יום שלישי, 9 בפברואר 2016

ספרי ילדים בנושא כלבים



גורים של אף אחד


הספר גורים של אף אחד מספר על משפחה עם שני ילדים וכלב, ששומעים באמצע הלילה ייללות ומוצאים גורים של כלבים נטושים.
האמא מכניסה אותם פנימה לביתם, נותנת להם טיפול ראשוני ולמחרת הם יוצאים ביחד ל"צער בעלי חיים", שם מקבלים הסבר על הגורים והטיפול הדרוש להם. 



האם מציעה להחזיר את הגורים הביתה ולשאול בין הקרובים האם משהו מעוניין לאמץ גור כלב.
אכן, נמצאה משפחה לכל גור בקרבתם וכולם שמחים עבור הגורים, עד שהשכנה מחזירה גור אחד כיוון שהיא מחוייבת בפתאומיות לנסוע לתקופה ארוכה לחו"ל.
אז מה עושים עכשיו עם הגור? שכולם כבר מכירים והתרגלו אליו? למשפחה כבר יש כלב, והוא בכלל לא מרוצה לראות כלב נוסף בסביבה שלו.


הספר מספר סיפור עם המון מידע להתמודדות עם מציאת גור, ברגישות ובדאגה רבה מתיייחסים לגורים כדי למצוא להם בית חם.

הספר מתאם לילדים בגיל הרך.




"גורים של אף אחד" ספרה הרביעי של רותי שקד, זכה להמלצה של האגודה לצער בעלי חיים בישראל. ספריה הקודמים: "פיצי קפיצי", "מסיבת ההפתעות" ו"סבא ואני" שזכה להיות ברשימת  הספרים בעברית המומלצים ע"י משרד החינוך למגזר הערבי, ומופיע כיום כספר מומלץ באתר  "ספרותק" -  תרבות ישראלית בארה"ב. 

הספר מלווה באיורים של נורית יובל.

"גורים של אף אחד" מאת רותי שקד, איורים: נורית יובל, הוצאת "דני ספרים", 23 עמודים. כריכה קשיחה. 
מחיר לצרכן: 48 ש"ח. 

להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il


הרפתקאות אוליבר



הסיפור הרפתקאות אוליבר "תופס" את הקוראים כבר מההתחלה כיוון שהוא מתחיל ב-"שלום ילדים! למי שלא מכיר אותי, קוראים לי אוליבר...", פניה ישירה לילדים ומה שמיוחד - הכלב מדבר ומספר, כל הסיפור מזווית שלו.

הוא מתחיל לספר על החיים שלו עם המשפחה בבית, שהוא אוהב לאכול, כיצד מחכה שאוכל יפול לבני הבית מהשולחן לרצפה, שילדים שבאים לשחק איתם, לפעמים מציקים לו... עד שיום אחד, במהלך טיול, הרצועה שלו משתחררת והוא מתחיל לרוץ בעודו חושב לעצמו "איזה כיף!"

אז מתחילה ההרפתקאה, אוליבר מסתובב ברחובות בהתחלה זה כיף ומעניין, עד שמגיע הלילה והחושך, אז נשמעים כל מיני קולות ואוליבר מתחיל לפחד ולשים לב שהוא כבר לא יודע איפה הוא נמצא וכיצד להגיע לביתו.



כמו שקורה גם לנו לפעמים, כשאנחנו מתחרטים על משהו שעשינו ומאוד מבקשים משהו, אנחנו מוכנים לקחת על עצמנו הבטחות של התנהגות טובה יותר בעתיד, כך גם אצל אוליבר. הוא כל כך רוצה לשוב לביתו שמבטיח להיות הכל הכי טוב בעולם.



מוזמנים לגלות בעצמכם את המשך ההרפתקאה שממשיכה בבוקר והאם וכיצד אוליבר מצליח לחזור לביתו.

הספר מתאים מאוד למי שמגדל בעלי חיים, אך גם למי שלא, הילדים לומדים על עולמם של הכלבים (חשיבותו של תג פרטים לדוגמה), אך מעבר יש מסרים נופסים, כמו חמלה, דאגה, סבלנות וקבלת האחר


"הרפתקאות אוליבר" מאת מיטל צפרוני הוא הספר השני בסדרת ספרי הילדים, אחרי הספר הראשון "אוליבר", אשר נכנס ללבם של קוראים רבים, קטנים וגדולים כאחד וזכה להצלחה רבה גם בקרב חובבי בעלי החיים.


רוב ילדותה גידלה מיטל בעלי חיים, וכשאוליבר ודוג'ר נכנסו לחייה הבוגרים, נולדו אין ספור סיפורים שחלקם שימשו כהשראה לסיפור הנוכחי.  

כפי שנהגה עם ההכנסות של ספרה הראשון, תתרום מיטל גם חלק מההכנסות מספר זה לעמותת "תנו לחיות לחיות" ועמותות נוספות אשר עושות עבודת קודש בשמירה על זכויותיהם של בעלי חיים. 

גם בהספר הזה האיורים הססגוניים של נורית יובל.



"הרפתקאות אוליבר" מאת מיטל צפרוני. איורים: נורית יובל, הוצאת הספרים "אוריון", 28 עמודים. 
מחיר לצרכן: 52 ש"ח
לגילאי 3-7. להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il


מזמינה אותכם להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק "משחקים וספרים מומלצים לילדים" כאן.

  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...