יום חמישי, 13 בספטמבר 2018

חדש על המדף - בריא יותר


מוצרים חדשים שעלו במהלך חודשי הקיץ למדפים עם יתרונות תזונתיים:


גרנולה



חברת תלמה משיקה סדרת גרנולה חדשה. הגרנולה של תלמה מכילה דגנים מלאים, ביניהם כ-50 פתיתי שיבולת שועל מלאה. אלו הם מקור טוב לסיבים תזונתיים.

בסדרה החדשה שני טעמים:
גרנולה פירות - עם פירות מיובשים ומסוכרים (חמוציות, משמש ואננס, צימוקים, קליפת תפוז) שבבי קוקוס וגרעיני חמניה. 

גרנולה אגוזים - עם אגוזים, קשיו, שקדים, גרעיני חמניה, שומשום ושבבי קוקוס.


הגרנולה החדשה של תלמה מגיעה באריזה נוחה, לסגירה חוזרה, כך שמאוד נוח למזוג מהגרנולה, לסגור את האריזה וכך נשמרת הטריות של הגרנולה. 

את הגרנולה ניתן לאכול בדרכים המוכרות, כמו עם חלב, יוגורט, בדייסה, אבל ניתן לשלב גם במנות קלילות כמו סלטים, פשטידות, כתוספת לאורז או קינואה. כמובן שאפשר וטעים לנשנש גם ככה כמו שזה. 

אנחנו אוכלים את הגרנולה בדרך הקלאסית, בשילוב עם יוגורט, לפעמים משלבים פירות ואני ממתיקה עם מעט סילאן או דבש מעל, אפשר להוסיף טחינה או את הממרח החדש של אחוה עם הטחינה והדבש. 


הילדים שלי התלהבו במיוחד מהפירות היבשים שבתוך הגרנולה פירות ואכלו את המנה בתיאבון. חזרנו על המנה הזאת מספר פעמים במהלך החופש הגדול, הרי עם כל הטיולים יש ימים שאוכלים פחות בריא ואוכל מהיר יותר ויש ימים שאני משתדלת להקפיד קצת יותר על מנה בריאה כאיזון. שמחתי מאוד שהם אהבו ואכלו את מנת הגרנולה עם יוגורט.

כשר בד"ץ




פריכיות



פריכיות נתפס כאוכל דיאטטי, אבל אלו הן פריכיות בריאות יותר - פריכיות כוסמת של חברת "אביב ירוק", מותג מזון בריאות. 


בסדרת פריכיות הכוסמת שני סוגים: פריכיות כוסמת עם קמח טף ופריכיות כוסמת עם קינואה. 


הפריכיות הללו ללא תוספת מלח, ללא חומרים משמרים או צבעי מאכל. 

לכוסמת יש טעם דומיננטי שלא כולם מתחברים אליו, אבל ערכים תזונתיים. עבור הפריכיות נעשה שימוש בטכנולוגיה מיוחדת שמעדן את טעם הכוסמת.

אכן בעבר ניסיתי לאכול פריכיות כוסמת והיה לי מעט קשה, הטעם לוואי היה חזק והפעם הרגשתי שבאמת טעם הכוסמת אמנם מורגש לעומת פריכית אורז רגילה, אבל הרבה פחות דומיננטי ואם תוספות טעימות מעל (אוהבת בעיקר גבינות וירקות על הפריכית) זה בהחלט בסדר, במיוחד כשאני יודעת שפריכיות הכוסמת בריאות יותר.




על פי הנטורופת עקיבא זנבר, פריכיות הכוסמת עשירות בערכים תזונתיים: יש בהן כמות חלבון יפה (14 גרם ל- 100 גרם, פי 1.7 מפריכיות אורז, למשל), והן עשירות בסיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצה B ומינרלים כגון סלניום, אבץ, אשלגן, סידן וברזל, ובנוגד חמצון חשוב בשם רוטין. האינדקס הגליקמי הנמוך של הכוסמת תורם לתחושת שובע לזמן רב ומאחר והיא אינה דגן, אין בה גלוטן. 
לטף, דגן אתיופי מיוחד הנחשב למזון על, ערכים בריאותיים רבים. הוא עשיר בחלבון מלא, ברזל, מגנזיום, סידן וויטמינים והוא קל לעיכול. למרות שהוא דגן, הוא לא מכיל גלוטן.
לקינואה, השייכת למשפחת הסלקיים, ערך תזונתי גבוה והיא עשירה בחלבון מלא, סיבים תזונתיים, זרחן, ברזל ומגנזיום. כמו כן הקינואה אינה דגן ולכן אין בה גלוטן.

