחזור יציאת מצריים – בפעילות הנה בתשלום נפרד ואינה חלק ישיר לפעילות הפסטיבל. 
משתתפי הפסטיבל יוכלו להשתתף בפעילות "יציאת מצרים" ב15 ₪ בלבד. 

הפעילות תתקיים בכל שעות היום בכל כ- 30 דקות סיור חדש                                              
אתר הקרב יהיה פתוח ללא תשלום בימי הפסטיבל ולרוכשי כרטיסים לבית הדבש גם בשאר ימי הפעילות, כניסה לאתר הקרב בלבד 25 שח.                                                                                                  
לפרטים, תיירות יד מרדכי: 08-6720559 | 052-3923104 | www.facebook.com/tourym | tym.co.il         


  • פסח בכפר הנוקדים



טיול בעקבות נוודי המדבר ∙ סדנת ג'אגלינג∙ מעגל מתופפים ∙ סיורים מודרכים בבקעת הקנאים טיולי אופניים ∙ טיולי גמלים ועוד

חוה"מ פסח, 11-17.4

טיול נוודים במדבר: כל שבת במהלך חודש אפריל
מתחם האירוח המדברי, כפר הנוקדים מזמין אתכם לחגיגות מדבריות במהלך שבתות חודש אפריל ובחול המועד פסח:

פסח בכפר הנוקדים: סדנאות, טיולים וסיורים מודרכים
במהלך חול המועד פסח יתקיימו בכפר שלל פעילויות הפתוחות לקהל הרחב.
 בכל יום תתקיים בכפר סדנא לאורחי הכפר ומשתתפים נוספים. בין הסדנאות: סדנת ג'אגלינג, בסדנא ילמדו המשתתפים כיצד להפסיק לרוץ אחרי הכדורים ופשוט ליהנות מהאימונים ולהכיר טכניקות חדשות. סדנא נוספת שתתקיים היא סדנת מתופפים. במעגל המתופפים, יתנסו המשתתפים בתיפוף וילמדו על המקצבים השונים בתוף.  
בנוסף לסדנאות  יתקיימו סיורים מודרכים. הסיורים יתקיימו מידי בוקר ב 10:30. בסיור יכירו המטיילים את האזור, יצפו בפריחה, יבקרו בתצפיות ובנחלים העוברים בבקעת הקנאים. 

מחירים: לאורחי הכפר ללא תשלום. למשתתפים שאינם אורחי הכפר: 20 ₪ למבוגר, 10 ₪ לילד. 

טיולי שבתות אפריל: בעקבות נוודי המדבר
מידי שבת, תתקיים פעילות יציאת מצרים: טיול בעקבות נוודי המדבר. במסגרת הטיול ילמדו המשתתפים איך שרדו אבותינו במדבר 40 שנה?, המטיילים ילמדו איך אפשר לחיות בתנאי המדבר, ילמדו על סגולותיהם של צמחי המדבר. בנוסף במהלך הסיור יתנסו המטיילים בניווט והתמצאות במדבר, ילמדו איך לאתר מים ולהדליק אש. הסיור יתבצע ברכבים הפרטיים. משך הסיור כ - 3 שעות
מתי: מידי שבת במהלך חודש אפריל, החל מהשעה 10:15 בבוקר.

מחירים: לאורחי הכפר ללא תשלום. למשתתפים שאינם אורחי הכפר: 20 ₪ למבוגר, 10 ₪ לילד. 
 
במהלך החג, יוכלו אורחי הכפר להזמין פעילויות נוספות ביניהן השכרת אופניים ורכיבה במסלול המסומן "סינגל הנוקדים"  העובר דרך נופי הר הקנאים וגבעת גורני, שיעורי יוגה מודרכים באווירה מדברית, טיולי גמלים ועוד. הפעילויות בתשלום.


