יום שני, 15 במאי 2017

סדרת ספרים מקסימה עם מקבץ סיפורים קצרים מחיי הילדים מאת ד"ר אירית שקדי




הספר הראשון בסדרת הספרים עם מקבץ של סיפורים מאת ד"ר אירית שקדי הוא הספר "חיפושית עם פסים".

הספר כולל חמישה סיפורים קצרים, הקשורים למצבים שונים בעולם הילדים וההתמודדות שלהם איתם, בעזרת המשפחה ולעיתים גם באמצעות הדמיון. הנושאים המרכזיים הם שלבי התפתחות בחיי הילד, זהות ושייכות, בעיות אכילה, גבולות במשפחה...

חמשת הסיפורים הם :"חיפושית עם פסים", חיפושית שרוצה ללבוש שמלה של דבורה.. איך הדבורים בכוורת יקבלו אותה? 
"מספרים לכל דבר", על גליה שלומדת לספור ועל איתי, שאוכל "רק לחם לבן" בגן. סיפור על "פיית השינים" וילדה שנפלה לה שן בפעם הראשונה ועל "רומי-פרצוף-חמוץ" ששום דבר לא רוצה.




הספר השני בסדרה נקרא "ההפלגה לאמריקה" ומכיל שמונה סיפורים קצרים שגם הם עוסקים ביחסים במשפחה ובעיות של כולנו, ילדים וגדולים. הפעם הנושאים המרכזיים הם פרידה, געגועים, ילד נוסף במשפחה, פחדים וחרדות. 


שמונת הסיפורים הם : "למה?", שאלה שילדים אוהבים לשאול, על כל מיני דברים שקיימים סביבנו, "בואי נביט בכוכבים", "הכפכפים של עדן", הכפכפים שנעלמו לעדן הקטנה בסיום החופשה אך לא רוצה שום נעל אחרת ו"משהו כל כל חשוב",  כשאמא מספרת לנועה שבקרוב היא צריכה לטוס לכמה ימים לחו"ל בעקבות העבודה, מה שבהתחלה היה נשמע עצוב ולבסוף התגלה שהזמן עם אבא, סבא וסבתא עובר מהר והנה אמא חוזרת. בסיפור "ממש כמו אמא", ילדה שמגלה בובות בבושקה ומדמה בכל אחת מהן את אמא שלה שגם מחליפה בגדים ותפקידים ביומיום. "מתנה נפלאה" מתגלה כשאמא של שירה בהריון וב"הפלגה לאמריקה" שני אחיות החליטו להפליג (בדמיון לאמריקה). הסיפור "הפיראט ואני" מדבר על הקושי שחווים הילדים בגן, למשל כאשר ילד אחר מרביץ והגננת כועסת.


קראתי והקראתי לילדים את כל הסיפורים, הם לא ארוכים, נכתבו בחרוזים ובשפה שהילדים יכולים להבין היטב. מאוד קליל ונעים לקריאה ועם זאת כל סיפור הוא מעניין בפני עצמו, מעניין לדעת מה יקרה בהמשך ואיזה פתרון יימצא. כל סיפור עוסק בנושא אחר, כאמור מחיי הילד והמשפחה, כך שכל אחד יכול למצוא את עצמו בסיפר כזה או אחר. אחרי הקראה של כל סיפור, מצאתי הזדמנות לדבר עם ילדיי על הבעיה והפתרון שבסיפור, אלו שהיו רלוונטים יותר לעולם הילד, נתנו פתח לשיחה ארוכה יותר ולשיתוף. 
הזדמנות נפלאה לדבר על נושאים שמעסיקים את הילד או אותנו ההורים.
אני בעצמי מאוד נהניתי מהסיפורים וחושבת שהם מקסימים והרעיון לקבץ מספר סיפורים ונושאים בספר אחד הוא מאוד פרקטי. 




לאורך שני הספרים מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יונת קציר שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

ד"ר אירית שקדי, נשואה ואם לשלושה, תושבת תל אביב. הייתה מורה ומחנכת, יועצת חינוכית, שימשה כמנהלת בית ספר "צהלה" בתל אביב במשך 15 שנים, כמו כן למדה ועסקה בטיפול משפחתי. בעלת תואר ראשון בהיסטוריה של המזה"ת ולשון עברית באוניברסיטת ת"א, לימודי תעודה ותואר שני בייעוץ חינוכי באוניברסיטת בר אילן, דוקטורט בפסיכולוגיה באוניברסיטה באנגליה "אנגליה רסקין יוניברסיטי", השתלמה בטיפול משפחתי בתל"ם התחנה שליד סמינר הקיבוצים, חברה באגודה לטיפול משפחתי. "חיפושית עם פסים" הוא ספרה הראשון לילדים. "ההפלגה לאמריקה" הוא הספר השני בסדרה.

ד"ר אירית שקדי מספרת: "סדרת הספרים אשר כתבתי, ועד כה יצאו לאור 2 מתוכם, מיועדים לילדים ולכל המשפחה. הם נכתבו בהשראת ילדיי ונכדיי ובהשראת זיכרונות ילדות. הספר הראשון בסדרה "חיפושית עם פסים" עוסק בעולמו הפנימי של הילד בינו לבין עצמו. הספר השני: "ההפלגה לאמריקה" עוסק בילד ומשפחתו. הספר השלישי: "הינשוף וחברים" עוסק בעולמו של הילד וחבריו. הספר הרביעי "חלומות ובלונים" עוסק בעולמו של הילד ביחס לעולם סביבו. 



חיפושית עם פסים (32 עמודים) ו-ההפלגה לאמריקה (35 עמודים) מאת ד"ר אירית שקדי. איורים: יונת קציר. הוצאת הספרים "אוריון".
מחיר לצרכן: 49 ש"ח

להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה  www.orion-books.co.il


* מזמינה אותכם להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק "משחקים וספרים מומלצים לילדים" כאן.



   לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...