יום שבת, 28 במרץ 2015

טפטפים לקטנטנים מצוננים כולל טיפים להקלה

סדרת טפטפים לקטנטנים מצוננים


אמנם השנה אין ממש חורף, אבל מחלות יש, ולרוב זה גם לא נגמר בפעם אחת והן חוזרות בצורה כזו או אחרת. אצלנו למשל לא מזמן "עברנו" וירוס ושפעת , ונדבקנו אחד אחרי השני, וגם כשהנזלת נעלמה, אחרי כמה ימים היא שוב חזרה.

אגב, מחקרים וסקרים מראים כי פעוטות יחלו בצינון ונזלת כ-12 פעמים בשנה!

נזלת נשמע אולי לא כתחלואה הכי רצינית, אבל כשמדובר בילדים קטנים מאוד, זה ממש מטרד, כשאני רואה נזלת, אני רואה חוסר-שינה ולילה לבן... הרי הקטנטנים לא יודעים לקנח את האף וקשה להם לנשום עם הנזלת באף. ותאמינו לי, שאנחנו בבית מנסים כל מיני דברים כדי להקל, כמו להגביה את המזרן, מי מלח ותרופת סבתא כמו להניח בצל ליד המיטה. 

כשהנזלת חולפת, לרוב היא מותירה תופעות לוואי כמו ליחה ואחרי זה מופיעים גם השיעולים.

בקיצור, אנחנו כהורים רק מחפשים איך להקל, אבל לרוב זה מלווה בחוסר-אונים בתוך המעגל הזה.



אז הפעם אני רוצה לספר לכם על סדרת טפטפים - ובעיקר על טפטפים לקטנטנים מצוננים, זוהי סדרת מוצרים פרא-רפואיים המיועדת להקלה על תסמיני הצינון בקרב תינוקות וילדים. 

סדרת טפטפים הינה "סדרת אחות" לסדרת טיפטיפות הוותיקה מבית כצט. מדובר במוצרים בטוחים ואיכותיים, המאפשרים להורים שימוש בטוח ורגוע. בסדרת טיפטיפות תכשירים יחודיים ויעודיים לקבוצת הגיל 0-3 לבעיות נפוצות, הן בין היתר הורדת חום אצל תינוקות, כאבי בקיעת שיניים אצל תינוקות, שלשולים ועוד.



חלק מהמוצרים הכרתי בעבר, וחלק הכרתי באירוע שהוזמנתי אליו, ולמדתי עוד קצת על המחשבה שעומדת מאחורי התרופות של טפטפים, והמוצרים שהם מפתחים ועוד כמה טיפים.
מה תמצאו בסדרת טפטפים?


את הסדרה מוביל טפטפים אפג'ל ג'ל עדין על בסיס לינולין 100% טהור, מעושר בוויטמין E ואלוורה המרגיעים ומסייעים בטיפול באדמומיות ובגירי האזור הסדוק סביב האף. מכיל תערובת שמנים הכוללים שמן אקליפטוס, שמן הדס ושמן מנטה. ללא SLS, ללא פרבנים, אינו מכיל חומרים משמרים.

את האפג'ל יש לנו כבר בבית וזאת המצאה נהדרת, ומוצר מאוד שימושי כשיש נזלת.

*מיועד לתינוקות וילדים מגיל שנה ומעלה.

טפטפים שמנים לרענון הנשימה – בקבוקון קטן המכיל תערובת תמציות המופקת משמנים ארומטיים המסייעים לרענון הנשימה. ניתן לטפטף בסביבת הפעוט, עדיף על חיתול בד ליד ולא על הסדין או כרית כדי שלא יגיע במגע עם העור.
*לשימוש מגיל שלושה חודשים ומעלה.

טפטפים מגבונים רכים לאף - להקלה על קינוח האף ולתחושת רעננות מגבונים רכים במיוחד לניקוי האף במגע מלטף. מועשרים בוויטמין E  ואלוורה להרגעת העור המגורה סביב האף, מכילים תערובת שמנים המסייעת ברענון הנשימה. המגבונים מועשרים בתמציות צמחים המסייעות בהרגעת העור המגורה. מותאמים במיוחד לתינוקות וילדים, ללא אלכוהול, ללא SLS, ללא פרבנים, היפואלרגניים.

את המגבונים לא הכרתי, אך תמיד כשהילדים מצוננים, חשוב לי להשתמש עם הקטנים בנייר עדין ולא בנייר גס, ומקפידה גם לשלוח איתם לגן. במגבונים של טפטפים, אהבתי שיש להם ריח נעים מתערובת השמנים.


כצט הוקמה בשנת 1921 והינה אחת מקבוצות הפארמה ומוצרי הצריכה הגדולות והוותיקות בישראל. בסוף שנות השמונים הפכה לחברה בינלאומית בעלת מוניטין הפועלת גם בשווקים של אירופה והמזרח הרחוק. פעילויות הליבה של החברה כוללות ייצור, שיווק, ייבוא והפצה של תרופות, תכשירים רפואיים, מוצרי טיפוח, מכשור וציוד רפואי.



אירית אפק, מנהלת תחום ילדים בכצט, הרצתה על המוצרים.
     
המחשה של ההבדל בין מזרק רגיל למתן תרופות לבין המזרק של נובימול של טיפטיפות.

זה בדיוק הקושי שהיה לי כשנתתי לבכור שלי בפעם הראשונה תרופה להורדת חום, ולא הכרתי את התחום, פשוט נשלחתי לקנות "אקמול" לכבוד הברית. אך כשעבר מעט זמן והיינו צריכים לתת תרופה להורדת חום, המזרק היה ענקי יחסית והיה מאוד קשה לתת לו את התרופה שהוא היה כזה קטן. בשיחה עם רוקח, הוא הסביר לי על נובימול של טיפטיפות, בהם המינון יותר מרוכז ומנות קטנות יותר. מאז, מתן התרופה הרבה יותר פשוט.