לרשות המבקרים, מבחר אפשרויות לינה: לינה באוהל בדואי שרצפתו מחופה במחצלות צבעוניות ועליהן מזרונים רכים, אוהלים משפחתיים, לינת קמפינג בתחומי הכפר. לינה בחדרי אירוח – בכפר הנוקדים 40 חדרי אירוח מדבריים. הריהוט בחדרים כולו עבודת יד של בני המקום, והוא עשוי מברזל, מעץ, מאבני הסביבה וממלח ששקע בים המלח. סוכות - סוכות אירוח מעוצבות עשויות צמר ומרוצפות בדק עץ, עם מרפסת "זולה". מעל הסוכות מרפסות תצפית בהן ניתן לצפות על הנוף וליהנות מאוויר המדבר.



*


36 מוזיאונים ואתרים נפתחים לציבור חינם בכל ימי חול המועד פסח, בחסות בנק הפועלים

פרויקט 'פועלים למען תרבות, טבע ויופי', הנערך זו השנה ה-13 על ידי בנק הפועלים, הפך למסורת שבמסגרתה מאות אלפי משפחות בישראל נהנות במהלך חופשת הפסח מביקורים ללא תשלום במוזיאונים ואתרים בכל רחבי הארץ.

בין הפרויקטים הרבים שבנק הפועלים יוזם למען הקהילה והחברה בישראל, 'פועלים למען תרבות, טבע ויופי' בולט בייחודו, כפרויקט המטפח את הקשר של העם בישראל לנופיה, לתרבותה ולמורשתה ההיסטורית של ארצו.

האתרים והמוזיאונים הנכללים בפרויקט משלבים בין ההוויה והתרבות הישראלית העכשווית לבין ההיסטוריה של העם והארץ, ומאפשרים לציבור הישראלי כולו ליהנות מחופשת החג תוך העשרת הידע של הילדים וההורים על יופיה ותרבותה של ישראל, בחיסכון כספי משמעותי של מאות שקלים למשפחה.

מוזיאון ימי לאומי חיפה

רשימת האתרים המלאה לפי חלוקה גאוגרפית:


ת"א והמרכז

מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון נחום גוטמן, מוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין, מוזיאון הרצליה, מרכז המבקרים "תפיסת עולם" - המועצה לישראל יפה, מוזיאון העיצוב חולון, מוזיאון פתח-תקווה, מוזיאון יהדות בבל.


השרון והסביבה

מוזיאון אום אל פחם, מוזיאון ינקו דאדא עין הוד, מוזיאון וילפריד ישראל, פרובוט.  


צפון

מוזיאון ימי לאומי חיפה, יער האיילים, מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון לוחמי הגטאות, מוזיאון הרמן שטרוק בחיפה, מוזיאון עתיקות הגולן, פארק קצרין, מוזיאון אוצרות בחומה, מוזיאון העיר חיפה, סימפוזיון הבינלאומי לפיסול אבן בגליל- מעלות תרשיחא, מוזיאון מאנה כץ חיפה, מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה.


ירושלים ומודיעין

מוזיאון ארצות המקרא, יד לשריון לטרון, הגן הבוטני ירושלים, אמת המים בארמון הנציב – עיר דוד, מרכז מורשת מנחם בגין, מוזיאון לאמנות האסלאם.  


השפלה והדרום

מוזיאון אשדוד לאמנות, מוזיאון ג'ו אלון בנגב, מוזיאון המים בקיבוץ ניר עם, מוזיאון הבובות בערד, מוזיאון לתרבות הפלשתים באשדוד, מוזיאון הזכוכית בערד.



 האתרים יפתחו חינם בכל ימי חול המועד של פסח בין התאריכים:
12-16 לאפריל 2017, ימים ד'-ה' 12-13/4/17 הינם ימים מלאים, יום ו' ה-14/4/17 ויום א' ה-16/4/17 הינם חצאי ימי פעילות.

שעות וימי הפעילות של כל האתרים יפורסמו באתר הפרויקט בכתובת: www.poalimatarim.co.il



חג אביב שמח וחופשה נעימה ומשפחתית! 👬👭💑



   לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...