יום ראשון, 31 במאי 2015

סיור לילה בספארי - דברים שרואים ביום לא רואים בלילה

ספארי ביום, כמעט ואין אחד שלא ביקר שם עם ילדיו.
אבל ספארי בלילה, יצא לכם להיות?
איזה רעיון מדליק זה לפגוש את החיות בלילה!, אני הוזמנתי ביחד עם בני הבכור לסיור ספארי בלילה.
כמובן שנשאלת השאלה, מה רואים בלילה בספארי שלא רואים ביום ??

נתחיל מזה שהסיור מתקיים ברכבת פתוחה עם קרונות ומדריך, ולא כמו שנוסעים באופן עצמאי באוטו סגור ללא מדריך בשעות היום.

המדריך שלנו היה מעניין וזה היה מורגש שכולו בעניין של החיות, שזהו קרוב לליבו, ההסברים היו מובנים גם לילדים, וגילינו הרבה דברים חדשים ושמענו המון סיפורים.

במהלך הסיור, מדי פעם מאירים עם פנס לאזור החיות, אך לא יותר מדי ולא ישיר מדי כדי לא להפריע להן.

בהתחלה התבקשנו לנסות להפעיל את החושים שלנו, לנסות לגלות מתי אנחנו רואים חיה בחושך.

תראו בתמונה איך רואים כל פעם משהו אחר, למרות שזו בדיוק אותה הזווית:

אף סיור אינו דומה בדיוק לקודמיו, וגם את מה שראינו בתחילת הסיור, לא ראינו אותו הדבר בסוף הסיור.

בסיור שלנו גילינו ולמדנו בין היתר, איך הגי'רפות ישנות, למה קרנפים יושבים ישבן מול ישבן ומה היפופוטמים עושים מחוץ למים בלילה ואפילו ראינו ביצי יען.

שיא הסיור היה ללא ספק הביקור במתחם האריות, נכנסנו עד לחדרי השינה שלהם. ירדנו מהרכבת ונכנסנו למתחם הכלובים בהם האריות ישנים. זה הכי קרוב שנוכל לראות אריות וזה היה מרשים! כמה גודל ועוצמה!
היתה לביאה אחת שהערנו והסתכלנו עלינו במבט כזה תמים ומופתע, לביאה אחרת שישנה על הגב...
מבחינתי ההצצה הנפלאה הזאת, היתה שווה את כל הסיור.

לא יצאו לי תמונות מוצלחות שימחישו את המראות.

מתנצלת בפני החיות האחרות, שתרמו גם הן לכך שהסיור היה מהנה ומעניין, אך אין מה לעשות, האריה לא סתם נקרא מלך החיות.

כחלק לא שגרתי מהסיור, ראינו סרטון באודיטוריום, בו סיפרו לנו על "בית החולים לחיות" שקיים בספארי.

כמה דוגמאות של צבים עם בעיות שונות:

הבנתי כמה הנושא של טובת החיות חשוב לספארי, החיות שאנחנו לפעמים גורמים להם נזק, למרות שיש לנו כוונות טובות.

חייבת להגיד שזה גרם לי אפילו קצת להצטער להבין כמה מעט יודעים על החיות כשמבקרים בספארי באופן עצמאי והרגשתי שבפעם הבאה כשנגיע עם שאר המשפחה שלנו, נדע הרבה יותר ונוכל לחלוק ולספר להם גם.

סיור הלילה היה חוויה מיוחדת, שהותירה בי רושם גדול. שאלתי את בני מה היה הכי מעניין והוא ענה לי שכל הזמן היה מעניין!

בדרך חזרה קרוב לבית, ראינו עובדים שצבעו את פסי מעבר החציה, עצרתי כדי שנוכל לראות כיצד עושים זאת, וכך יצא שראינו עוד דבר שרואים רק בלילה ולא ביום ובמיוחד שלילדנו לא באמת מזדמן לצאת הרבה בשעות הערב המאוחרות.

