יום ראשון, 17 ביולי 2016

תערוכה חוויתית לכל המשפחה "סודות הים" הקיץ בגן המדע


קרדיט צילום: נמרוד סונדרס

מעל 70% משטח כדור הארץ מהווה האוקיינוס ובתוכו שוכן לו עולם שלם ובעלי חיים רבים ומגוונים, החל מ-פלנקטונים ואצות, סרטנים וזוחלים ימיים ועד לדגים, לווייתנים ועוד. המגוון הוא עצום, חלק גדול אנחנו לא מכירים ולא זכינו לראות. הצצה קטנה לעולם זה ניתן לראות במצפה התת-ימי באילת לדוגמה, ועדיין יש עוד המון יצורים ועולם שלם ומופלא לגלות. 

מוזיאון גן המדע במכון ויצמן ברחובות מציג הקיץ את התערוכה "סודות הים" של מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.
בתערוכה הזאת ילדים והורים ביחד, יכולים לגלות, באופן פעיל, את תכונותיו של הים ויחסי הגומלין של בני האדם עם עולם המים.


המבקרים יוכלו להיעזר באמצעים טכנולוגיים ולהיחשף לשני עולמות: המים הרדודים והמים העמוקים.

בעולם המים הרדודים ייחשפו המבקרים לחי ולצומח בחלקים החמים והמוארים של הים, ובעולם המים העמוקים יקבלו הצצה לנקיקים שעומקם מגיע עד ל-11 ק"מ. בנוסף, יוצגו בתערוכה הרי געש תת-קרקעיים, סלעים מעניינים שנחים בקרקעית הים ושרידי ספינות טרופות שלא עמדו בכוחו העצום של הים.


גן המדע ממוקם במתחם פתוח, יש בו מיצגים לאורך כל הפארק, בהם ניתן להתנסות באופן חופשי ועצמאי, חלק ממיצגי תערוכת "סודות המים" מוצגים גם בחדרים ממוזגים. 

כל מוצג ילווה בסיפור ובהסבר מדעי מעמיק על סודות הים הנסתרים ביותר. כמו כן, לראשונה, יוצגו מחקרים עדכניים ממכון ויצמן למדע העוסקים בעולם הים.


אנחנו נכנסנו למבנה המדמה צוללת, כדי להכיר יותר את שוניות ואלמוגי הים. הקטנים שלי מיד ראו שם שולחן עם מיקרוסקופ וחלקים שונים והחלו להתנסות. הגדול ואני עמדנו ליד חלון בו היו אלמוגים ולידם פנס, בהתחלה לא הבנו מה אמורים לעשות עם הפנס, ומסתבר, שהפנס הזה הוא כמו מיקרוסקופ ומעל החלון עם האקוואריום יש מסך, בו רואים את החלק שבפוקוס בהגדלה ואת החיים שם בעין מיקרוסקופית. 
ניסיתי לצלם אבל לא יצא כל כך ברור


לאחר מכן השתעשענו במסך מגע ענק עם משחק והצטלמנו עם התמנון החמוד הזה:

בהמשך הסיור יצאנו אל השטח שבחוץ, שם הילדים התנסו במגוון המיצגים, כולל הדמיית ניווט בים, התנסות כיצד נוצרות בועות במים, חשיפה לפיזיקה של המים.

לאחר מכן עלינו למעלה לאיזור ממוזג, בו מוצג חלק נוסף של התערוכה שעוסק בספינות, כוללת סיפורים על המכתבים האבודים בבקבוקים ומפה ענקית עם הסברים על ספינות היסטוריות ואת מסלוליהן. על המפה ניתן להשיט ספינת עץ לאורך המסלולים. וכן ניסינו לאזן ספינה בעזרת שקים בעלי משקל שונה. 

בקיצור, ניתן ללמוד ולגלות דברים חדשים ומעניינים בדרך הכי יעילה ומהנה, בדרך פעילה וחווייתית. אם בתערוכות בדרך כלל אומרים "נא לא לגעת" אז כאן, בגן המדע, אתם אפילו מתבקשים לגעת! וכך הילדים נהנים, משחקים וחווים ועל הדרך גם נחשפים לעולם המדע. 



בסיום הפעילות המשכנו לסייר עצמאית בגן, בו נמצאת גם תצוגת הקבע של גן המדע, הכוללת כתשעים מוצגים על פני עשרה דונם של מדשאות ירוקות. כל מוצגי המוזיאון מדגימים את העקרונות המדעיים העומדים מאחורי תופעות טבע רבות, כגון קשת בענן, כוח המשיכה, אנרגיית השמש ועוד.



השילוב של התערוכה עם תצוגת הקבע בגן המדע מאפשר לבלות בגן המדע מספר שעות, ולחקור ולגלות את המוצגים באופן עצמאי או להצטרף לסיורים מודרכים. 

מומלץ גם להביא אוכל ושתייה מהבית ולתפוס ספסל או כר דשא נעים ולערוך פיקניק במקום. 

במסגרת התערוכה יתקיימו סיורים מודרכים בהנחיית צוות המדריכים המקצועי של גן המדע. 




מחירי כרטיסים: 
מבוגר: 40 ש"ח, ילד מתחת לגיל 5 - בחינם, ילד (18-5): 35 ש"ח.
כרטיס משפחתי (הורים +כל הילדים עד גיל 18 הרשומים בתעודת זהות): 150 ש"ח. אזרח ותיק: 20 ש"ח.
הרוכשים כרטיסים דרך אתר מכון דוידסון יקבלו הנחה של 10% במחיר.

שעות פעילות:
בחודש יולי: בימים א'-ה' ובשבתות מ-09:00 - 18:00, בימי שישי מ-09:00-14:00.
במהלך אוגוסט מוזיאון גן המדע יהיה פתוח בימים א'-ה' ובשבת מ-09:00-21:00 ובימי שישי מ-09:00 -14:00

טלפון לבירורים: 08-9378300.


  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...