יום ראשון, 26 באפריל 2015

חדר כשר למוח! מהביקור שלי במכון Brain-Train

מכון בריין-טריין

חשבתם פעם ללכת לחדר כשר למוח? יותר נכון, לתרגל את הזכרון שלכם? תמיד ידעתי שישנם תרגילים מיוחדים שאפשר לעשות על מנת לשפר את הזכרון, אך כשקיבלתי הזמנה לבקר במכון לאימון הזכרון - בריין טריין - הרעיון מיד מצא חן בעיני. אני חייבת להודות שאני מרגישה שהזכרון אצלי לאחרונה ברגרסיה, כך שהנושא עניין אותי באופן אישי. יכולות להיות לכך סיבות שונות. פעם שאלתי רופא שענה לי, שסך הכל אני זוכרת את מה שמעניין אותי ושהכל בסדר.. ;-) כמובן שנסיבות החיים גם אחראיים למצב, במיוחד עם 3 ילדים קטנים מאוד עסוקים ומרגע לרגע אני עוברת לפעולה אחרת, גם מבחינת המחשבות. אני מאמינה שעם כל הטכנולוגיה המתקדמת, היא לא עוזרת לנו לפתח את הזכרון, אני לדוגמה זוכרת מספרי טלפון של חברות מבית הספר שהיתי מחייגת אליהם בטלפון רגיל, אך מספרי טלפון חדשים, אני לא זוכרת כי הכל פועל בלחיצת כפתור. לא נכנס כאן לדברים מדעיים ומחקרים, אלא אספר לכם על שיטה לאמן את הזכרון שלנו. 



המכון עצמו הוקם ומנוהל ע"י אלי גל, פיזיקאי בהשכלתו ויזם בנשמתו, בשנת 2008. את הקמת מכון בריין טריין ליוותה ועדה מייעצת, שמלווה את המכון עד היום. בראש הועדה עומד ד"ר ירון ריבר נוירולוג מבית החולים הילל יפה בחדרה, ופרופסור מירב אחיסר, מדענית לחקר המוח.
מי שמגיע לבריין-טריין, עושים לו קודם כל הערכה ולאחר מכן בונים לפיה תוכנית אימונים אישית. אחרי תקופה עושים הערכה נוספת ומעדכנים את תוכנית האימונים. במכון תמצאו עמדות מחשב ואת כל תוכנות לשיפור הזכרון שקיימות. במכון נמצאים גם מדריכים שמלווים את המתאמנים. הצוות מורכב מסטודנטים ובוגרי תואר בפסיכולוגיה באוניברסטאות הטובות בארץ, כולם עברו הכשרה והתנסות מעשית במכון בשיטות וכלים של Brain-Train. מעבר לכך, כשאני ביקרתי כולן גם היו נחמדות, מוכנות וסבלניות לעזור ולהסביר.


בנוסף תמצאו במכון גם ספרות מלווה ומשחקי חשיבה, גם אהבה פרטית של אלי גל.


ניתן לרכוש מנוי לתקופה של למשל חצי שנה ב-1590 ולהגיע כמה ומתי שרוצים. יש גם אפשרות למנוי חד-שבועי, איתו מגיעים פעם בשבוע. מנוי כזה יעלה 1260 ש"ח לתקופה של חצי שנה. קיימים אופציות נוספות של היקף המנויים.

כרגע קופת חולים מכבי משתתפת בחלק מהסכום, נקווה שקופות חולים אחרות גם יצטרפו להסדר בהמשך.



הסניף הראשי נמצא ברעננה, ויש סניפים נוספים ב-קרית אונו, רמת אביב, ראשון לציון ויוקנעם, בהם כרגע, קיימת רק האופציה למנוי חד-שבועי מכיוון שהסניפים הללו לא פועילים מידי יום.



כמה דוגמאות מהתרגילים שאני שיחקתי:
למשך כמה שניות מופיעה צורה ולאחר סדרה של צורות מקבלים תמונה עם ארבע צורות דומות. צריך לזכור, איזו מהן היתה הצורה שהוצגה לנו.


צריך למלא את הקוביה הלבנה עם הקוביות הצבעוניות. כמובן שעדיף בזמן הכי מהיר שאפשר.

תראו איזה הבדלים היו לי בין הנסיון הראשון לבין נסיון בשבלב מאוחר יותר (תלוי לפעמים גם בצורות שמקבלים).

עוד סוג של משחק זכרון, בכל פעם לוחצים על ציור אחד והתמונה מתמלאת וממשיכים ללחוץ ולבחור בכל פעם עוד תמונה, אך מבלי ללחוץ על אותה תמונה פעמיים.



אני מאוד סקרנית לעבור הערכה אישית ולראות את התוצאות של עצמי, בנתיים אני מתרגלת בבית ומקווה לשיפור.

* זאת יכולה להיות גם מתנה מיוחדת לקרובים, להורים למשל... מתנה שבטוח לא ישכחו


עוד פרטים באתר: http://www.brain-train.co.il/
או בטלפון: 09-77-100-36
פייסבוק: https://www.facebook.com/pages/Brain-Train/142940975731154


  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:
(נכתב ב-19.05.2014)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...