יום ראשון, 11 בספטמבר 2016

מלון רמת רחל - אירוח כפרי משפחתי ורומנטי בטבע ירושלמי


כמה כיף זה לנפוש בבית מלון, ועוד יותר מרגש במלון רווי היסטוריה ועוד בירושלים המרתקת.
לקראת סיום חופשת הקיץ בילינו יום כיף של ממש בקיבוץ רמת רחל שבירושלים.

מרחק נסיעה קצרה, כ-10 דקות, ממרכז ירושלים נמצא קיבוץ רמת רחל, מקום פסטורלי אל מול נוף ירוק והררי. מקום נפלא למי שרוצה לנפוש במקום כפרי, להתנק מההמולה של העיר אבל יחד עם זאת נשארים קרובים גם לעיר. 

המקום מציע חוויה תיירותית, החל ממלון, בריכה עד לסיורים ואטרקציות שונות, למבוגרים וילדים. 


נתחיל במלון רמת רחל עצמו:

הכניסה למלון


במלון 165 חדרים חדישים בקטגוריות שונות  כל החדרים ומרווחים, מאובזרים בפינוקים הנדרשים, יחד עם צוות מקצועי.
חדר סטאנדרטתי במלון כולל: טלויזיה LCD עם כבלים, חדר אמבטיה, מיזוג, כספת ועוד. (מתאים לזוג + 2 ילדים + תינוק)
חדר סופיריור, משודרג המאובזר בפינוקים בו ימתינו לאורחים ערכת טיפוח, כיבודים וכניסה חופשית לחדר הכושר במלון (תפוסה מרבית: זוג + 3 ילדים + תינוק).
בנוסף חדר גן מפנק במיוחד וחדר ג'קוזי. 

במלון מסעדה בה מוגשות לאורחים מנות ישראליות לצד מנות בינלאומיות ובלובי המלון בית קפה כשר חלבי בו ניתן להנות מארוחות קלות, שתייה קלה, חמה וחריפה גלידות ועוד. במקום אינטרנט חופשי לשימוש האורחים. 
הנוף מחדר האכול


המלון משמש כמרכז כנסים וקונגרסים, עם ציוד טכנולוגי חדשני לצרכי כנסים ומכיל 10 חדרי דיונים החל מחדרים המותאמים ל-15 משתתפים ועד אולמות המכילים כ-300 משתתפים. 

בנוסף, לצד המלון גן אירועים המכיל גם אולם אירועים המאפשרים קיום כל אירוע באווירה פסטורלית ויוקרתית. לצד גן האירועים סוויטה מפנקת לזוגות הנישאים ברמת רחל.
כשיצאנו מרמת רחל בשעות הערב המוקדמות, יצא לנו לראות הכנות לאירוע חתונה בחלק חיצוני, כולל את החופה לצד הנוף - פשוט מהמם! 



אנחנו לא נשארנו ללון במלון והתחלנו את היום עם סיור במלון ובסביבה, מבנה המלון והמסדרון בלובי כבר מקנים אווירה מיוחדת וירושלמית.


ניתן לראות בור של פעם ברצפה


עלינו להתפעל מהנוף, המלון ממוקם על גבעה, המשקיפה על מדבר יהודה, ההרודיון, בית לחם, העיר העתיקה והר הצופים.

 
לאחר מכן יצאנו לראות את האזור סביב המלון, כמו את הגן הארכיאולוגי.
קיבוץ רמת רחל ניצב על אם הדרך העתיקה (דרך ההר) עליה התהלכו אברהם אבינו, ישו ודמויות תנכיות נוספות בעלות חשיבות היסטורית ודתית. באתר הארכיאולוגי, הממוקם דקות הליכה מלובי המלון, ניתן ללמוד על אירועים בעלי משמעות מתקופת בית ראשון ומלכי יהודה ועד מלחמת העצמאות .


מצפה יאיר
המצפה הוקם כאתר חי להנצחתו של יאיר אנגל ז"ל, דור שלישי בקיבוץ ונכד של שניים ממייסדי הקיבוץ, שנהרג במהלך שירותי הצבאי ב-1996. בעיצובו של האמן רן מורין, המצפה בנוי מאבנים מסותתות המקיפות עץ אלון. מהתצפית נשקף נוף עוצר נשימה – הנפרס מירושלים העתיקה ועד בית לחם. מדרגות עתיקות מובילות מן המצפה אל הגן הארכיאולוגי הסמוך.


חוות אייל
חווה אקולוגית טיפולית, המשמשת בית חינוכי בנושאי שמירה על איכות הסביבה, אקולוגיה וטיפוח ידידותי של פינת חי בה גדלים תרנגולות, טווסים מרהיבים, כבשים, זוחלים ועוד. הילדים האכילו את החיות, ברווזים ודגים, תרנגולים וכבשים ונהנו מאוד. 

מדובר בחווה אקולוגית טיפולית, המשמשת בית חינוכי בנושאי שמירה על איכות הסביבה. החווה הוקמה לזכרו של בן הקיבוץ אייל יואל - שנהרג בשנת 2002 במהלך מבצע חומת מגן, אהב בעלי חיים וטבע ודגל בשמירה על הסביבה ומניעה של בזבוז משאבי טבע.


