יום שני, 25 באפריל 2016

מגוון הצעות לפעילויות מקסימות במהלך חוה"מ פסח 2016!


באזורים שונים בארץ:


ספר הג'ונגל המחזמר עם ענבלי בא לי


על ספר הג'ונגל המחזמר: כוכבת ערוץ ניק ג'וניור ענבלי בא-לי יוצאת בפסח הקרוב להרפתקה סוחפת במעמקי הג'ונגל בה, מוגלי והדמויות המוכרות עוברות מסע בלתי נשכח. עם בלו הדב, בגירה הפנתר השחור, חבורת הקופים המשוגעים, ג'ירפה עצומה ואפילו שירחאן הנמר. ענבלי בא לי מוצאת את ספר הג'ונגל בביתו עמוס החפצים של סבא, למרות אזהרותיו, המסתקרנת פותחת את הספר ו.. נשאבת לתוכו, היא מגיעה לג'ונגל, שם היא פוגשת את מוגלי וכל החברים ששרים ורוקדים ועושים חיים. אבל אז, ענבלי נחטפת על ידי שירחאן הנמר והקופים ומוגלי שהתאהב בא יוצא להציל אותה ביחד עם כל החברים....

בחול המועד פסח ברחבי הארץ.
כרטיסים: 50-70 ₪.
 ניתן למצוא רשימת הצגות באתר: http://kupatbravo.co.il/announce/23961 או בטלפון: 072-275-3221




תיבת נוח - הפקת פסח


סיפורו הנודע מספר בראשית של נח מתעורר לחיים ומסופר כפי שלא סופר מעולם!!

מחזמר ענק ורב משתתפים, שחקנים ורקדנים המציג את הסיפור התנ"כי הקסום והמרגש של תיבת נח ומסעה אל עבר העולם החדש שלאחר המבול.


בכיכובם של:

אבי קושניר, ציפי שביט, שלישיית מה קשור, אגם רודברג ,דנה פרידר ותומש.

הפקה תיאטרלית המחנכת לסבלנות לבני האדם, לצבעיהם ולמנהגיהם השונים.


נח ״איש צדיק היה בדורותיו״ (אבי קושניר) בטוח שמכיוון שהוא צדיק - הצדק תמיד עימו. משום כך הוא עסוק מבוקר ועד ערב לתקן את דרכיהם של תושבי הכפר שלו ובעיקר את התנהגותם של שלושת בניו הפרועים: שם, חם, ויפת (שלישיית ״מה קשור״). נעמה, אשתו של נח (ציפי שביט), מנסה ללא הצלחה לשכנע את נח להתנהג כמו כל שאר בני זמנו - לרמות ולדאוג רק לעצמם ולמשפחותיהם. יום אחד מקבל נח מסר מאלוהים שמשתף אותו בתכניתו לטהר את העולם מן החוטאים והרשעים. על מנת שהחיות ובני האדם ישרדו, על נח לבנות תיבה עצומה ולהעלות אליה זוגות זוגות מכל בעלי החיים, ולבסוף גם את בני משפחתו. נח מוטרד מכך שבניו עדיין רווקים. הוא מספר למשפחתו את המסר מן האל, ומצווה עליהם להשיג לעצמם נשים צדיקות (אגם רודברג, דנה פרידר) תוך שבוע, אחרת יישארו לנצח ללא בנות זוג. האחים ההמומים



יוצאים למשימה. בהמשך העלילה מסתבכת כשבבטן התיבה מתגלים סכסוכים ונוסעים סמויים ועל נח ללמוד את הלקח שלו מן המסע - ״צדיק אינו צריך להיות צודק כל הזמן, כי אם לרדוף אחר הצדק עבור האחרים.״

מפיקות: מעיין צלנר , אורלי מויאל

כתיבה, בימוי והפקה מוסיקלית:  ירון כפכפי

אפריל 2016 

קרית מוצקין, "דרייב אין" ת"א, "היכל הקונגרסים" חיפה, וב"משכן" באר שבע


מחירים: 89 - 164 ש"ח
*** מחירים מיוחדים באמצעות ישראכרט, הוט, סופרפארם, אלעל ווועדי העובדים השונים


סיורי טעימות בשוק מחנה יהודה בירושלים ובשוק הפשפשים ביפו

חוויית שוק בחוה"מ פסח עם "יאללה באסטה":  הסיורים, המותאמים לכל המשפחה – יופעלו ע"י חברת התיירות הקולינארית  ויכללו הדרכות שוק וטעימות כשרות

ביום ד', ה-27.4


חברת התיירות הקולינארית "יאללה באסטה" תפעיל שני סיורים ייחודים וחגיגיים בחוה"מ פסח, ביום ד', ה-27.4, בשווקים התוססים של מחנה יהודה בירושלים, והפשפשים ביפו. את הסיורים, המותאמים לכל המשפחה ואורך כל אחד מהם יעמוד על 3 שעות - יובילו מורי דרך מוסמכים המתמחים בהדרכות שוק - ובמהלכם יטעמו המשתתפים את מגוון המאכלים הפנטסטיים והכשרים לפסח המוצעים בשווקים.
במסגרת הסיור בשוק מחנה יהודה בירושלים, יוכלו המבקרים להתרשם מההווי של השוק, ולטעום את מגוון המאכלים והמטעמים הייחודיים המוצעים בו לכבוד החג. הסיור יעבור בין רחובות השוק הצבעוניים ויספר את סיפוריו - החל מבנייתו, המשפחות החשובות והמכובדות שחיו בו, מנהגי החג הנהוגים בשוק ובירושלים בכלל, וגם על התפתחותו של השוק ועל התמורות החיוביות שחלו בו בשנים האחרונות.
במהלך הסיור יתקיימו שיחות עם הסוחרים, והמבקרים יוכלו להאזין לסיפורים המרתקים והמשעשעים שהפכו עם הזמן לחלק מההיסטוריה המיוחדת של השוק. הסיור ישלב גם גיחה קצרה אל שכונת נחלאות הצמודה, בעקבות התנור השכונתי ובורות המים שעדיין קיימים בשכונה, כולל אתנחתא קלה תחת עץ התות המפורסם משירו של יוסי בנאי. 
בין הטעימות שיוצעו במהלך הסיור: גבינות ודגים, מיץ בריאות אצל איש האתרוגים, חומוס מקומי, חלווה, טחינה, תבלינים, גלידה ועוד.
הסיור בשוק הפשפשים ביפו יכלול אף הוא טעימות כשרות לפסח, תוצרת מגוון בתי האוכל הקיימים בסביבתו. המבקרים יגיעו במסגרת הסיור גם אל נמל יפו הציורי, ויוכלו להתרשם מסיפוריהם של הסוחרים בשוק - בין אם הוותיקים שמציעים את מרכולתם בשוק כבר שנים רבות, והן הסוחרים מהדור החדש, שהפכו את השוק לאיזור טרנדי ואופנתי בחיי היום-יום (ואף חיי הלילה) של תל אביב-יפו.
בין הטעימות שיוצעו במהלך הסיור: חומוס מקומי, מיץ סחוט טבעי, טעימת גלידת בוטיק, טעימת שקשוקה אצל הד"ר ועוד.

מידע נוסף: 
שעות: כל סיור יוצא ב-10:00 ומסתיים ב-13:00 (כ-3 שעות כ"א)
מחיר: 119 ש"ח למשתתף (59 שקל לילד עד גיל 12)
טלפון להרשמה: 055-6646684
contact@yallabasta.co.il Yallabasta.co.il


פסח ברשות הטבע והגנים


"האימפריה חוזרת" בבית שאן
הקיסר מגיע לביקור לילי בסקיתופוליס (בית שאן) ומזמין אתכם לחגיגה רומית בלתי נשכחת.
נשמע סיפורים מרתקים על אלים נשכחים, נצעד בתהלוכה ברחבי העיר, נתפלסף כמו סנאטורים ונתאסף בסיגמא להתנסות במלאכות קדומות, בהקמת הקארדו לתחייה ובמתחם השוק ובדוכניו נפגוש רוכלים רומיים (ולידם תושבים יהודים).

היכן: גן לאומי בית שאן

מתי: חול המועד פסח, ראשון ושני 24-25.04 בשעות 17:00 – 24:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

לילות במערות
כלייזמרים בניגונים עתיקים, ביקור במערות תת – קרקעיות ומפגש עם דמויות מן העבר בפעילות מרתקת וקסומה.
היכן: גן לאומי בית שערים

מתי: שלישי ורביעי 26-27.4 (סיורים ליליים למערות יצאה בשעות 17:00 ו-19:30).
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.



"חיים שכאלה" למלך הורדוס
בנוף הקסום של מדבר יהודה ניצב אחד הארמונות המרשימים של  העת העתיקה – ארמונו של המלך הורדוס בהרודיון. מי היה הורדוס? גאון או משוגע? מלך היהודים או עבד הרומאים? בואו לראות ולשמוע את  סיפורו המרתק של "המלך הבנאי" ולחזות ב"חיים שכאלה" למלך הורדוס עם שחקני "תיאטרון מקום". הם יפגישו אתכם עם המלך ועם דמויות מעברו במסע ססגוני ומצחיק אל העבר.
סיורים בהרודיון ייצאו כל שעה עגולה בין השעות  10:00 – 15:00.
היכן: פארק (גן לאומי) הרודיון
מתי: ראשון עד רביעי 24-27.4. הצגות יתקיימו בשעות 10:30, 12:30 ו-14:30.

בנוסף: סדנאות יצירה ארכיאולוגיות לילדים (בתשלום סמלי). ניתן לטייל עם חוברת פקחים צעירים, התחייבות  פקחים צעירים בסוף כל יום בשעה 15:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.



"השוק הנבטי" - חוויה בת 2000 שנה
העיר הקדומה מתעוררת. חוזרים אל הבזאר ברחוב השוק המקורי  לאירוע בן 17 שנה, להתחבר אל ניחוחות העבר, להתרגש מחוויה "היסטורית" צבעונית וקסומה של מראות, ריחות וטעמים. סוחרים אותנטיים פורשים את מרכולתם: שלל שטיחים, "ענתיקות", רקמות, דברי נחושת, תבלינים, מור ולבונה. לצדם, דוכני אומנים ובעלי מלאכה "מסורתיים": מנפח הזכוכית, הקדר, הנגר וכל זאת בליווי מוזיקה, ריקוד ואווירה ציורית שקשה להסביר במילים.
בשוק שפע סדנאות ייחודיות לילדים, מתחם משחקי חשיבה עתיקים (חינם), קדרות באבניים, בנייה בלבני בוץ  כאבותינו (חינם), טיפול הוליסטי ופינוק לגדולים, נגינה אתנית וריקוד "בלאדי" בבית האורוות הקדום (חינם), אוהל מספר סיפורים (חינם) והדרכות בסמטאות העיר כל שעה עגולה החל מהשעה 11:00 (חינם).
היכן: גן לאומי ממשית, אתר מורשת עולמית

מתי: בימים ראשון עד שישי  24-29/4 החל משעה 10:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

מיוחד: "שוק לילי" – מסתורין וקסם בלב העיר הנבטית.
בשעה 20:00 - אנסמבל ממשית במופע מוזיקה ,ריקוד  וניחוח המדבר. סוגרים  את הלילה בלהטוטי אש מלהיבים
מתי: יום רביעי 27.4 השוק ימשך ברצף מ 10:00 ועד 22:00.



רוכבים על הזמן - מופע הסוסים חוזר להיפודרום הגדול
גן לאומי קיסריה מזמין אתכם לחוות את סיפורה של קיסריה בראי ההיסטוריה עם רוכבים מקצועיים עוטי מדים ומצוידים בכלים, עם הלמות תופים ותרועה גדולה ועם המלך הורדוס בכבודו ובעצמו.
היכן: גן לאומי קיסריה

מתי: ראשון עד רביעי 24-27.4 בשעות 11:00 ו- 13:30 (סיורים ללא תשלום ייצאו משער העיר העתיקה ומשער התאטרון בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00).
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.


"באך וחברים" בבית גוברין
דואט חוצה יבשות – טל בן ראי, נגן טרומבון בתזמורת הפילהרמונית הישראלית, ונמרוד רון, נגן טובה בתזמורת הסימפונית של איסלנד, יופיעו בתכנית של יצירות מאת באך בעיבוד מיוחד לטרומבון וטובה, ועוד קטעים של מלחינים בני תקופתו. הזדמנות נדירה לשמוע שני כלים ייחודים אלו, שלא זוכים לחשיפה בנגינת סולו, באקוסטיקה המיוחדת של מערת הפעמון.
היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: שישי (שביעי של פסח) 29.4 בשעות 12:00 ו- 13:30.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

פסח Quest - המירוץ למטמון 
ידיעה חמה: שודדי עתיקות נמלטים, החביאו בנתיב הבריחה שלהם חלקים מפסיפס מנורת שבעת הקנים שנלקחה מבית הכנסת העתיקה ביריחו "שלום על ישראל". אנו מבקשים מהציבור לסייע בכל מידע שניתן כדי להחזיר את הפסיפס למקומו. נצא למשחק משימות תחרותי ונושא פרסים לכל המשפחה- בין העתיקות מוצפנים רמזים, חידות ומשימות המובילים לחלקי הפסיפס שהחביאו השודדים. כדי לזכות בהם ולהרכיב את פסיפס המנורה מחדש, עליכם לצאת למסע חווייתי ומגבש אל העבר וכנגד הזמן. למשימה הזו נדרש אומץ לב, חושים חדים, משפחה וחברים ו-waze...
בשעות 10:00 - 9:00 תפתח עמדת רישום למשתתפים במשחק בשומרוני הטוב.
10:15 - נכריז על תחילת המשחק ונחלק את המפות והמשימות למתמודדים.
14:00  - נערוך טקס חלוקת פרסים בשומרוני הטוב.
היכן: מוזיאון השומרוני הטוב

מתי: רביעי 27.4 בשעות 10:00 – 14:00. 
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.
*שימו לב: רק ממשתתפים שיירשמו בעמדת ההרשמה עד השעה 10:00 יורשו להשתתף! ניתן להירשם מראש במוזיאון השומרוני הטוב, בטלפון 02-6338230.

"כוכב של גיבורים" בכוכב הירדן
גן לאומי כוכב הירדן וסביבתו הקרובה שימשו אבן שואבת לגיבורים בהיסטוריה: הצלבנים, שבנו שם את מצודתם היפה ביותר בארץ הקודש ("בלוואר"); מייג'ור-ג'נרל אורד וינגייט הבריטי (מייסד "פלוגות הלילה"); רא"ל דן שומרון (הרמטכ"ל ה-13 של צה"ל); ומאיר הר ציון (מנועזי הלוחמים שקמו לצה"ל). בואו אלינו אל הר הבזלת לפגוש את דמויות הגיבורים ולהתרשם מיפי הנוף.
שעות הפעילות:
מ 10:00 ועד 16:00 אירוע יום.
מ 17:30 ועד 20:00 התמקמות והתארגנות של המשפחות בחניון הלילה (בהרשמה מראש).
מ 20:00 ועד 24:00 תחנות ופעילות לילה בחניון.
מ 08:00 ועד 11:00 יציאה להדרכות קצרות במבצר.
היכן: גן לאומי כוכב הירדן

מתי: חול המועד פסח, רביעי וחמישי 27-28.04.
הרשמה ותשלום מראש בטלפון 3639*

'מהתנ"ך לפלמ''ח' במעיין חרוד
מסע בזמן בגן לאומי מעיין חרוד מימי גדעון ועד ימי יהושע חנקין והפלמ"ח.
במסע ארבע תחנות עיקריות: מלחמת גדעון (בן יואש) במדיינים; קרב עין ג'אלות (בין הממלוכים למונגולים); יהושע חנקין – גואל האדמות; וראשית ההתיישבות העברית בעמק – ראשוני החלוצים והפלמ"ח.
הצטיידו בכרטיסייה ותוכלו לצאת למסע מתחנה לתחנה ולפגוש את האנשים ששינו את פני ההיסטוריה ברגעים המרגשים, המסתוריים והגורליים ביותר. מי שיצליח לחזור מהמסע יקבל תעודת "נוסע בזמן".
היכן: גן לאומי מעיין חרוד

מתי: חול המועד פסח, שני ושלישי 25-26.04 בשעות 10:00 – 16:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

גבעת הערכים: אתר לאומי קסטל
סיורים ותחנות להמחשת ערכי הקרב בהר ששינה את פניו. כאן, בהר שכיבושו היה אחת מנקודות התפנית במלחמת העצמאות, נוצקה מורשתו של צה"ל: "הטוראים נסוגים, המפקדים מחפים".
היכן: אתר הקסטל

מתי: ראשון עד שבת 24-30.4, הדרכות התקיימו בשעות 11:00, 11:30, 13:30 ו-14:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

בעקבות הפיראט אדום השיער באפולוניה
משחק משימות למשפחות, עם שחקנים ומדריכים. השמועה מספרת שבארסוף, עיר האבירים הנטושה, מסתתר פיראט אדום שיער מפחיד. האמיצים והאמיצות מוזמנים לחפש אותו בינות להריסות העיר ולגלות, האם הוא נורא כל כך? מה שמו? ואיך הוא הכיר את המלך? 
היכן: גן לאומי אפולוניה

מתי: חמישי, שישי ושבת 28-30.4 בשעות 11:00 - 15:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

"בשרו בחוצות אשקלון" – אשקלון במקורות היהודיים
בעקבות הצלחת שתי התערוכות האחרונות בגן הלאומי, אנו גאים להזמין אתכם שוב לתערוכה בבזיליקה – לב הגן הלאומי. נציג את הפן היהודי של אשקלון העתיקה בעזרת טקסטים ממקורות יהודיים ואזכורים וסיפורים מהתנ"ך, מהמשנה וממקורות אחרים על אשקלון ועל תושביה, כל זה בליווי איורים רבי-רושם של המאייר והקריקטוריסט עמוס אלנבוגן. התערוכה תוצג בימי החג בשעות 8:00 עד 17:00 במרכז הגן הלאומי.
היכן: גן לאומי אשקלון

מתי: בימים ראשון עד שבת 24-30.4.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.
עוד באתר: "סיירו לנו סיור" - סיורים מודרכים עם מדריכי רשות הטבע והגנים. בשעות 11:00 – 14:00 מדי שעה.

