יום שלישי, 12 באוקטובר 2021

חודש מודעות לסרטן השד - אוקוטבר ורוד 2021


חודש המודעות לסרטן השד מצוין בכל שנה בחודש אוקטובר בישראל ובכל העולם.

לאחרונה פורסם כי בתקופה המורכבת בה אנו נמצאים, כשמגפת הקורונה עדיין בשיאה, נשים רבות דוחות את הבדיקה לגילוי מוקדם בשל חששות להגיע למרכזים הרפואיים מסיבות כאלה ואחרות ומסכנות את בריאותן.

אך צריך לזכור - גילוי מוקדם מציל חיים!

סרטן השד הוא סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים בישראל. בכל שנה מאובחנות מעל 5000 חולות חדשות בסרטן השד. 25% מהן מתחת לגיל 50. כ-1000 נשים נפטרות מהמחלה מידי שנה.

אחוזי הריפוי של נשים שמחלתן אובחנה בשלב מוקדם גבוה מאוד ועומד על 92% ולכן משמעותו של הגילוי המוקדם הינו הצלת חיים!

גם עמותת "אחת מתשע", המסייעת לנשים המתמודדות עם סרטן השד ולקרוביהן, קוראת לנשים החל מגיל 30 לקחת אחריות על גופן, לגלות ערנות ולגשת להיבדק אצל כירורג שד.

לכבוד חודש אוקטובר ורוד, חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד, הרבה מותגים יוצאים ביוזמות מיוחדות של מיתוג מוצרים בוורוד כדי לעלות את המודעות ולתת תזכורת ללכת להבדק. חלקם אף תורמים מהרווחים למטרות טובות.


שתוף פעולה ייחודי בין המרכז לבריאות האישה בבית החולים רפאל, עמותת גמאני וטל מן לרגל חודש המודעות לסרטן השד

מרכז בריאות האישה בבית החולים רפאל מאמץ את עמותת גמאני המאגדת בתוכה את הסרטנים הנשיים, ופועל יחד עמה לקידום נושא המודעות וגילוי מוקדם לסרטנים נשיים.

לרגל חודש המודעות לסרטן השד, אשר יחול בחודש אוקטובר, תושק שרשרת מיוחדת  שעוצבה על ידי היזמית, אשת התקשורת ומעצבת התכשיטים טל מן - 33% מהרווחים ממכירת השרשרת יתרמו לטובת פעילות עמותת  "גמאני"


במסגרת שיתוף הפעולה, טל מן, יזמית, אשת תקשורת ומעצבת תכשיטים, עיצבה שרשרת מיוחדת לרגל חודש המודעות.

השרשרת עשויה מכסף סטרלינג 925 בציפוי זהב איכותי 18 קארט.  לשרשרת תליון עגול הנושא את המילה "Free", המסמל את ניצחון המחלה, ההחלמה והחופש לחיות.

את השרשרת ניתן לרכוש באתר של טל מן : https://www.talman.co.il/free


בנוסף לרגל חודש המודעות לסרטן השד, במהלך חודש אוקטובר יתקיימו בבית החולים פעילויות מגוונות להגברת המודעות והנעה ללכת להיבדק, ביניהם אירוע משותף עם העמותה, חלוקת מסכות ופנייה לצוות הרפואי למטופלים ולמבקרים בבית חולים רפאל. 

המרכז לבריאות האישה ובתוכו המרכז לבריאות השד בבית החולים רפאל, בניהולה של דר' אורית גולן, רדיולוגית בכירה, פועל להעלאת המודעות לסרטן השד וגילוי מוקדם. המרכז פועל כ- One stop shop ומציע תחת קורת גג אחת את כל בדיקות הדימות עם המכשור המתקדם ביותר: ממוגרפיה, ממוגרפיה עם הזרקת יוד, ביופסיה תחת ממוגרפיה, סימונים לפני ניתוח, אולטרסאונד שד (כאשר תוצאות הבדיקה נמסרות מיד בסיום הבדיקה, עם הסבר אישי על הממצאים במידה ויש) וביופסיות מכוונות אולטרסאונד (קיימת אפשרות לקבלת תוצאות הביופסיה תוך 72 שעות).