פעילויות שהחווה מציעה:

פעילות למשפחות החווה פתוחה במהלך סופי השבוע לביקורי משפחות. הביקור כולל סיור מודרך בליווי איש צוות החווה במהלכו מכירים את הצמחים והעצים שגדלים במקום. בחווה מאפשרים למבקרים להאכיל את בעלי החיים. העיקרון המהותי בחווה היא רווחת החיות וחירותם המקסימאלית עד כמה שניתן.  
עלות כניסה לאדם – 15 ₪. אורחי המלון חינם.   

אירועים מיוחדים וסדנאות פעם בחודש מתקיימת פעילות "שבת משפחתית" בה ניתן להנות מסיור לצד פעילות ייחודית כמו: בנייה מבוץ, יצירת נייר ממוחזר, קטיף פירות העונה מהעצים ועוד. 

חוג סיירים צעירים בסוף אוקטובר יפתח חוג סיירים צעירים לילדים לכיתות א'-ד'. החוג יכלול סדנאות בנושא גידול נכון של בעלי חיים, היכרות עם צמחים שכיחים ואופן טיפולם, בנייה אקולוגית, ניווט בשטח ואימוץ אתר באזור, שימורו וטיפוחו.

בתי ספר - במהלך שנת הלימודים מתקיימות פעילויות ירוקות בשיתוף בתי ספר לחינוך מיוחד בירושלים ובסיוע העמותה להנצחת אייל יואל, כמו-כן מתקיימות פעילויות שוטפות עם ילדי הקיבוץ מכל שכבות הגיל פעם בשבוע ועם תלמידי בית הספר היסודי פעמיים בשבוע המצטרפים לצוות החווה בעבודות השוטפות.
 
טיפולים רגשיים באמצעות בעלי חיים בחווה מתקיימים סדנאות אישיות לטיפולים רגשיים בעזרת בעלי חיים על -ידי מטפלים מוסמכים. בעלי החיים משמשים כאמצעי ליצירת קשר בין המטפל למטופל ומבססים אווירה נעימה ובטוחה למטופלים בעת השהות בחווה.



פארק עצי הזית
פסל עמודי הזית בעיצובו של האמן רן מורין ממוקם בתוך פארק עצי הזית מרחק דקות ספורות מלובי המלון אל מול נוף מרהיב של מדבר יהודה, ים המלח וההרודיון. במרכז הפסל, שהוקם בשנת 1991, שלושה עמודים המתנשאים לגובה של 15 מ' כאשר בראש כל אחד מהם צומחים עצי זית שעם השנים השתלבו הענפים של שלושת העצים אחד בשני. הפסל הפך עם השנים לסמל של שלום, דו קיום וחקלאות מודרנית. 

בעונה (בדרך כלל בחודש יוני) מתבצע גם קטיף דובדבנים אורגניים
מטעי הדובדבנים של קיבוץ רמת רחל הם הגדולים בארץ ומשתרעים על פני כ-200 דונם עם כ-17 זני דובדבנים איכותיים. ברמת רחל מתבצע הקטיף העצמי היחיד בארץ של זן רויאל דון אורגני.


הילדים ואנחנו המבוגרים נהננו מאוד, מכל מתקני הקיבוץ, הרוגע, האוויר, הנוף העוצר נשימה, ולבסוף קינחנו באודיטורים במופע אומנותי וגם במופע חושים.
האירוח מתאים למשפחות וגם לבילוי רומנטי, החניה בשפע. 

מרכז ספורט וספא


מדובר במתחם שלם, כמה דקות הליכה מהמלון, עם רחבת דשה, שלוש בריכות שחיה, ביניהן בריכת פעוטות, מגלשת מים ארוכה שהגדולים שלי ממש נהנו בה. 
בנוסף במתחם ג'וקוזי, המשקיף דרך חלונות גבוהים על הנוף, סאונה, טיפולי ספא, מגרשי ספורט ושיעורי ספורט, חדר כשר (כניסה בתוספת תשלום) ועוד.  


לבסוף, קיבלנו גם טעימה מתוכניות הבידור והמופעים האומנותיים שמתקיימים במלון. נהננו ממופע חושים ושמענו את המלצרים המזמרים המוכשרים ממסעדת ה"פאנץ-ליין".


סרטון על רמת רחל:
 
מלון רמת רחל, קיבוץ רמת רחל, ד.נ. צפון יהודה, מיקוד 90900
טל. 02-6702555



לתיאום מראש בלבד של סיורים חקלאים, ארכיאולוגים ו/או היסטורים בשבילי ואתרי הקיבוץ לקבוצות יש ליצור קשר עם רון דותן - 050-6397182

לתיאום ביקור, הזמנת סדנאות לקבוצות מראש ו/או ימי הולדת חווייתים ופרטים נוספים: טל 02-6709230 zoo@krr.co.il
עמוד הפייסבוק של החווה


מחפשים רעיונות לאטרקציות נוספות בירושלים? תקראו על
האטרקציה "אני ירושלים" וסיור ברובע היהידוי כאן  
הגן הבוטני כאן
קיפצובה כאן 
 


  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...