יום רביעי, 25 במרץ 2015

חיבוקן – ערכת קינון לפגים



חיבוקן – ערכת קינון לפגים
עוטפת, מגינה ומחבקת כמו ברחם האם

אין לי ניסון אישי עם פגים, אך קיבלתי מידע על מוצר חדש שאני רוצה לחשוף בבלוג, כדי שיחשפו אליו אנשים שזה כן יכול להיות רלוונטי עבורם, כי אני התרשמתי שהמוצר מאוד יעיל:

חברת WeBe המתמחה במחקר ובפיתוח של מוצרי עזר לשיפור חיי הפגים מציגה את "החיבוקן" – ערכת קינון לפגים ההופכת את סביבת האינקובטור הרפואי ,הקר ומנוכר לסביבה חמה, אישית ומלטפת עבור הפג וכן עבור ההורים והצוות המטפל. 

 
החיבוקן פותח ועוצב על ידי הילה בורל, מרפאה בעיסוק במקצועה, אשר חיפשה דרך להעניק לפגים מיום הראשון באינקובטור תחושת חום ומוגנות כמו ברחם, ויותר מכך כלי שיסייע להורים להתקרב אל התינוק ולהיות שם איתו ובשבילו בתקופת הפגות. לאחר שנים של פיתוח, בסיוע גילה רבינוביץ' מאוניברסיטת ת"א, מומחית לפגים וייעוץ צוות הפגייה מבית חולים מאיר בכפר סבא, פיתחה הילה את ערכת הקינון לפגים "חיבוקן".
"שנים של ניסיון מקצועי רב ועבודה עם פגים חידד לי את ההבנה כמה חשוב להתפתחות התינוק גירוי חושי בזמן ובעוצמה הנכונה. הידע הרב שצברתי איפשר לי להתמקד בפיתוח "החיבוקן"- ערכת קינון לפגים התוחמת את מרחב הפג ומסייעת לו לחוש מוגן, עטוף ובטוח כמו ברחם" מסבירה בורל.

החיבוקן בנוי כמו קן קטן עם משטח רך ומרופד שבצדיו שתי זרועות נחשוש רכות, מחבקות, גמישות הניתנות לשינוי. הזרועות המחבקות של הקן תוחמות עבור התינוק הפג את מרחב השהייה בתוך האינקובטור ובכך מעניקות לו תחושת ביטחון. ככל שהפג גדל, ניתן לשנות את המנחים של הזרועות כך שתמיד יותאמו בדיוק למידותיו  וימשיכו  להיות חלק מחיי התינוק גם אחרי המעבר מן הפגייה אל הבית.
כל פרט ופרט בערכת הקינון של WeBe עוצב מתוך מחשבה ודאגה אמיתית לרווחת הפג, תהליך העיצוב התבסס על מחקר רפואי, נתונים ומידע שהתקבלו מצוות הטיפול בפגיה ומהורים לפגים. ערכת הקינון של WeBe פותחה כמוצר פרה-רפואי שתפקידו לרכך את המעבר של התינוק מהרחם אל העולם. ערכת הקינון הינה פטנט רשום מאושר על ידי מכון התקנים הישראלי, האמריקאי והאירופאי לשימוש בתינוקות פגים עד גיל 3 חודשים.
מעורבות ההורים בטיפול בפג לצד הצוות המטפל בפגייה חשובה ביותר, לטיפול ההורים יש השפעה מכרעת על קצב הגדילה שלו, שיפור היכולת הקוגניטיבית ובעקבות זאת צמצום זמן השהייה בפגייה ושיפור איכות החיים של התינוק הפג. החיבוקן של WeBe  מוביל את ההורים באופן טבעי להיות המומחים בהבנת תינוקם וצרכיו המיוחדים ודרך השימוש היומיומי בו מלמד אותם כיצד לאתגר אותו בגירויים המתאימים לו בזמן ובמידה הדרושה .
בפגיה דואגים לשנות את מנחי השכיבה של התינוק הפג – שכיבה על הצד, על הבטן ועוד, זאת כדי לתת מענה לצרכי ההתפתחות שלו. החיבוקן של חברת WeBe מסייע לצוות ולהורים להשכיב את התינוק במנחים הרצויים בקלות. העיצוב הייחודי של זרועות החיבוק מאפשר תנועה דינמית ברמות השונות: קירוב והרחקת הזרועות מגוף התינוק, הארכה וקיצור של זרועות החיבוק כדי לאפשר יותר מרחב בקן, העברת משקל של הזרועות במגע עם התינוק- כדי ליצור מגע מלטף ותחושת קרבה לתינוק.



