יום רביעי, 15 במאי 2019

ממלכת יוריקה! - ספר הניהול הראשון לילדים מאת מנכ"ל חברת P&G אופיר גוטמן


"דמיון חשוב יותר מידע. ידעו הוא מוגבל. הדמיון - אינסופי" (אלברט איינשטיין) 
הציטוט הזה הוא הקדמה בספר "ממלכת יוריקה!" מאת אופיר גוטמן.

ספר כזה עוד לא היה – לא בארץ ולא בעולם; המנכ"ל הישראלי הראשון של ענקית מוצרי הצריכה האמריקאית P&G (פרוקטר אנד גמבל), אופיר גוטמן – מציג את ספר הניהול הראשון לילדים, וזהו עבורו גם ספר ביכורים.

הסיפור מתחיל ביער, ליה רצה במהירות אל תוך היער. אנחנו מבינים שהיא ברחה מההורים שלה וכועסת בגלל עניין כלשהו.
רק לאחר מכן מספרים לנו על ליה והמשפחה שלה. יש לה אח תיאום, אמא סופרת, שכותבת ספרים בתחום ההיסטוריה ואבא שמלמד באוניברסיטה ומספר לילדיו סיפורים. 

לפני שהיא רצה ליער הם כולם ביחד קנו גלידה וטיילו ביער והאבא סיפר להם סיפור, שכשעולים גבוה גבוה בשמיים, מתחבאת לה שם ממלכת יוריקה, שנקראת על ידי תושביה גם בשם "יש לי רעיון". זאת כיוון שבכל פעם כשיש למישהו רעיון הוא קורא "יוריקה!" ואז, מגיעה לעולם המצאה חדשה.
יוריקה היא מילה ביוונית שפירושה "מצאתי".
לאחר מכן ההורים נתנו לילדים חידה ושניהם ענו שתי תשובות שונות. ההורים אמרו ששניהם צודקים ושיש לפעמים יותר מתשובה אחת נכונה, אבל ליה התחילה להתרגז, לטעון שההורים חושבים שאחיה יותר חכם. 


ליה רוצה לחזור מהיער אבל שכחה את הדרך ואז נרדמת ואז מתחיל המסע שלנו יחד עם ליה בממלכת יוריקה. 
אך היא מגלה שכבר שנה אף אחד בממלכה לא צעק יוריקה בגלל שמלכת השעמום מצאה את ממלכת יוריקה וגנבה את כל הרעיונות וכלאה אותם בתוך תיבה, שעליה שומר דרקון. התאומים הם התקווה היחידה.

בדרך הם פוגשים "תפוח ושמו סטיב" (הלא הוא סטיב ג'ובס), את רושם הפטנטים "אלברט מרבה הידיים" (הלא הוא אלברט איינשטיין שגם החל את דרכו כרושם פטנטים), את "גלילאו העטלף" שמלמד לחשוב הפוך (ובאופן הזה גם עטלף יָשֵן), את "התמנון" שמלמד לחשוב בכמה זוויות שונות (לתמנון שמונה מוחות ושמונה זרועות), ועוד דמויות מופלאות שגם המבוגרים ישמחו להכיר מקרוב, וכך בעצם ללמוד עוד סיפורון או שניים על ההמצאות החשובות ששינו את המציאות של בני האדם בכל העולם.


הספר בנוי כסיפור הרפתקאות עם עלילה קולחת, ועבור כל אחת מהדמויות בספר מוקדש גם "מגרש משחקים של דמיון"; משחקון שיש לו אינסוף פתרונות, וכל תשובה בו היא נכונה, בתנאי שהיא מנומקת כהלכה.


הסיפור מלווה באיורים מקסימים של טלי פלד.

הספר מיועד לילדי כיתות ב'-ד'.

106 עמודים, כריכה קשה. (לא מנוקד.)
מחיר לצרכן: 78 ש"ח

להשיג באתר הוצאת רימונים



* מזמינה אותכם להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק "משחקים וספרים מומלצים לילדים" כאן.


 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...