יום שני, 5 באפריל 2021

תיאטרון מלנקי חוזר עם... לחן ורשאי

 תיאטרון מלנקי חוזר עם... לחן ורשאי



תיאטרון מלנקי יחדש את פעילותו ב- 8 באפריל, במשכנו החדש, עם פרמיירה להצגה "לחן ורשאי".

ההצגה שהפרמיירה שלה בוטלה פעמיים בשל סגירת עולם התרבות, הינה סיפור אהבה חוצה מדינות על פי מחזה של לאוניד זורין, שהוצג בהצלחה על במות רבות ברחבי העולם.

במאי ההצגה הוא המנהל האמנותי של מלנקי, מיכאל טפליצקי, אשר נתן לה את הפרשנות האישית שלו. טפליצקי מתמקד לא בגבולות חיצוניים אלה בגבולות שמציבים אנשים לעצמם, גיבוריו של טפליצקי לא יכולים לממש את אהבתם לא בגלל שנאסר עליהם, אלא בגלל מגבלותיהם הרגשיות.

"לחן ורשאי" היא אגדת אורבנית על שני אנשים שנפגשו במקרה ונפרדו בנסיבות כואבות. בעיבוד של תיאטרון מלנקי, העלילה מתרחשת בישראל של 1991, מלחמת לבנון הראשונה. היא צעירה מפולין, זמרת אופרה מתחילה. הוא ישראלי, יינן מתחיל, בחור "מלח הארץ". חיברה ביניהם פגישה מקרית אשר הובילה להתאהבות מסחררת אך הגורל טרף את כל הקלפים: היא נאלצת לחזור הביתה מכיוון שאשרת השהיה שלה פג תוקפה, והוא מתגייס בצו חירום. 

"ההצגה הייתה אמורה לעלות באפריל בשנה שעברה, אך הפרמיירה שלה בוטלה פעמיים, מה שהופך את הפרמיירה הזאת למרגשת במיוחד" אומר טפליצקי, המנהל האמנותי של התיאטרון ובמאי ההצגה.


ההצגה מעלה שאלות רבות:, האם סיפור אהבה תמיד צריך להיגמר טוב? ומה זה טוב? ומה זה אושר. 


בימוי: מיכאל טפליצקי, עיצוב תפאורה: פולינה אדמוב,  מוסיקה: יבגני לויטאס, עיצוב וידאו: קונסטנטין קמנסקי, עיצוב תלבושות: דליה פן, עיצוב תאורה: מישה צ'רניבסקי, אינה מלקין, עריכת וידאו: יאן שופה, עוזרת במאי: שירן חי, שחקנים: אורי לבנון, נטליה גנטמן, תרגום לעברית: סיון בסקין


החזרה לשגרה מרגשת במיוחד לאור העובדה שהתיאטרון חוזר לפעול במשכנו החדש, ברחוב חומה ומגדל בתל אביב, אליו עברו  חודשים ספורים בלבס לפני פרוץ הקורונה אז נסגר התיאטרון.

זאת הפעם הראשונה ב-23 השנים בהם פועל התיאטרון שיש לתיאטרון בית משלו (פעל בעבר במרכז גן מאיר, ובסטודיו ברחוב יצחק שדה בתל אביב ). "האולם החדש אינו רק ביתו הראשון של התיאטרון אלא גם כזה 

שמבטא את האג'נדה ואת אופיו של התיאטרון", אומר מיכאל טפליצקי, מנהלו האומנותי של התיאטרון, "מדובר באולם אינטימי עם 48 מקומות שמשקף ותורם לחוויית התיאטרון שמציע מלנקי".

האולם בתיאטרון הוא אולם "בלאק בוקס" של תיאטרון מודרני, והינו אולם מודולרי שניתן להתאים לכל הצגה בהתאם לצרכיה ולאופייה. "מלנקי כתיאטרון שמחפש את השפה החדשה של התיאטרון, צריך גם אולם שיתאים לאופיו של התיאטרון שמחדש את השפה עם כל הצגה, ואולם זה נותן לנו את חופש הביטוי האמנותי הזה.

בנוסף השקיע התיאטרון בתאורה, ובמולטימדיה וגייס לשם כך צוות מקצועי שחלקו הגיעה מחו"ל, במקום הותקנו  ארבעה מקרנים שעובדים בו זמנית ותורמים לחוויית התיאטרון החדש.

תיאטרון מלנקי (קטן ברוסית) הוא תיאטרון שמתמקד בהעלאה של קלאסיקות מתחומי התיאטרון והספרות לבמה בפרשנות מחודשת ועכשווית. מלנקי הוא תיאטרון דו-לשוני, המעלה הפקות בעברית וברוסית, במשך שנות פעילותו העלה התיאטרון 32 הצגות שהוזמנו בשנים האחרונות למגוון פסטיבלים ברחבי העולם. התיאטרון קיבל הכרה בינלאומית וייצג את ישראל בפסטיבלים רבים ברחבי העולם: בקוריאה, פולין, סין, הונגריה, צרפת וקרואטיה.


לחן ורשאי:

הצגות אפריל: 8/4, 9/4, 10/4, 17/4, 22/4, 23/4, 24/4 ב-20:00

תיאטרון מלנקי, חומה ומגדל 32, תל אביב, 

רכישת  כרטיסים:  https://2202.kartisim.co.il/announce/68089

מחיר 86 ₪





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...