בית חולים רפאל נמצא בקרית עתידים 3, תל אביב.

עמותת "גמאני" מעניקה תמיכה ומידע לחולות, המתמודדות עם סרטנים נשיים, קידום ותמיכה נפשית וחברתית למטופלות, הקניית ידע למטופלות, למחלימות ובני משפחותיהן.


 

Laline נרתמת להעלאת המודעות לסרטן השד

Lalineהרשת הבינלאומית לטיפוח הגוף והנפש משיקה לקראת חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד:

תיק בד 100% כותנה בשילוב סרט ורוד

ותג הכולל מידע אודות שגרת הבדיקות המומלצת לנשים (אותו ניתן להסיר ולשמור בארנק) 

50%מהרווחים יועברו כתרומה לעמותת "אחת מתשע", המסייעת לנשים המתמודדות עם סרטן שד וקרוביהן ופועלת להעלאת המודעות למחלה

רשת Laline, הרשת הבינלאומית, לטיפוח הגוף והנפש, שבחרה כחלק מהמחויבות החברתית שלה לשתף פעולה עם עמותת "אחת מתשע", הפועלת למען נשים המתמודדות עם  סרטן שד וקרוביהן ולהעלאת המודעות למחלה, משיקה תיק בד 100% כותנה בשילוב סרט ורוד ותג הכולל מידע אודות שגרת הבדיקות המומלצת לנשים (אותו ניתן להסיר ולשמור בארנק) שיזכיר לנו ללכת להיבדק. גילוי מוקדם מציל חיים.

זו השנה ה-12 שהרשת בוחרת לשתף פעולה עם עמותת "אחת מתשע", ומשיקה מוצר ייעודי שיעזור בהעלאת המודעות למחלה ולחשיבות הגילוי המוקדם שלה, כאשר 50% מהרווחים יועברו לעמותה.


מחיר: 19.90 שקלים. 50% מהרווחים ייתרמו לעמותת "אחת מתשע".

המוצר יימכר בחנויות במהלך חודש אוקטובר

 


לרגל חודש המודעות לסרטן השד מעדני יחיעם מציגה לוגו ורוד

חברת "מעדני יחיעם", יצרנית הנקניקים והפסטרמות מקיבוץ יחיעם, מצטרפת ליוזמה של ארגון גמאני רצה, קבוצות ריצה וכושר חברתיות לנשים שמתמודדות ומחלימות מסרטן השד, ותחליף למשך כל חודש אוקטובר את לוגו החברה שלה, ללוגו וורוד. 

מעל ל-100 משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, זרועות ויחידות צה"ל, בתי חולים, בתי השקעות, חברות מסחריות, עמותות ועסקים קטנים כבר הצטרפו ליוזמה והחליפו את תמונות הפרופיל שלהם לגווני וורוד, למעל העלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד, וכדי לתמוך ולחזק את כל הנשים שמתמודדות עם סרטן השד בישראל. 

לדברי יוחאי נאמן, מנכ"ל חברת "מעדני יחיעם": "לרגל חודש המודעות העולמי לסרטן השד, החלטנו להיענות ליוזמת גמאני רצה ולהחליף באופן זמני את תמונת הפרופיל שלנו ובכל הפרסומים של מעדני יחיעם לגווני ורוד, כדי לחזק ולתמוך בנשים שמתמודדות עם סרטן השד וכדי להגביר את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. אנחנו קוראים לכל עובדות החברה ולקוחות החברה לרוץ ולהיבדק. גילוי מוקדם מציל חיים!". 

עמוד מעדני יחיעם בפייסבוקhttps://www.facebook.com/Maadaney.yehiam/



חודש המודעות לסרטן השד באתר STARLET ללייף סטייל אירוטי


 אתר הלייף סטייל האירוטי STARLET אשר מתמחה בערכות דייטים לזוגות מתחדש בערכה מיוחדת לנשים לרגל חודש המודעות לסרטן השד.