וטיפ קטן על הדרך ששמעתי פעם, לילדים שלא אוהבים לקחת תרופות, אפשר לשים להם פטמה של בקבוק בפה ולהזריק לתוך הפטמה, כך הם מוצצים כאילו בבקבוק, אם הם רגילים לאכול מבקבוק.



והנה עוד המחשה נחמדה לאחר מתן סימיקול -להקלה בגזים - בתוך כוס בירה שחורה אחת, לעומת השניה:
             



בסיום קיבלנו עוד קצת טיפים שאני רוצה לחלוק איתכם:

תזונה נכונה לקטנטים מקוררים מאת ורד יפה חאיק - דיאטנית ופסיכודרמטיסטית, מומחית בהתנהגויות אכילה הורים וילדים

כאשר לקטנטנים יש שפעת והחום עולה ומטפס, או כשהם פשוט מקוררים ומנוזלים, הנזלת מכבידה על הנשימה והתיאבון יורד בהתאמה - כיצד אנחנו מגיבים?

הורים מעידים שהם בוחרים באחת משלוש תגובות:

לא משנים את הרגלי האכילה - ממשיכים להגיש את מה שרגילים לאכול הקטנטנים כבר בוחרים מה או כמה ואם בכלל, בהתאם לצרכים שלהם.
מקפידים על  מתן אוכל בריא ומחזק - בכדי לסייע לגוף להתגבר על המחלה
דואגים שהקטנטן יכניס לפה משהו "העיקר שיאכל" -  ממתק או אוכל בריא, כרגע זה לא הזמן להתעסקות.

מה אתם נוהגים לעשות? מה נכון ומה עדיף?

קשה להחליט מה נכון, כיוון שלכל משפחה ישנה התנהלות שונה בשגרה ובזמן מחלות.



הנה מספר עצות להתמודדות עם ילדים חולים:

מבשלים מרק עוף: מרק עוף הוא לא סתם קלישאה או תרופת סבתא. למרק עוף השפעה אנטי דלקתית, הוא יעיל גם בטיפול בקשיי נשימה ושיעול ומספק נוזלים חיוניים. סיר מרק עוף עשיר, שאותו בדרך כלל ילדים ירצו לאכול, הוא פתרון.


דואגים לשתייה מרובה: הקפידו על שתיה מספקת עדיף מים בטמפרטורת החדר או חליטות תה מסויימות. אם התינוק יונק - המשיכו להניק לפי דרישה ולא לפי שעות.


ממשיכים להגיש ולהציע אוכל כרגיל: סמכו על הפעוט שיידע מה מתוך המגוון נכון עבורו לאכול וכמה. אתם המשיכו להציע ארוחות.


נמנעים ממלחמת כוחות גם בתקופת מחלה: זוהי אינה תקופה מתאימה לחשיפה למזונות חדשים. אם הפעוט מסרב לאכול - שחררו. נכון שזה מלחיץ לראות את הקטנטנים חסרי תאבון אבל הם יחזרו לאכול לאחר שיתאוששו.


דואגים למתן ויטמין C - מהמזון בלבד. אין צורך בתוספים. פלפל אדום, תותים וקיווי עשויים לספק די והותר מהויטמין.


מקפידים על אוכל חם וטרי


מרעיפים חיבוקים והמון מגע, עיסויים ופינוק! devil


(תמונה מתוך עמוד הפייסבוק של טיפטיפות)

טיפים להקלה על פעוטות מצוננים מטפטפים:
  • הגבהת ראש מיטת התינוק - מומלץ להגביה על ידי הנחת מגבת מתחת למזרון.
  • שהייה בחדר אמבטיה – חדר אמבטיה חם מלא אדים, מסייע לפתיחת דרכי הנשימה ומקל על הצינון.
  • התזת תרסיס מי מלח לאף - ניתן, לרכוש בבית המרקחת וברשתות הפארם.
  • ניגוב עדין של אף התינוק - כדי להקל על הפעוט ולעדן את תהליך הניגוב כדאי להשתמש במגבונים המיועדים לכך, כמו טפטפים מגבונים רכים לאף, העשירים בתמציות ורכיבים המזינים את האף המגורה ומקלים על הצינון.
  • שמירה על עור התינוק באזור האף והלחיים - אם האזור מגורה מניגוב ונזלת מומלץ למרוח ג'ל מיוחד כבר עם הופעת האודם, או לפני כן, כמניעה, כאשר התינוק מתחיל להראות סימני צינון. טפטפים אפג'ל מיועד בדיוק לשם כך, להקלה על אדמומיות ויובש סביב האף.
  • שמנים המקלים על הנשימה - בצינון, שעות הלילה קשות יותר, הנזלת מפריעה לשנת התינוק. כדי להקל על הצינון ולשפר את איכות השינה של הפעוט ניתן להשתמש בשמנים ארומתרפיים המיועדים לכך כמו טפטפים שמנים לרענון הנשימה. מספר טיפות על המצעים או על בגד הפעוט והנשימה קלה יותר בלילה.


באתר תמצאו מידע על מגוון נושאים סביב התפתחות תינוקות ופעוטות, וגם פורם רופאים:
גם בעמוד הפייסבוק מתארחים מומחים במושאים שונים: https://www.facebook.com/tiptipot
http://www.cts.co.il/

(קרדיט צילום: טמיר כהן)


  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

(23.2.2014)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...