יום ראשון, 2 בדצמבר 2018

ספר התנהגותי חדשני המלמד את התוכנית "הרזיה בכוח המוח"



הרזיה זאת מילת מפתח, אם נעשה סקר, נמצא שכמעט כל אישה רוצה לרזות, אפילו אם מדובר רק בכמה קילוגרמים. נושא ההרזיה ודיאטות הוא נושא שעוסקים בו ומשווקים אותו כל הזמן וכבר שנים. לא סתם, כאמור, המון אנשים רוצים להרזות אך מתקשים לעשות זאת, שוק הדיאטות והשיטות השונות שצצות מידי יום, פורח. הרבה פעמים אנחנו מתכננים ולא מצליחים להתחיל, או מנסים שיטה כלשהי ונשברים מהר, או מנסים דיאטת קצרת-טווח ולאחר מכן הכל חוזר לקדמותו, אם לא מעלים אפילו יותר במשקל. 

הרי כמעט כולנו כבר יודעים "מה צריך לעשות" או מה צריך לאכול ומה לא, ובכל זאת, לא עושים את מה שצריך.


גם אני בשנה האחרונה הרגשתי שעליתי במשקל ורוצה לעשות שינוי, אבל אף פעם לא התחברתי לדיאטות, תמיד קראתי שהן לא בריאות ולא מומלצות לטווח ארוך, אני לא אוהבת שיטות קיצוניות או מפוקפקות. 
מאז שעשיתי החלטה ניסיתי למצוא את מה שמתאים לי, את הקצב, לשנות מעט את התפריט, ולשלב ספורט בשגרה. מה ששמתי לב, הרבה פעמים הדברים הם באמת מאוד תלויים "בראש". 

לדוגמה, בהתחלה עידכנתי אפליקציה לתרגילים יומיים בבית, התחלתי לעשות כמה פעמים ואז ערב אחד ממש שמעתי את המחשבות שלי, את שני הצדדים, כמו שמראים בסרטים. זה היה בסגנון של "אין לי כוח עכשיו לעשות תרגילים, אני ממש עייפה" - "אבל אם תעשי תהיי מרוצה" - "אולי אנסה אבל אולי מחר" "אבל זה לא לוקח הרבה זמן" - "זה יקח לי עכשיו רבע שעה שאני כבר ממש רוצה ליפול למיטה". 
בינתיים אני רשומה לחדר כושר, וגם כאן אני שמה לב כמה פעמים הדברים תלויים בכוח המחשבה. ערב אחד אני מסוגלת להתלבט מרוב שאני מרגישה עייפה, אבל אם הצלחתי להגיע, אחרי זה מרגישה טוב ושמחה שהלכתי לחדר כושר ואמרתי לעצמי "בפעם הבאה שתתלבטי, אל תתני זה מקום ופשוט תלכי כי לא תצטערי". 

כשראיתי את הכותרת לספר "הרזיה בכוח המוח" מיד התחברתי בעקבות המסקנות שהגעתי אליהן - הכל או לפחות הרבה מאוד, בראש, והסתקרנתי לקרוא ולהעמיק וכמובן להפיק תועלת כדי להרזות.



אחרי הקדמה דיי ארוכה שמספרת בין היתר על בעיית הדיאטות ועל מפתחת השיטה "תוכנית וולספרינג" של אלייזה קינגספורד, פסיכותרפיסטית ומומחית להרזיה, ויתרונות השיטה שמוצעת בספר, שמובססת על עשר שנות פעילות וניסיון ונעשתה בשיתוף פעולה עם מדענים.
"הרזיה בכוח המוח" הנה תוכנית הרזיה העצמית הראשונה מסוגלה שקינגספורד הגתה. 
הבעיה בהרזיה לטווח ארוך לרוב קשורה ביחס פגום לאוכל, השיטה הזאת, להבדיל מכל שיטות הדיאטות למיניהן, מבוססת על להפעיל את המוח, טיפול תודעתי ושינוי חשיבה והתנהגות כלפי האוכל. קינגספורד מציעה שיטה ייחודית וחדשנית, להרזיה מוצלחת לאורך זמן על ידי שינוי הרגלים מוטעים ומושרשים.