הערכה שעוצבה במיוחד בגווני ורוד - הצבע של חודש אוקטובר, שמה דגש על "זמן לעצמי", מתוך אמונה ש"נפש בריאה בגוף בריא" וכל אישה צריכה לפנות זמן איכות לעצמה ולא לשכוח לעשות בדיקת שד עצמית ולקבוע תור לכירורג / ממוגרפיה.

הערכה הבסיסית כוללת נר ארומטי, פצצת אמבט בריח אפרסק דבש/ ורדים, סבון טבעי - חלב עיזים/ לבנדר, וחמאת גוף פצ'ולי לבנדר וניל/גרניום לבנדר ורדים, מיני וייב זהוב לעינוג מדבקות תזכורת מיוחדות ליומן/פלאנר ומדבקת הדרכה לבדיקה עצמית שמיועדת להדבקה בחדר האמבט ושמצורפות כמתנה לערכה.

כל מוצרי האמבט מיוצרים בישראל בעבודת יד, מחומרים טבעיים, וללא ניסויים בבעלי חיים.

 באזור המיקס אנד מאץ' באתר יוכלו הקונות להוסיף לערכת הבסיס אביזרי עינוג מסוגים שונים כאשר הדגש במהלך אוקטובר הוא על מוצרים של חברות פמיניסטיות ואביזרים המיועדים לעונג נשי בצבע ורוד.

אתר: https://www.starletshop.net/ 



ציור של האמנית אנה עייש לרגל חודש המודעות לסרטן השד

הציור נקרא Through pink glasses

והוא עוסק באופטימיות של ההתמודדות וההחלמה.

גודלו: X11090

מחירו: 3000 ש"ח

ניתן להשיג באתר גלריה של האמנית:

https://anna-signature.com/



קבוצת החברות אסתי לאודר יוצאת במיזם חברתי ייחודי - "הספר הוורוד של שמחת החיים"


ספר מתכונים וסיפורי מטבח בהשראת סיפורה המשפחתי של מירי מורד

 (בליש) ז"ל, שחלתה בסרטן השד והותירה אחריה מורשת קולינרית ביתית עשירה.

את הספר ערכה הסופרת ומגישת הטלוויזיה גליה תורן חן, ששילבה בו גם את מיטב השפים ומשפיעני האוכל של ישראל, שהעניקו פרשנות קולינרית אישית למתכוניה של מירי.

 

"הספר הוורוד" יהיה זמין למכירה בגרסה דיגיטלית, באתר הספרים הדיגיטלי  המוביל e-vrit, במהלך חודש אוקטובר, בעלות של 9.90 ₪ בלבד.

כל ההכנסות מהורדת הספר ייתרמו לאגודה למלחמה בסרטן, לטובת מחקר והעלאת המודעות לבדיקה המוקדמת, המצילה חיים.

 

לקראת חודש המודעות לסרטן השד שיצוין באוקטובר, משיקה קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל מיזם חברתי  חדש, המהווה חלק מהקמפיין השנתי של הקבוצה להעלאת המודעות לבדיקה מוקדמת, אותו מובילים בחברה זו השנה ה-19, בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן.

מיזם "הספר הוורוד" הינו ספר מתכונים דיגיטלי המוקדש לזכרה של  מירי מורד (בליש)  ז"ל, שחלתה בסרטן השד וחלמה להמשיך ולהעניק טעמים מנחמים ממטבחה הפורה גם לאחר לכתה.

הסיפור האישי של מירי והאופן שבו האוכל שימש לה כמזור בימים שחלתה, נגע ללבו של אורן רווח, יו"ר קבוצת החברות אסתי לאודר ישראל, שהחליט לאגד את המתכונים שלה לידי ספר להנצחת זכרה ולאפשר לאחרים להכיר אותה דרך הדבר שהיא הכי אהבה – המטבח.

