יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

"מי אתה?" פתרון חדשני להגנה מפני התחזות ופדופיליה ברשת




לרשת יש צדדים רבים ומגוונים, חיוביים ושליליים, יש המון אפשרויות, המון אמצעים...ויחד איתם, הרבה סכנות. כי מי שיושב מאחורי המקלדת, לא תמיד מגיע עם "כוונות טובות". עבירה ברשת, יכולה להיות חמורה, החל מפדופילים ועד לשקרים קטנים, אך גם התחזות "בקטנה", שקר בזמן התכתבות למטרת היכרות רומנטית לדוגמה, זה לא נעים לצד השני, שמגיע עם כוונות אמיתיות.
בקיצור, הרשת היא כמו ג'ונגל, ללא חוקים וללא אכיפה (לא ממש).



עד עכשיו לא היתה דרך וודאית לדעת, מי יושב מאחורי המקלדת ועל אף שנעשו ניסיונות לחוקק ניסיונות וחוקים שונים, הם נפלו על טענות כמו "חופש הפרט, שמירת פרטיות" וכו'.



בדיוק בעבור זה, מושק בימים אלה פתרון חדשני בשם "מי אתה?"


בבסיס הפתרון עומד גוף מהימן אשר בעת הרישום מזהה את הגולשים ומאמת את פרטיהם על ידי מסמכים רשמיים ועדכניים.

בהשקת הפרוייקט קיבלנו הסבר ונענינו על שאלות על ידי מפתחי השירות בעצמם. כשהחלו לתאר את בפרוייקט, מיד חשבתי כמה נהדר, אבל גם בערה בי השאלה "איך??", איך זה עובד ומתבצע בפועל?
 אז ככה:

  • פרטי המשתמשים יהיו מאומתים.
  • כל מנוי יוכל לבקש פרטים בלתי מזהים בלבד על מנוי אחר (כגון גיל, מין, מצב משפחתי, לאום, ומס' ילדים).  




  • פרטים בלתי מזהים אלה יימסרו למבקש רק לאחר שהמנוי, שלו שייכים הפרטים, זוהה "בזיהוי חזק" (לכל בקשת זיהוי בנפרד) והוא הביע את הסכמתו למסירת הפרטים.



  •    בוגרים לא יורשו להזדהות לבקשת ילדים. הילד יקבל מיד התראה לנתק את הקשר.
        ילדים יקבלו רק מידע על מינו וגילו של החבר. כך לדוגמא הילד ידע כי הוא משוחח עם בן בגיל 12. ילד בן 17 לא יורשה ליצור קשר עם ילד בגיל 11. התראה תישלח גם להורים.
  • מי-אתה? יתעד את הבקשה לזיהוי, את מבקש הזיהוי, את המנוי שפרטיו נדרשו (המזדהה) ואת תאריך הבקשה. כך במקרה תלונה, ניתן יהיה לאתר את התיעוד ולדעת מי היו המנויים המעורבים. מכיוון שהזיהוי של שני המנויים נעשה לכל בקשה ובקשה בנפרד, לא ניתן יהיה להתכחש ולטעון "זה לא הייתי אני" וכדומה...
כך שלא רק ניתן לזהות את מי שמתחזה, אלא השיטה הזו מהווה מלכתחילה גם סוג של סינון והרתעה, כי הרי עבריין,  לא ירצה להרשם לשירות כזה. 


מי אתה? מתאים לכל אפליקציה וללא תלות בה, ללא צורך להוריד או להתקין משהו, מתאים לצ'טים, פייסבוק, אתרי היכרויות ועוד...

מי-אתה? מתחייב לשמור בסודיות את פרטי כל המנויים שנרשמו ולא יעביר כל פרט על המנויים לאיש למעט לגופי אכיפה כדרישות החוק (לדוגמא במקרה תלונה).


לדעתי יוזמה מבורכה, רעיון נפלא ומקווה מאוד שיתפוס תאוצה ויהפוך להיות חלק בלתי נפרד ממערכות כניסה לצ'אט, אתרי הכרויות או רשתות חברתיות וכל אפלקציה המקשרת עם אנשים שאינך מכיר באופן אישי.
מומלץ לכל אחד להרשם, חשוב שכל אחד - גברים, נשים וילדים, יבקשו הזדהות ממי שמעבר למקלדת מבלי  "להתבייש", לשאול ולא לוותר כשמשהו מתחמק מהזדהות.



בהצלחה לכולנו

פרטים נוספים באתר:

http://www.mi-ata.com/


סרטון הסברה של מי אתה?



  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...