יום שני, 8 ביולי 2013

Bin281 - חנות ובר יין עם קומת אירויעם בה הששתפנו בסדנת שף צמחונית



הוזמנתי להשתתף בסדנת בישול צמחונית ב-Bin 281.



קצת על המקום והייחודיות שלו:

Bin 281, חנות יין ובר יין - המקום יחסית חדש, ממוקם בדיזינגוף. הביקור במתחם מציע מפגש חוויתי עם עולם היין תוך מעבר בין שלושה, היתי אומרת אפילו ארבעה, מתחמי יין ייחודיים:


בקומת הכניסה ניתן למצוא את חנות היין והאלכוהול. החנות מציעה מגוון אדיר של יינות מקומיים ועולמיים, כאשר כל אחד מהם נבחר בקפידה על ידי הבעלים בכבודו ובעצמו. היינות מוצעים בטווח רחב של מחירים ולצידם ניתן למצוא גם מוצרים נלווים. בחנות ניתן להשיג מבחר משקאות אלכוהוליים נוספים, המוצעים אף הם בקשת מחירים המתאימה לכל כיס.


בקומה השנייה של המתחם תמצאו ביסטרו בר יין שמציע למבקרים מקום נעים לשתות וגם לאכול. הקשר ההדוק בין החנות והבר מאפשר לבאי המקום לרכוש יינות במחירים אטרקטיביים. בבר עצמו מוגשים יינות ייחודיים בכוס, המתחלפים על בסיס יומי, שבועי או חודשי וכך מתאפשרת לאורחים היכרות עם יינות חדשים ומסקרנים. הביסטרו מספק ליושביו תפריט עשיר ומגוון הכולל המלצה על יינות ההולמים את אופי המנות הספציפיות, מוזיקה נעימה וצוות מיומן שיעשה הכל כדי שהמשקה, האוכל והמבקרים יוכלו להתמסר זה לזה.


נדלג רגע על הקומה השלישית, ונעלה לגג, בו מתרחשת פעילות בימי הקיץ, עם נוף על הים.



עכשיו נחזור לקומה השלישית ובה נשאר:

בקומה שולחן אבירים ולצידו מטבח שף מאובזר. החדר מיועד לאירועים אינטימיים ומסוגננים ולעתים קרובות מתקיימות במקום הזה סדנאות והדרכות שונות.
    
                  (תמונה בצד ימין מתוך עמוד הפייסבוק. Copyright:daniel lailah)

כאן התרחשה גם הסדנא שלנו. סדרת סדנאות השף בהדרכת השף מאיר קרנש (שף נודד) הינן סדנאות אינטימיות, במהלכן זוכים המשתתפים לשני ערכים מוספים: לבשל ביחד עם השף עצמו וכן להדרכת יין מקצועית מאת איש היין הוותיק גיא גולדמן, המייעץ להם ומדריך אותם כיצד להתאים יין לכל מנה ולכל אירוע.
וכך קיבלו את פנינו:



כמו שצויין כבר, הסדנא מועברת על ידי השף מאיר קרנש: "גדלתי בחווה במושבה החקלאית יבנאל, כך שהחיבור לקרקע ולטעמים הגליליים היה חלק בלתי נפרד ממני כבר בילדותי. גם היום בתור שף פרטי אני חוזר וחוקר מחדש חוויה זו ומשלב אותה בעבודתי תוך שילובה עם ניחוחות וטעמים חדשים." (מתוך האתר של מאיר קרנש, שף נודד). הוא למד באוסטרליה ובשוויץ ועבד במקומות שונים בעולם ובארץ.


טוב, אז בואו נתחיל לבשל!


בסדנא אומנם קיבלנו חוברת מתכונים, אך בה רשומים רק המצרכים, כדי לדעת את אופן ההכנה, צריך להיות קשובים. פתרון יצירתי לדעתי לשמור על קשב הקהל. מעבר לכך כל אחד מוזמן לעזור ולקחת חלק בהכנות. אני גם לא אפרסם כאן את כל המתכונים המדוייקים אבל הצצה למה שהיה לנו.

אני לא יכולה להתאפק עד לסוף הסקירה, וחייבת לגלות לכם כבר עכשיו, שהכל יצא כל כך טעיייים!!