התארגנו מהר לשינה וחשבנו על כל החיות שישנות עכשיו בספארי.

סיורי לילה מתקיימים בין החודשים אפריל עד אוקטובר.

במהלך חודש אוגוסט יתקיימו סיורי לילה מיוחדים ומעטים הכוללים גם סיור רגלי בתוך גן החיות. הזדמנות נדירה להציץ בחלק מפעילי הלילה שקשה לצפות בהם במהלך היום.

פרטים נוספים על הסיור לילה כאן

סיורים נוספים
ספארי חצות: סיור פראי ומסעיר, ברכבת הספארי, בתוככי השטח האפריקני הפתוח, המתרחש בשעה מיוחדת ולא שגרתית. נושא הסיור - "סקס שקרים ובעלי חיים" אהבה חייתית, אהבה קלאסית, אהבת נשים וחברות אמיצה בקרב קרנפיות הספארי, חיזור גורלי אצל היעלים, ועוד אין סוף סיפורים. הסיור כולל כניסה לבתי הלילה של האריות וסיפורים פיקנטיים על המתרחש בחדרי החדרים של מלך האריות ומשפחתו.
ספארי על הבוקר: מוקדם מאוד בבוקר, עוד בטרם נפתחים שערי הספארי, יוצא לדרכו מסע לקבלת היום החדש. המבקרים מצטרפים לרכבת הספארי עמוסה במשכימי קום. בסיור מתלווים המבקרים לטרקטור בשטח האפריקני. בהמשך הופכים המבקרים לחלק מצוות המטפלים, הם מאכילים ומחלקים העשרות מיוחדות לבעלי החיים עד לפתיחת הגן למבקרים. ניתן להישאר בספארי גם לאחר הסיור.
ספארי בין ערבים: מסע מרתק בספארי, בגבול הדק שבין היום והלילה, כאשר הספארי מתארגן ללינה. בסיור ייחודי זה נלווה את בעלי החיים והמטפלים המתכוננים לשעות הערב. ניכנס עם הרכבת לתוך גן החיות ונפגוש את משפחת הגורילות והשימפנזים לפני כניסתם לבתי הלילה, נצפה בהאכלת להקת הזאבים הישראלים, נשמע על הסיפור הייחודי של הזאבה תלתן, נערוך היכרות עם משפחת הפילים מאזור כניסת המטפלים ונאכיל את הג'ירפות בענפים טריים היישר מכף ידנו.
בספארי מתקיימים גם ימי הולדת וקייטנות בקיץ!

עוד קצת על הספארי
המילה "ספארי", מקורה בשפה הסוואהילית המדוברת באפריקה, ופירושה "מסע". אנו מזמינים אתכם, המבקרים שלנו, לצאת למסע מרתק בעקבות בעלי החיים בסוואנה האפריקנית, הנמצאת כאן, ברמת גן. בספארי מצוי האוסף הגדול ביותר של בעלי חיים במזרח התיכון, והוא מיוחד בעולם כולו בשל העדרים הגדולים הרועים במרחבי השטח האפריקני. בסיור תוכלו לפגוש בכ- 1,600 בעלי חיים מכל העולם, ביניהם: 68 מיני יונקים, 130 מיני עופות ו- 25 מיני זוחלים. הספארי חרט על דגלו את נושא החינוך לאהבת בעלי החיים והשמירה על מינים הנתונים בסכנת הכחדה. בספארי פועל בית החולים לחיות בר היחידי בארץ שנולד משיתוף פעולה פורה בין הספארי לרשות הטבע והגנים. בבית החולים מטופלים מדי שנה יותר מ-3000 בעלי חיים. לאחר טיפול ושיקום, רובם שבים אל הטבע . דרך סיורים ייחודיים ומעטי משתתפים, ניתן לגעת בנושאים אלו ולהנחיל את דרכנו.