יום כדור הארץ בירקון
לכבוד יום כדור הארץ נארח את "הקרקס הירוק" בהשתתפות חמישה אמני קרקס. הפעילות כוללת מופע אקולוגי מקורי וסדנאות להטוטנות עם חומרים ממוחזרים, סדנת להטוטי בועות סבון וסדנת "הולה הופה" בקצב מיוחד. כמו כן מדריכי רשות הטבע והגנים יעשו לכם היכרות עם האתר ששומר על הטבע ועל המורשת באזור המרכז.
היכן: גן לאומי ירקון

מתי: שבת 30.4 בשעות 11:00 – 15:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

שחקנים ועפיפונים בהר גריזים
עלייה לרגל להר גריזים בחברה טובה ושלל דמויות מקראיות עם שחקני "תיאטרון מקום".
בין ברכה לקללה ובין שכבות הזמן ונופי בראשית נפגוש  כהן שומרוני ששכח את שאבד לו, ונכיר את יוֹתָם מחבק העצים וממשיל המשלים ואת סנבלט, שחולם לבנות לו בית מקדש.
סיורים מודרכים ייצאו בשעות : 10:30, 13:00ו-15:00. 
בנוסף תתקיים במלך כל שעות הפעילות סדנא להכנת עפיפונים בתשלום סמלי של 5 ₪.
היכן: אתר הר גריזים
מתי: ראשון עד רביעי 24-27.4, הצגות יתקיימו בשעות : 12:00 ו-14:00. 
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.
דרכי הגעה: גן לאומי הר גריזים נמצא ליד הישוב הר ברכה שבשומרון. מאריאל- דרך כביש 505 לצומת תפוח, שם פונים שמאלה. מירושלים- נוסעים בכביש 60 צפונה עד צומת תפוח, שם ממשיכים ישר, מצומת תפוח ממשיכים צפונה דרך הכפר חווארה עד צומת מחנה חורון, בכיכר פונים שמאלה לפי השילוט ליישוב ברכה ולאתר הר גריזים.

סוד המגילות הגנוזות- מסע תיאטרלי בקומראן
לפני 60 שנה נכנס נער בדווי למערה חבויה במצוקי מדבר יהודה ומצא בה כדי חרס עתיקים, ובהם סוד בן 2,000 שנה. "תיאטרון מקום" לוקח אתכם למסע משעשע בעקבות סוחרי עתיקות, סוכני מוסד, ציידי אוצרות וארכיאולוגים, שכולם רוצים דבר אחד: להניח יד על המגילות הגנוזות של קומראן.
היכן: פארק (גן לאומי) קומראן

מתי: ראשון עד רביעי 24-27.4, הצגות בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00.                                 
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.
עוד באתר: אוצרות במגילות- מפת אוצר משפחתית הכוללת חידות ומשימות בכל ימי החג.

"אחרוני המצדה" -  לגלות את מצדה מחדש
הצגה מקורית ומפתיעה המציגה אמת היסטורית עם וירטואוזיות קרקסית, בביצוע שחקני תאטרון "אספלט", מלווה בהדרכה ייחודית בתום ההצגה.
היכן: גן לאומי מצדה, אתר מורשת עולמית

מתי: ראשון עד חמישי 24-28.4 בשעות 10:30 ו-13:30.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.
מומלץ לשלב עם לינה בחניון לילה "מחנה מצדה". טלפון להזמנות: 08-6280404 שלוחה 1.

יום הנשר בעבדת
רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור ליום מרתק ומהנה שכולו מוקדש לנשר. בתכנית: צפייה מודרכת בטלסקופים בתחנת האכלה (נקווה שיבואו נשרים), צפייה בטלסקופים בקן פעיל, סדנאות על נשרים, הדרכות בסמטאות העיר הקדומה, טקסי השבעה  ל"פקח צעיר", סרטי טבע ו"כל מה שרציתם לשאול..." ופגישה עם צפרים.
היכן: גן לאומי עבדת

מתי: שלישי 26.4 בשעות  פעילות האתר.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

פארק אקטיבי
לקפוץ, לטייל, לנווט ולנפוש.
טרמפולינת ענק ומתקני שעשועים (בתשלום), מסלולי אופניים משולטים, ערכות לניווט אישי או משפחתי בפארק (חינם), מעיינות ציוריים, בריכות שכשוך, מתקני פיקניק, כרי דשא ופינות חמד לרוב.
היכן: גן לאומי פארק הבשור (אשכול)

מתי: שבת עד שבת 23-30.4
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.
מה עוד?
"ספארי לילה": בהדרכת  מומחה נעקוב בעזרת ציוד מיוחד אחר חיי הלילה הסוערים של עטלפים, עקרבים, עכבישים וזוחלים. יהיה מסתורי ומרתק (ללנים בחניון הבשור בלבד – ללא תשלום נוסף).
מתי: שני 25.4 בשעות 20:00 עד 22:00.
הדרכה במסלול דיסק גולף חדש, הראשון במזרח התיכון!
מתי: שני ושלישי 25-26.4 בשעות 10:00 - 14:00. 

ספארי בשמורת טבע יטבתה
על רקע נוף הסוואנה בשמורה נפגוש עדרים של אוכלי עשב מדבריים: ראמים, דישונים ויענים.
במרכז הטורפים נתבונן בזאב, בנמר ובצבוע ובחדר החושך נצפה בבעלי החיים הליליים: עטלפים, מכרסמים, ועוד.
שימו לב: סיור "ספארי" יוצא בכלי רכב פרטיים בליווי מדריך מצוות השמורה.
הסיור בחדר החושך ובמרכז הטורפים אינו מודרך.
היכן: שמורת טבע חי-בר יטבתה

מתי: ראשון עד שבת  24-30.4 בשעות 10:00 – 18:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.
מה עוד? צפייה בסרטי טבע, סדנאות יצירה וסיור שקיעה.
מומלץ ללון בחניון הלילה בתיאום מראש בטלפון 08-6373057.


סרט אנימציה חדש "ראצ'ט וקלאנק
פוסט על הסרט אפשר לקרוא כאן.



אזור המרכז:

מוטור אקסטרים


מופע אקסטרים עוצר נשימה לכל המשפחה
 


כולנו אוהבים לראות דברים מדהימים ,מפתיעים, יוצאים מן הכלל ומיוחדים,בפסח הזה יש לכם הזדמנות לקחת את כל המשפחה למופע כזה בדיוק! .
ב-26/04 (חול המועד פסח) מגיעים לגני התערוכה בתל-אביב רוכבי ה-free-style  (אופנועים וטרקטורונים) הטובים בעולם ,למופע שיאתגר את כוח הכבידה , חוקי הפיזיקה ואומץ הלב. במופע יעניקו  הרוכבים, שעה וחצי של פעלולים עוצרי נשימה, תרגילי ראווה ותחרות קפיצות אשר תיקח את הרוכבים לקצה גבול היכולת. המופע כולו נערך בשילוב של פירוטכניקה, תותחי אש ומופע לייזר שיצבע את השמיים, בנוסף, לרוכבי האופנועים יצטרפו רוכבי "פרי סטייל" על טרקטורונים , ורוכבי אש.
מדריד , מינכן , דובאי, סידני הן רק חלק קטן מהערים אשר ארחו מופעים שכאלה והמבקרים מכנים אותם "עוצרי נשימה" ו"מרהיבים". 
תאריך : 26.4.16

שעה : 20:00

מקום : גני יהושע, תל אביב



אתר האירוע : http://www.motorextreme.co.il/

דף הפייסבוק של האירוע : "מופע מוטור אקסטרים"

מחירים: 79 ₪ .

לקוחות לאומי כארד ואמריקן אקספרס נהנים ממבצע של 1+1 ב-79 ₪ .

כרטיסים ניתן לקנות ב"קופות תל אביב"

טל-2207*

אינטרנט: https://www.2207.co.il/



מוזיאון האדם והחי בפארק הלאומי ר"ג


אין כמו חג האביב כדי להגיע לפארק הלאומי ברמת-גן, ליהנות מהתערוכות במוזיאון האדם והחי בהן תערוכת ציורים "רשמים מעולם החי": ציורי חיות מאיי הגלפגוס והתערוכה החדשה "חיות הפרא של נחום גוטמן ".
בחול המועד פסח המוזיאון יהיה פתוח מדי יום עד השעה 17:00 ויקיים סיורים ייחודים ללא תשלום נוסף על הכניסה מדי בוקר בשעות 10:00, 11:00, 12:00
בנוסף יקיים המוזיאון שתי סדנאות טבע ומדע.  

תערוכות במוזאון:
"רשמים מעולם חי" ד"ר יחיאל שקד
 4.3.16 - 30.5.16
התערוכה מוקדשת לזכרו של צבי קירמאייר ז"ל מנהל הפארק הלאומי, מייסד ומנכ"ל הספארי
יחיאל שקד הוא רופא ואמן. מנציח במצלמתו את מסעותיו מסביב לעולם.
ומעביר לנו את חוויותיו על ידי ציור.

"תערוכת חיות הפרא של נחום גוטמן"- הפתיחה לקראת פסח
האמן כצייד, כפי שתיאר אותו נחום גוטמן, "צד" בעזרת מכחול את אופיו המיוחד של בעל החיים. ה"ציידים" בתערוכה זו משתמשים באמצעי ציד שונים:
דיו וצבע, עדשת המצלמה, חוט ברזל ונייר. תערוכה פעלתנית שמספרת - בעזרת עבודות אמנות ומוצגים מתוך אוסף המוזאון  - את סיפורן של חיות הפרא. 
הדרכות ייחודיות לימי הפסח במחיר כניסה למוזיאון
הפעילות תתקיים בשעות: 10:00, 11:00, 12:00
24.4.16  יום ראשון "נדידה"
בני ישראל נדדו במדבר-מה זו נדידה ? האם רק בני אדם נודדים ?
25.4.16 יום שני בעקבות "חיות פרא של נחום גוטמן" 
הכרות עם התערוכה החדשה
26.4.16 יום שלישי "דרך המשי"
הוא רך, ארוך, חזק ומקורו בפקעת זהובה של ...
27.4.16  יום רביעי בעקבות "חיות פרא של נחום גוטמן" 

סדנאות כיף ועניין בחופשת הפסח
בסדנאות אלו נדריך ונשתעשע במגוון פעילויות הקשורים לטבע ולחג הפסח.  
קושיות על צלחת הפסח
צלחת הפסח על כל מרכיבה מבחינת הטבע והמדע.
17.4.16 יום ראשון
הפעילות תתקיים בשעות: 10:00-12:00 עלות 40 ₪
יש להירשם מראש, מספר מקומות מוגבל, לילדים מגיל 6
  עושים סדר פסח-(מדע) במטבח
בפעילות זו נעשה ניסויים מחומרים בסיסיים שתמצאו בכל מטבח ובטבע
19.4.16 יום שלישי
הפעילות תתקיים בשעות: 10:00-12:00 עלות 40 ₪
 
יש להירשם מראש, מספר מקומות מוגבל, לילדים מגיל 6

שעות פתיחה מיוחדות לחג הפסח:
23.4.16 חג פסח 10:00-17:00
24.4-27.4.16 חוה"מ 9:00-17:00
28.4.16 ערב חג שני המוזאון סגור
30.4.16 אסרו חג 10:00-17:00


http://www.adamvechai.org.il/


מוזאון נחום גוטמן לאומנות






משחקי הניווט חוזרים לרחובות נווה צדק

פעילות מיוחדת לכל המשפחה במהלך חופשת הפסח

13-27.4.2016 (לא כולל סופ"שים)
עלות למשתתף: 18 ₪ 

הכניסה לתערוכות המוזאיון בחוה"מ פסח (24.-27.4) - בחינם




מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, השוכן בלב שכונת נווה צדק המיוחדת והציורית, עורך פעילות ייחודית ומהנה במהלך חופשת חג הפסח, של משחקי ניווט אביביים במתחם השכונה.



הפעילות מיועדת לקבוצות ומשפחות, אשר יפגשו בקו הזינוק – רחבת מוזיאון נחום גוטמן לאמנות (רחוב שמעון רוקח 21, נווה צדק ת"א) ומשם יצאו המשתתפים למשחק תחרותי בעקבות חידות, משימות והרבה כיף, ברחובותיה הציוריים והייחודיים של נווה צדק. במהלך משחק הניווט יגלו המשתתפים רמזים הקשורים לשכונה ולדמויות שחיו בה, ביניהם האמן נחום גוטמן, עד שיגיעו  אל היעד הנכסף. 
בכל יום, תוכרז קבוצה מנצחת שתזכה בפרס.


בנוסף על ההשתתפות במשחקי הניווט, יוכל הקהל הרחב ליהנות מביקור במוזיאון נחום גוטמן ולצפות בתערוכות המוצגות בו. המשתתפים במשחקי ניווט ייהנו מ-50% הנחה ברכישת כרטיס למוזיאון. הכניסה עד גיל 18 בחינם.


התערוכות המוצגות בימים אלו במוזיאון:

"דבר לילדים – לגדל קורא חושב" - תערוכה הסוקרת את העיתון המיתולוגי "דבר לילדים" שעיצב במשך יובל שנים תרבות עברית בארץ ישראל.

התערוכה בנויה על פי מדורים שונים שהיו בעיתון "דבר לילדים", כמו: "זה קרה השבוע", "שי לטף", "קוראינו כותבים", "הידעת?", "קומיקס", "דבר המערכת", שירים, סיפורים ושעשועונים. התערוכה כוללת אזור מיוחד ובו שעשועונים ומשחקים שמתאימים לילדים ולכל המשפחה, כולל הסבים והסבתות המעוניינים להוריש ולהנחיל את הידע והזיכרונות שיש להם מ"דבר לילדים" לדורות הבאים, בדרך חווייתית ובלתי אמצעית.



"מעשה בגמד, בענק ובנסיכה" –תערוכה פעילה לילדים ולכל המשפחה  בהשראת איוריו של נחום גוטמן ואיוריהם של מאיירים אחרים לסיפורי אגדות.



מוניקה לביא, אוצרת ומנהלת מוזיאון נחום גוטמן לאמנות: "משחקי הניווט הינם הזדמנות נפלאה לילדים ולהורים, להיחשף לשכונה הציורית והיפה, אשר הייתה מקום הולדתה של העיר תל אביב. דרך המשחק יגלו המשתתפים את סוד קסמה של השכונה, על בתיה הציורים, רחובותיה היפים ובנייניה המיוחדים ".

עוד הוסיפה לביא: "אך טבעי הוא כי מוזיאון המנציח את שמו של נחום גוטמן ומציג בין היתר, את יצירותיו,  יצא אל השכונה שהייתה מקום מגוריו במהלך השנים, ומושא יצירתו של אמן חשוב זה"



שעות פתיחת המוזיאון בתקופת חג הפסח:



         ימים א'­ – ד'  24-27.4.16 , חול המועד פסח בין השעות  10:00 - 18:00

         יום ה' –   28.4.16 ,  ערב חג שני,  בין השעות 14:00-10:00

         ימים שישי – שבת , 29-30.4 - חג שני, בין השעות 15:00-10:00

         המוזיאון יהיה סגור בימים ו' – שבת , 22-23.4.16 - ערב חג ראשון וחג ראשון




מוזיאון נחום גוטמן לאמנות – שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א

 03-5161970 - www.gutmanmuseum.co.il


פסח במוזאון היהלומים




"יוצאות ממצרים...."

