יום שני, 11 בינואר 2016

לאלף את הפחדים - בדרך נעימה, יעילה ומהירה


פחד היא תכונה אנושית, אין אחד שלא חווה פחד ולא מכיר פחד, למעשה זהו אינסטינקט שבבסיס שלו הוא דווקא חיוני, תפקידו הינו להגן עלינו מבפני סכנות. 

אך לעתים קורה שהפחד משתלט על התפקוד, על פעולות שכן היינו רוצים לעשות ביום-יום, או לפחות מידי פעם, כמו פחד מטיסה, פחד מנהיגה, פחד מפני קהל או חברתי במקומות חדשים, פחד מפני מבחנים וכו'. 

אלו הם פחדים, שלא נולדים איתם, הם נרכשים עם הזמן, בעקבות מצבים וחוויות שונות שעברנו. 

לכן, בפועל הפחד - הוא בסך הכל עוד הרגל. הגוף שלך מגיב לסיטואציות שמזכירות לו את מקור הפחד באמצעות תחושות לא נעימות,מה שגורם לך להימנע מהסיטואציה. בלי לשים לב, התגובות הללו וההימנעות הופכות להרגל, לחלק ממך, הרגלי הפחד מונעים ממך לזוז ולחיות את החיים במלואם. (מתוך האתר RBS).



לאחרונה יצא לי לפגוש את רנטה בן שושן, "מאלפת הפחדים", מאמנת מוסמכת של שיטת Wingwave מגרמניה, אשר עוסקת כבר שנים בתחום ולמדה בגרמניה, אוסטריה ובארץ ופיתחה שיטה ייחודית לטיפול בפחדים. נכון להיום, היא היחידה בארץ שעובדת בשיטת wingwave. 

אופן הטיפול של רנטה הוא שונה מטיפול פסיכולוגי, ה"למה" הוא לא חשוב לצורך העניין, לא מנסים להבין מדוע ומהיכן זה מגיע, אלא פשוט מאוד לאלף את הפחד עצמו, את התחושות שהוא מביא איתו. 
כך, התוצאות מגיעיות הרבה יותר מהר. 
בממוצע אורך הטיפול הינו 3 מפגשים בלבד. 

בדרך כלל אנחנו נמנעים מהסיטואציה שמפחידה אותנו, בעקבות התחושות שמלוות אותנו בזמן הפחד, ולא בגלל שמדובר בסכנה ממשית. 
וכך יוצא, שהפחד מנהל אותנו, ומה שצריך לעשות איתו, וכאן רנטה נכנסת לתמונה, היא איננה מעלימה את הפחד (לכן גם לא חוקרים אותו מבחינת פסיכולוגית) אלא לומדים לשלוט בו ולהיות אלו שמנהלים אותו, ולא ההיפך. 

הטיפול מתבצע בתוך הקליניקה, בתנאים נעימים ומרגיעים, במהלכו משחזרים ומאבחנים ביחד את הפחד האישי ויוצרים דרך פעולה וחוויה חדשה. 

דוגמה קטנה: אדם שמגיב בהיסטריה כשהוא רואה עכביש- נסתכל יחד על תמונות של עכבישים במחשב או אפילו על עכביש אמיתי כל זאת בסיטואציה נינוחה, והסיטואציה הנינוחה, תאפשר לו לחוות פחות איום. ומעתה כשאותו אדם יפגוש עכביש מחוץ לחדר הטיפולים, הוא יגלה לפתע שזה פחות מפחיד אותו. (מתוך האתר RBS).


עד כה, הגעתי למפגש היכרות של מספר בלוגריות עם רנטה ושיטת הטיפול שלה. רנטה מאוד נחמדה ונעימה, עושה רושם שהיא מקצוענית ומנוסה בתחום. 

אני מאמינה שבעזרת השיטה של רנטה ניתן לעזור לסובלים מפחד ספציפי, וזאת כדי להקל על מהלך חייהם. 


http://www.rbsmethod.com/ בפייסבוק



  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...