 

מיטב אושיות קולינריה ושפים מובילים הצטרפו למיזם בהתנדבות עם אינטרפרטציה אישית למתכוניה הביתיים של מירי, אותם ערכה הסופרת ומגישת הטלוויזיה, גליה תורן חן,  למקבץ מרגש של טעמים ביתיים אותנטיים.

בין המתכונים ניתן למצוא את סיר הדגים של שגב משה וסנדרה רינגלר, החמין של דניאל עמית, כתף הטלה החגיגית של ראובן מייסלוס והבולונז המפתיע של רחלי קרוט. מתכון העוף של מירי בגרסה מלכותית של

מלכת המטבח יונית צוקרמן , עלי סלק של ללי הס , שמרים של תמרה אהרוני ועוגת פירות עשירה של תומר אומנסקי . על מתכוני הקינוחים מנצחות שרית נובק "מיס פטל" עם קדאיף גבינה,  "עדיקוש" (עדי קלינגהופר)בעוגת ביסקוויטים מנצחת ועוגת המייפל העשירה של ליאור משיח-"ליאורוש".

הספר הוורוד מעניק הרבה מעבר למתכונים וסיפורי מטבח, הוא שופך אור ורוד על דרכי ההתמודדות המורכבות של חולות ומחלימות סרטן השד ומשפחותיהן.

 

הספר יימכר במהלך חודש אוקטובר בגרסה דיגיטלית באתר המוביל e-vrit בעלות של 9.90 ₪ בלבד.

כל הרווחים ממכירת הספר ייתרמו ע"י קבוצת החברות אסתי לאודר ואתר עברית לאגודה למלחמה בסרטן לטובת מחקר תחום סרטן השד והעלאת המודעות לבדיקה מוקדמת מצילת חיים לאיתור סרטן השד.

 

לינק להורדה:  https://bit.ly/3a3NN7O

 

 אורן רווח, יו"ר קבוצת החברות אסתי לאודר ישראל:  "כשחיפשנו פעילות ייחודית לחודש המודעות לסרטן השד באוקטובר 2021, עלה על שולחן קבלת ההחלטות שלנו רעיון  גולמי לספר ייחודי. בשלב זה היו לנו ביד רק קטעים מתוך סיפור חיים. סיפורה של לביאה אמיצה, מירי מורד (בליש), שהותירה מחברת זיכרונות עם מתכונים שאצרה חברתה הטובה, רחלי הראל. ההצצה הקטנה הזו לתוך חיי המשפחה והרגש שבאו לידי ביטוי במטבח התוסס של מירי הספיקו לנו כדי להתאהב בה והחלטנו שהדבר הנכון יהיה להנציח את מפעל חייה בספר חברתי ראשון מסוגו. אני בטוח שהספר יעניק אור והשראה לכל משפחה שתכניס אותו לביתה וביחד נוכל להרים גם השנה תרומה מהותית למאבק בסרטן השד".

מיזם "הספר הורוד"  מתקיים בישראל והוא חלק מקמפיין חודש המודעות העולמי של קבוצת החברות אסתי לאודר שיזמה לפני 29 שנה הגב'  אוולין ה. לאודר המנוחה, מי שהייתה נשואה לבנה של הגב' אסתי לאודר. אוולין היתה שותפה ליצירת הסרט הוורוד, הכל כך מזוהה עם חודש המודעות עד היום, ואף הקימה את הקרן לחקר סרטן השד® (BCRF).

כיום פועל הקמפיין ביותר מ-70 מדינות ובאמצעותו גויסו עד כה למעלה מ-50 מיליון דולר לתמיכה במחקר, חינוך ושירותים רפואיים ברחבי העולם: 38 מיליון דולר מסכום זה מימנו 152 פרויקטים של מחקר של BCRF ב-20 השנה האחרונות ובכלל זה בישראל.

 


15% הנחה לבדיקת סקר במרכז המוביל בתחומו לאבחון ומניעת סרטן 

חוה זינגבוים בעלים ומנכ״ל תאגיד הקוסמטיקה מעניקה לנשים לרגל חודש המודעות לסרטן השד 15% הנחה לבדיקת סקר במרכז המוביל בתחומו לאבחון ומניעת סרטן בראשותו של פרופ' נדיר ארבר.


