יום שלישי, 22 בינואר 2019

שני ספרי ילדים חדשים ומהנים עם מוסר 


קסם השמחה 



קסם השמחה מספר על ילדה, שקמה בבוקר בשמחה, יודעת ומצפה למה שהיום החדש יציע לה, הפתעות וחוויות חדשות. 
אכן באותו בוקר שאנו פוגשים את הילדה, אמא שלה מפתיעה אותה עם חולצה חדשה. היא מבקשת ללבוש את החולצה ויוצאת לפגוש חברה. אך מה שקורה, שהחברה שלה, לא מצליחה לפרגן לה באותו רגע, עונה לה "החולצה שלי יותר יפה ומפנה לה את הגב". 
התגובה הזאת הורידה לילדה את כל המצב-רוח והיא חוזרת הבית מאוכזבת. 
אמא שלה מעודדת אותה, קודם כל עם חיבוק ואז הן יוצאות לגינה.


שם קורה הגילוי המשמעותי - בעזרת חיבוק אוהב, חיבור לטבע, ליופי והקשבה ללב היא מגלה שוב בתוכה את קסם השמחה. בבסיס הספר האמונה כי מתוך החיבור לייחודיות שלנו ולרצון הלב, נוכל ליצור את המציאות הטובה ביותר בשבילנו. הספר מעביר מסרים עמוקים על חשיבות הרצון, מהי שמחה וכיצד אנו יוצרים את המציאות שלנו.



הספר כתוב בגוף ראשון מבעד לעיניה של הילדה הצעירה שפונה ישירות אל הקוראים בני גילה. הסיפור מדבר בגובה עיניהם של הילדים ומאפשר להם להיות שותפים לחוויה שלה באופן בלתי אמצעי. פנייה זאת מעוררת בילד הזדהות ויכולה להוביל לדיון עם המבוגר, שקורא באוזניו את הספר, על החוויות השונות שעבר במהלך היום ולהזכיר לו לשאול את עצמו מה הרצון שלו ולבחור במה שנכון עבורו ועושה לו טוב. 

גם את האיורים הכינה איריס דהן בעצמה, בצבעי פסטל ותמונות משמחות עם הרבה טבע. 

מתאים לילדים מגיל 4



על הסופרת:

איריס דהן, (57), נשואה ואם לשלושה ילדים. מתגוררת במדרשת בן גוריון בנגב. מטפלת באנשים, הילרית. "בטיפול אני מלווה את האדם בתהליך בו הוא לומד להכיר את עצמו ואת כוחות הריפוי שבו ומתעורר לגלות את המתנות שקיבל ואת הייחודיות שלו ולהביאן לעולם. בבסיס הגישה שלי האמונה שיש בכל אחד מאיתנו טוב ואור פנימי ששואף לקבל ביטוי ולהתגלות. בטיפול מכיר האדם את הטוב הזה בתוכו ומתרגם אותו לאמונות ולבחירות חדשות שמובילות להתנהלות אחרת בחייו. 


המטרה שלנו היא לגדל ילדים שיודעים שהם טובים כמו שהם. משוחררים ושמחים לחיות את חייהם בפשטות ובאומץ ומפיצים סביבם אור ושמחה. להיות השראה לאחרים, לעשות מה שטוב להם וללכת עם האמת שלהם. ילדים אלה גדלים להיות מבוגרים שהולכים בדרך האמת שלהם ומביאים לעולם את האותנטיות שלהם, את הייחודיות שלהם. הם מחוברים לצרכים ולרצונות שלהם ולא לאלו של אחרים. הם יוצרים, משפיעים ואוהבים ומפיצים מתוכם את קסם השמחה!"