הפריכיות מוצעות באריזה של 135 גרם. בכל אריזה 5 אריזות קטנות ואטומות, לשמירה על הטריות.
 המוצרים כשרים בהשגחת הרבנות מגידו.
מחיר: 11.90–12.90 ₪ לאריזה במשקל של 135 גרם.
להשיג ברשתות שופרסל-גרין, ניצת הדובדבן, טבע קסטל, אניס, יוחננוף ובחנויות הטבע המובחרות. 




נטורינה


כמה שמענו על מרגרינה שהיא לא בריאה, אני ממש נמנעת, לא קונה ולא מכינה איתה. חמאה גם הרבה יותר טעימה לי, אבל, יש הרבה שרוצים מתכון פרווה ויש דיעות חלוקות האם חמאה זה בריא או לא... מה שכן ידוע זה ששמן קוקוס ושמן זית הם שמנים בריאים ועל כן, כששמעתי על המוצר החדש, שמהווים תחליף בשימוש במרגרינה או חמאה, בבישול ואפייה, התלהבתי מאוד. 

נטורינה הוא מוצר חדש של חברת שימרית. מדובר בממרח משמנים צמחיים. בסדרה שני סוגים:
נטורינה על בסיס שמן קוקוס ונטורינה על בסיס שמן זית. 

נטורינה מבוסס שמן קוקוס, אשר נחשב בריא.  שמן קוקוס נחשב בריא בזכות התכולה הגבוהה של חומצות השומן הבינוניות. חומצות אלה מתחמצנות במהירות ויוצרות אנרגיה ואינן נאגרות ברקמת השומן. נטורינה על בסיס שמן קוקוס אבל אין לו את הטעם הדומיננטי של הקוקוס.

נטורינה מבוסס שמן זית - שמן זית ידוע בעקבות יתרונותיו הבריאותיות. לשמן הזית ריכוז גבוה של חומצה אוליאית (אומגה 9). חומצה זו שומרת על איכותו של שמן הזית גם בתהליך החימום או הטיגון ושומרת ששמן הזית לא יעבור תהליך חמצון. 





הנטורינה עוברת תהליך פיזיקלי, אשר מקנה לה את המרקם המוצק, אך אינו יוצר את היווצרות השומן המוקשה והטראנס. 


הממרחים של נטורינה, מבוססים שמן קוקוס ושמן זית ללא שומן מוקשה, ללא שומן טראנס, ללא חומרים משמרים.

יתרון נוסף לשימוש בתחליפים של נטורינה הוא שהם פרווה.

נטורינה מתאימה גם לטבעונים. 

הנטורינה היא תחליף שימושי ביותר, הכנתי לדוגמה רוטב שמן זית, עם בצל ושום מטוגן לרביולי. הוספתי לשמן הזית נטורינה על בסיס שמן זית.





מחיר מומלץ לצרכן: כ- 7 ₪ לאריזת 200 גרם; ניתן להשיג במחיר מבצע לחגים
כשר פרווה בהשגחת בד"צ עדה חרדית

להשיג ברשתות השיווק ברחבי הארץ.




סודה לשתיה ללא אלומיניום


סודה לשתיה - סודיום ביקרבונט  - היא סוג של מלח, כולם מכירים אותה בצורתה כאבקה לבנה, שנעזרים בה באפייה בעיקר וגם בבישול ויש לה גם שימושים נוספים בניקיון הבית במקום חומרים כימיים מזיקים, כמו השימוש לספיחת ריחות, ניקוי והברקת כלים, ניקוי כתמים וכו'.

לאפייה, סודה לשתייה משמשת כחומר מתפיח, מאחר שהיא מתחילה לפעול מיד כשהיא באה במגע עם חומר חומצי כלשהו (דבש, שוקולד, קקאו, יוגורט, שמנת רגילה, מיצי פירות ועוד), יש להוסיפה לבצק סמוך ככל האפשר לזמן האפייה.

