יום ראשון, 27 בדצמבר 2015

מי ישחק איתי? ספר ילדים המסביר שלפעמים לשחק לבד זה גם נחמד



מצאתי את עצמי, מספר פעמים, עם רגשות אשם בסוף היום, על כך שלא שיחקתי מספיק עם ילדיי, אבל כל פעם יש לי מה לעשות בבית, אני אומרת "רגע", "אולי עוד מעט", "עכשיו אני לא יכולה"... וכן, לפעמים אני גם מסבירה שאנחנו הגדולים צריכים לעשות דברים אחרים ולא יכולים לשחק כל הזמן כמו הילדים.

חשבנו פעם על כך, שאולי צריך להנחות את הילדים גם בזה, כיצד להעסיק את עצמם לבד ושזה גם יכול להיות מאוד נחמד?


הספר "מי ישחק איתי?" מעביר בצורה מקסימה את המסר 
שלפעמים צריך לדעת גם לשחק לבד, ושלפעמים בני המשפחה והחברים עסוקים בדברים אחרים, אבל זה לא אומר שהם הפסיקו לאהוב אותך.

"משעמם לי, אולי תשחקי איתי?" הוא מבקש מאמו. "אני עסוקה," עונה אימא. "אז מי ישחק אִתִּי?" שואל זנבנבון. "אף אחד!" עונה אימא והולכת לדרכה.

"אף אחד?" מלמל זנבנבון בתמהון. "מי זה אף אחד?"

השורה הזאת העלתה בי חיוך, התמיתות של הילדים והפער בין התפיסה שלהם לתפיסה של המבוגרים. 
אז מיהו אותו "אף אחד" מסתורי שאתו אמור זנבנבון לשחק? האם חבריו של זנבנבון, תוק-תוק הנקר, רון העכברון ושטותי התוכי, ידעו את התשובה? ואולי חכמיקו הינשוף הוא שיעזור לזנבנבון?



בדרכו לחפש חבר למשחק, הוא פוגש בחיות עסוקות, עד שהתוכי עונה לו, אף אחד לא ישחק איתך, תשחק עם עצמך. ואז הסנאי אומר לעצמו "אני בעצם אף אחד" ומרגיש שלא מתייחסים אליו ולא אוהבים אותו. 
עד שחכמיקו הינשוף פוגש אותו ומסביר לו שגם כשעסוקים, עדיין אוהבים אותו ומנסה ללמד אותו לשחק לבד, כי בעצם משעמם לו, כיוון שהוא אינו יודע להעסיק את עצמו. 

"לפעמים מהנה לא פחות, לשחק לבד מאשר עם חברים."


אירית וייסמן-מינקוביץ, משוררת וסופרת, פרסמה יותר מ-20 ספרי ילדים עד כה. 
מספריה שיצאו בהוצאת דני ספרים: "ניר מבקר בבית אחר", "הארנב קלי קלות", "המלך עכשיו ומיד" ו"הפרפר עם הכנפיים השקופות".

הספר מלווה באייורים מקסימים וחמים של לודמילה גולובצ'יק.




"מי ישחק איתי" מאת אירית וייסמן-מינקוביץ, איורים: לודמילה גולובצ'יק, הוצאת "דני ספרים", 24 עמודים. ליגלאי 4-6. מנוקד.
מחיר לצרכן: 48 ש"ח.
להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il 



מזמינה אותכם להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק "משחקים וספרים מומלצים לילדים" כאן.

  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...