יום שלישי, 25 ביוני 2013

תכירו את האתר למשחקים לימודיים "הסוד של מיה"

הסוד של מאיה

במיוחד בימי החופש הגדול, הילדים כבר "מטפסים על קירות", ומתנתקים מכל נושאי הלימוד שנלמדו בבית הספר.
הרשו לי לשתף אתכם בסוד, על אתר משחקי למידה לילדים "הסוד של מאיה". אתר שייתן עניין לילדכם בחופשה וגם לאחר מכן, וגם יישמר ויישפר את יכולות הלמידה שלהם ואף יכולות רבות אחרות.
האתר מיועד לגילאי 3-7, אבל ידוע שגם בגילאים צעירים יותר לעתים הקטנים דורשים לשבת מול המחשב ומסתדרים לא רע, וגם אחרי גיל 7 בהחלט יש ילדים שעדיין משחקים ב"סוד של מאיה"
"הסוד של מיה" הינו אתר התפתחותי וחוויתי מבית מטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית. (http://www3.cet.ac.il/)
 
ההורים יכולים להיות רגועים בזמן שהילדים גולשים באתר מכיוון שהוא מדובר במרחב מוגן, חינוכי ולימודי, המותאם מבחינת תכנים, שפה ועיצוב, לילדים, ללא פרסומות וללא אפשרות ללחוץ על דברים מחוץ לאתר. בנוסף, האתר ידידותי וקל להפעלה המאפשר עצמאות לילד.
באתר פעילויות העוסקות בהכנה לקריאה ולכתיבה, בהתאם לתוכנית הלימודים של משרד החינוך לילדי הגנים.
בבניית התכנים לאתר ובחשיבה עליו השתתפו מומחים ופסיכולוגים מהמובילים בארץ ובעולם. את הצוות הובילה עפרה רזאל. המחשבה שעמדה מאחורי הפיתוח הייתה, שגם אם עוסקים בנושאים כבדים כמו התפתחות וחינוך, חשוב מאוד לעשות את זה בכיף ובהנאה ולרתום את יתרונות עולם המחשב להתפתחות הילד.
המדורים באתר:






* אי האותיות - תכנית לימודים שלמה להכנה לקריאה ולכתיבה. ישנם 4 שלבים (המשחק היחיד בו חייבים לסיים שלב לפני שיכולים לעבור לשלב הבא), כל פעם לפי אות שנבחרה; איך רושמים את האות, סרטון, "מילה מהודרת" שמתחילה באות ופינת היצירה סביב האות.
* משחקי חשבון - המשחקים עוסקים בנושאים הקשורים בהיבט הכמותי של המספרים (ממנייה ועד חיבור וחיסור)
* אנגלית - הפעלת הילד במרחב דובר אנגלית, בצורה משחקית, תוך שימוש בשירים ופעילויות מהנות ומשעשעות, יש בה בכדי ליצור תשתית ללימודי האנגלית בהמשך. המדור Time English נועד לחשוף את הילדים למילים ולביטויים שכיחים ושימושיים בשפה האנגלית, באופן לא פורמאלי, תוך יצירת תחושת הצלחה ומוטיבציה לרכישת השפה.
* סיפורי התנ"ך - במדור ארבעה סיפורי תנ"ך: סיפור הבריאה, סיפור עץ הדעת, תיבת נוח ומגדל בבל. הסיפורים נכתבו על ידי הסופר מאיר שליו ומוצגים בסרטי אנימציה שנעשו ע"י המאייר הידוע יוסי אבולעפיה. המטרה המרכזית של המדור היא לחבב על הילדים את התנ"ך, לקרב  אותם למורשת ישראל ולהכיר להם את סיפורי התנך.  בנוסף, סיפורי התנ"ך בלשונו העשירה של מאיר שליו, ובקריינות המקצועית של איציק ויינגרטן הם  הזדמנות נהדרת לחשיפת הילדים לעברית עשירה ותקינה.
* מוסיקה - במדור משחקים שבהם הילדים יוצרים צלילים או מנגינות ומשחקים בהם הילדים לומדים להכיר כלי נגינה וצליליהם ומתרגלים זיכרון  שמיעתי.
* לונה פארק - במדור מתקנים וביתנים שונים, בעזרת משחקים אלו ניתן לפתח סקרנות, דימוי עצמי חיובי (באמצעות חוויות ההצלחה) וגם הכנה לכיתה א` - תיאום עין יד ומוטוריקה עדינה.
* פינת היצירה
* דפי צביעה - להדפסה
* סרטים - במדור חמישה ערוצים המציעים לילדים מגוון רחב של סרטים, ביניהם סדרת טלוויזיה של הסוד של מיה המשודרת גם בניקולודיאון ובטלוויזיה החינוכית.
* משחק השבוע "מה חדש" - מדי שבוע עולה משחק חדש. המשחקים מתייחסים לחגים ולעונות השנה וכן עוסקים בפיתוח מיומנויות וכישורי חשיבה
בפינת "היצירות שלי" אפשר לראות את היצירות אותם הכין הילד
ויש גם דואר האלקטרוני - המייל הבטוח מאפשר גם לילדים צעירים לחוות את החוויה של שליחת דואר אלקטרוני ולשתף אחרים רחוקים ביצירותיהם. את היצירות ניתן לשלוח רק לנמענים שהוגדרו מראש, על ידי ההורים.
למי שאין מנוי באתר, יש רק מעט מאוד אופציות של משחקים, אך ישנן כמה דוגמאות לאורחים פתוחים.
גם את ההורים לא שכחו יוצרי הסוד של מיה ובשבילם ישנם באתר תכנים, הסברים ומאמרים הקשורים להתפתחות ילדים, גדילה ולמידה בשלבים השונים. במדור "הסוד של מיה להורים" ניתן לקבל מידע, כתבות מעשירות וטיפים שיעזרו בהתמודדות ובאתגרים היומיומיים של גידול ילדים. והכי חשוב אם רוצים לדעת מה הילד עושה באתר ואיך הוא מתקדם, ניתן לראות באתר מידע על התקדמות הילד וכך לדעת מה כדאי לחזק ומה הוא אוהב לעשות.

לסיכום, מה הם היתרונות של אתר "הסוד של מאיה":
היתרונות של הסוד של מיה:
• סביבה אינטרנטית הולמת, חכמה, מעשירה, מאתגרת וחינוכית
• סביבה המפתחת את יכולותיהם של הילדים באופן המתאים להם ולרמתם
• סביבה המלמדת תוך כדי משחק, יצירה והנאה
• סביבה המבטיחה לילדים מעבר "חלק" מהגן אל בית הספר (האתר מתאים מאד כהכנה לכיתה א`)
• סביבה המאפשרת לכל ילד וילדה לפתח את המיומנויות הקוגניטיביות הדרושות להם להצלחה בבית הספר


מחיר למנוי חודשי - 29 ש"ח, למנוי שנתי 249 ש"ח (חסכון של 99 ש"ח)


בנוסף, תוכלו למצוא עכשיו גם מחשקי קופסא לימודיים וחוברות לימוד של הסוד של מיה:




ואחרי כל זה אני פשוט חייבת להראות לכם הצצה על עיצוב הכיבוד המקסים שהיה ביום ההשקה אליו הוזמנתי, בהתאם לנושא
(בעיצוב של ביסקוויט):

  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...