יום ראשון, 27 במאי 2018

גוליבר - לראשונה הצגת ילדים משלבת טכנולוגיה של מציאות רבודה


תיאטרון גשר עולה שלב ומשלב לראשונה הצגת ילדים עם טכנולוגיה של מציאות רבודה (Augmented Reality).


בהצגה החדש של תיאטרון גשר, "גוליבר", השחקנים משחקים על הבמה ובחלק מההצגה משולבת אנימציה עבור הקהל, אותה הוא רואה בעזרת משקפיים מיוחדים, משקפי AR. 


מדובר בפיתוח ישראלי המביא את המציאות הרבודה (Augmented Realityלעולם הבמה והתיאטרון ומאפשר לשלב במציאות אנימציה ממוחשבת וחדשנית. ההצגה גוליבר היא פרויקט משותף של תיאטרון גשר וחברת הסטארט-אפ הישראלית  אייארשואו (ARshow)  שמפתחת פתרונות מציאות רבודה בתוכנה וחומרה עבור הופעות חיות.
משקפי AR מחכים לצופים במושב

השילוב הזה עם הטכנולוגיה מוסיפים להצגה עוד מימד ועוד עניין, במיוחד לילדים זה מאוד מסקרן וחווייתי. 

חלק מההצגה "גוליבר", מתרחשת כהצגה רגילה על הבמה, עם שחקנים ותפאורה, ובחלק מממנה הקהל מתבקש לשים את המשקפיים. 
אז מצטרפים אל השחקנים שעל הבמה אפקטים של דמויות ותפאורה מעולם אחר, כמו אנימציה ובחלק מההצגה הקהל אפילו משתתף במשחקים אינטראקטיביים באמצעות המשקפיים.

ברגעים שהורדתי את המשקפיים והצצתי על הבמה בזמן שכולם אמורים להיות עם המשקפיים, ראיתי את השחקנים ממשיכים במשחק שלהם, רק בלי כל האפקטים שמתווספים אך ורק כשעונדים את משקפי ה-AR. 

הורדתי את המשפקיים לרגע

הסיפור של ההצגה גוליבר, הינו בהשראת הספר "מסעי גוליבר" של ג'ונטן סוויפט, סיפור שמלווה אותנו מהמאה ה-17 ואנו ההורים עוד מכירים. הספר מתאר 4 מסעות של גוליבר, השניים הראשונים הם המפורסמים ביותר, המסע הראשון של גוליבר לארץ ליליפוט, שכל תושביה הם גמדים קטנים והמסע השני, לארץ ברובדינגנאג, שכל תושביה הם ענקיים. 

קטע מתוך ההצגה ללא מציאות רבודה

שני העולמות האלו מוצגים גם בהצגת "גוליבר" החדשה של תיאטרון גשר, מומחשים באמצעות המציאות הרבודה. רק שהפעם גוליבר הוא אבא לילדה ותלמידה בשם גילי. הוא זומן לבית הספר לשיחה עם המורה, ואיתם נמצאים גם ילד מהכיתה ואימו. הילד טוען שגילי מספרת שקרים על המסעות שלה וגוליבר האבא בא להוכיח להם שאלו לא שקרים ולוקח אותם איתו למסע בעזרת המשקפיים המיוחדים. אמו של הילד היא אם חד-הורית שעסוקה בעבודה שלה, יש לה הרבה אחראיות אבל לאט לאט מצליחה להשתחרר בעזרת המסרים של גוליבר. 

"אין דבר כזה גדול או קטן הכל יחסי. בליליפוט את גדולה ובברובדינגוג את קטנה, אבל בשתי הממלכות את אותה גיל".

משך ההצגה כ-שעה.
לפני ההצגה הקהל מקבל הסבר על שימוש במשקפיים.
חשוב מאוד להגיע בזמן ואף להקדים כי לא תתאפשר כניסה למאחרים. 
ההצגה מתאים החל מגיל 6, בעקבות השימוש עם המשקפיים. 
(אני לקחתי גם את בני בן ה-5, בהתחלה הוא התלהב והסתקרן, שם גם את המשקפיים אבל לקראת הסוף היה לו מעט קשה, כי המשקפיים הכבידו עליו, גם בעקבות הגודל והכובד שלהם.)



במאי: יבגני אריה
מאת נגה אשכנזי 
משתתפים: אלדד פריבס/סשה דמידוב, נטשה מנור, אפרת ארנון, רות סנדרוביץ, אייל אבשין/יונתן לנדסמן ועוד.
דמויות מצולמות: אורי יניב, רות רסיוק, פאולו א.מואורה, קארין סרויה, סולו גבע, אלכס סנדרוביץ, אמילי גרנין



ההצגה גוליבר התקיימה במסגרת סופש ילדים מיוחד של Jaffa Fest-פסטיבל התיאטרון הבינלאומי ביפו שכלל בנוסף להצגה  תכנית עשירה לילדים עם מגוון הצגות הילדים המקוריות של תיאטרון גשר. הפסטיל מתקיים בין ה-3.5 עד ה-2.6:

"רוח התיאטרון" מחזה מקורי של רועי חן בבימויו של אמיר וולף (פוסט על ההצגה רוח התיאטרטו כאן ) "ומסעות אודיסאוס" מאת רועי חן ובבימויה של שיר גולדברג. בנוסף, במסגרת תכנית הילדים התקיימו מופעי רחוב ואירועים מיוחדים בהם: סבתא פרידה עושה קרקס מאת ובביצוע פיודור מקרוב, סדנת משחקי קנדמה שכללה  משחקי רחוב ולהטוטנות בשיתוף מרכז קנדמה הישראלי והפנינג מיוחד לילדים.

ההצגות הקרובות של גוליבר יתקיימו:
ביום ו' ה-20 ביולי בשעה 11:00
ביום שבת ה-21 ביולי בשעה 11:00

כרטיסים ניתן לרכוש בקופת תיאטרון גשר בטל: 5157000– 03 או באתר תיאטרון גשר כאן 

אתר החברה איירשואו www.arshowpro.com


הצצה להצגה בטריילר https://youtu.be/-mGWgaGKRD0



 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...