חרפושיות מצריות מאבני חן מוצגות במוזיאון היהלומים - פעילות למשפחות בסימן החג, סיורים ומיצגים
והצצה נדירה לבורסת היהלומים


מוזיאון היהלומים ע"ש הארי אופנהיימר, השוכן בלב מתחם היהלומים הישראלי ברמת-גן, מציע במהלך חופשת חוה"מ פסח, פעילות אטרקטיבית ומיוחדת לכל המשפחה, הכוללת סיור מרתק במוזיאון, פעילות יצירתית לילדים, תצוגת אבני חן מרהיבה ועוד.

הפעילות תתמקד בתערוכה "כוח מגן" -  חרפושיות מצריות העשויות מאבני חן, מאוספי מוזיאון ישראל ירושלים, המוצגת בימים אלו במוזיאון היהלומים ברמת גן .

במהלך הפעילות תתקיים סדנת יצירה ברוח החג והתערוכה ובה כל ילד יכין לעצמו חרפושית ויגלה כיצד רושמים את שמו בכתב הירוגליפי קדום. עוד יגלו המשתתפים מדוע דווקא חיפושית הזבל, מבין כל בעלי החיים, שימשה כקמע במצריים הקדומה, לשם מה השתמשו בה? האם שימשה למזל, להגנה או אולי כדי לזכות בחיי נצח, מה היה הקשר בין צבע החרפושיות לבין השימוש שנעשה בהן, מה הקשר בין מצריים הקדומה לתכשיטים מהתקופה הוויקטוריאנית ועוד. כמו כן ינסו המשתתפים לגלות מה כתבו המצרים הקדמונים על גבי החרפושיות בכתב הירוגליפי קדום וכן ינסו לפצח כתב חידה שרשום בכתב העתיק ולהבין מהו הלחש שעזר למצרים הקדמונים לזכות בחיי נצח.



באמצעות הפעילות והסדנא ילמדו המשתתפים בדרך חווייתית שהחרפושית שימשה כקמע הנפוץ ביותר במצרים העתיקה במשך מאות בשנים. רבות מהחרפושיות יוצרו מאבני חן בעלות מגוון צבעים, ולצבעים הייתה משמעות רבה. עוד יתוודעו הילדים המשתתפים לכך שרבות מהחרפושיות נושאות על גבן סימנים ואיורים בכתב הירוגליפי קדום. הילדים יכירו את הכתב וילמדו לזהות ולפענח אותו.



בנוסף, יוכלו המשתתפים בפעילות לסייר בגלריית המינרלים ואבני החן המרהיבה אשר  במוזיאון, להתחקות אחר המסע שעובר היהלום ממעבה האדמה עד לשיבוצו בתכשיטים ואביזרי חן. כמו כן יוכלו ליהנות מסרט המאפשר הצצה נדירה אל אולם המסחר בבורסת היהלומים, אליו מורשים להיכנס רק העוסקים בענף.


הפעילות תתקיים בחוה"מ פסח – ימים א' ב' ג' ד' –24-27.4.16,
בין השעות 10:00-14:00.

דמי כניסה לילד: 12 ₪.

דמי כניסה למבוגר –  24₪.

50% הנחה לקבוצות המונות מעל 10 אנשים.

יש להגיע לפחות שעה לפני הסגירה.

מוזיאון היהלומים – מתחם הבורסה רמת גן – רחוב זיסמן 3
טלפון להזמנות – 03-5760219




פעילויות ספורט ופנאי לכל המשפחה סביב האגם בתל אביב

LAKE TLV  הוא האתר היחידי בארץ לפעילות וויקבורד וסקי מים בכבלים וניתן לבלות בו שעות ארוכות. כמו כן יש במקום שלל פעילויות נוספות כמו: מתקני כושר, אזורי מדשאות מסלולי אופניים ועוד. פעילות סקי מים בכבלים מתאימה לכל אחד, החל מילדים קטנים ועד לחובבי ספורט אתגרי. האתר פתוח לגולשים פרטיים, ומתאים גם כמקום בילוי למשפחות וקבוצות חברים. במקום בר-מסעדה איכותי עם ארוחות בוקר, צהריים וערב, אזורי מנוחה ורגיעה, מלתחות ועוד. 

האתר נמצא בפארק מנחם בגין (פארק דרום) בדרום תל אביב. האתר ממוקם באחד מהאזורים היפים ביותר במרכז ומציע אזור שניתן לבלות בו ברוגע ובשלווה, ליהנות מהירוק שמסביב, וכל זאת תוך כדי כמובן פעילות גופנית מהנה. 

מתאים לגילאים : 9 עד 70 (יודעים לשחות)

מחירים: לשעת גלישה 110 ₪ לשעתיים גלישה  160 ₪ 



כתובת: בירנית 16 ת"א
להזמנת מקומות :
03-7207088


LAKE TLV  הוא האתר היחידי בארץ לפעילות וויקבורד וסקי מים בכבלים. האתר קיים מאז סוף שנות השמונים ובמהלך שנת 2013 הוא עבר שיפוץ מקיף – תחת הנהלה חדשה. במסגרת השיפוץ הוקם במקום מתקן חדש, שמבוסס על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם בתחום, וכיום נחשב האגם לאחד מהאתרים המובילים בעולם לוויקבורד וסקי מים בכבלים.

האתר מאפשר לכל מי שמעוניין בכך לבצע פעילות סקי מים בכבלים. הוא מתאים הן לחובבים חסרי ניסיון והן למקצוענים שמשתמשים בו לצורך אימונים ותחרויות. פעילות סקי מים בכבלים מתאימה לכל אחד, החל מילדים קטנים ועד לחובבי ספורט אתגרי. האתר פתוח לגולשים פרטיים, ומתאים גם כמקום בילוי למשפחות, קבוצות חברים, חברות שמחפשות פעילות מהנה לעובדים, עריכת אירועים ועוד.


מופע בקרקס פלורנטין Circus of the World
עליו עלה פוסט שאפשר לקרוא כאן.


מופע אלמנטס של שקטק
מתקיים בבסקולה עד ה-30.4.
פוסט על המופע שעלה בבלוג אפשר לקרוא כאן.




אזור ירושלים:

פסח בתיירות צובה
 
תיירות צובה מזמינה אתכם להנות ממגוון אירועים ואטרקציות וביניהם תחרות פירמידות נושאת פרסים בקיפצובה, סיורי פריחה אביביים באזור, סדנאות שוקולד


קיפצובה
חדש בקיפצובה – ג'ימבורי ממונע
משחקיית קיפצובה התחדשה ב-5 מתקני ג'ימבורי ממונע וחדר בלונים. השדרוג מעמיד את הג'ימבורי בשורה הראשונה של המשחקיות לגיל הרך בארץ, הג'ימבורי כולל חבית מסתובבת, קרוסלת פעוטות, נדנדת שקי אגרוף, חללית מסתובבת, מגדל מספרים וחדר הבלונים שמהווה אטרקציה מיוחדת.

בתאריכים 23/4, ו - 29-30/4 תערך תחרות בניית פירמידות מקוריות מכפיסי קפלה – כרטיס כניסה משפחתי מובטח לזוכה בפירמידה היצירתית ביותר.
פארק קיפצובה - המיני לונה פארק הראשון באזור ירושלים. מציע חוויה משפחתית עם מגוון פעילויות לטווח רחב של גילאים: מגוון מתקנים, בריכת סירות אבובים, קרוסלת הפיראטים, מכוניות מתנגשות, בריכת כדורים, ג'מבורי, חדר תחפושות, אולם משחקי וידאו, פלייסטיישן וXBOX ועוד.   בקיץ האחרון נחנכה רכבת הרים חדשה ומיוחדת באורך של 140 מטר במתחם שגודלו 28  X 12 מטר  שיובאה מאיטליה וקרוסלת סוסים חדשה. בנוסף שודרגה המשחקייה הממוזגת. פתוח כל יום בין השעות 10:00 – 19:00 ובימי שישי מ- 10:00 עד 17:00
http://www.kiftzuba.co.il/
לפרטים: 02-5347952 

פוסט מפורט על ביקור בקיפצובה ניתן לקרוא כאן


סיורים אביביים ממלון צובה
סיורי פריחה אביביים ייצאו ממלון צובה אל האתרים ההיסטוריים והארכיאולוגיים הממוקמים בסביבה ביניהם: תל צובה, המצודה, עין צובה והנקבה, עצי הזית והאלון העתיקים בישראל, תצפיות נוף ועוד.
הסיורים יצאו מלובי המלון בתאריכים 23.4 ו-30.4 בשעה 10:00 בבוקר.
משך הטיול כשעתיים וחצי. אורכו כ - 2 ק"מ. מתאים למשפחות תינוקות במנשא גב.
אורחי המלון נהנים מכניסה חינם לפארק האטרקציות קיפצובה במהלך כל שהותם במלון כמו כן ניתן להזמין סדנאות שוקולד בחוות השוקולד גליתא צובה.
מלון צובה הוקם בשנת 2000 ע"י קיבוץ צובה. המלון הוא האגף המרכזי והמוביל של תאגיד תיירות צובה ובבעלות מלאה של הקיבוץ. במלון 64 סוויטות משפחתיות מצוידות הכוללות: חדר שינה, סלון ומטבח קטן. במלון בריכת שחייה (פעילה בעונה)  וגישה למסלולי סיור רגליים ורכובים. אורחי המלון זכאים לכניסה חינם לפארק הקיפצובה.

חוות השוקולד גליתא
בחוות השוקולד גליתא בצובה יתקיימו סדנאות שוקולד לגדולים ולקטנטנים במהלך חוה"מ פסח.
גליתא הינו הסניף השני של חוות השוקולד גליתא, אותה הקימה השוקולטיירית גלית אלפרט, שלמדה את אמנות השוקולד בבלגיה. ביקור במקום מעניק חוויה מיוחדת ואיכותית הכוללת סרט המספר את סיפור השוקולד וסיפור גליתא (ללא תשלום), מגוון סדנאות יצירה בשוקולד למבוגרים ולילדים. במקום חנות שוקולדים מיוחדת ומגוונת בה כל אורח יכול להרכיב קופסאות שוקולד על פי טעמו האישי. סדנאות בהזמנה מראש: 02-5347650 www.galita.co.il

יקב צובה
טעימות יין משובח תוצרת יקב צובה יתקיימו בערב החג ובמהלך חוה"מ במרכז המבקרים החדש והמשודרג של היקב.
לרוכשים מיינות היקב במהלך חוה"מ מובטחת הנחה של 10%.
שעות פעילות: ערב חג: 8:00-12:00 בחוה"מ: 8:00-16:00




פסח בגן הבוטני



הגן הבוטני בירושלים מזמין ההורים והילדים, לבקר בגן בשיא פריחתו, להיות הראשונים שיחוו את 'שביל התגליות', פרוייקט ייחודי וחדשני המעניק חוויה משפחתית איכותית בחול המועד פסח.

בימי חול המועד, תינתן אפשרות ראשונה לכל המבקרים בגן, להתנסות בחלק מהפעילויות באטרקציה החדשה 'שביל התגליות'. במסגרת זו יוכלו הילדים ליהנות מחווייה אמיתית בסביבה הקסומה של הגן הבוטני באמצעות מתקני משחק ופעילות באיזורי המים, האדמה, הצמרות והשורשים וללמוד מה הקשר ביניהם ובין הצמחים שגדלים בגן.

כחלק מהשביל הותקן בגן פסל ייחודי באורך 50 מטר, של האמן הבלגי וויל בקרס שנקרא 'השורשים שלנו'. הפסל בנוי מאלפי ענפים של עצי אקליפטוס הבנויים כמיצג של עץ ענק שנפל, בו יוכלו הילדים להכנס ולשחק.
בשביל שיפתח במלואו לקהל הרחב באמצע מאי 2016 הושקעו כ-15 מליון ש"ח ואורכו כחצי קילומטר.
בנוסף יתקיימו במהלך חוה"מ מגוון סדנאות ייחודיות  לאורך שביל התגליות:
בסדנת בובות - יכינו הילדים בובות מחומרים טבעיים המצויים באזור: בלוטים, ספלולים, אצטרובלים וכל מה שנמצא בגלל כולל חומרי יציאה.
חיפוש זהב – באזור האדמה שעל השביל יקבלו הילדים יקבלו שקית עם אדמה, מטבעות 'זהב ו'אבנים יקרות' שיניחו במסננת ובמים בדיוק כפי שהיו מחפשים זהב בתחילת המאה שעברה. בנוסף יוכלו ליצור  כדורי זרעים מחרסית.

בעמדות המים שעל השביל יקבלו הילדים עלי במבוק להכנת סירות קטנות ובדשאים בגן יוכלו לשחק במשחקי ענק כמו דומינו, פאזל, סולמות ונחשים ולהנות מדפי צביעה ענקיים.

מחירים: 10 ש"ח לסדנה אחת, 30 ש"ח לערכת שביל תגליות (הכוללת 4 סדנאות).

סיורים מודרכים לאורך שביל התגליות בכל שעה עגולה החל מהשעה 11 ועד השעה 16:00.

הגן הבוטני האוניברסיטאי הוקם בשנת 1953, פנינה של טבע בלב ירושלים, מוקד לתיירות ובילוי ומרכז לחינוך והדרכה. בגן גדלים כ-10,000 מיני צמחים שונים ממגוון רחב של אזורים גיאוגרפיים בעולם. הגן משמש כבנק גנים בו נשמרים צמחים בעלי ערך רב במטרה לשמור על תכונותיהם המקוריות ולמנוע את הכחדתם. בחממה הטרופית, גדלים צמחים מאזורים לחים וטרופים הזקוקים להגנה מפני האקלים הירושלמי. צמחים רבים בגני הנוי בישראל אוקלמו בארץ לראשונה בגן הבוטני. 

חניה חינם. כניסה חופשית בחוה"מ פסח באדיבות בנק הפועלים.
הגן הבוטני גבעת רם ירושלים. 

פרטים נוספים בטל 02-6794012
או באתר:
שעות פתיחה במהלך חוה"מ: א-ד : 10:00-17:00,
כניסה אחרונה בשעה 16:00
חמישי - ערב חג: 10:00-15:00 כניסה אחרונה בשעה 14:00





פסח באתרי הרובע היהודי




מסע בעקבות חזקיהו המלך * תערוכת חותם המלך* שי צברי ועמיר בניון במופעי פיוט ללא תשלום ב'חורבה' * לראשונה סיורים לקהל הרחב במגדלי קדם ובחומה הרחבה * סיורים מודרכים ועצמאים * פעילויות לילדים ועוד

חול המועד פסח ט"ז ניסן - י"ט ניסן, 24-28.4.2016
החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי מזמינה את הקהל הרחב לבוא וליהנות מחווייה מרגשת במגוון אירועים שיתקיימו במהלך חוה"מ פסח הכוללים: חשיפה ראשונה של תערוכת ממצאים ארכיאולוגיים מימי מלוכתו של חזקיהו המלך, סיור היסטורי חוויתי הכולל מופע אור-קולי המלמד על ההיסטוריה של העם היהודי, פיוטים בבית הכנסת ה'חורבה', 'בונים את הכותל מחדש' פעילות ערכית לילדים ועוד ועוד.

חזקיהו המלך מגיע לגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון
חיי הרובע בימי בית המקדש השני
ביקור בגן הארכיאולוגי, מרכז דוידסון, מזמן חווייה מרגשת שם ניתן לחזות, לראשונה בפיסת היסטוריה מימי חזקיהו המלך. החותמת העתיקה, 'בולה' בת כ-2700 שנים, עם הכיתוב "לחזקיהו (בן) אחז מלך יהודה" נמצאה בחפירות האחרונות למרגלות הר הבית.
בולה- חתיכה של חרס, שנועדה לחתימת מסמכים. את המסמך היו מקיפים בשרוך, עליו היו מניחים את חתיכת החומר בעודו לח, טבעת חותם של אדם חשוב הייתה משאירה את חותמה וכך היה נאטם המסמך.
החותמת, ששימשה לאטימת מסמכים היסטוריים חשובים, היא גילוי מרעיש והוכחה לקיום עם היהודי בירושלים כבר לפני אלפי שנים.
ברוח ימי בית המקדש השני, נבקר בבתי הכוהנים שברובע ההרודיאני, נתקדם אל יצירות הפסיפס, המקוואות והסיפורים עוצרי הנשימה ונגיע למופע אור קולי מרהיב בבית השרוף (בית קתרוס), המציג את סיפורה של העיר העליונה ואנשיה בליל הסדר אל מול אנשי העיר התחתונה, סיפור המרידות והחוויות.
לא לפספס ביקור בבית הכנסת החורבה ובדגם ארון הקודש הגדול בעולם הנמצא במקום. סיפורו של בית הכנסת המפואר שסימל את גבורת אנשי הרובע, את פיצוצו בשנת 1948 ובנייתו מחדש.     בכיפת בית הכנסת מרפסת מיוחדת בעלת תצפית של 360 מעלות על כל ירושלים שאסור לפספס.
שעות פעילות: 09:00-19:00

סיור מודרך בגן הארכיאולוגי בלבד, כלול בכרטיס כניסה, בכל יום במהלך חוה"מ:    
מידי שעה עגולה,9:00-18:00  פעמיים ביום בשעות 15.30 11.30 באנגלית.  אורך הסיור כשעה                                                                                     
סיורים מודרכים בתשלום בבית הכנסת החורבה בימים 24.4 ו-25.4 בשעות 13:00 (אנגלית) 14:00 (עברית)
סיורים בעברית ללא תשלום בחורבה 26-27.4.2016 בכל שעה עגולה בין 11:00-16:00 למעט בשעה 13:00.
מדריך קולי - ניתן לשוטט ברובע היהודי ואתריו עם מדריך אישי בשפות: עברית, אנגלית, רוסית, צרפתית וספרדית.