גלילת ירקות קלויים:

פורסים ירקות דק דק (במנדולינה) - תפוח אדמה, בטטה, חציל, קישוא ופלפל. מתבלים במלח, פלפל וחלקם בשמן זית, וחלקם עם חמאה. כל ירק נכנס לתנור בנפרד עד שמקבל קצת צבע

בנתיים פורסים ניילון נצמד על שולחן או משטח ואז מניחים שכבה על שכבה

מוסיפים גבינת עזים, בזיליקום ואת הפלפל הקלוי

ו..מגלגלים

מוכן - מנה יפה, מרשימה וטעימה נורא!


טורטליני כרישה מקורמלת ובוטנים:

מוגש עם בשמל תרד ואורגנו


סלט סלק:

את הסלק אופים, עם מלח, פלפל ושמן זית, עטוף בנייר אלומיניום בתנור עד שמתרכך. מוסיפים פיסטוקים, רוקט, בלסמי וגבינת מנצ`גו.
חייבת לציין שאני בדרך כלל לא אוכלת סלק אדום אך רציתי לטעום ממה שטעמנו וגם זה היה לי טעים! טעם הסלק היה עדין ואת גבינת המנצ`גו מאוד אהבתי ומוסיפה המון.


קיש צרפתי עם קרם רואיל:
הוספנו גם את הבטטות שנשארו ממנת האנטיפסטי

                               
חשוב, לעבוד על הבצק הפריך הזה מעט ורק עם קצות האצבעות!

רצועות קישואים פריכיות:
רצועות של קישואים בתערובת של פירורי לחם, עשבי תיבול וגבינת פרמז`ן.

מוגש בסלסת עגבניות וקונפי שום...

טעייייייייייייים!


ואחרי כלללל המאכלים הטעימים האלה עוד קינוח - טארטלט עם פירות העונה וקרם פטיסייר וניל:




אז לסיכום, היתה סדנא מאוד מהנה וכיפית, באווירה נעימה ואינטימית, עם חברה נעימה ושף נעים ומקצועי, למדנו, השתתפנו, נהננו ובאמת שהכל היה לי מאוד מאוד טעים! יכולה רק להמליץ לכם.


לגבי המקום עצמו, אני באופן אישי פחות שותה אלכוהול, אבל התרשמתי מאוד מהמקום, חנות עם מבחר ענק, הבר עם אווירה שקטה ורומנטית משהו ישר עשה לי חשק לשבת שם עם בן זוגי ולהשקיף החוצה, גם על הגג נראה לי כיף כשיש פעילות, עם חברה.


בכל עת מוצעים במקום לטעימה יינות שונים ובמקביל נערכות גם טעימות נושא, עליהן אפשר לקבל אינפורמציה בדלפק המכירה. מידי יום שישי מתקיימות במקום טעימות של יין באמצעותן שואף הבעלים גולדמן ליצור היכרות וחיבור בין קהל המבקרים במקום ובין היינות חדשים.   
טעימות יום שישי מתקיימות ללא תשלום וכל מטרתן להפגיש את הקהל עם אלטרנטיבות נוספות.


עוד מילה על הבעלים, ביסטרו בר יין Bin281 נוסד על ידי גיא גולדמן בשנת 2011 כמימוש של חזון אישי הרואה בשילוב של יין, אלכוהול, קולינריה ומקום לאירועים באתר אחד, קונספט חדשני הנותן מענה לדרישות צרכנים אניני יין. בהיכרות הקצרה שלי באותו ערב עם הבעלים קיבלת את הראשם שלא מדובר רק בעסק אלה במשהו שהקימו ובאמת קרוב לליבם ולכן הכל מאוד מושקע. שאפו!


שמו של המקום, Bin281, נגזר מהמונח האוסטרלי-אנגלי, "בין (Bin)", המתייחס לאזור אחסון ספציפי במרתפי יין. בעבר, לכל בציר מוצלח נהוג היה להקצות, שנה אחר שנה, בין זהה. מסורת זאת קשרה את מספר הבין עם סוג היין וכך למשל, יין מענבי שיראז שוכן ב-bin50 ויין שארדונה שוכן באופן מסורתי ב-bin65. עם השנים השיטה התפשטה וגזרות המונח התרחבו והפכו את ה-bin לשם דבר בעולם היין, שאין לו בהכרח קשר עם האזור בו שוכנות החביות. 281 אגב, מתייחס למיקומו של המתחם ברחוב דיזינגוף בת"א.

שווה ביקור - 


רחוב דיזנגוף 281, פינת יורדי הסירה, ת"א

שעות פתיחה: א'-ו' 11.00 בבוקר עד 2.00 בלילה

ש' 12.00 עד 2.00

טלפון: 03-544-4281





 (נכתב ב-8.7.2013)




לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...