יום שלישי, 6 במרץ 2018

סדנת היפנוזה עצמית - לחולל שינוי במודעות בעזרת התת-מודע

סדנת היפנוזה עצמית – להשתחרר מהעבר, ליצור את העתיד

בשבוע שעבר הוזמנתי לסדנת היפנוזה עצמית, יכול להיות שרובכם כמוני, שלא ממש יודעים מהי היפנוזה ובטח שלא מהי היפנוזה עצמית, ועל כן יש לנו הרבה סטיגמות בהקשר של היפנוזה. 
למי שלא מתמצא בתחום, אני רוצה קודם כל להסביר מספר דברים בכללי, אלו דברים שלמדתי בסדנה של ד"ר תומר סברון.



בתהליך שאנחנו מדברים עליו, חשוב לדעת קודם כל, שאנחנו כל הזמן נמצאים במודעות ובשליטה.
לא מדובר כלל על מצב של שינה, משהו שצריך "לזכור" ממנו או משכיח את מה שהיה.
מה שכן, מדובר על מצב של הרפייה עמוקה שאנחנו שואפים להגיע אליה, אך מצד שני דווקא החלק של התודעה הוא החלק הפעיל, כי המטרה בהיפנוזה עצמית הנה, לעבוד ולשפר.

זהו גם הבדל בין היפנוזה עצמית לעומת מדיטציה. במדיטציה אומנם יש הרפיה אך האדם הוא פסיבי ובהתבוננות על עצמו. 
בהרפיה עצמית לעומת זאת, אנחנו כן אקטיבים, המטרה היא ליצור בתוכנו שינוי בזמן ההרפיה. 

השינוי הזה מתבצע באמצעות התת-מודע.


החלק הראשון של הסדנא של ד"ר תומר סברון היא מעין מבוא, שהדגיש לנו, עד כמה אנחנו מושפעים מהתת-מודע.
דוגמאות עם הוכחות להשפעת התת-מודע הם מקרים של אפקט פלסבו, בהם קבוצה של חולים מקבלים תרופה אמיתית וקבוצה אחרת מקבל תרופת דמה, כמובן מבלי לדעתי מי קיבל מה ומחקרים הראו, שבהרבה מקרים חל שינוי, בתחומים שונים, החל ממצב נפשי ועד למצב גופני, חל שינוי לטובה על אף שקיבלו תרופת דמה. 
מדובר לא רק בתחושה סובייקטיבית אלא בהרבה מקרים רואים את השינויים גם בפעילות המוח. 

כנגד קיים אפקט הפוך בשם נסבו, מסיבות אטיות וכדי לא לגרום לנזק, אין הרבה מקרים שניתן לבדוק אותו, אך בואו נסתכל רגע על החיים עצמם - לכל אחד יש אמונות ומחשבות שחוסמות אותו.

למעשה כולם יודעים שקיים מושג כזה "חשיבה חיובית" או פתגם "הנבואה שמגשימה את עצמה", אז עדיין אנחנו רוצים לשנות דברים אבל לא מצליחים, מנסים לחשוב חיובי אבל מחשבות שליליות חוזרות? זה כנראה לא מציאותי לכבות את כל המחשבות השליליות וד"ר תומר סברון מסביר גם למה אנחנו חוזרים לדפוסים מוכרים לנו על אף שאנחנו יודעים שהם שלילייים. וגם מדבר על מהם מחשבות בכלל מבחינת המוח. אדלג על כך רק אציין שמחשבות מיוצרות על ידי תאי עצב שמחוברים וכל מחשבה הנה מסלול עצבי.


אנסה להסביר בקצרה למה חשוב להגיע למצב של להרפיה. כדי לחולל את השינוי בתת-מודע צריך להבין מעט את הפעילות במוח והמחשבות:

לאדם בוגר יש 4 סוגי גלים במוח  - ביתא, אלפא, תטא ודלתא. 
בזמן ערות אנחנו רוב הזמן נמצאים במצב של ביתא, מחשבות רבות ואף דאגות.
במצב של אלפא אנחנו נמצאים בהרפיה קלה, מה שיכול לקרות כשאנחנו שקועים במשהו, חולמים בהקיץ. אז אנחנו יותר מפוקסים במשהו ומחשבות אחרות נדחקות לרקע. 

