יום שני, 20 בנובמבר 2017

הרצאה בנושא שיח פילוסופי עם הילדים

הוזמנתי להרצאה בנושא שיח פילוסופי עם הילדים. אגיד לכם את האמת, זו תקופה קצת עמוסה והתלבטתי אם כדאי לי ללכת ועד כמה זה רלוונטי לי, כי אם תשאלו אותי איזה נושא מעניין או מטריד אותי בהקשר של חינוך וילדים, המילה פילוסופיה לא היתה עולה אצלי.
ניסיתי קצת לקרוא על ההרצאה וראיתי דוגמאות לשאלות של ילדים (למשל על חיים אחרי המוות), שאלות שרוב הילדים שואלים בשלב כזה או אחר ומקשים עלינו ההורים לתת תשובות "נכונות".
למרות העייפות וכל מה שמסביב, החלטתי להגיע להרצאה וכבר בהתחלה כששמעתי את עיקרון הרעיון שקרן סדן מעבירה, לא הצטערתי לרגע שהגעתי.



עם כל מה שקראתי ושמעתי בנושא חינוך, האמת שהזווית שהוצגה בהרצאה, היתה חדשה עבורי.

על מה אני מדברת?
כשילדים שואלים שאלות, בין אם הן פשוטות וקונקרטיות כמו "איך בונים בניין?" או "מה זה?" (ומצביעים על חפץ) ושאלות כמו "האם הציור שלי יפה ועד לשאלות מופשטות יותר שעוסקות לדוגמה בנושא מוות או אלוקים (שאלות שמגיעות כמעט אצל כולם באיזשהו שלב ומלוות אותנו גם כמבוגרים) אנו ההורים צריכים לענות על שאלות אלה בשאלה "מה את/ה חושב/?"
צריך לתת לרעיון הזה רגע לשקוע ואז מבינים עד כמה התנהלות כזו מול הילדים יכולה רק לתרום.
קודם כל, וזאת גם מטרת הפילוסופיה, מעוררים חשיבה ודיאלוג. אבל תחשבו גם מעבר, הילד מרגיש שמתייחסים למה שהוא חושב, שיש מקום לשמוע אותו (חשוב באמת לשאול רק אם אתם פנויים גם להקשיב), שהוא לא תלוי רק בדעות של אחרים (לדוגמה אם הציור יפה, למה שמישהו אחר יחליט על כך והילד יתרגל לאישור של האחר במקום להרגיש בטוח בנוגע למה שהוא צייר ואוהב) וכו'.
מבחינתי ההבנה הזאת עשתה לי סוג של "וואו" ואני מאוד שמחה ששמעתי על כך.
קרן סדן מציעה גם סדנא בת 5 מפגשים כדי לפתח את הנושא הזה יותר, גם ברמה המעשית יותר.

ד"ר קרן סדן סיימה את התואר השלישי שלה לפילוסופיה בניו סקול, בניו יורק. בתל אביב היא יזמה ופיתחה תוכנית ללימודי פילוסופיה בגני ילדים.
ההרצאות והסדנאות שלה, מיועדות בעיקר להורים לילדים בגילאי 3-8.


עמוד הפייסבוק של ד"ר קרן סדן פילוסופיה עם ילדים
http://www.kerensadan.co.il/


 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...