יום שלישי, 8 בינואר 2019

"שואה - הכרוניקה" - ספר מקיף על כל התקופה





במהלך חודש ינואר חל יום השואה הבינלאומי. 


אני רוצה להמליץ על הספר "שואה–הכרוניקה" מאת עופר ריחני אשר מתאר באופן כרונולוגי את מהלך האירועים והזוועות שהתחוללו לאורך 12 שנים של שואה, משנת 1933, עת עלה היטלר לשלטון בגרמניה, ועד נפילתו בשנת 1945.

זהו מעין מדריך שימושי לכל המתעניין בפרק ההיסטורי המשמעותי והדרמטי ביותר לעם היהודי.
לצד רקע על אירועי מלחמת העולם השנייה הוא מתאר גם את כל הדמויות והמונחים שהיו באותה עת, מוזכרים גם הפושעים הנאצים וגם דמויות ואישים יהודים.


הספר מתחיל לספר את הסיפור של היטלר, מאז הילדות שלו ועד לעלייתו לשלטון.

מיד כשהתחלתי לקרוא היה לי קשה להפסיק. בניגוד למה שחושבים על ספר היסטורי, הספר "שואה -הכרוניקה" הנו אינפורמטיבי מאוד אבל מעביר מידע בצורה "לא כבדה" מבחינת השפה ומבנה. הכל מועבר באופן תמציתי וכרונולוגי אך בשפה שקל להבין ולקרוא. 


עופר ריחני, מחבר הספר: "על שואת העם היהודי ניתן היה לכתוב אלפי עמודים, ועל כל גטו ומחנה השמדה ניתן היה לכתוב ספרים עבי כרס, אך אין זו המטרה כאן. מטרתו של ספר זה היא להביא לידיעת הקורא בתמציתיות ובאופן כרונולוגי את השלבים בשואת העם היהודי.

לא יכולתי להתעלם ממלחמת העולם השנייה, שפרצה בשנת 1939 ושפכה שמן נוסף על גלגל השמדת היהודים. לכן, הקורא יקבל בספר תמונה גם על המלחמה, אשר בשש שנים שינתה את העולם כולו ואת תפיסת האדם. מלחמה אשר חוללה טראומות קולקטיביות חסרות תקדים. המלחמה פצעה אנושות אומות שלמות, ובשיאה - הוטלו שתי פצצות אטום קטלניות על ערי יפן. מלחמה שגם יצרה גיבורי ענק, כמו צ׳רצ׳יל, פאטון, מונטגומרי ואייזנהאואר. השואה ומלחמת העולם השנייה ייזכרו לדיראון עולם בהיסטוריה האנושית, לעד".

עוד הוא מספר: "הוצאת הספר "שואה-הכרוניקה" פיעמה בליבי שנים רבות. היה קשה לי לכתוב על השואה, התגברתי וכנראה שהגיל עשה את שלו. היה חשוב לי להנחיל לדורות הבאים את הכרוניקה של השואה. בייחוד שהיא נכתבה מאדם שספג את נושא השואה בבית. השואה לגבי הייתה תמיד נושא כואב. אין ספק שאובדן סבתי, אם אמי, רק הגביר את התחושות".


"שואה - הכרוניקה" הוא ספרו השישי של עופר ריחני. ספריו הקודמים: "מלחמת העולם השנייה: הכרוניקה" (קווים, 2006). הספר שהפך לרב מכר מתאר את מהלכי המלחמה בחזיתות השונות בו זמנית באופן כרונולוגי. מתועדים בו כשלוש מאות אירועים שונים שהתרחשו בשנות המלחמה 1945-1939, ומידע רב על האישים הבולטים במלחמה, מבנה הצבאות ומהלך הקרבות; "מלחמת העולם השנייה: קרבות המפנה" (קינג, 2011). בספר זה שהפך לרב מכר מתוארים מהלכי שלושת קרבות המפנה במלחמה שהתחוללו בשנים 1943-1942: קרב מידווי באוקיינוס השקט, קרב אל-עלמיין במדבר המערבי וקרב סטלינגרד; "אש אהובתי" (סטימצקי, 2017), ספר שירים המוקדש לבת זוגו אשי; "המהפכנים הגדולים בהיסטוריה" (סטימצקי, 2018): סיפור חייהם ומותם של שלושת המהפכנים ולדימיר לנין, פידל קסטרו וצ'ה גווארה.

עופר ריחני מציין, כי ספר נוסף פרי עטו אמור לצאת לאור השנה: "מנהיגי ציר הרשע" (סטימצקי, 2018), על שלושת הרודנים אדולף היטלר, יוזף סטלין ובניטו מוסליני.



"שואה - הכרוניקה" מאת עופר ריחני. הוצאת הספרים "אוריון", 371 עמודים. 
מחיר לצרכן: 99 ש"ח.
להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il



 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...