יום רביעי, 23 בנובמבר 2016

מוזיאון המדע בירושלים עם תערוכה חדשה "לעוף עם הרוח" - חוויה לכל גיל


 
אנחנו ועוד רבים כמונו מאוד אוהבים לשלב בילוי עם מדע, והכל בצורה חוויתית, זה נקרא "חוויה לדעת".
הפעם ביקרנו במוזיאון המדע בירושלים, וכבר מהסבר קצר שנתנו לי, הבנתי שיש המון מה לעשות שם.
המוזיאון מחולק לפי נושאים, תערוכות ואזורים שונים. יש בו שפע של עמדות ומיצגים אינטראקטיביים, שמפעילים את כל החושים ומעוררים את הסקרנות, מלמדים וחושפים לנושאים וזוויות שונות וחדשות, בנוסף מוצעים סדנאות והדרכות שונות.  
התערוכה החדשה לכבוד הסתיו 2016 היא "לעוף עם הרוח", וזה ניכר לעין מיד ברגע שתתקרבו לכניסת המוזיאון, מפוזרות בחוץ עמדות שונות למשחק עם הרוח. כל המשפחה מוזמנת ללמוד על כוחה של הרוח. כשאנחנו הגענו בדיוק התחילה הפעלה עם הדגמות בנושא. 

בתוכנית מיצגים שונים ופעילים, סדנת יצירה ובנייה,  שבשבות בחצר המוזיאון.
התוכנית "לעוף עם הרוח" תעמוד במוזיאון המדע עד לתאריך 24.12.2016


גם התערוכה הגדולה של הקיץ "שדות המחר" ממשיכה להתקיים במוזיאון. התערוכה עוסקת בחקלאות, בעיקר בחיטה ובפיתוחים טכנולוגיים. בתערוכה מוצג קיר העשוי משדה חקלאי אנכי מרשים. במתחמי הפנים והחוץ ניתן באמצעות מיצגים אינטראקטיביים לגלות וללמוד את הנושא, ובנוסף מוצעות סדנאות והדרכות.

ממול נמצא מתחם המחשבים עם תערוכה העוסקת במדעי המחשב. 

התערוכה הזאת בוחנת את מדעי המחשב, את הסוגיות הפילוסופיות שביסודם, ואת השפעתם על חיינו ועל עולמנו. היא כוללת חמישה אשכולות שונים:
    מה זה 'חישוב'?
    גבולות החישוביות
    הצפנה
    המחשב, המוח והמחשבה
    מדעי המחשב משנים את עולמנו
לרגל 100 שנים להולדתו של אלן טיורינג, אבי מדעי המחשב, האיש שהניח את יסודות התחום עוד טרם היות מחשבים בעולם, ושתרם תרומה חשובה לפיתוח המחשבים הראשונים.


בנוסף ישנה תערוכה בנושא חשמל, שם תלמדו בין היתר כיצד פועל המיקרוגל ועד בנושא חשמל וגם על הקשר למגנטיות.


יש גם מתחם שמיועד לגיל הרך עם מנוף לגילוי, שמלמד על מכונות פשוטות ועוד.


נכנסנו גם לסרט התלת-מימד בשם "ענקים קטנים" (tiny giants). הסרט מציג לנו קטעי טבע יפייפים ומלמד על יצורים קטנים וכיצד הם מתמודדים עם בוא החורף והסכנות שמחכות להם בחוץ. במרכז הסרט סנאי ועכבר, אך הצילומים נעשו בקירוב ויחד עם משקפי התלת-מימד היצורים הקטנים הופכים להיות גדולים ובסוף הסרט לומדים שגם יצורים קטנים יכולים להיות גיבורים גדולים. הסרט יפייפה, יש בו מעט קטעים שעלולים להיות מפחידים עבור ילדים (נחש שזומם לאכול את העכבר ותנשמת שמנסה לתפוס את הסנאי), אבל הבן שלי בן ה-3 היה בסדר גמור לאורך הסרט והגדול בן ה-7 רצה שוב.
אין בעיה לצאת רגע מהסרט ולחזור במידה והילד זקוק לכך . הבנתי שכל מספר חודשים הסרטים משתנים. 
מתחם משחקי אור וצל. המתחם הזה נמצא בקומה העליונה, והוא בנוי לפי חדרים, חשוכים כמובן, בהם ניתן לשחק תחילה עם הצל, לאחר מכן יש המון משחקים ומשימות של אור וחושך, אפילו כלי מטבח ההופכים לכלי משחק. יש מכונה שהתלהבנו ממנה מאוד, היא מצלמת לנו את הפרופיל ויוצאת הדפסה תוך מספר שניות במכונה וכך מקבלים גם תמונה למזכרת.
בחצר נמצא נבל אורות מיוחד שמנגן ע"פ קרני לייזר ללא מיתרים.


יש עוד הרבה מה לגלות.

אירוע מיוחד ב-24.11
שוקולד, קקאו ומה שביניהם: סדנת שוקולד ייחודית
כחלק מאירועי המיזם מסעדות פתוחות, שיתקיים השנה לראשונה בישראל, תתקיים במוזיאון סדנת שוקולד להורים וילדים. הסדנה תכלול  סיור מודרך בתערוכת 'שדות המחר' עם הסבר על צמח הקקאו ותוצריו המגוונים, סדנת בנייה לילדים 'שתיל-פתיל' ו-60 דק' סדנת שוקולד ייחודית להורים ולילדים מלווה בשוקולטיירית מקצועית, בה ייהנו הילדים והמבוגרים מהכנת פרלינים, מוס שוקולד ולקינוח שוקו חם.

פרטים נוספים באתר מוזיאון המדע (הרישום לאירוע באמצעות אתר 'מסעדות פתוחות'). 
בין השעות 16:00 – 18:00


נהננו מאוד מהביקור במוזיאון המדע בירושלים, מגוון התערוכות, המיצגים והפעילויות שמוצעות, גם לטווח גילאים רחב יחסית, המיצגים פשוט קוראים לילדים - "גע בי", הלמידה מגיעה כערך מוסף, מעורר סקרנות וחקירה של נושאים אצל הילדים וגם אצלנו ההורים, בהחלט אפשר לשוטט ולשחק שעות, וקשה באמת להתנסות בכל ביום אחד, כך שנשאר טעם של עוד ובטוח נגיע לבקר שוב. 


שעות פתיחה:
א'  סגור ; ב' – ה' 10:00–18:00, ו'  10:00–14:00, שבת  10:00–16:00

מחירים: 
ילדים עד גיל 5 – חינם. ילד  מעל גיל 5 /מבוגר: 45 ש"ח.
כרטיס משפחתי (הורים וכל ילדיהם או סבים וכל נכדיהם): 160 ש"ח
הנחות: מחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות.

כתובת לווייז: המוזיאונים 3 ירושלים
לפרטים נוספים בטל' 02-6544888



  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...