מחקרים מראים כי בעת שימוש ב"קן", אשר תוחם את גוף הפג, פגים הראו פחות התנהגויות של סטרס הן במצב של שכיבה על הגב והן במצב של שכיבה על הצד. ללא שימוש ב"קן" בשתי התנוחות הללו נצפו התנהגויות רבות של סטרס או תנועות חיפוש אחר הרגעה עצמית. התמיכה הניתנת באמצעות קירות ה"קן" במנחים אילו מספקת לפג תחושה של יציבות במנח בו הוא נמצא והגברת היכולת להביא ידיים לקו האמצע ולאזור הפה (אזור של הרגעה עצמית). כמו כן שימוש בחיבוקן נמצא כמפחית תנועות לא רצויות כתוצאה מרפלקס "מורו" ובכך מאפשר יותר שמירה על רצף השינה של הפג.


ערכת הקינון "חיבוקן" מכילה עזרים נוספים המסיעים בטיפול בפג, כגון: סופח ריח, ספרון בד וכפפת מגע.
סופח הריח: ריחה של האם הוא ייחודי עבור התינוק ומורכב מריח מי השפיר, הקולסטרום (החלב הראשוני) ובלוטות החלב. חוש הריח הוא החוש הראשון אותו מפתח העובר כבר ברחם האם ואינסטינקטיבית נמשך אליו. גוף האם משחרר הורמונים מיוחדים במהלך ההיריון והלידה אשר מסייעים לוולד לזהות את אמו רק באמצעות ריח גופה, חוש הריח מאפשר לו לזהות את האנשים שאוהבים אותו ומטפלים בו ובהם הוא יכול לבטוח. לערכת הקינון מצויד "סופח ריח"- בד ייחודי שאותו האם \ האב שמים על חזם במשך 30 דקות ואח"כ מניחים אותו במקום המיועד בערכת הקינון מה שמאפשר לתינוק לחוש את ריח גופם במהלך כל שהותו באינקובטור.
ספרון בד לגירוי חזותי:  ספרון בד רך הנותן מענה ראשוני והדרגתי לגירוי חזותי עדין ומבוקר שעוצב במיוחד לעידוד התפתחות הראייה של התינוק הפג בכך שהוא מאפשר להציג בכל פעם תמונה בודדת המותאמת במיוחד ליכולת הראייה המתפתחת של התינוק.
כפפת מגע: כפפה עדינה המיועדת לליטוף התינוק וחשיפתו למרקמים שונים על  גופו אשר מעוררים את סקרנותו ומעודדים את היצר הטבעי שלו לחקור את העולם הסובב אותו. באמצעות המגע בתינוק אתם משדרים לו שהוא אהוב ומסייעים לו בפיתוח המערכת הטקטילית (התחושתית) ולפתח ביטחון עצמי .
בישראל 10% מהלידות מסתיימות בלידת פג  מידי שנה,  מתוך 150 אלף לידות בשנה, 15,000 נולדים פגים. אותם תינוקות פגים שוהים בממוצע 6 שבועות בפגייה.

ערכת הקינון "חיבוקן" ניתנת לרכישה דרך האתר: http://www.webepreemie.co.il/
מחיר: 550 ש"ח
טלפון: 03-5223699

  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

תגובה 1:

  1. הרבה מהידע פה לא מדוייק... המחיר לא נכון,
    המוצר מתאים גם לתינוקות שנולדו בזמן ולא כתוב על כך..
    חפשו חיבוקן בגוגל ותגיעו לאתר שם הכל מעודכן

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...