"החיים שווים שנילחם עבורם, ואת נלחמת למען כולם. אבל מי דואג לך?
בוקר אחד לפני עשור, החלטתי להיבדק. בלי סימנים מוקדמים, בלי גנטיקה, בלי היסטוריה משפחתית או גוש, הייתי צעירה והרגשתי נפלא. באותו יום שמעתי עליו – על הגילוי המוקדם שמציל חיים, והציל גם את חיי. אני מזמינה אותך לאותו מרכז מופלא בבית החולים איכילוב, בו גילו את סרטן השד שלי – בזמן". חוה זינגבוים 

תור לסקר במרכז המוביל בתחומו לאבחון ומניעת סרטן בראשותו של פרופ׳ נדיר ארבר עלות סקר איבחון ומניעת סרטן היא 1450 ₪, הטבה זו תקנה לך הנחה ע"ס 15%. עלות לאחר ההנחה: 1230 ₪.
התשלום מתבצע בעת ההגעה למרכז.
לנבדקות תינתן ארוחת בוקר וחניה ללא תשלום.

 לתיאום תור במספר: 03-6973716

את ההטבה ניתן להשיג אצל הקוסמטיקאיות המורשות בשיטת חוה זינגבוים
 לרשימת הקוסמטיקאיות המלאה: havazingboim.co.il


מנתחים פלסטיים בחלוקים ורודים

לרגל חודש המודעות לסרטן השד, התכנסו לצילום בחלוקים ורודים, מנתחים פלסטיים מבתי החולים מכל הארץ, העוסקים בשיחזור שד. הצילומים נערכו ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית ויועלו לרשתות החברתיות במסגרת קמפיין חברתי בהשתתפות רופאים מומחים, ותיקים וצעירים.

מנתוני האיגוד עולה כי במהלך השנה האחרונה, לצד המשך המאבק בנגיף הקורונה, התבצעו בבתי החולים בישראל כ - 1,300 ניתוחים לשיחזור השד מסוגים שונים. אומנם מקובל אומנם לחשוב שפלסטיקאים עוסקים רק בניתוחי יופי, אך חשוב לדעת כי רובם, מבצעים כחלק נכבד מעבודתם בבתי החולים הציבוריים, ניתוחים לשיחזור השד בקרב נשים המתמודדות עם המחלה. הניתוחים, נמצאים בישראל בסל הבריאות ומתבצעים על ידי רופאים מומחים לכירורגיה פלסטית במימון משרד הבריאות. ניתוחים אלו כוללים על פי הצורך הכנסת שתלים, שימוש ברקמות עור ושומן מאזורים אחרים בגוף המטופלות, או שימוש ביריעה ביולוגית המבוססת על רקמות אנושיות.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית הסביר כי: "שיחזור שד הוא ניתוח חיוני אשר משפר דרמטית את תפיסת הגוף ואיכות החיים של האישה המתמודדת עם סרטן השד. המטרה בניתוח המתבצע על ידי צוות מומחים לכירורגיה פלסטית ואסתטית היא ליצור שד הדומה ככל הניתן לשד המקורי ולהעניק תחושת שלמות אסתטית לכל אישה שעברה כריתת שד חלקית או מלאה".

חודש המודעות לסרטן השד, מצוין בכל שנה בחודש אוקטובר והשנה גם יערך בישראל גם כנס בינלאומי אשר נקרא TLV Breast Meeting 2021 ויתמקד כולו בנושא חדשנות בכירורגיה פלסטית של השד. הכנס יערך בתל אביב בין התאריכים 10-12 בנובמבר וישתתפו בו מרצים מובילים מרחבי העולם. בראש הוועדה המדעית של הכנס עומדים פרופ' יואב ברנע מהמרכז הרפואי תל אביב סוראסקי – איכילוב, ד"ר תומר צור מהמרכז הרפואי הדסה וד"ר אורן ויסמן, בעל קליניקה פרטית. למידע נרחב על תוכנית ההרצאות לרופאים ואנשי צוות רפואי יש להיכנס לאתר הכנס הנמצא בקישור הבא: https://breast-meeting.forms-wizard.biz/


מצורפות תמונות וסרטונים לשימוש חופשי עם הקרדיט: קמפיין חודש המודעות לסרטן השד ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית. צילום:  אביב חופי. סגנון והפקה: נאוה עינבר.

