יום ראשון, 22 ביולי 2018

אקווריום ישראל - הביאו את יצורי הים לירושלים



אטרקציה חדשה נפתחה לאחרונה בירושלים - אקווריום ישראל, אליו הביאו את יצורי הים לירושלים. 

באקווריום ישראל נמצאים אלפי יצורים ימיים מכ-20 מדינות שונות בעולם על שטח של 7000 מ"ר. לאחר 8 שנות תכנון, מתוכם 4 שנים של בנייה, האקווריום נפתח למבקרים בירושלים. 


האקווריום הינו היחיד בעולם העוסק בים התיכון ובים סוף, ומטרתו הראשית היא להביא למודעות את הצורך הדחוף בשמירה על הים ובהגנה על הדגים, האלמוגים, היונקים ובעלי החיים האחרים שבו.


האקווריום בנוי ביבשה כמערכת סגורה. אנשי צוות האתר יוצרים בעצמם את מי המלח, בהתאם לרמת המליחות של הימים השונים, ושומרים לשם כך עשרות אלפי טונות של מלח במחסני המתחם.


ביקרנו באקווריום ישראל, כשעוברים את שער הכניסה נחשפים לגינה מעוצבת, עם פסלון סוס ים גדול, יפה וצבעוני, אגם, שירותים וקפיטריה ופינה מוצלת עם פופים. אזור זה יתאים להתארגנות לפני הכניסה למתחם האקווריום ולצילומים ומנוחה בסיום הביקור. 

בכניסה לאקווריום יש את אזור הקבלה, בו ניתן לקבל עלון מידע והילדים מקבלים חידון אקווריום עם מדבקות.


ואז צוללים פנימה, מיד, לעולם בו הכל כחול ומלא ביצורים מפתיעים וצבעוניים - עולם המים, אליו מקבלים כעת הצצה באקווריום ישראל החדש בירושלים. אנחנו מיד נשאבנו לקסם המיוחד של עולם זה.

את יצורי הים המוצגים שם ניתן לראות בתוך בריכה, בתוך חלונות קטנים, חלונות גדולים ואת חלקם ניתן לראות כאילו אתם בתוך האקוורים ממש, באמצעות מחילות המובילות אתכם לפנים האקווריום. 









האקווריום החדש שם בראש מעייניו פעילות חינוכית והעלאת המודעות לנושאי שימור הים, בתי הגידול המימיים ומגוון היצורים המרתקים החיים בו.
כחלק מחוויית הביקור המתוכננת באקווריום – מצוי "קיר המחויבות". קיר המחויבות באקווריום יהווה הבסיס ל"קהילה פעילה" בתחום שימור הים ובעלי החיים הימיים. בסיומו של הביקור באתר יגיעו המבקרים לקיר אינטראקטיבי גדול ומרשים ובו יתבקשו להתחייב למספר כללים הקשורים לשמירה על הסביבה הימית. כך תיווצר מודעות לצורך הדחוף בשימור הים. קיר המחויבות עשוי להוות את הפורום החברתי הגדול והמשמעותי ביותר בתחום שימור הסביבה הימית בישראל.


בשלב ראשון, יפתח האקווריום להרצה - הכניסה למבקרים תהיה רק בהרשמה מראש, ליום ושעה מתואמים מראש. בתקופה זו הביקור באקווריום יהיה כולל הדרכה.


האקווריום הוא על שם משפחת גוטסמן, אשר חיה בניו יורק ופעילה מאוד בקהילה היהודית. קרן גוטסמן תרמה בירושלים למגוון פרויקטים כטיילת המסילה והספרייה הלאומית.

אקווריום ישראל שייך לבעלים של גן החיות התנכ"י, זה נמצא סמוך אליו, כמה דקות נסיעה ברכב ומומלץ לשלב ביקור בשתי האטרקציות. אם בחרתם בביקור בשתי האטרקציות באותו יום בתקופת הקיץ, מומלץ להתחיל מוקדם בבוקר בגן החיות ולאחר מכן להצטנן באקווריום הממוזג. 



מחיר סיור בתקופת ההרצה: 45 ₪ לאדם. משך הסיור כשעה וחצי.
לפרטים והזמנת סיור https://www.israel-aquarium.org.il/




אם אתם מחפשים עוד רעיונות ופעילויות לקיץ 2018 זהו הפוסט האטרקציות הגדול לקיץ הזה:

אטרקציות באזור הצפון:





 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...