גלי תטא הם הרבה יותר איטיים, זה מצב של שינה או הרפיה עמוקה ובשינה עמוקה נוצרים גלים איטיים מאוד בשם דלתא (גם תינוק אגב, עד בערך גיל שנתיים, המוח שלו הוא רק בגלי דלתא).

מההסבר כבר אפשר לנחש לאיזה שלב של גלי מוח רצוי להגיע כדי להתמקד במחשבות הרצויות, המעבר בין גלי ביתא לגלי אלפא או תטא, זהו הבסיס להיפנוזה והיפנוזה עצמית.

כפי שציינתי למעלה, כשאנחנו מגיעים למצב של הרפיה, יש לנו מטרה, המטרה היא להשפיע על המחשבות שלנו במוח, אנחנו יוצרים שינוי בעזרת ההיפנוזה עצמית.  עוד לפני ההיפנוזה, אנחנו בוחרים נושא, משהו שאנחנו רוצים לשנות או להשיג, כותבים לנו משפטים שקשורים לכך (חשוב שיהיה בניסוח חיובי) וכשאנחנו במצב של הרפיה, אנחנו חושבים לעצמנו את כל אלו ואף מדמיינים כנגד עינינו את המצב הרצוי. 

בסנדה ד"ר סברון נותן דרכים שונות כיצד להגיע למצב של הרפייה ואף מתנסים כבר בהיפנוזה עצמית לקראת סיום הסדנה, שאגב מתבצעת בישיבה, כל אחד בכסא שלו. 

הסדנה "סדנת היפנוזה עצמית – להשתחרר מהעבר, ליצור את העתיד" עם ד"ר תומר סברון בת 4 שעות, הועברה בצורה מעניינת ומעשירה ביותר ונתנה לי כלי חשוב מאוד.
מאוד התחברתי גם לעובדה שהביצוע הוא למעשה קל, לא מסובך, לא דורש הכנות מסביב, אם רק מבינים ויודעים כיצד. ניתן לעבוד על כל תחום מחיינו שנרצה. פתאום כבר הכל נראה חיובי, קל ואופטימי יותר לאחר הסדנה.

ואגלה לכם עוד משהו, יהיו מקומות שתוכלו לעשות לעצמכם היפנוזה עצמית מבלי שאף אחד בכלל ידע מכך, כי רק תראו שאתם נחים עם עיניים עצומות על הכסא ובנתיים אתם "עובדים" מחזקים את עצמכם ואת המחשבות שלכם. 




ד"ר תומר סברון, פסיכולוג קליני, דוקטור (Ph.D) בנוירוביולוגיה, בוגר לימודי היפנוזה ומורשה לטפל בהיפנוזה.
ד"ר סברון  נפצע במהלך שירותו הצבאי באופן שהותיר אותו בכיסא גלגלים. זמן קצר יחסית לאחר הפציעה הוא הצליח לחזור לנהל חיים רגילים בזכות הרבה אמונה עצמית וכוח רצון. ד"ר סברון בוגר לימודי נוירוביולוגיה (מחקר המוח ומערכת העצבים), בעל  דוקטורט בנוירוביולוגיה ממכון וייצמן למדע ובוגר תואר שני בפסיכולוגיה קלינית. בנוסף, למד ד"ר סברון היפנוזה, הוא מורשה לטפל בהיפנוזה ומטפל כיום במגוון שיטות  תוך שימוש בכלים שיוצרים שינוי עמוק ומהיר בתת-מודע ובחיים. 

סדנת היפנוזה עצמית – להשתחרר מהעבר, ליצור את העתיד
הסדנה הקרובה תתקיים ביום שישי, 16.3.18 בקרית ביאליק (בשעות 11.00-15.00)
 במרכז א.ש.ק. רחוב קרן קיימת לישראל 75.

מחיר: 250 שקל
(הסדנא כוללת כיבוד ושתיה)

מספר המקומות מוגבל, לפרטים נוספים ולרישום: http://www.tomersivron.co.il/





 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...