פעילויות לכל המשפחה בגן הארכיאולוגי – מרכז דוידסון
במקום שבו לכל אבן סיפור וכל סיפור הוא מזכרת, מחכות לילדים אבני ספוג ענקיות בעזרתן יוכלו 'לבנות את הכותל מחדש'.
חובבי הגאדג'טים יוכלו ליהנות בגן הארכיאולוגי ממשחק אינטראקטיבי בסגנון 'חפש את המטמון' בשם "יש לאן", משחק הנושא בחובו שאלות אינטראקטיביות ותשובות שיובילו את השחקנים למסלול מרתק בגן.

לפרטים נוספים על "יש לאן", כאן.  


מחירים:
כרטיס משולב לכל האתרים בימי חוה"מ פסח בלבד
כרטיס משפחתי 160 ₪ בלבד לכל המשפחה (בהצגת תעודת זהות)
ילד מגיל 5-18  - 30 ₪, חיילים/סטודנטים 30 ₪, מבוגר 40 ₪

להזמנות 4987* או ברכישת כרטיסים באתר אינטרנט www.rova-yehudi.org.il
מדריך קולי- ניתן לשוטט ברובע היהודי ואתריו עם מדריך אישי בשפות: עברית ,אנגלית, רוסית ,צרפתית וספרדית,
בגן בית קפה כשר לפסח.

לראשונה ביקור לקהל הרחב במגדלי קדם ובחומה הרחבה
מגדלי קדם והחומה הרחבה יפתחו לראשונה לקהל הרחב במהלך חוה"מ. סיור בעקבות המסע המרתק בחייו של חזקיהו המלך יתחיל בשער יפו עד לבריכת חזקיהו רחבת המימדים, שם ניתן להכיר מקרוב את ייעודה של הבריכה לאורך ההיסטוריה. בהמשך יתקדם הסיור אל מגדלי קדם והחומה הרחבה, אתרים שנבנו על ידי חזקיהו המלך במטרה להגן על העיר ירושלים מפני אויבים.
התחנה הבאה במסעו של חזקיהו המלך היא גן הארכיאולוגי שבמרכז דוידסון בה נחשפת לראשונה התגלית החדשה ה"בולה", טביעת חותם המלך המקורית מלפני 2700 שנה. נמשיך אל מקום הימצאה של הבולה במתחם ה"עופל" ונסיים בתצפית בית הצופה, בה נחשף לגודלה של העיר במלוכת חזקיהו.
למעוניינים, תינתן אפשרות לסיום הסיור ברחבת הכותל המערבי.

הסיור יתקיים בימי ראשון ושני, ט"ז -י"ז בניסן, 24-25.04.16, בשעה 12:00.

משך הסיור שעתיים, מחירים: מבוגר 60 ₪, ילד 30 ₪ .
לפרטים והרשמה מראש בלבד בטלפון *4987 או באתר www.rova-yehudi.org.il

 
עמיר בניון ושי צברי במופעי פיוט בבית הכנסת החורבה
26-27.4.2016 – בשעה 13:00
ללא תשלום
בית הכנסת החורבה, המרכזי מבין בתי הכנסת ברובע היהודי בירושלים, מספר את סיפורה של קהילת הרובע מהמאה ה-19 ועד היום. הביקור בבית הכנסת שנבנה מחדש לפני כארבע שנים מאפשר למבקרים להתרשם מיופיו המיוחד של חלל בית הכנסת ומארון הקודש הגדול בעולם. לא לוותר על עלייה למרפסת בית הכנסת בה תוכלו להנות מנוף עוצר נשימה בתצפית המרהיבה של 360 מעלות על העיר ירושלים.
שלישי 26.4.2016 – 13:00 - שי צברי בליווי 2 נגנים – אסף תלמודי וגרשון וייספירר.
רביעי 27.4.2016 –  13:00 - עמיר בניון.  

כניסה למופעי הפיוט בתיאום מראש בלבד והרשמה באתר הרובע היהודי www.rova-yehudi.org.il
 (דרך 'צור קשר') או בדף הפייסבוק של תיירות הרובע היהודי בירושלים – JEWISH QAURTER

סיור מודרך בבית הכנסת חורבה בליווי שחקן הכולל עלייה לתצפית מרהיבה של 360 מעלות סביב ירושלים יתקיים בימים שלישי ורביעי י"ח - י"ט בניסן, 26-27.04.16, כל שעה עגולה בין השעות 11:00-16:00.  
מופעי הפיוט וסיורים בחורבה באותם ימים ללא תשלום.
לפרטים: 4987*  או באתר www.rova-yehudi.org.il




 Geek PicNic


הפסטיבל הבינלאומי הגדול בעולם למדע, טכנולוגיה ואמנות עתידנית, מגיע לראשונה לישראל בחול המועד פסח
הפסטיבל הגדול של חול המועד פסח יתקיים השנה בגן סאקר בירושלים. בתאריכים 25-27 לאפריל יהפכו 40 הדונם של הגן ללונה-פארק ענק עם כ-150 מתחמי רובוטים, מייקרים, גיימרים, הדפסות תלת מימד, מציאות מדומה, מדע, אמנות, דיגיטל, גאדג'טים, מופע ברקים – מעשה ידי אדם, רובוט בגובה 4 קומות מועך מכוניות- כל אחד יכול לקחת חלק בהפעלת היד הרובוטית בעזרת כפפה ייחודית שעוצבה במיוחד, מתחמי חלל ועוד הפתעות

חול המועד פסח, 25-27 באפריל 2016, גן סאקר, ירושלים



היענות מרשימה לפסטיבל Geek PicNic ירושלים: כבר מעל 20,000 איש הבטיחו את מקומם בפסטיבל וצפויים לקחת חלק בסך הכל כ-45 אלף מבקרים. ישראל מוכרת כמדינת סטארט-אפ ואכן, הקהל הישראלי הגיב בהתלהבות לפרסומים הראשונים לגבי הגעתו של פסטיבל Geek PicNic בחול המועד פסח לבירה. הפסטיבל, לונה פארק של מדע, טכנולוגיה ואמנות, שפונה הן למשפחות שמחפשות בילוי איכותי לחול המועד, הן לאנשי טכנולוגיה וחובבי גאדג'טים שמחפשים להתעדכן בחידושים האחרונים והן לטרנד ה"גיק שיק" העכשווי, יתקיים במתכונת של שישה "פיקניקים" שיוצעו לקהל הרחב – כל סבב יאפשר לקהל בילוי של כשש שעות בו ניתן יהיה לראות, לגעת, להתנסות, להריח, לאכול (כשר פסח, כמובן), לשחק, ללמוד ובעיקר לחוות חוויה רב חושית כמותה לא היתה עדין בישראל. 

באי הפסטיבל ייהנו מכניסה בכרטיס אחד לשלל אירועי Geek PicNic ירושלים:
מתחם המייקרים באים, מופע מעיכת מכוניות, מופע ברקים ומסתורי מדע, מתחם הרובוטים, VR והדפסות תלת-מימד, אנשים ביונים ובמות ההרצאות, מתחם טכנולוגיה לבישה ואופנה טכנולוגית, מתחם אינטל ומתחמים נוספים.

כרטיסים ל- Geek PicNic ירושלים:

·        המחירים: 144 שקלים למבוגר ו-114 שקלים לילד (מתחת לגיל 5 הכניסה חינם). כרטיס משפחתי - 404 ₪

·        הנחות למחזיקי כרטיס ירושלמי דרך בימות 6226*

·        כרטיסים מוזלים ניתן לרכוש במועדני לקוחות של הייטקזון, בהצדעה, לאומי קארד, הסתדרות, זאפה, סטימצקי, חבר, הסתדרות המורים, ויטרינה

·        חניון הגן הטכנולוגי בירושלים (מול תחנת הרכבת ירושלים מלחה) ייפתח בחינם לכל באי הפסטיבל. עלות שאטל הלוך חזור ב-15 ש"ח (ילד מעל גיל שנתיים מחויב בכרטיס)ניתן להזמין כרטיסים כאן

·        לרכישת כרטיסים: www.geekpicnic.co.il.





פסטיבל אביב בעמק המלך



בחול המועד פסח - לכל המשפחה - ללא תשלום


הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לירושלים ומורשת והחברה לפיתוח מזרח ירושלים

ביוזמה חגיגית במסלול הקסום של עמק המלך

חוויה לכל המשפחה, מופעים מוסיקאליים ותיאטרליים, סדנאות יצירה, סיורים מודרכים, רכיבה על גמל ואטרקציות לילדים, והכל- בחינם!



חול המועד פסח, ט"ז-י"ט בניסן תשע"ו, 27-24.4.16 בין השעות 17:00-11:00

שאטלים חינמיים כל חצי שעה מגבעת התחמושת לעמק המלך



"וְדָוִד וְכָל-בֵּית יִשְׂרָאֵל מְשַׂחֲקִים לִפְנֵי יְהוָה בְּכֹל עֲצֵי בְרוֹשִׁים וּבְכִנֹּרוֹת וּבִנְבָלִים וּבְתֻפִּים וּבִמְנַעַנְעִים וּבְצֶלְצֱלִים" (שמואל ב פרק ו)

פסטיבל אביב בעמק המלך הנו הזדמנות מיוחדת לכל המשפחה לבלות במקום ההיסטורי ממנו עלו לרגל לבית המקדש לחגוג את חג הפסח, החירות והאביב, וליהנות מאטרקציות, סדנאות, סיורים ופעילויות לכל הגילאים: סדנה למחזור בגדים (מביאים בגדים ישנים ויוצאים עם מוצרים חדשים!), סדנה ליצירת חלילים ולימוד נגינה, סדנה להכנת חרבות, סיור ממונע בנחל, רכיבה על גמלים ובכל יום בשעה 13:30 מופע מרכזי - "הטירה" הצגה לכל המשפחה. דמויות תנכיות  ושחקנים יסתובבו בעמק להנאת באי הפסטיבל.

אוהל אירוח יעמוד לרשות המבקרים ותתאפשר כניסה לנקבת השילוח ולעיר דוד במחיר של 15 ש"ח בלבד. לפרטים נוספים: *6033, www.cityofdavid.org.il



פסח במוזאון מגדל דוד

6 מי יודע?
מצודה אחת - שש פעילויות


הילדים בחינם

סיורים ופעילות במוזיאון מגדל דוד למשפחות וקהל רחב
חול המועד פסח, ימים ראשון-רביעי 24-27.4.16 בשעות: 10:00-16:00

משחק 'המרוץ למטמון'- פעילות חווייתית ומאתגרת לכל המשפחה
משחק תחרותי חדש ברחבי המצודה ובחדרי המוזיאון שעוסק בדמויות ,אירועים ומסורות בירושלים. המשחק דורש חשיבה יצירתית ומשלב חידות ומשימות המובילות אל המטמון.
הזנקה בשעות 10:30, 12:30, 14:30. מתאים למשפחות עם ילדים מגיל 8 – 15. בהרשמה מראש

ההצגה 'ניסים ונפלאות'- תיאטרון סיפור לילדים
ספי מספר הסיפורים רוצה לספר סיפור לילדים לכבוד חג הפסח, אבל כל הדפים בספר שלו ריקים ואפילו את האפיקומן של פסח הוא עוד לא מוצא! אולי הילדים יוכלו לעזור לו? בעזרת משחקי תיאטרון, תלבושות ואביזרים יעזרו הילדים לספי להיזכר בסיפור שלו ולהצטרף אליו לחיפוש אחר האפיקומן.
כל יום בשעות 11:00 ו 13:00 מתאים למשפחות

מתחם קטנטנים - מתחם משחקים, פעילות ויצירה לילדים
פתוח בכל שעות הפעילות. מתאים לילדים בגלאים 3-7

"ירושלים לדורותיה" סיור מודרך ברחבי המצודה ובחדרי המוזיאון בעקבות סיפורה והתפתחותה של העיר ירושלים. הסיור בעברית למבוגרים בימים שני ורביעי בשעה 11:30

"מארמון הורדוס לבית העצורים" סיור בחפיר המצודה והקישלה בעקבות העדויות הארכיאולוגיות המרשימות לימי הפאר והעושר של ירושלים ולארמונו של הורדוס בעיר. סיור בעברית למבוגרים בימים ראשון ושלישי בשעה 11:30

החיזיון הלילי מופע אורקולי מרהיב המספר את סיפורה של ירושלים המופע מוקרן על החומות בחצר המצודה. המופע מתאים לכל המשפחה. בימים ראשון-רביעי בשעות 20:00 ו 21:00

מחירים:
כניסה למוזיאון והשתתפות בפעילויות יום - חינם לילדים. מבוגר: 40 ₪
מחיר כרטיס לחיזיון הלילי (למשתתפי פעילות היום) - 40 ₪ לכל גיל
מחיר כרטיס לחיזיון הלילי בלבד- ילד 45 ₪/ מבוגר 55 ₪


שעות פתיחה: ראשון-חמישי ושבת 09:00-16:00 שישי 09:00-14:00

כל המידע באתר מוזיאון מגדל דוד www.tod.org.il  ובדף הפייסבוק
פרטים והזמנת מקומות בטל. 6265333- 02 וגם 2884* הזמנת קבוצות בטל. 6265327 -02


ימבקרח - מתחם החלקה על הקרח
בסינמה סיטי ירושלים.
על המתחם עלה פוסט בבלוג, שאפשר לקרוא כאן.


אזור הדרום:



פסח בקיבוץ יד מרדכי:


פסטיבל יציאת מצרים

תיירות קיבוץ יד מרדכי מזמינה אתכם לשחזור חוויתי של יציאת מצרים

מתלבשים כמו בני ישראל חוצים את "ים סוף"  ויוצאים למסע מלא בסיפורים וחוויות.

וגם: פעילות בבית הדבורה והדבש סיור על הטרקטור הקיבוצי ביקור בבית האוסף "קיבוץ של פעם" הפעלות לילדים ועוד


חוה"מ פסח, 23/4-30/4, בין השעות 10:00-15:00
קיבוץ יד מרדכי מזמין את הקהל הרחב לפסטיבל יציאת מצרים מיוחד וחוויתי שיתקיים בכל ימי חול המועד. פעילות יציאת מצרים תצא מבית הדבורה והדבש בקיבוץ אל  שמורת נחל שקמה. שם על רקע נוף קדומים יצאו המשפחות יחד עם מדריכים לשחזור האירועים שחוו בני ישראל במסלול יציאת מצרים. הם יתלבשו כבני ישראל ויצאו אחר משה רבנו למסע במדבר. במהלך המסע יחצו המשתתפים את "ים סוף" (נחל שקמה), יטפסו על ההר ועל הדיונה כשברקע ישמעו את סיפור יציאת מצרים.
בנוסף לפעילות, ייהנו המבקרים מפעילות מתוקה בבית הדבורה והדבש. שם ניתן לצפות בעבודת הדבוראי ובחיי הדבורים בכוורת, ללקק דבש טהור ולהכין נרות עשויים דונג אמיתי.
עם סיום הפעילות בבית הדבש והדבורה, ימשיכו המבקרים לאטרקציה האהובה ביותר על הילדים: סיור מיוחד ברוח הקיבוץ על עגלה רתומה לטרקטור, שתוביל אותם לתחנות מלהיבות ברחבי הקיבוץ בהם: הרפת הקיבוצית, הפרדסים ,אתר שחזור קרב תש"ח ועוד.
לאחר מכן, יבקרו המשפחות ב"בית קיבוץ של פעם", בו תתקיים פעילות חווייתית, "ארצישראלית" ונוסטלגית על ראשית חיי הקיבוץ.
במהלך חול המועד יוכלו המבקרים ליהנות מכניסה חינם לאתר שחזור הקרב המחודש. ברתק יוכלו הילדים לזחול בין תעלות הקשר המקוריות, לטפס על טנקים שבמקום ולטייל בין הנופים המרהיבים המקיפים את הקיבוץ.