בתמונה מימין לשמאל: ד״ר אור פרידמן, ד"ר בנימינה (ביאנקה) רוזנברג-הגן, ד"ר רותם צור, ד"ר הדר ישראלי, ד"ר שרון זנדבנק, ד"ר מיכל בנקלר, ד"ר אסתי כהן הרשקוביץ, פרופ' יואב ברנע, ד"ר איהאב מדאח, ד"ר תמר הלפרין בן עמי וד"ר רן טליסמן אשר הגיעו מבתי החולים  הציבוריים: ברזילי, שיבא, אסותא אשדוד, מעייני הישועה, העמק, קפלן, הלל יפה ואיכילוב.

 https://youtu.be/3GmW3AKCOkM

https://youtu.be/9SDKwd1h9lo

https://youtu.be/boHCk7zM4-A 


 

קבוצת גולף נרתמת להעלאת המודעות לסרטן השד



מותגי קבוצת גולף נרתמים להעלאת המודעות לסרטן השד, ומשתפים פעולה עם עמותת 'אחת מתשע'. 

לצד הפעילות להעלאת המודעות, תבצע הקבוצה תרומה לעמותת "אחת מתשע".


קבוצת גולף פונה בפעילותה היומיומית למגוון רחב של נשים בכל הגילאים ומכל הארץ, באופליין ובאונליין, ומכאן כוחה לשלב בחוויית הקנייה מסרים שיעודדו לבצע את הבדיקות החשובות ומצילות החיים.

 כל אישה שמנוסה בשופינג, יודעת שבמהלך החוויה השגרתית הזו היא בודקת הרבה דברים: איזה צבע עדיף, איזה סיר טוב יותר לבישול, איזו שמלה מחמיאה יותר, האם החזיה מתאימה לתחתונים, ועוד.

אבל ישנה בדיקה אחת שהיא החשובה ביותר והיא יכולה להציל את החיים שלנו – ודווקא אותה אנחנו לא עושות. המטרה היא לפגוש נשים במהלך פעילות השופינג היומיומית ולעודד אותן לקיים את הבדיקה החשובה ביותר – בדיקה שבכוחה להציל חיים.

סרטן השד הוא סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים בישראל. בכל שנה מאובחנות 5,500 חולות חדשות בסרטן השד, כאשר 25%  מהחולות הן מתחת לגיל 50. כ-1,000 נשים נפטרות מהמחלה מידי שנה. גילוי מוקדם של סרטן השד עשוי להציל חיים.

אחוזי הריפוי של נשים שמחלתן אובחנה בשלב מוקדם גבוה מאוד ועומד על 92%.

עמותת "אחת מתשע", המסייעת לנשים המתמודדות עם סרטן השד ולקרוביהן, קוראת לנשים החל מגיל 30 לקחת אחריות על גופן, לגלות ערנות ולגשת להיבדק אצל כירורג שד והחל מגיל 40 לבקש מהכירורג הפניה לבדיקת ממוגרפיה.


סיגל רצין, מנכ"לית עמותת "אחת מתשע": " סרטן השד הוא הגורם השכיח ביותר בישראל לתמותת נשים צעירות. אחת מכל 8 נשים עלולה לחלות בסרטן השד במהלך חייה, כשרובן המכריע לא משתייכות לקבוצת סיכון כלשהי.

אצל נשים צעירות הסרטן הוא מהיר ואגרסיבי ולכן הבדיקות כבר מגיל 40 הן קריטיות. מסיבה זו, עמותת אחת מתשע מגישה זו השנה השלישית בקשה לסל הבריאות להוריד את גיל הממוגרפיה מ-50 ל-40".



לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...