השיטה סייעה לאלפי אנשים לרזות לצמיתות, וכעת חושפת קינגספורד את השיטה גם בישראל בספרה החדש "הרזיה בכוח המוח" שרואה אור בהוצאת ספר לכל. 


"באפשרותכם להיות בטוחים שתשלטו ביחסכים לאוכל, במקום שהוא ישלוט בכם." (מתוך הספר)



לאחר מכן הספר מסביר כיצד הוא מבוסס על מספר שלבים, 11 שלבים. ואז מתחילים, שלב אחר שלב. 

ארשום את השלבים אבל הבנתם דורשת קריאה והסבר של כל שלב ושלב. 

שלב 1: היכנסו לדפוס חשיבה הרזייתי.
שלב 2: הכירו את האמת על הגוף שלכם
שלב 3: הכירו את המחשבות המוטעות שלכם ואת מעוררי האכילה שלכם
שלב 4: גלו את "התודעה החכמה" שלכם באמצעות מודעות
שלב 5: רכשו כישורי התמודדות, והפעילו אותם
שלב 6: אמצו אורח חיים חדש, של אכילה בריאה
שלב 7: אפשרו יותר תנועה בחייכם
שלב 8: חמשת המ"מים בתנכון ובהצבת יעדים
שלב 9: אל תניחו למעידה להפוך למפולת
שלב 10: צאו בחכמה ממצבים עתירי-סיכון
שלב 11: עברו את הגבול אל שגעון הבריאות

הספר או כותבת הספר מתנגדת למושג "דיאטה", מכיוון שדיאטות בדרך כלל לא מצליחות ובכלל המושג דיאטה מדבר על משהו שמתחיל ונגמר, תקופה, בה הרבה פעמים מתייסרים והרבה פעמים עושים זאת בדרך לא בריאה בכלל. כמו תרופה, שעוזרת רגעית לטפל בתסמינים אבל לא בסיבה למחלה. 


זהו בעצם השלב הראשון, לעבור מחשיבה של דיאטה לחשיבה של שינוי התנהגות. 

בין היתר לומדים במהלך ה-11 שלבים לזהות חרדות מהרזיה, וכן גם מחוללי אכילה רגשיים, להתמודד עם אכילה רגשית בעזרת תרגול לשינוי המודעות (mindfulness) שמטרתם להפסיק את דפוסי החשיבה המזיקים ולעודד לאמץ אורח חיים בריא. השלבים השונים בתוכנית כוללים גם התמודדות עם התנגדויות הגוף, שמנסה ללא הרף לחדש את תאי השומן שלו ולהחזיר את השומן שמשילים, לאבחן האם אתם סובלים מהתמכרות למזון, שלאחרונה התגלתה כהתמכרות קשה כמו לסמים, להימורים ולמין - ולהיפטר ממנה וללמוד את “עשרת העקרונות לאכילה בריאה” שבזכותם ניתן לרדת במשקל ולשמור על משקל תקין לאורך זמן.


הספר כולל הנחיות לבניית תוכנית אכילה מותאמת אישית, בה נפטרים מהרגלי בישול שמן ומחליפים אותו בבישול בריא, המלצות לתפריטים בריאים וכלים רבים נוספים להתמודדות עם האתגרים שבדרך למשקל תקין ולשמירה עליו לאורך זמן.


אני רק התחלתי את שלב השני של הספר, בו מתחילים לחשוב לעומק וגם לרשום שיקולים אבל מכל ההסברים בהקדמה, הצצה שלי על השלבים הבאים, אני מרגישה שזהו באמת ספר שעוזר לשינוי משמעותי מהבסיס, שהוא גם מקיף את כל הנושאים שמביאים למכשולים בדרך כלל. 




הרזיה בכוח המוח, אלייזה קינגספורד בשיתוף דברה יוסט, הוצאת ספר לכל, 288 עמודים
מחיר לצרכן: 98 שקל
להשיג בחנויות הספרים ובאתר: http://seferlakol.co.il/




 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...