מחירים:
כרטיס משולב הכולל את בית הדבש, נסיעה בטרקטור, קיבוץ של פעם, ופעילות יציאת מצריים – 55 ש"ח לילד  ,50 ש"ח למבוגר. (ילד מגיל 3 חייב בכרטיס.(אין צורך בתיאום מראש פעילות שיחזור יציאת מצריים בלבד – 28 ש"ח לאדם)
משך הפעילות 2.5 – 3 : שעות, מ-10.00 עד 15.00(בכל שעה עגולה מתחילה פעילות) הפעילות מתקיימת בכל מזג אויר.
בין התאריכים  (חופשת בתי הספר והגנים ) 17/4-21/4, תתקיים פעילות חוויה קיבוצית מתוקה לפעילות רגילה!



לפרטים, תיירות יד מרדכי: 08-6720559 | 052-3923104 | www.facebook.com/tourym | tym.co.il


פסח בכפר הנוקדים:





טיול בעקבות נוודי המדבר סדנת ג'אגלינג סדנת קיימות סיורים מודרכים בבקעת הקנאים טיולי אופניים טיולי גמלים ועוד


חוה"מ פסח, 23/4-30/4

טיול נוודים במדבר: כל שבת במהלך חודש אפריל

מתחם האירוח המדברי, כפר הנוקדים מזמין אתכם לחגיגות מדבריות במהלך שבתות חודש אפריל ובחול המועד פסח:

טיולי שבתות אפריל: בעקבות נוודי המדבר

מידי שבת, תתקיים פעילות יציאת מצרים: טיול בעקבות נוודי המדבר. במסגרת הטיול ילמדו המשתתפים איך שרדו אבותינו במדבר 40 שנה?, המטיילים ילמדו איך אפשר לחיות בתנאי המדבר, ילמדו על סגולותיהם של צמחי המדבר. בנוסף במהלך הסיור יתנסו המטיילים בניווט והתמצאות במדבר, ילמדו איך לאתר מים ולהדליק אש. הסיור יתבצע ברכבים הפרטיים. משך הסיור כ - 3 שעות

מידי שבת במהלך חודש אפריל, החל מהשעה 10:00 בבוקר.

מחירים: לאורחי הכפר ללא תשלום. למשתתפים שאינם אורחי הכפר: 20 ₪ למבוגר, 10 ₪ לילד. 

פסח בכפר הנוקדים: סדנאות, טיולים וסיורים מודרכים

במהלך חול המועד פסח יתקיימו בכפר שלל פעילויות הפתוחות לקהל הרחב.

 בכל יום תתקיים בכפר סדנא לאורחי הכפר ומשתתפים נוספים. בין הסדנאות: סדנת קיימות בה ילמדו המשתתפים איך לחיות בהרמוניה עם הטבע. בסדנא ילמדו המשתתפים איך להכין פופקורן או לצלות מרשמלו באמצעות צלחות סולאריות, איך מכינים שייק פירות בזמן דיווש על אופניים ועוד. סדנא נוספת שתתקיים היא סדנת ג'אגלינג. בסדנא ילמדו המשתתפים כיצד להפסיק לרוץ אחרי הכדורים ופשוט ליהנות מהאימונים ולהכיר טכניקות חדשות.

בנוסף לסדנאות  יתקיימו סיורים מודרכים. הסיורים יתקיימו מידי בוקר ב 10:30. בסיור יכירו המטיילים את האזור, יצפו בפריחה, יבקרו בתצפיות ובנחלים העוברים בבקעת הקנאים.





מחירים: לאורחי הכפר ללא תשלום. למשתתפים שאינם אורחי הכפר: 20 ₪ למבוגר, 10 ₪ לילד.

במהלך החג, יוכלו אורחי הכפר להזמין פעילויות נוספות ביניהן השכרת אופניים ורכיבה במסלול המסומן "סינגל הנוקדים"  העובר דרך נופי הר הקנאים וגבעת גורני, שיעורי יוגה מודרכים באווירה מדברית, טיולי גמלים ועוד. הפעילויות בתשלום.


לרשות המבקרים, מבחר אפשרויות לינה: לינה באוהל בדואי שרצפתו מחופה במחצלות צבעוניות ועליהן מזרונים רכים, אוהלים משפחתיים, לינת קמפינג בתחומי הכפר. לינה בחדרי אירוח – בכפר הנוקדים 40 חדרי אירוח מדבריים. הריהוט בחדרים כולו עבודת יד של בני המקום, והוא עשוי מברזל, מעץ, מאבני הסביבה וממלח ששקע בים המלח. סוכות - סוכות אירוח מעוצבות עשויות צמר ומרוצפות בדק עץ, עם מרפסת "זולה". מעל הסוכות מרפסות תצפית בהן ניתן לצפות על הנוף וליהנות מאוויר המדבר.



לפרטים והזמנות: כפר הנוקדים- 08-9950097, kfar@khn.co.il




 
"פסחקלאי" בצפון הנגב


במהלך חול המועד פסח יערכו בצפון הנגב אירועי "פסחקלאי" הכוללים שפע של פעילויות חקלאיות לכל המשפחה:
סיורים חקלאיים בחממות ובשדות  מבוך תבלינים מפגש עם העוף הגדול בעולם ביקור ופעילות במחלבת בוטיק  טיולי אופנים פארק אקטיבי ופעילות חינמית בחסות משרד התיירות והמועצה לשימור אתרים.







שביל הסלט "הכרפס והירק"- מושב תלמי יוסף

כל יום בימי חול המועד פסח כולל שישי -שבת  בשעה 10:30, בתיאום

"שביל הסלט" מזמין אתכם לחוויה חקלאית בלתי נשכחת בין יבולי  חבל הבשור- כשעה ורבע מת"א. במהלך הסיור נלמד נטעם ונקטוף הישר מהשתיל לפה. הסיור יודרך בצורה חווייתית ע"י צוות שביל הסלט בהנחיית האגרונום אורי אלון ונבקר במגוון שדות וחממות: חממת עגבניות- איך העגבנייה מטפסת למעלה ומה עושות שם דבורים ענקיות? קטיף עצמי של מלפפונים ועגבניות בשלל צבעים וטעמים. (הקטיף לאכילה במקום). חממת תות ביולוגי תלוי- למה התות טפס לשמיים? נעקוב אחר אויבים טבעיים ונטעם מהתותים. מרוץ יוני דואר- בעקבות סיפרו של "מאיר שלו" נשלח יוני דואר .שדה תפוחי אדמה- מי מוציא מהר יותר תפודים מהאדמה? מה אפשר לעשות איתם חוץ מאוכל? משק תבלינים-תבלינים ירוקים מתבלים לא רק מאכלים אלא גם סיפורים ואגדות, נמולל נריח ונטעם. נטעם מהמרור והכרפס בחממת התבלינים. נשתעשע במבוך עשוי מפסיפלורה. גזר- אצלנו הגזר מתחפש לא רק בפורים, נקטוף ונטעם היישר מהאדמה גזר בשלל צבעים.

 אורך הסיור כשעתיים וחצי  - שלוש שעות.

  
מחיר:  45 ש"ח למשתתף.  הסיור בהרשמה מראש בלבד: 08-9982225


מבוך מרים-בשביל התבלינים והבשמים-במושב ניר משה

חול המועד פסח  24.4 עד 28.4  בין השעות 10:00-16:00. סגור בערב חג וחג

פעילות מלאה ריחות, טעמים וצבעים -מבוך של תבלינים ובשמים באורך 1600 מטר המשתרע על פני 4 דונם, המאפשר ליהנות ממגוון הריחות ושלל הצבעים של צמחי התבלין והבושם. נזהה ונכיר צמחי תבלין שונים בעזרת חוש הריח וחוש הטעם, נכין שקיות ריח מפרחים ועלים של צמחי הבושם הריחניים, נלמד שימוש משכיל בצמחי התבלין והבושם לתועלת האדם, נבין את הקשר בין הסביבה, הצומח, בעלי החיים, והאדם. הליכה בין שבילים מפותלים בין צמחי התבלין והבושם, נעבור ב-שמונה תחנות של עצים משבעת המינים, ארבעת המינים ועצי המקרא, ניתנת אפשרות לקטוף: עלים מצמחי התבלין לחליטה ולהכנת תה ועלים מצמחי הבושם להכנת שקית ריח. לסיום נקנח כוס חליטת לימונדת הבית. במקום מבנה מקורה עם שולחנות וכסאות, מכירת עציצים עם צמחי תבלין, מארזי עלים של צמחי תבלין, שמן זית אורגני ופרי העונה.

הסיורים המודרכים יצאו בשעות:10:00   12:00   14:00   16:00 18:00 בתאום מראש.

מחיר:  30 ₪ מגיל 4  תשלום במזומן. לפרטים   050-4272004  050-6246427

יציאת מצרים ביד מרדכי-חוויה של פעם בטעם
חול המועד פסח ,ימים שבת עד שבת ה- 23-30.4 בין השעות 10:00-15:00 .
קיבוץ יד מרדכי מזמין את הקהל הרחב לפסטיבל יציאת מצרים מיוחד וחוויתי שיתקיים בכל ימי חול המועד. בשמורת נחל שקמה, נוף קדומים של ארץ גושן, המשפחות יצאו יחד עם מדריכים לשחזור האירועים שחוו בני ישראל במסלול יציאת מצרים. הם יתלבשו כבני ישראל ויצאו אחר משה רבנו למסע במדבר, שבמהלכו יחצו את "ים סוף" (נחל שקמה), יטפסו על ההר ועל הדיונה ויאכלו מן מהשמיים.
בנוסף לפעילות, ייהנו המבקרים מפעילות מתוקה בבית הדבש והדבורה. שם יהיה ניתן לצפות בעבודת הדבוראי ובחיי הדבורים בכוורת, ללקק דבש טהור ולהכין נרות עשויים דונג אמיתי. עם סיום הפעילות בבית הדבש והדבורה, ימשיכו המבקרים לאטרקציה האהובה ביותר על הילדים: סיור מיוחד ברוח הקיבוץ על עגלה רתומה לטרקטור, שתוביל אותם לתחנות מלהיבות ברחבי הקיבוץ בהם: הרפת הקיבוצית, הפרדסים ,אתר שחזור קרב תש"ח ועוד. לאחר מכן, יבקרו המשפחות ב"בית קיבוץ של פעם", בו תתקיים פעילות חווייתית, "ארצישראלית" ונוסטלגית על ראשית חיי הקיבוץ. 
מחיר: כרטיס משולב הכולל את בית הדבש, נסיעה בטרקטור, קיבוץ של פעם, ופעילות יציאת מצריים – 55 ₪ לילד  ,50 ₪ למבוגר. (ילד מגיל 3 חייב בכרטיס.(אין צורך בתיאום מראש
פעילות שיחזור יציאת מצריים בלבד – 28 ש"ח לאדם
משך הפעילות 2.5 – 3 : שעות, מ-10.00 עד 15.00(בכל שעה עגולה מתחילה פעילות) הפעילות מתקיימת בכל מזג אויר.
לפרטים נוספים:08-6720559\052-3923104  http://tym.co.il/

מצפה גבולות חוגג פסח- יחד עם המועצה לשימור אתרים
26-27.4 בין השעות  10:00-15:00
פעילות מודרכת לכל המשפחה הכוללת: סיפורי המקום וסיפורי חלוצים, בנייה בלבני בוץ כאבותינו במצרים, צילום משפחתי על גבי מגנט בבגדי חלוצים ,תערוכת טרקטורים – מאז ועד היום. הדרכה תצא כל שעה עגולה.
ב 26.4 בשעה 12:00 יתקיים מופע לכל המשפחה של תאטרון הקרון –" קירקס קוביות".  האף של הליצן עגול או מרובע? ואיך מאלפים כלב קובייה? בקרקס הקוביות הכול יכול להיות. השחקנים לובשים קוביות. . הקוביות נפרשות, מתכווצות, מתחלקות לחיות שונות ומשונות.
בשעה 14:00 – להקת נגב ישראל במופע מוזיקלי.
ב 27.4 בשעה 12:00 יתקיים מופע לכל המשפחה "יואל אמר" של תאטרון הקרון. "יואל אמר" - הצגה מוזיקאלית בהשראת ספרו של יואל הופמן "בפברואר כדאי לקנות פילים". זהו סיפור על חברות דמיונית, אמיתית ועל כוחם של סיפורים להציל מבדידות. רונית וסיימון שרים ומנגנים בכלי נגינה רבים: קונטרבס, חצוצרה, חליל צד, יוקלילי, מפוחית, סקסופון וקסילופון זעירים. דרך המוזיקה ומשחקי הדמיון הם חולקים רגעי פחד ואומץ, בדידות ושותפות, ריבים, פיוסים, געגועים ולבסוף שמחה גדולה בחברות. רונית וסיימון שרים ומנגנים בכלי נגינה רבים: קונטרבס, חצוצרה, חליל צד, יוקלילי, מפוחית, סקסופון וקסילופון זעירים. דרך המוזיקה ומשחקי הדמיון הם חולקים רגעי פחד ואומץ, בדידות ושותפות, ריבים, פיוסים, געגועים ולבסוף שמחה גדולה בחברות.
הכניסה ללא תשלום – בחסות המועצה לשימור האתרים ומשרד התרבות.              לפרטים: 08-9987914  או 054-7919000. האתר מונגש לנכים. 
חג הגז במחלבת צאלה - חוות משק צאן (חצי ק"מ דרומית לעין הבשור)
24-30.4 חוה"מ פסח  בין השעות: 10:00-17:00
 מחלבת צאלה, מזמינה אתכם לחגוג את חג הגז של הכבשים . הפעילות כולה סובבת סביב נושא הגז והצמר, סיורים מודרכים, כל יום בשעה 12:00, פעילות יצירה עם צמר כבשים: אריגת נולים, ליבוד, עשיית בובות ועוד. במקביל, תוגשנה ארוחות כשרות במסעדת המחלבה המבוססות על גבינות המקום. חנות המחלבה פתוחה ברצף. ניתן להזמין סלי פיקניק בתיאום מראש.

מחיר: 20 ש"ח לסיור מודרך במשק, 15 ש"ח לפעילויות יצירה.
טלפון- 052-8478935, אין צורך בתיאום מראש.www.tzeela.co.il

"פארק אקטיבי" - גן לאומי פארק הבשור ( אשכול)
תאריכים: 23-30.4 בשעות 08:00-17:00, ערב חג וימי ו' – 08:00-16:00
לקפוץ, לטייל, לנווט ולנפוש. מתקני שעשועים (בתשלום), מסלולי אופניים משולטים, ערכת ניווט אישי/משפחתי בפארק (חינם), מעיינות ציוריים, בריכות שכשוך, מתקני פיקניק, כרי דשא ופינות חמד לרוב.

בנוסף במהלך ימי החג יתקיימו הפעילויות נוספות:
יום שני, 25.4 בשעות 20:00 עד 22:00.
"ספארי לילה": בהדרכת  מומחה נעקוב בעזרת ציוד מיוחד אחר חיי הלילה הסוערים של עטלפים, עקרבים, עכבישים וזוחלים. יהיה מסתורי ומרתק (ללנים בחניון הבשור בלבד – ללא תשלום נוסף).
ימים ב'-ג – 25-26.4 בשעות ,10:00 עד 14:00-התנסות מודרכת במסלול דיסק גולף חדש , הראשון במזרח התיכון.