בבישול, משמשת הסודה לשתייה לנטרול חומציות, כמו למשל של עגבניות ברוטב על בסיס עגבניות, או של חומציות הדבש בעוגת דבש. הסודה גם משמשת לריכוך בשר ולקיצור זמן הבישול של קטניות יבשות, כמו גם לריכוכן ולהפחתה של תופעות הלוואי שלהן. 

באריזות מזון מסומנת הסודה לשתייה בסימן 500E.  

מותג מזון הבריאות "אביב ירוק" משיק סודה לשתייה, 100% טהורה, ללא אלומיניום או חומרים מונעי התגיישות. 
הסודה לשתייה מיוצרת בתאגיד הבין-לאומי "סולווה" ((SOLVAY, שמייסדה, הכימאי ארנסט סולווה, פיתח תהליך תעשייתי יעיל  להפקת סודה לשתייה בשנת 1864. כשלושת רבעי מכמות הסודה לשתייה בעולם מופקת ב"תהליך סולווה", שהפך לתהליך התעשייתי העיקרי בתחום. התאגיד עצמו ממשיך  לייצר סודה לשתייה עד היום, כבר 154 שנים.
הסודה לשתייה של סולווה נושאת תקן ISO 22000 לניהול מערכות בטיחות מזון. בנוסף להצהרת היצרן שהמוצר נקי לחלוטין מאלומיניום, המוצר נבדק גם במעבדת בקטוכם בארץ. תוצאות הבדיקה מראות שהמוצר נקי מאלומיניום ושהוא  יכול להתאים לנמנעים מגלוטן, שכן הוא נקי גם מתוספות עמילניות שונות.


המוצר כשר בהשגחת הרבנות הראשית נחל שורק
מחיר: כ-16 ש"ח לאריזה במשקל 200 גרם
להשיג בחנויות הטבע המובחרות


ממרח טחינה ודבש

הסדרה המצויינת הזאת, שכתבתי עליה כבר בעבר בבלוג וזכתה גם במוצר השנה, הרחיבה לכבוד שנת הלימודים החדשה וראש השנה עם ממרח חדש - טחינה בתוספת דבש. 

חייבת לציין שהממרח הזה מבין כולם הוא הכי דומה לטחינה לדעתי והילדים פחות התלהבו, אבל אצלי עדיין אכלו בחופש הגדול פרוסה עם הממרח בלי להתלונן. אפשר להוסיף פרוסות בננה למי שאוהב. אני אימצתי אותו כממרח על פרוסה לצד הקפה בבוקר, במקום עוגה או עוגיה, גם יותר בריא וגם יותר משביע.

אפשר להשתמש עם ממרח הטחינה ודבש החדש גם כתוספת, למשל עם פנקייק או וופל בלגי, כציפוי מעל גלידות ואני הוספתי גם ליוגורט עם גרנולה וזה יצא מצויין, התוספת של מעט טחינה ומעט מתיקות.
אפשר כמובן לשלב אות הממרח גם באפייה, כמו ללחמניות טחינה, מאפינס טחינה, עוגיות טחינה וכו'. 




הממרח מכיל טחינה מלאה (68%) המכילה חמצות שומן חיוניות וערכים גבוהים ל-100 גרם של סידן (587 מ"ג), ברזל (5 מ"ג), סיבים תזונתיים (10 גרם), חלבון (15 גרם) ודלה במלח (33 מ"ג בלבד). הדבש ידוע במזון בריא, נחשב אפילו ל-Superfood. 
כך שמדובר בשדרוג מבחינת ערכים תזונתיים. 

בנוסף זאת הזדמנות למי שנמנע עד כה מלאכול טחינה מלאה, אני בטוחה שיוכל להנות ממנה בעקבות השילוב עם הדבש. 

כשר פרווה בהשגחת בד"צ העדה החרדית ירושלים.

מחיר מומלץ לצרכן: 8 – 11 שקלים לאריזת 400 גרם. 



להשיג ברשתות השיווק המובחרות. 


 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...