יום חמישי, 10 במרץ 2016

תלתלי הקסם על ענבר - ספר לילדות (ואמהות של) מתולתלות




זהו ספר במיוחד עבור כל הילדות המתולתלות וכל האמהות שהיו ילדות מתולתלות... כמוני ועוד רבות. 

בספר "תלתלי הקסם של ענבר" כמובן שענבר היא הדמות המרכזית והמתולתלת. 

יש לה תלתלים קסומים, אבל כבר בהתחלה מסופר על כך, שילדה אחת אמרה לה, שלנסיכות יש רק שיער חלק (האם זה באמת המודל שמציגים לנו??)... ענבר עדיין מטילה ספק בכך, אך אז מתחילה בעיית הסירוק...


ענבר לא אוהבת להסתרק ומתחילה להתחמק ובכך, קסם התלתלים שלה הולך ונעלם, השיער שלה נהייה קשה והתלתלים שלה "מקבלים" קשרים.
מיד חשבתי על אמא של ענבר שצריכה להתמודד עם ההתנגדות לסירוק, אבל אז מסופר עד כמה אמא של ענבר מבינה אותה וזוכרת את עצמה, מתולתלת כמובן, בילדות שלה, וכיצד מורה אחת אמרה לה בזמנו שהשיער שלה "איום ונורא". 
 

מי שמצליח לעזור לענבר זאת בסופו של דבר זו  הגננת, מתלולתלת, שמספרת לענבר על הקסם שיש למתולתלים ושאנשים עם תלתלים הם מיוחדים. כך ענבר מתחילה לאהוב שוב את התלתלים שלה, להאמין בקסם ובייחודיות שלה ושל התלתלים שלה, ומסתרקת אף בעצמה! 



 
גם אני נמנית על המתולתלות, למרות שבארץ יש יחסית הרבה מתולתלות (לעומת אירופה לדוגמה היכן שגדלתי), אני שמעתי לא פעם, שגם כאן באיזשהו מקום, קיים אידיאל של שיער חלק. 
יש מספרות שעדיין לא יודעות להתמודד עם שיער מתולתל ודואגים רק לתת הערות על שיער "יוצא דופן" ועל הצעות כיצד להחליקו.
מה שאומר שגם כילדים ואף כבוגרים אנחנו, המתולתלים, פוגשים בהערות שקוטלות את השיער המתולתל, שנותנות לנו להרגיש לא בנוח ולא במודל היופי הרצוי.

לכן, הספר הזה נוגע בנושא שחשוב במיוחד לילדות צעירות, כדי שלא יתערער בטחונם על ידי סביבתם, לגבי התלתלים והיופי שלהם ומטפל בנושא בצורה מאוד חיובית ו-קסומה. 

בין המסרים שמועברים בספר: ללמוד לקבל את עצמך כפי שאתה. 

הסיפור מבוסס על חוויות אמיתיות של המחברת, שכבעלת שיער מתולתל התמודדה עימן כילדה, ומתמודדת עימן כעת כאם. 
דרך עיניה של ענבר בתה היא מתארת בספר את ההתמודדות עם הקושי שבסירוק התלתלים ועד לגילוי הקסם הגדול שטמון בהם בפנים. 





על ההשראה לכתיבה מספרת ליאת רמתי-נבון: "אני אם לשתי בנות מדהימות, שקיבלנו בירושה תלתלים סבוכים, ממש בקבוקים ארוכים וצפופים. את החוויות המתישות של הסירוק אחרי המקלחת ובבוקר לקראת הגן ובית הספר אני זוכרת על עצמי, כילדה שהתישה את אמא שלה רבות. למען האמת, כאמא, שאלו אותי כל הזמן "איך את מתמודדת עם הסירוק של השיער המדהים הזה? איך מתחזקים כזה דבר?". האמת שהופתעתי, אבל הבנתי עד כמה לבנות שלי ולי יש נכס על הראש וכדאי להשקיע בו לא מעט. כאדם בוגר הבנתי שלמדתי להעריך משהו שיש לי בשלב מאוחר מדי של החיים. אולי זוהי תובנה שמוכרת לרבים מכם, שרק בגיל מאוחר אנחנו מתחילים להעריך משהו שיש לנו הרבה מאוד זמן. הבנתי דרך העיניים של הבנות שלי, שלפעמים שונות יכולה לבוא לידי ביטוי בהרבה מאוד מובנים. אפילו בסוג השיער שיש לך אשר זוכה לתגובות חיוביות ולפעמים גם לתגובות לא אוהדות. 


אני מאמינה שכל מתולתלת (או מתולתל) יוכל להזדהות באיזשהו אופן עם ענבר. 

לאחרונה נחספתי לקבוצה מאוד מצליחה בפייסבוק בשם "מתולתלות", שתומכת ועוזרת להמון מתולתלות. גם עלי הצליחה להשפיע, משהו בתפיסה שלי לגבי זה שאין צורך להסתיר את השיער שלנו, גם אם יותר בולט, יותר נפוח, יותר "מבולגן", וגיליתי שיש גם מספרות וספרים שמעודדים תלתלים ונותנים הכוונה ויעוץ כיצד לטפל בתלתלים במקום לנסות להיפתר מהם. 

האירועים המקסימים בספר של עירית עזרא, בעזרת נגיעות של צבעי מים. 

הסיפור מתאים לילדים בערך מגיל 3. 




"תלתלי הקסם של ענבר" מאת ליאת רמתי-נבון. איורים: עירית עזרא, הוצאת הספרים "אוריון", 29 עמודים.
לגילאי 3-6. מנוקד. 
מחיר לצרכן: 52 ש"ח
להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.orion-books.co.il


מזמינה אותכם להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק "משחקים וספרים מומלצים לילדים" כאן.
 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:


דיברנו על סירוק ותלתלים...רוצים לדעת באיזה מברשת אנחנו משתמשים? כמובן רק אחרי מקלחת ולא על יבש, כנסו לקרוא כאן פוסט על המברשת הרטובה, שנכתב כבר לפני כמה זמן ועדיין אנחנו מאוד אוהבים אותה. 
לפוסט על המברשת הרטובה, כאן.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...