מחיר: 22 ₪ למבוגר, 10 ₪ לילד, חינם למנויי מטמון. הפעילויות כלולות במחיר דמי הכניסה לפארק.
אפשרות ללינה בחניון הבשור – חניון מסודר להקמת אוהלים משפחתיים, קרוואנים ומגורונים להשכרה.
לפרטים: 08-9985110/20

הפנינג משפחתי בקיבוץ כרמים
חול המועד פסח, יום ב' 25.4 ויום ג' 26.4 בין השעות 10:00-15:00

הפנינג משפחתי בקיבוץ כרמים הכולל מפגש מרגש ואינטראקטיבי עם הדמויות הראשיות של פסח משה ופרעה, מתנפחים ומגוון פעילויות ואטרקציות נוספות:
סיור קיבוצי בטרקטור- בסיור יעברו בכמה תחנות המדגימות את אורח החיים בקיבוץ. הסיור יתקיים כל 45 דק'. משך סיור כחצי שעה.  15 ₪ לאדם סדנת יצירה- סדנא להכנת תיק מסע וצידה לדרך. המשתתפים יקשטו תיק בד בעזרת צבעים מיוחדים ויאספו לתוכו צרור תבלינים מגינת המקום. בנוסף, שלל יצירות מחומרים טבעיים וממוחזרים. 15 ₪ לאדם "חפש את המטמון"- משחק תחנות משימתי מאתגר ברוח החזון של קיבוץ כרמים המספר את סיפורה של התיישבות חלוצית בנגב. המשחק משלב מפגש עם ערכים שונים בחברה הישראלית והקהילתית. הפעילות תתקיים פעמיים ביום בשעות קבועות מראש.
משך הפעילות כשעה וחצי .15 ₪  לאדם
טרקטורנים וריינג'רים לפריחה. טרקטורוני צליל נודד מזמינים אתכם לטיול שטח לצד נופים מרהיבים בין גבעות מוריקות באזור יער כרמים, יער להב ועד יער יתיר בשיא עונת הפריחה ושדות מלבלבים.
כל השבוע 8:00- 15:00 . הזמנות בתאום מראש:
 050-7998778.
"תפוח אדמה – מהשדה ועד לצלחת.." -חווית יונה – מושב פדויים
חול המועד פסח,  24-28.4 10:00-13:00
פינת חי ופינת ליטוף, סיור בבוסתן מרהיב עם עשרות עצי פרי.
פעילות ייחודית לפסח –הסבר על תהליך הגידול של תפוח האדמה והכנת פירה וצ'יפס
מחיר:25 ₪ לילד 10 ₪ למבוגר. המקום כשר לפסח. מיועד למשפחות וקבוצות, בתיאום מראש ,לפרטים נוספים – יונה מלכי 052-3902577

אל היען – חוות היענים מול פארק הבשור (אשכול)
חוה"מ 23-30.4 17:00 – 10:00,
יום שישי ערב חג שני, ה 29.4 מהשעה 14:00 – 10:00
חוות היענים הממוקמת מול ביתרונות הבשור, מציעה לכם מפגש עם העוף הגדול ביותר בעולם .בילוי משפחתי מהנה, האכלת יענים, פינת חי מגוונת, פינת יצירה לילדים ובית קפה הפונה לנוף הפסטורלי ומציע מנות ביתיות ומפנקות.
מחיר: 10 ₪ מעל גיל שנתיים
לפרטים 052-6901660    08-9987327

חקלאות והתיישבות בקיבוץ סעד
בימי חול המועד בין השעות 09:00 עד 15:00 בתיאום מראש
פעילות לכל המשפחה בקיבוץ סעד הכוללת סיור ב'מעוז מול עזה' - בית הביטחון של הקיבוץ (כולל תצפית לכיוון עזה וחזיון אור-קולי), סיור שדות עם טרקטור ועגלה, הסברים על הגידולים החקלאיים השונים בשדות הקיבוץ, ביקור בגן הקקטוסים של הקיבוץ, סיור בבית הכנסת האומנותי של הקיבוץ ומפגש עם קהילה פורחת ומתפתחת.
מחיר: לסיור באתר המורשת בלבד: 18 ש"ח למבוגר, 12 ש"ח לילד, סיור בקיבוץ ובשדות: 15 ש"ח, סיור משולב: 27 ש"ח לילד 30 למבוגר (מותנה במספר משתתפים בסיור)
לפרטים ולהזמנות: 052-4803030

הפנינג פסח במרכז המבקרים 'בארות בנגב' בקיבוץ עלומים.
ימים שלישי ורביעי  26-27.4.2016 משעה 10:00 עד 15:00.
פעילות לכל המשפחה, במרכז המבקרים החדש 'בארות בנגב' בקיבוץ עלומים הכוללת מופע בובנאית, תיאטרון בובות, מופע של אסף אשתר, סדנאות יצירה ועוד.מתחברים למורשת - הדרכה בכל שעה עגולה, תחנות ברכבת הקיבוץ: הסברים על הכלים החקלאים, על מטע האבוקדו ,קטיף גזר סיור וביקור רפת. הדרכה ומיצג מולטימדיה, תערוכת חפצים מספרים, הדרכה באתר המגדל סדנאות יצירה ובית קפה פעיל (כשר לפסח). בואו בשמחה!
הכניסה חופשית בחסות המועצה לשימור אתרים ומשרד התרבות. לפרטים והזמנות:      08-9937300, 054-7756070

"לטייל עם יעל"- סיורים חקלאיים בקיבוץ דורות
כל ימי חול המועד 24-30.4 כולל סופ"ש חג שני, בשעה 10:30, הסיור עד שעתיים.
פעילות לכל המשפחה בה נעבור ונציץ בכלי עבודה חקלאיים ובסככת מיון הגזר "החיה בשלום עם הסביבה". משם נצא אל מרחבי השדות, שם האורחים יקבלו הסבר על החקלאות בדורות ובאזור צפון הנגב ועל שיטות השקיה. המטיילים יחוו חוויה חקלאית, לדוגמא, הוצאת גזר, תפוחי אדמה וכדומה. הסיור יגע בנושאים כגון: מים, חקלאות ברת קיימא ואיך קיבוץ דורות מתמודד עם הנושאים. ביקור במוזיאון הארכיאולוגי של דורות.

המחיר: 35 ש"ח. מעל גיל 3
בתיאום והרשמה מראש 050-4200500/ 050-7208117

חגיגת חול המועד פסח במרכז מורשת גוש קטיף בניצן
ימים שני ושלישי י"ז-י"ח ניסן 25-26/4/16 בין השעות 10:00-17:00
סיורים במרכז המבקרים החדש , מתחם חול ענק, הפעלות בחול, כתב חידה, סדנאות פסיפס, גלריית אומנים, הקרנות סרטים לילדים, סיור ספארי בחולות ניצנים (בתשלום נוסף),

מחיר: כניסה למבוגר ולילד (מגיל 5): 20 ₪ , טיול ספארי (בתשלום נוסף): 10 ₪
מרכז המבקרים יהיה פתוח גם בשאר ימי חול המועד לקבוצות ולמשפחות בתיאום מראש.
לתיאום מראש:  משרד 077-4324101, www.mkatif.org info@merkazkatif.co.il     
מיקומנו בווייז – מרכז קטיף בניצן
כלי בראשית- חוויה בחומר - מושב תאשור
חוה"מ 24-28.4 בשעה 11:00 . משך הסדנא שעה וחצי. בתיאום מראש בלבד.
סדנא ליצירת כלי אישי במבחר שיטות : פתיחת כלי מכדור חומר בכף היד, בעבודת ידיים רגישה וחושנית בתהליך המאפשר ביטוי אישי וייחודי. נעשה שימוש בשיטה עתיקה של שרפת העבודות בתנור עצים, השרפה הממושכת בלהבות יוצרת צבעוניות חמה ועשירה. יצירת כלי ב"הוקוס פוקוס" ממשטח מרהיב המבוסס על קומפוזיציה של מכלול צורות בסיס, הנעלמות ומתגלות מחדש בכלי מפתיע.ב סוף הסדנא יצא כל משתתף עם כלי מרהיב, מעשה ידיו, אותו יקח עמו הביתה.

מחיר למשתתף :  80 ₪ , 050-6714304 בתיאום מראש   
פסח  ב"חוות יעל" מושב גיאה
24-28.4 ימים א'-ה', בין השעות 10:00-16:00. (סגור ערבי חג וחג)
"חוות יעל" הנה חוות סוסים הממוקמת במושב גיאה משק 86 סמוך לעיר אשקלון. חווה מטופחת ויפיפייה על רקע שדותיו ומרחביו הירוקים של המושב. בחווה משק חי, סוסים, עיזים ננסיות, חמורים, נחשים, איגואנות, ארנבים, צ'ינצ'לות, תוכים ועוד. אטרקציות ופעילויות לילדים: פינת ליטוף, פינת יצירה, מתנפחים לפעוטות ולבוגרים יותר, רכיבה על סוס/פוני באמצעות ליווי מדריך, נסיעה בכרכרה הרתומה  לסוס  בשדות המושב, ירי בחץ וקשת, ירי בנשפנים אינדיאנים. עוד בחווה מזנון פתוח עם בר קפה איכותי ושתייה חמה, גלידות, חטיפים ועוד. (כשל''פ), פינות ישיבה מוצלות ושולחנות פיקניק, חניה ושירותים מסודרים.

מחיר:  ילד (מעל גיל שנתיים)-  25 ₪ (ילדים) הכולל: כניסה למשק חי, פינת יצירה, פינת ליטוף ומתנפחים. לבחירתכם אטרקציות נוספות: רכיבה על סוס/פוני 15 ₪ , נסיעה בכרכרה רתומה לסוס 20 ₪  לאדם, חץ וקשת/נשפנים אינדיאנים 10 ₪ .
לפרטים נוספים: 052-2315235, ,052-8648081 , דף הפיסבוק חוות יעל,www.yael-farm.co.il
 
פיינטבול- מתחם 39 שדה צבי
24-28.4 בים השעות 9:00-17:00 או בתיאום מראש
פעילות פיינטבול חווייתית לקבוצות ומשפחות - פשוט להגיע ולבלות !
במתחם משחקי קליעה למטרה המתאימים לילדים מגיל 4,
המבקרים מוזמנים ליהנות ממתחם נעים ומוצל , עם אפשרות לאכול במקום.
לפרטים והזמנות:  בן - 053-7395339, צביקה - 053-7395338.
מרכז מורשת יהדות קוצ'ין פותח שעריו בימי חול המועד פסח
24-28.4  10:00-14:00 - בתאום מראש, מושב נבטים
קהילת יהודי קוצ'ין הינה קהילה אקזוטית בעלת היסטוריה עשירה ומגוונת והינה אחת הקהילות הקטנות בעולם. הביקור כולל: סרטון אודות הקהילה - היסטוריה ועלייה, כניסה למרכז המבקרים, כניסה לבית הכנסת המיוחד של מושב נבטים בהדרכה.
מחיר: 14 ש"ח גמלאי/ילד.15 ש"ח מבוגר.
לפרטים ותיאום :08-6238299
 
מרכז ג'ו אלון- יער להב
24-28.4 בין השעות   9:00-16:00 . הכניסה חינם בחסות בנק הפועלים
בשעות 11:00 ו13:00 יצא סיור מודרך במוזיאון היחיד בעולם למורשת הבדואים, כולל אירוח באוהל בדואי לקפה מר ותה מתוק. האתר ברובו נגיש לנכים ומתאים לפיקניקים ומנוחה לכל המשפחה בלב הטבע.
לפרטים נוספים: 054-7935682  /   www.joealon.org.il

פסח בפינת החי בגברעם
29.3-12.4 בין השעות 10.00 עד16.00 
שישי וערב חג 9:30 עד  13.30( סגור 22-23.4)
"חדגדייא"- שמחת הגדיים שנולדו זה עתה ,תקדם את פני הבאים בחופשת החג. בפינת יצירה נכין תיבה למשה הקטן.
פינת חי וליטוף, פינות יצירה, רכיבה על פוני ועוד.

מחיר: כניסה לפינת חי: 30 ₪ לילד, 15 ₪ למבוגר, רכיבה על פוני 10 ₪
לפרטים נוספים:  586\054-7701443 .052-7075351

פסח בחוות הקקטוסים- מושב תלמי יוסף
ימים א' -ה', 10:00- 17:00
 שישי,שבת 11:00-15:00 סגור בערבי חג וחג. בתיאום מראש
בואו לראות איך שרדו אבותינו במדבר לפני  2000 שנה. סיור מודרך בגן בין מגוון של אלפי קקטוסים וסוקולנטים מרהיבים. בסיור תוכלו לפגוש וללמוד על צמח האגבה שממנו מייצרים חבלים להקמת אוהלים, צמחי הצבר ממינים שונים, צמח ההודיה אשר מאפשר תחושת שובע לזמן מה, צמח האלו-ורה בעל תכונות רפואיות לרוב ועוד סיפורים על צמחי המדבר שתמצאו בין האלפים המצויים בחוות הקקטוסים. בסיור ייהנו המבקרים מטעימות פירות הצבר בעונה ועלי נאפוליטוס. בחממת המכירה תמצאו מתנות לחג במחירים אטרקטיביים.
אפשרות ללינה בחאן המדברי מול השקיעות המרהיבות של הנגב,
מחיר: 90 ₪ למבוגר ו- 45 ₪ לילד.
סיור מודרך בתיאום מראש . מחיר: 25 ₪ למבוגר 10 ₪ לילד .
 www.cactusfarm.co.il לפרטים 050-7549648  050-8789732

טיולי אופנים לכל המשפחה, לה מדווש בקיבוץ בארי
כל יום, בין השעות 8:00-17:00
מרכז האופניים לה מדווש מציע מגוון מסלולי אופנים לכל המשפחה העוברים בין שדות ירוקים ושפע של פריחה. במקום אפשרות להשכרת אופניים לכל גיל, מפות וייעוץ ליוצאים למסלולי טיולים, שירותים, מזנון וחנות אופנים. במקום נפתחו 4 מסלולי אופניים מסומנים למשפחות.
ניתן לתאם טיול מודרך אל אתרי תיירות בארי, שדות חקלאיים, אתרים היסטוריים ופריחות. הסיור המודרך בתיאום והרשמה מראש.
מחיר: השכרת אופנים 75 ₪ במקום עגלות , נגררים, כסאות לילדים, אופניים זוגיות וחשמליות.
חדש! מסלול קארטינג פדלים-מסלול חדש ואטרקטיבי לקארטינג פדלים, רכבים קטנים במידות שונות המתאימים לילדים מגיל 4 ועד מבוגרים. ההנעה ע"י סיבוב פדלים כמו באופניים והנהיגה עם הגה כמו מכונית. במקום מדריך המתאים את הרכבים לילדים ושומר על כללי הבטיחות.
לפרטים : לה מדווש- 08-9949374. http://www.la-medavesh.co.il/

סיור אופנים מודרך למרחבי הבשור
כל יום בתיאום 050-9764037 יציאה מקיבוץ אורים
סיור חווייתי למרחבי נחל הבשור, שדות חקלאים ופריחה. למשפחות וקבוצות . מתאים למשפחות עם ילדים החל מגיל 11 אורך הסיור בין שעתיים לשלוש בהתאם ליכולות הקבוצה.
מחיר :100 ₪ .המחיר כולל השכרת אופנים והדרכה
050-9764037

טיול טרקטורונים וריינג'רים לפריחה
כל השבוע 8:00- 15:00  050-7998778 בתיאום .יציאה מקיבוץ כרמים.
טרקטורוני צליל נודד מזמינים אתכם לטיול שטח לצד נופים מרהיבים בין גבעות מוריקות באזור יער כרמים, יער להב ועד יער יתיר בשיא עונת הפריחה ושדות מלבלבים.
חדש! טרקטורונים חשמליים לילדים במסלול מסודר. במקום גם מתנפחים לילדים
מסלול א: נצא מקיבוץ כרמים לכיוון היער הנטוע בשביל מסודר לצד נוף פריחת הכלניות ונמשיך עד שנצא לנוף מדברי ופתוח, גמלים ,צבי ארץ ישראלי ושפני סלע תמיד בקרבת מקום ,סיבוב בתוך היער הקסום של כרמים, עצירת קפה\תה בלב היער כמובן, וחזרה לכיוון נקודת ההתחלה. מסלול ב: נצא מקיבוץ כרמים לתוך שדה הפלפלים ונמשיך לכיוון הר חירן. אשר נמצא כ 3 ק"מ מצפון – מזרח למיתר, מערבית ליער יתיר, גובהו 587 מטר מעל פני הים, ונמצא בשלוחות המערביות של הרי יתיר. בסביבת ההר נשמרה היטב בתת – הספר של שולי הר חברון, בפסגות הרכס פורחים הקדד הנאה ושום אשרסון, שני צמחים יפים ונדירים. משלוחת הר חירן נשקפת תצפית יפה להרי יתיר ולאזור הישובים חורה, מיתר, לקייה, טנא עומרים, שמעה ולכל ההתיישבות  שבשיפולי הר חברון. חזרה דרך בור המים הביזאנטי .
לפרטים והזמנות: 050-7998778

יציאת מצרים – מהדורה נוספת
מרכז המבקרים  " הגדת חבל ימית " במושב דקל
חוה"מ ושבת 10:00-16:00,יום שישי (שאינו ערב החג) 10:00 -13:00,
בתאום מראש.0546668856
חוויה אמיתית מתוך הזיכרונות- עזבנו את ביתנו בחבל ימית בעקבות השלום עם מצרים ובחרנו להתיישב באזור חולי שבנגב המערבי ולהיבנות מחדש. יצאנו ממצרים ערב חג פסח  ועל כך תשמעו בביקורכם ב"הגדת חבל ימית" בליווי הדרכה מקצועית, תמונות, מוצגים, חידות וסרט קצר.

מחיר : 15 ₪ לאדם. הביקור לקבוצה של 10 איש ומעלה בתיאום מראש. משך הביקור כשעה ורבע. ילד עד גיל 6 ללא תשלום.
ניתן להרחיב את הביקור לסיור מורשת : ביקור באנדרטת אוגדת השריון, קירות ימית, משולש הגבולות (עם נגיעה בסיפור גלעד שליט ) והצצה בישוב נווה – מפוני גוש קטיף.

למידע נוסף ופרטים על אתרי בילוי, מסעדות  ולינה באזור:  www.habsor.co.il
חפשו אותנו גם בפייסבוק- "פסטיבל דרום אדום"





אזור צפון:
  

פסח בבית הבד הגלילי "סבא חביב" בקיבוץ פרוד 


 בילוי חוויתי משפחתי ומהנה וסדנאות מרתקות במרכז המבקרים


"סבא חביב" בית הבד הגלילי בקיבוץ פרוד משנת 1913  הינו ממייסדי ענף הזית בגליל. סבא חביב ובהמשך – בניו ונכדיו, מגדלים עצי זית ומייצרים שמן זית משובח ומבחר מוצרים בהם: טחינה המיוצרת בעזרת אבני ריחיים, טחינה בריאותית במבחר טעמים, מבחר זיתים בכבישה טבעית, חלווה, דבש, זעתר וסבונים משמן זית. 

