יום שני, 13 ביוני 2016

הפתעה מתגלגלת - ספר ילדים לאוהבי חתולים, על נושא פחדים המשלב הצעה ליצירה



הפתעה מתגלגלת, של דליה נירנפלד, הנו ספר ילדים שמתאים מאוד לאוהבי החתולים, כיוון שהדמות המרכזית הנה חתולה, אך הנושא העיקרי הוא פחדים, ובסוף הספר תמצאו הצעה ליצירה המתקשרת לסיפור. 

ספרים הם עדיין אוצרות והעיסוק בהם ובסיפורים מהווה הרבה יתרונות, במקרה של "הפתעה מתגלגלת גם הצעה ליצירה, כך שהפעילות מתרחבת והילדים יהיו עסוקים מעבר לקריאה או הקראת סיפור, עיסוקים מבורכים לעומת זמן מול המסכים.
הסיפור עצמו מספר על שוני החתולה, אשר נתקלת בכדור צמר, שמתחיל להתגלגל ולהתגלגל, שוני חוששת מהלא-מוכר, אך יחד עם זאת, סקרנית כמו חתולה, וממשיכה לרדוף אחר כדור הצמר. במרחק בטוח, מוכנה לזנק בעת סכנה, אך היא גם מעיזה לגעת בדבר המסתורי, ברגע שכדור הצמר נעצר באיזהשהו מקום, אבל אז - הוא שוב זז ובורח, ושוני נשארת המומה מהאחרון עד שלבסוף נשאר זנב היצור, שמתארך ומתארך למרות שהיצור עצמו נעלם.


בסוף הספר ישנה הצעה והדרכה ליצירת מפלצת (פומפון) מחוטי צמר. 
רעיון מקסים בעיני, בעקבות הסיפור ממשיכים לפעילות נוספת של יצירה כייפית, שתעסיק את הילדים ולאחר מכן יהיה להם תוצר, את בפונפון לשחק איתו.

אכן דליה נירפלד, בעבר מורה לאומנות, מלאכה, טכנולוגיה וכיום אומנית רב-תחומית, עוסקת בפיסול תכשיטנות וליבוד כמובן בכתיבה, ראתה לעצמה כמטרה לגרום לילדים בישראל לצאת מהמסכים, לחזור ליצור בידיהם ולגלות עולם חדש. 
מתכוננים ספרים נוספים בסדר סיפור ויצירה. 


 
בעיני הרעיון של סיפור ויצירה מקסים, אצלי זה עבד, ריכזתי את הילדים סביבי, סיפרתי להם את הסיפור, דיברנו מעט על הסיפור ואז התחלנו ביצירה (הערכה מספיקה ליצירת פונפון אחד), הילדים היו עסוקים במלאכה, ליפוף חוטי הצמר סביב הקרטון לוקח מעט זמן, דורש סבלנות והתמדה ומתאים לגילאים גדולים יותר, הבן שלי הגדול בן 6 בדרך כלל יש לו סבלנות ואוהב יצירות, עשה מספר הפסקות באמצע והמשיך בשלבים. בסוף הם שמחו מהתוצר שהוא קיבל. 



בפעם אחרת, החלטנו לספר שוב את הסיפור, ואמרתי לילדים להביא את הפונפונים שלהם, תוך כדי סיפור הם ליטפו אותו וגלגלו אותו. 


נושא הפחדים: הספר מתעסק גם בנושא של פחדים אצל ילדים. בעולם הדמיון הפורה של הילד, קיים קושי להבחין בין חלום למציאות והתמודדות עם פחדים היא חלק מתהליך התפתחותי נורמטיבי. מבחינת הילד, המפלצת קיימת, תפקידנו, ההורים לסייע לו להפוך אותה לידידותית ולא מאיימת. (אוסנת בר, יועצת פסיכולוגית M.A)

הספר מיעוד לילדים בגילאי 3-7.

האיורים המקסימים בצבעי מים עדינים מאת יונת קציר.

הפתעה מתגלגלת, הוצאת אוריון, 

ניתן לרכוש ישירות מהמחברת דליה נינפלד. עמוד הפייסבוק, באתר אטצי, ברשת הספרים סטימצקי וצומת ספרים ובחנויות המקוונות וגם בשבוע הספר בתל אביב ובנתניה שיתקיים בין התאריכים 15-25 ביוני, בדוכן הוצאת אוריון. 

מחירים: בחנויות 49 ש"ח ללא ערכת יצירה, אצל דליה ישירות ובאתר אטצי 50 ש"ח כולל ערכת יצירה או 40 ש"ח ללא ערכה (יש לוהסיף 10 ש"ח למשלוח).



לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...