"קסם השמחה" כתבה ואיירה אירים דהן. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, מתאים לילדים מגיל 4 ובכלל. מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il



לפיד השלום

בסיפור "לפיד השלום", מסופר על ילד בשם יותם, שחולם להיות בנאי, הוא חולם על כך בשעות הלילה וגם בשעות היום. במהלך היום הוא אפילו מתאמן עם חבריו והם בונים קיר בעזרת לבנים.
כשמגיע בעל הבניין רפאל, לבניין בו גם יותם גר, הוא כועס על הילדים שהם בונים בקרבת בניין המגורים ודורש מהם להסיר את קיר הלבנים. 



בערב, יותם מספר לאבא שלו את מה שאירע באותו יום, אבא שלו מספר לו סיפור מתוך ספר בשם "לפיד השלום" על שני שבטים שנלחמו זה בזה, עד שהחליטו לאחד כוחות כדי להפיק תועלת מכך.
בעקבות לפיד השלום הילד יותם ניגש אל רפאל ומסביר לו כיצד הם מתאמנים בבניית בניין כדי שכשיגדלו, יבנו בניינים כפי שרפאל בעצמו עושה, מה שמעורר אצל רפאל זכרון ילדות על איך שנהג בעצמו ומסכים לילדים להמשיך לבנות. 

לפיד השלום הוא ספרו השלישי של דורון ארז, אשר כקודמיו עוסק בסיטואציות יומיומיות בחייהם של הורים וילדים ובקשר ביניהם. הספר מלווה באיוריה הצבעוניים ועתירי ההבעה של אבירה דאס, הממחישים ללא מילים את עלילת הספר לילדים שאינם שולטים ברזי הקריאה. 

הספר מיועד לילדים מגיל 2 עד 7.

הסיפור הזכיר לי לא מעט סיטואציות שקורות בין מבוגרים לילדים. ילדים חווים זאת הרבה פעמים, שהם רוצים לשחק בתמימות או במטרה מסיימת שחשובה להם, למבוגר זאת נראה כמו "הפרעה" והם ממהרים להעיר לילדים. מספיק שבחנות ילד מסתכל בסקרנות על משהו והמוכר מיד מעיר "לא לעשות בלגן"... בעקבות כך שמבוגרים שכחו כיצד זה להיות ילדים ולחשוב מזווית של ילד.


ספריו הקודמים: "לשחרר את אבא" - אבא חוזר מהעבודה כשאיתי ישן. איתי מחליט שיש מפלצת שלא נותנת לאבא לחזור בזמן והוא יוצא לשחרר את אבא; "שעה טובה" - האבא שעסוק בטלפון הנייד כל הזמן והבת מגיעים להסכם של "שעה  טובה" - זמן איכות בלי הטלפון הנייד.

דורון ארז מספר: "הספר 'לפיד השלום' נולד מתוך חוויה אישית לאחר כ-16 שנים של התמודדות עם תשלומי שכר דירה שהלכו וטפחו לצד בעיות תחזוקת הדירה המושכרת והטיפול בהן. רצינו להתגורר במקום שבו רצינו לגדל את ילדנו, אך לא יכולנו לרכוש את הדירה במקום. הדירות נראו תמיד יקרות מדי בשבילנו וככל שעבר הזמן מה שנראה יקר מדי בתחילת הדרך, הפך להיות בלתי אפשרי בהמשך, לכן המשכנו להתמודד עם העובדה, שאתה לא בעל הבית, על כל המשתמע מכך".

"אני זוכר שהייתה בעיה בצנרת של המטבח כשהילדים שיחקו ביצירת דמויות מגבס. כשהגיעו לטפל בסתימה וגילו את הגבס ליד, מיד הסיקו שאנחנו הגורם לתקלה".  


"לפיד השלום" מאת דורון ארז. איורים נפלאים: אבירה דאס. הוצאת "ספרית דורון עפרון", 24 עמודים. מחיר לצרכן 79 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן באתר המחבר www.doronerez.org.il





* מזמינה אותכם להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק "משחקים וספרים מומלצים לילדים" כאן.

 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...