במהלך חול המועד פסח, החל בימים ראשון- חמישי בין התאריכים 24-28/4/16 , "סבא חביב" מציע לקהל הרחב פעילות בחצר מרכז המבקרים בקיבוץ פרוד, בין השעות 11:00-16:00.

לצד שולחן טעימות ערוך בכל טוב עם מיטב המוצרים של סבא חביב, יוכלו האורחים להנות מסרט על "סיפורו של שמן הזית"  המסביר על מסיק הזיתים, דרכי הפקת שמן הזית, סוגי הזיתים השונים ועוד.

בזמן שהילדים יהנו מהפעלות ללא תשלום:, צביעת כדי חרס, ופעילות יצירה בקרטון, מסגרות לתמונה וקישוטן עם חומרי הגלם של הטבע, יוכלו המבוגרים להנות מטעימת שמן זית זני ומהסברים על איכויות המזונות והתבלינים והתועלת הבריאותית תזונתית שבצריכתם על ידי בני משפחת "סבא חביב".


בשעות 14:30 / 15:30  תערך סדנה מודרכת ליצירת סבונים משמן זית בעלות של 45 ש"ח (כולל סבון במתנה).

בגינת מרכז המבקרים יערכו סדנאות בתשלום סימלי של 15 ש"ח : איפור, ציור פנים, ציור בשבלונות ויעמדו דוכני מכירה של אומנים מקומיים ...

**בחג פסח  - 23.04.16 ובחג השני 30.04.16 –– ימי שבת – יערכו פעילויות חינם במרכז המבקרים, ללא דוכנים וסדנאות בתשלום.

** חלק מהפעילויות יתקיימו גם במזג אויר גשום.**

סבא חביב- בית בד בוטיק גלילי איכותי 04-6991888 ,  www.sabahabib.com




פסח 2016 בעמק המעיינות

פותחים את עונת האביב בסחנה ובאתר חומה ומגדל, מטיילים בין גיבורים בכוכב הירדן ובין מעיינות בפארק המעיינות, פותרים כתב חידה בגשר, צופים בנדידת הציפורים, מסיירים בסיור חקלאות אורגנית ועוד הרבה הפתעות... עמק המעיינות פורס בפניכם שלל הצעות  לבילוי בחג הפסח לילדים, מבוגרים ולכל המשפחה, ושיהיה חג שמח!

גן השלושה-סחנה
פותחים את עונת האביב בגן הלאומי 'גן השלושה' (סחנה) בו זורם נחל האסי – עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות, בריכות טבעיות, מתקני משחקים, מגלשות מים והרבה דשא וצל, לצד הפתעות נוספות באתר - מוזיאון הארכיאולוגיה 'עקבות בעמק', אתר 'חומה ומגדל' המשוחזר שבגן: בואו לטפס ולהשקיף ממרומי המגדל ולראות ולהבין כיצד הוקמו ראשוני היישובים העבריים בעמק. באתר מוצעת פעילות עצמאית למשפחות: טיפוס על המגדל, כביסה בגיגית ועוד. בנוסף, במהלך פסח יקיימו תלמידי כיתה י"א ביה"ס שק"ד דרכא תערוכת אמנות ועיצוב פרי שיתוף פעולה בין התלמידים לבין האתר המציג את מורשת חומה ומגדל וראשית ההתיישבות בעמק המעיינות. התערוכה מורכבת מעבודות אמנות ומעבודות עיצוב – לוגו וכרזה המבטאים את רוח האתר. פעילות חומה ומגדל: א'-ה', שבת וחג- 10:00-14:00. שעות פעילות גן השלושה :08:00-17:00.  לפרטים נוספים: 04-6581017  
 
פסח בפארק המעיינות
בשטח הפארק מוצעות למטיילים מגוון אפשרויות טיול ובילוי - המעיינות היפהפיים הנובעים כל ימות השנה, נחל הקבוצים, בריכות הדגים, אתרי מורשת, שטחים חקלאיים, הציפורים הנודדות, חגיגת נוף, טבע ומים. אפשר להביא אופניים מהבית לרכיבה בדרכים בפארק וניתן לשכור בתשלום רכבים ידידותיים לסביבה או אופניים. מומלץ בחום במזג האוויר האביבי.  הכניסה והחנייה לפארק – חינם, לפרטים -   04-6881427.

סיורים לכל המשפחה בחוויה של חקלאות אורגנית בביו-תור
בביו-תור מזמינים אתכם ליהנות מסיור מודרך חוויתי ומעשיר בקיבוץ שדה אליהו - מחלוצי החקלאות האקולוגית וההדברה הביולוגית. הסיור מתקיים ברכבים הפרטיים של המשתתפים ומתמקד ב 3 נושאים עיקריים: קיבוץ: תכירו את האידיאולוגיה של קהילה שיתופית  ואורח החיים הייחודי לקיבוץ הדתי, חקלאות אורגנית: תשמעו על התפתחות החקלאות האורגנית בכללי ובשדה אליהו בפרט  ותבינו את חשיבותה ויתרונותיה, הדברה ביולוגית:  תבקרו את תיבות הקינון של התנשמת והבז המסייעים בהדברה ביולוגית לחקלאים, תתבצע הדגמה של ההדברה הביולוגית באמצעות מיני חרקים וזבובים מעוקרים ותצפו בדבורת הבומבוס המשמשת להאבקה טבעית בחממות ובשטחים פתוחים.   סיורים למשפחות ולקבוצות מאורגנות יתקיימו בחול המועד פסח, משך הסיור כשעתיים. הסיורים בתשלום וברישום מראש. לפרטים נוספים ולהרשמה -  04-6096986, www.bio-tour.com bio-tour@sde.org.il

חג הנדידה במקור החסידה בכפר רופין
נדידת האביב הגדולה של הציפורים לא פוסחת גם עלינו.  מרכז הצפרות "מקור החסידה" בכפר רופין מזמין את חובבי הטבע  לבילוי מרתק . סיורים מודרכים בכל ימי החג וחוה"מ,  בבוקר ובערב. תפגשו את  הלהקות הנודדות בשמיים- החסידות, השקנאים והדיות. תאזינו לקולות החיזור של התורים, הקוקייה והשעיר המצפצף בלילות. תבקרו את ראשוני המקננים – הסיקסק בשדות, השרקרקים במצוקים והתנשמות בלילות. 
סיור בקר – בשבת פסח 23/4 ,  ביום ב' 25/4, ביום ד' 27/4. בשעה 10.00
סיור ערב  -  בימי חוה"מ: שני, שלישי, רביעי ושישי 6-10/4.  בשעה  17.00
הסיורים בהרשמה מראש ובתשלום– 45 ₪ למבוגר 35 ₪ לילד (2-13), ומתאימים לכל גיל ולכל רכב. משך הסיורים – שעתיים וחצי. המפגש – במרכז הצפרות "מקור החסידה" בכפר רופין.
הסיור משולב בחבילת הלינה בחדרי האירוח בכפר רופין. לפרטים נוספים -  דוד:  050-5395856. ובדוא"ל  dglasner@krp.org.il

גשר מעל ומעבר – פסח ב"נהריים בגשר"
תחנת החשמל ההידרו אלקטרית בנהריים מזמינה את כל המשפחה לקחת חלק במשחק משימות משפחתי שימחיש בצורה קלילה איך אנשים "רגילים" לגמרי הצליחו לשנות את המציאות. משפחה אחת, מפה אחת וכתב חידה אחד שיעבירו אתכם חוויה כאילו הייתם עכשיו החלוצים הראשונים של קיבוץ גשר. כפי שבזמנים ההם ראשוני המתיישבים שינו את פני המציאות כך אתם, בין שדות, גשרים, אנדרטה ודשא ירוק תעמדו במשימות משפחתיות ואפילו תזכו בפרסים!
האתר פתוח בחול המועד פסח בין השעות 10:00-16:00, בערבי חג בשעות 10:00-14:00 ובימי החג (שבתון) בין השעות 10:00-16:00. סיורים יצאו בשעות 11:00 ו-12:30. לפרטים נוספים - 04-6752685

פסח במוזיאון "חצר הטירה"
"חצר הטירה", בקבוץ טירת צבי מרכז מבקרים קטן, שוכן במרכז הקבוץ ומספר את ספור הקמת הישוב והחיים בו בשנים הראשונות דרך מוצגים ותמונות, בניחוח של פעם. ניתן לבקר במקום במהלך הפסח בתאום מראש . מחיר לילד 5 ₪, מבוגר 10 ₪.
בנוסף -  ניתן לשלב בביקור כניסה ל"דרך התמר" - מקום קטן המספר את סיפורו הגדול של עץ התמר- דרך גידולו, זניו השונים, ומה ניתן להפיק ממנו. לפרטים נוספים : נילי 0506370846  ציפה 0507789352

פסח בגני חוגה
בילוי יום בפארק:
בנוף בראשית למול הרי הגלעד נובעים מעיינות "חוגה" הזורמים בין שלושה אגמים קסומים. הפארק ידידותי למשפחה עם אגם ענק לילדים, פינות פיקניק במדשאות מוצלות, גלישה באומגה ישר למים, שעשועי מים לילדים, מזנון עשיר ובריכת דייג מקצועית.
הפארק פתוח כל יום מהשעה 08:00 עד 17:00
קמפינג בפארק:
הקמת אוהלים במדשאות הפארק למול האגמים המוארים, הפארק מגודר ומאובטח עם שירותים מרווחים ומקלחות חמות, כניסת הקמפינג כוללת את בילוי היום במתקני הפארק.
אין צורך להביא את כל הבית, ניתן להשכיר מזרנים ומקררים ובמקום פועל מזנון עם ארוחות קלות וציוד ששכחתם בבית. בכל לילה מוזמנים אורחי הקמפינג לדייג לילי וקומזיץ באגם הדייג, טיול שקיעה לכל המשפחה היוצא מהפארק ושפע של פעילויות בעמק המעיינות.
לפרטים נוספים -  04-6581111     www.huga.co.il

פסח  בגן גורו: 2 חוויות בכרטיס אחד, ארץ הפלאות של אליס והחוויה האוסטרלית
הסיפור הכי מטורף וצבעוני מגיע בפסח לגן גורו: ארץ הפלאות של אליס. נהנים משתי חוויות בכרטיס אחד: החוויה האוסטרלית וארץ הפלאות של אליס במרחבי הפארק האוסטרלי בין בעלי החיים והנוף האוסטרלי הירוק. סביב ובתוך מבוך השיחים הגדול והגבוה בארץ, תשתרע ארץ הפלאות של אליס ובה שלל פעילויות משגעות בואו לפגוש את הארנב הממהר אשר יוליך אותנו לעבר מסיבת התה שם הכובען המטורף חוגג ללא הפסקה עם הילדים בלוויית תה מיץ פטל וממתקים...כדי להשתתף במסיבה עלינו להתכווץ דרך דלת קטנה ולחבוש מגבעת או אוזני ארנב. נמשיך אל תוך מבוך השיחים הענק שם נחפש את אליס עצמה ונעזור לה במסעה החוצה מן המבוך, בדרך נפגוש את חייל הקלפים ונשתתף במשימתו האינסופית לצבוע את כל השושנים הלבנות בגן לצבע אדום על פי פקודת מלכת הלבבות. את המלכה נפגוש בדשא מגרש הקריקט שם נצטרך לגלגל כדורי קיפודים באמצעות מחבטי פלמינגו לתוך שערי הקלפים.  הפעילות תתקיים בחול המועד ימים ב׳ ג׳ ד׳ 25-26-27 לאפריל בין השעות: 09:00-17:00. מחיר הכניסה לגן גורו: 46 שקלים לכרטיס למבוגר /ילד מגיל 2 ומעלה.  לפרטים נוספים: 04-6488060.  http://www.nirtours.co.il     

פסח בסטודיו נגיעה- סטודיו לקדרות בגלבוע
הסטודיו נמצא למול נוף העמק והגלעד. בסטודיו סדנת עבודה לחוגים וסדנאות חד פעמיות וגלריה של עבודות קרמיקה ומתנות נוספות המיוצרות באזור. רק בפסח 10%הנחה על מגוון סדנאות יצירה בחומר! לפרטים: 0505881174

חגיגת פסח במוזיאון בית הרופא וההתיישבות במנחמיה
משחק מצא את האפיקומן, חידון פאזל בנושא פסח, הכנת תרופות של פעם, פינות יצירה ועוד הפתעות נוספות. בין התאריכים 24-28.4. כרטיס משפחתי ב-60 ₪ בלבד כולל הפתעות מיוחדות ביניהן סיור מודרך במוזיאון בכל שעה עגולה, הכרטיס המשפחתי ל-4 נפשות, מעבר ל-4,  תוספת – 10 ₪ בלבד לכל אדם.   לפרטים נוספים - https://www.facebook.com/beit.arofe/

"כוכב של גיבורים" בכוכב הירדן
גן לאומי כוכב הירדן וסביבתו הקרובה שימשו כאבן שואבת לגיבורים מתקופות שונות: מימי הצלבנים שבנו שם את מצודתם היפה ביותר בארץ הקודש ('בלוואר'); מיג'ור-גנרל אורד וינגייט הבריטי (מייסד 'פלוגות הלילה'); רא"ל דן שומרון (הרמטכ"ל ה-13 של צה"ל); ומאיר הר ציון (מנועזי הלוחמים שקמו לצה"ל)  – בואו אל הר הבזלת לפגוש את דמויות הגיבורים ולהתרשם מיופיו של הנוף. פעילות הכוללת אירוע יום, לינה בחניון הלילה, תחנות ופעילות לילה בחניון ויציאה להדרכות קצרות במבצר בבוקר המחרת.
בחול המועד פסח, רביעי וחמישי 27-28.04. ההרשמה מראש ובתשלום בטלפון 3639*
שעות הפעילות:
מ 10:00 ועד 16:00 אירוע יום.
מ 17:30 ועד 20:00 התמקמות והתארגנות של המשפחות בחניון הלילה (בהרשמה מראש).
מ 20:00 ועד 24:00 תחנות ופעילות לילה בחניון.
מ 08:00 ועד 11:00 יציאה להדרכות קצרות במבצר.

בית הכנסת העתיק – באלא
בואו לשלב רכיבה באופניים או הליכה בטיילת נחל באלא עם ביקור בבית הכנסת העתיק באלא, בכפר עברי קדום ליד קיבוץ מעוז חיים.  על בית הכנסת והיישוב היהודי בארץ בתקופה לאחר חורבן המקדש ועד הכיבוש המוסלמי ניתן לשמוע הדרכה במקום מיפתח אופק, חבר קיבוץ מעוז חיים.  לפרטים ולתיאום מראש -  יפתח אופק – 050-7390514 

סטודיו לתכשיטים בכפר רופין
דפנה פודלובני מכפר רופין, צורפת ומעצבת רב תחומית מזה 24 שנה, יוצרת תכשיטים ממתכות ועד טקסטיל, יוצרת כובעים צעיפים ועוד, שמחה להזמינכם לבקר אותה בסטודיו וליהנות ממגוון יצירותיה הרב.  לפרטים:
0505691318


מוזאון הרכבת בחיפה




תחנת ת"א מרכז, חיפה מזרח ו...דמשק, ביירות ואפילו קהיר!

מוזיאון הרכבת מציג היסטוריה עשירה ומרתקת בדמות קרונות, לוחות זמנים וכרטיסים

מאז קו הרכבת הראשון בשנת 1892 בין יפו לירושלים ועד היום, הרכבת היא כלי התחבורה המרתק והמרגש ביותר בישראל. הרכבת פעלה בתקופות סוערות והייתה עדה לשלטון העות’מאני וממנו לשלטון המנדט הבריטי ועד להכרזת מדינת ישראל, כל זאת דרך שתי מלחמות עולם וסכסוכים מקומיים רבים.
המוזיאון שוכן בבנייני האבן של תחנת הרכבת חיפה מזרח, שנוסדה בתקופת התורכים כחלק מהרכבת החיג'אזית, ומתחנה זו ניתן היה לנסוע לדמשק, לעמאן, לבירות, לקהיר ואף לחצי האי ערב. תחנה זו הייתה תחילתה של שלוחת חיפה, הידועה בכינוי 'רכבת העמק'.

אוסף המוזיאון כולל מגוון קטרים וקרונות מכל התקופות, וגם כלי עבודה, ציוד וחומרים ששירתו את הרכבת בארץ בפיתוחה והפעלתה במגוון תחומים. בין חומרי הארכיון המוצגים תמצאו גם לוחות זמנים וכרטיסים עתיקים למגוון יעדים במזרח התיכון.
סיור במוזיאון מציג, במקביל, את העבר המרתק ואת ההווה החדיש של הרכבות בארץ, על רקע הפעילות השוטפת של רכבת ישראל בתחנה והנוף הרחב של חיפה ושל הר הכרמל.

הבניין הראשי של המוזיאון שוכן במוסך הקטרים המשופץ של הרכבת החִג'אזית, שנסללה עבור עולי-רגל מוסלמים מדמשק למדינה ולמכה שבערב הסעודית. המשך הביקור עובר מעל גשר הולכי הרגל שחוצה את קווי הרכבת הפעילים של התחנה, ומציע נוף מרהיב של הרכבות החולפות ושל חיפה בשיפולי הכרמל. מצידו השני של הגשר נמצא בניין המוצגים הקטנים של המוזיאון ובו ציוד וכלים היסטוריים, תמונות, כרטיסים, בולים ודגמי רכבות.

הביקור במוזיאון מומלץ לכל המשפחה, בכל הגילאים

מוזיאון הרכבת פתוח לקהל בימי חול (א'-ה'), בין השעות 08:00-16:00
הכניסה למוזיאון כרוכה בתשלום, במזומן או בכרטיס אשראי

מחירים:
מבוגר: 30 ש"ח, ילד (מגיל 5): 15 ש"ח


דמי כניסה מוזלים, בהצגת תעודה (אין כפל הנחות):
אזרח ותיק: 15 ש"ח, כוחות הבטחון וההצלה, נכים ונכי צה"ל,  פרוייקט פר"ח וגמל"א (חונכים וחניכים): 10 ש"ח.
סטודנטים, עיתונאים, מחזיקי כרטיס גמיש 7 וגמיש 30 של רכבת ישראל: 20 ש"ח.

להכוונה באמצעות WAZE יש להזין את היעד "חיפה רכבת מזרח- כניסה לעובדים".




"כתר המזרח"- חגיגה ים תיכונית לכל המשפחה



פסטיבל הזמר הים תיכוני חוזר לקדמת הבמה ביוזמת שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב

הפסטיבל, בשמו החדש "כתר המזרח", יתקיים במשך יומיים במהלך חופשת פסח על שפת הכנרת, וצפוי לארח את גדולי הזמר הים תיכוני.
ללא תשלום!



לראשונה מזה 30 שנה יקיים משרד התרבות והספורט פסטיבל שיוקדש למוסיקה ים-תיכונית וייקרא "כתר המזרח". הפסטיבל יהיה פתוח לציבור הרחב ללא כל עלות בחול המועד פסח (26-27.4) בעיר טבריה, במעמד שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב ובהשתתפות גדולי המוזיקה  הים- תיכונית.

ערב הפסטיבל ייפתח במופע מרכזי של ליאור נרקיס שיארח את רותם כהן, בבמת ברקו (פארק ברקו) ביום שלישי, 26.4 בשעה 20:00.



רגע השיא של הפסטיבל יצוין במופע, בהפקת מקור,  מחווה לזמר דקלון, מחלוצי המוסיקה הים-תיכונית. את המופע ינחה ירון אילן, וישתתפו בו גדולי הזמרים והזמרות במוסיקה הים-תיכונית, שיבצעו משיריו של דקלון לאורך השנים, ביניהם: אייל גולן, שרית חדד, יואב יצחק, ישי לוי, חיים משה, אהובה עוזרי, מרגלית צנעני, אביבה אבידן, איתי לוי, אביהו מדינה, סגיב כהן ועוד.



בנוסף, בכל יום תתקיים טברנה בחוף גנים בהשתתפות יהודה קיסר, משה גיאת, מאור אשואל, רובי חן, אסף לוי, חגי חן, רגב הוד ועוד. במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו פעילויות לכל המשפחה, ביניהן הצגות לילדים, קרקס אתיופי, פעילויות יצירה, אקרובטים, מסיבת אוזניות בסגנון מוזיקה ים-תיכונית.

משרד התרבות והספורט יעמיד לטובת באי הפסטיבל הסעות שאטלים לבמה המרכזית בפארק ברקו.



שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב: "אני שמחה לחדש את המסורת המבורכת, ולקיים לראשונה מזה 30 שנה פסטיבל ייחודי שיוקדש למוסיקה הים-תיכונית. בפסטיבל ישתתפו זמרים מובילים שברבות השנים הפכו את המוסיקה הים-תיכונית על כל גווניה לחלק מרכזי בתרבות הישראלית, לצד זמרים צעירים, שיבצעו את מיטב להיטי הז'אנר. אני מזמינה את כלל הציבור לבוא וליהנות מפסטיבל חוויתי ללא עלות לכל המשפחה".
פרטים וקובץ עם פירוט המופעים ופעילויות כאן.


פסטיבל הפיסול 'אבן בגליל' 



פסטיבל הפיסול 'אבן בגליל' ה-26 במעלות תרשיחא יוצא לדרך עם מגוון פעילויות לכל המשפחה כולל תיאטרון רחוב ומוזיקה, מתחם יצירות מבלונים של ניר אמן הבלונים, הצגות ילדים, מופעי קוסמים, מתחמי פעילויות לילדים בהנחיתו של שרון מלכה, תחרויות נושאות פרסים, סדנאות יצירה של מרכז האמנויות, מתחם כלים מוזיקליים גדולים ולא שגרתיים מחפצים אשר כל אחד יכול לנגן עליהם, קמפינג על שפת אגם מונפורט, יריד דוכנים ואוכל, הפעלות ומופעים, פינת חי וליטוף, ירידי אמנים, ועוד מגוון גדול של פעילויות לכל המשפחה. הכניסה ללא תשלום

הפסטיבל הבינלאומי לפיסול באבן "אבן בגליל" מתקיים זו השנה ה-26 במעלות - תרשיחא בין התאריכים 24 ל-26 באפריל, ויכלול תערוכת פיסול של אמנים מהארץ ומחו"ל, ולראשונה בארץ, האמן הבינלאומי, גידו ורהוף, הנחשב למוכר ביותר בתחום פסלי הבלונים, במייצב ענק מכ-30 אלף בלונים בדמות יונה, בגובה 20 מטר.

המבקרים בפסטיבל 'אבן בגליל' ייהנו משלל פעילויות ללא תשלום ביניהן תיאטרון רחוב ומוזיקה, מתחם יצירות מבלונים של ניר אמן הבלונים, הצגות ילדים, מופעי קוסמים, מתחמי פעילויות לילדים בהנחיתו של שרון מלכה, עם תחרויות נושאות פרסים, סדנאות יצירה של מרכז האמנויות, מתחם כלים מוזיקליים גדולים ולא שגרתיים מחפצים אשר כל אחד יכול לנגן עליהם, קמפינג על שפת אגם מונפורט, יריד דוכנים ואוכל, הפעלות ומופעים, פינת חי וליטוף, ירידי אמנים, ועוד מגוון גדול של פעילויות לכל המשפחה משעות הבוקר המאוחרות ועד הערב!

יום ראשון, 24/4 יופיע קריזמו על הבמה המרכזית בשעה 18:00. ההופעה ללא תשלום
ביום שני, 25/4 יופיעו על הבמה המרכזית בשעה 16:00 סטטיק ובן אל תבורי. המופע ללא תשלום

השנה יתקיים הפסטיבל בסימן 'LIBERTY' המייצג את רעיון החופש, החירות והשוויון. 11 הפסלים הנבחרים מגרמניה, אוקראינה, לטביה, סין, בולגריה, גיאורגיה, ספרד, ישראל ובפעם הראשונה מווייטנאם, מפסלים בשטח מול הקהל- חוויה מיוחדת מעין כמותה. בתום הפסטיבל יוצבו הפסלים החדשים ברחבי מעלות-תרשיחא. פסלים אלה יצטרפו לכ-360 פסלים נוספים הפזורים ברחבי העיר, פרי היצירה של 25 פסטיבלים קודמים.

אטרקציות מיוחדות לבאי הפסטיבל על שפת אגם מונפורט (בתשלום)
בנוסף לשלל הפעילויות בחינם קיימות כמה אטרקציות בתשלום ביניהם משטח אחלקרח, שייט פדלים באגם, מסלול קרטינג, סיורי רייזרים, רכיבה על סוסים ועוד.

שאטלים אל נחל כזיב – (ללא תשלום)
פעם בשנה (בחול המועד פסח) פותחת רשות הטבע והגנים את המעבר לנחל כזיב למשפחות מצד מעלות תרשיחא. במהלך ימי הפסטיבל יצאו שאטלים, ללא תשלום, לאורך כל היום, אל נחל כזיב. בנחל, הנחשב לגדול ביותר בגליל המערבי, זורמים מים לכל אורך השנה. בשמורת הטבע נכללים מבנים צלבניים, ביניהם מבצר המונפורט המפורסם. השאטלים (שהינם במימון מיזם "אוצרות הגליל") יצאו מהיכל התרבות שבעיר ויורידו את המבקרים בסמוך לנקודות הרחצה בנחל.   מתאים גם לתינוקות.

פעילות החברה להגנת הטבע (ללא תשלום)
מידי יום, במהלך ימי הפסטיבל יצאו סיורים מודרכים של מדריכי החברה להגנת הטבע. כל המסלולים יתקיימו סביב האגם ללא נסיעה ברכב: 9:00- סיור צפרות, 11:00- סיור ליקוט ובישולי שדה, 12:00 סיור עקבות, 14:00- סיור הגדרה. בנוסף, תהיה פינת בישולי שדה בה יבושל מזון מצמחים שילוקטו בשטח.




"חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית


פסטיבל חושים חוזר זו השנה החמישית ואתם מוזמנים ליהנות איתנו מחוויה חקלאית מעוררת חושים המחוברת לטבע, לשדות ולאדמה. בואו לחוש, להריח, לטעום, לשמוע ולראות את שדות התבלינים מתעוררים לחיים בפסטיבל שכולו חגיגה חוויתית לכל המשפחה!

מתחם החושים- מתחם מלא יצירה, טעמים, ריחות והשראה (כשר לפסח)
·         חוש הטעם – סדנא להכנת חטיפי אנרגיה מתוקים מהטבע. במהלך הסדנה הילדים יכירו מיני פירות יבשים ואגוזים על סגולותיהם הרפואיות, יטחנו ויערבבו את המרכיבים השונים ויכינו חטיפי אנרגיה מתוקים ובריאים.
·         חוש הריח – סדנא להכנת שקיות חימום ריחניות וצבעוניות.
·         חוש המישוש – נחוש, נריח ונכיר תבלינים במרקמים וצבעים שונים ונקשט בעזרתם כד חרס/ בקבוק זכוכית/ אביזרי עץ וכד'.
מחיר: כניסה לכרטיס בודד 45 ₪, כניסה ל-3 כרטיסים ומעלה 40 ₪ לכרטיס, כניסה לפעילות בודדת מתוך המתחם – 20 ₪ לפעילות.

סיור בעקבות החושים לשדות גידול צמחי התבלין
נצא לסיור בעגלת הטרקטור אל לב השדות, נכיר את הגידולים השונים, נמשש, נטעם ונריח. כל משתתף יקטוף ויכין זר צמחי תבלין ריחני לייבוש וקישוט הבית.
*מדי חצי שעה יצא סיור.
מחיר: לילד 20 ₪, למבוגר 15 ₪ (תינתן הנחה של 5₪ לרוכשים כרטיס מלא למתחם החושים).

הכניסה חופשית -
פעילויות מעוררות חושים לכל המשפחה  - ללא תשלום
*הצגת ילדים- חינם!
בכל ימי הפסטיבל - בשעות 12:00, 14:00
*מתחם בועות סבון ריחניות- חינם!
פעילות חוויתית משפחתית עם בועות ענק.
מתקיים בכל ימי הפסטיבל בסבבים.
*סיורים לשדות הגידול- חינם!
סיור מודרך לשדות גידול התבלינים בהנחיית מדריכות החווה. בסיור נהנה מניחוחות הצמחים, נגלה את סגולותיהם הרפואיות ואת השפע הגדול שהטבע מעניק בזכותם.
כל יום בשעות 11:00, 13:00, 15:00
*כתב חידה בשדות התבלינים - חינם!
פעילות חווייתית המשלבת פיצוח כתב חידה מאתגר בשדות התבלינים ופרס השתתפות לכל הפותרים נכונה.
*תמונה משפחתית
בואו והצטלמו יחדו, העלו לפייסבוק את התמונה והשתתפו בהגרלת פרסים.
*מתחם שוק התבלינים:
·    שוק ענק צבעוני ועשיר בריחות וטעמים עם מאות תערובות, תבלינים, צמחי מרפא, כלים, ג'אדטים ומחסן רעיונות ענק לשגרת הבישול והבריאות.
·    מטבח מבשל - הדגמות קולינריות וטעימות של מנות מיוחדות וכשרות לפסח עם מתכונים מרעננים ומפנקים....
·    חגיגת טעימות - חלבות, טחינה, מתבלי גבינות במגוון טעמים, יין רימונים, מגוון חליטות לטעימה ועוד...
*תה ביסטרו (כשר לפסח)
מתחם קולינרי המציע לכם  טורטיות במילוים מפתיעים, מיני מאפים כשרים לפסח הישר מהטאבון מוסק העץ, קינוחים ופינוקים מתוקים, מגוון חליטות, קפה איכותי ועוד..

הפסטיבל מתקיים בבית לחם הגלילית, הכניסה לפסטיבל ללא תשלום,
פעילויות היצירה והסדנאות בתשלום.
לפרטים נוספים ולבירור מועדי הפעילויות: 04-9533405
www.derech-hatavlinim.co.il ובפייסבוק





החלה  עונת הרחצה בפארק המים חוף גיא  - בטבריה


מגוון אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה על חוף הכנרת


פארק המים חוף גיא, הממוקם בצמוד למלון חוף גיא בטבריה, פותח השבוע את עונת הרחצה לקיץ 2016, עם בשורה חדשה ושלל חידושים מרעננים, לפעוטות, ילדים, בני נוער ולכל המשפחה.

פארק המים  חוף גיא הינו שילוב של פארק מים וחוף ים פרטי מהיפים בארץ. הפארק משתרע על שטח של  15 דונם וכולל בין היתר: מגוון רחב של  מגלשות מים, בריכות מים,  מתקני שעשועים לילדים ולמבוגרים, מרחבי דשא גדולים ומהמטופחים בארץ, פינות מוצלות לשבת בהן ומלתחות מרווחות. בצמוד לפארק המים, שוכן חוף ים פרטי ומדהים ביופיו ואחרי הוצאת האנרגיות בפארק ניתן לעבור לבילוי קצת יותר רגוע הכולל טבילה במי הכנרת.

בנוסף ניתן ליהנות בפארק מצוות בידור ותקליטן שמשתפים את הנופשים במשחקי מים, תחרויות ספורט נושאות פרסים מדליקים ושווים, ריקודים ועוד. בשטחו של הפארק נמצאת





בריכת גלים ענקית היחידה מסוגה באזור הכנרת ובנוסף, ישנן 7 סוגי מגלשות מים שונות ומגוונות ובריכה שנקראת "עולם הילד" - בריכת מים רדודים עם מתקני שעשועים לילדים.

כמו כן הפארק כולל: מגלשות מים אתגריות, בהן מגלשות לולייניות, מגלשת טייפון שמעניקה חווית גלישה בזווית 90 מעלות ומגלשות קמיקזה. מגלשות מים משפחתיות ומגלשות לילדים וטף. בנוסף, בפארק קיימת בריכת גלים המעניקה חוויה ייחודית ותחושה כמו בלב ים, בריכה רגילה ובריכה רדודה, המתאימות לילדים בכל הגילאים כמו גם למבוגרים.



במקום מזנון-מסעדה עשיר, המגיש לנוחות המבקרים ארוחות בוקר וצהריים, ולקראת פתיחת עונת הרחצה בקיץ הנוכחי עבר המזנון שדרוג ושיפור המנות והשירות המוצעים בו.



שעות פתיחה פארק המים חוף גיא - טבריה - הפארק פתוח במהלך כל ימות השבוע.

שעות פתיחה 17:00 - 09:30

שפע של חניה- בחינם! - גישה לנכים - המקום מגודר ומאובטח.

 הכניסה חינם לאורחי המלון חוף גיא.



מחירים בפארק המים חוף גיא - טבריה:

כרטיס בקופה לילד ולמבוגר- 90 ₪. (ילד מגיל שלוש חייב בכרטיס).

מחיר לתושבי טבריה, חיילים, גמלאים ונכים 80 ₪.

ניתן לקיים ימי כיף לקבוצות עד 2,500 איש.


לבירורים יש להיכנס לאתר: http://www.gaibeachhotel.com

פארק המים חוף גיא - טבריה טלפון: 04-670-0713



מומלץ לעיין בבלוג (לדוגמה תחת הקטגוריה "פעילויות עם ילדים"), במהלך השנה עולים סקירות על פעילויות, מופעים, הצגות, סרטים, משחקים, ספרים, יצירות.... 
   לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...