יום חמישי, 24 בינואר 2019

יחיאל שתיל התאנה - ספר ילדים על הרהורי משמעות החיים


ספר חמוד ביותר שיכול להתחבר לסמלי חג ט"ו בשבט (או לחג סוכות) כיוון שהדמות המרכזית היא צמח התאנה, אך למעשה הסיפור והמסר עצמו אינם קשורים לחגים אלא לנושא מעניין אחר - משמעות החיים! 

לא בטוח אם הילדים יודעים להביע שאלות שכאלו ובאיזה גיל, אך אצלנו כבר קרה שבן ה-8 התחיל במשך כמה לילות להרהר על החיים (ועל נושא המוות) ולמה ואיך ומה... גם בחיי הבוגרים, גיל הבגרות וגם מבוגרים יותר, עדיין מהרהרים לעתים ולא תמיד התשובה ברורה. 


יחיאל שתיל התאנה, בעודו שתיל צעיר, מתחיל להרהר על משמעות והיעוד בחיים. כך הוא יוצא למסע לגילוי הסוד, שואל בדרך חברים, את הפרה ואת הירח, אך אלו עונים לו בהתאם לתפקיד שלהם. ולא תמיד אחרים גם מחפשים תשובות לעומק. הפרה למשל חושבת שמשמעות החיים הנה להינות מהדשא, אך יחיאל שתיל התאנה אינו אוכל דשא. לירח לעומת זאת יש תפקיד ומשמעות אחרת לגמרי. יחיאל מבין שהוא צריך להמשיך לחפש תשובה ומתרחק מהסביבה הקרובה. 
עד שיחיאל פוגש את ההר הזקן, וזה מסביר לו ונותן לו עצה לכל החיים ולכל אחד: לאהוב את עצמך, להנות מהחיים ובכך למצוא את התשובה לשאלה.

סיום הספר מקביל לשלב השלישי בחיים, בו רוב בני האדם עוסקים במהות קיומם, הזקנה. השתיל שב למקומו ועם השנים גדל והופך לעץ תאנה גדול וחזק, כשיום אחד ציפור צעירה מתיישבת בין ענפיו ופונה אליו בשאלה מה טעם החיים, עליה יש לו תשובה ארוכה להשיב...

"יחיאל שתיל התאנה" מאת דרור מל בהוצאת הספרים אוריון הוא סיפור ילדים מעורר מחשבה ועוסק בנושא באופן המתאים לילדים צעירים התוהים על מקומם בעולם.

את הסיפור מלווים איוריה הצבעוניים של אינה קצב המציגים את עולמו של השתיל הצעיר באופן שימשוך את עין הקוראים הצעירים וירמוז להם על החוויות אותן הוא צובר במסע שלו לחיפוש משמעות.


מל אשר נולד בשנת 1976 והלך לעולמו בטרם עת בשנת 1999 כשהיה בן 22, כתב את הספר הנוכחי בעודו נמצא על התפר של התבגרות לבגרות כשהוא חי את חווית חיפוש המשמעות במלואה ומהמקום האישי הזה יצר ספר ילדים נפלא המדבר לילדים בגובה העיניים וחוקר יחד אתם את שאלת הקיום שלהם.  

הספר הזה שכתב דרור מל ז"ל יוצא לאור 20 שנה לאחר מותו - כשהיה בן 22 טס עם חבר לבוליביה ונהרג יחד אתו כשהאוטובוס שבו נסעו עלה באש. 
"אחרי שדרור נהרג מצאנו בין החפצים שלו מחברת ובה היו הגיגים על החיים וגם סיפור ילדים מתוק שמדבר על דמות מרתקת בשם יחיאל שדרך העיניים שלה הילדים רואים את החיים בצבעים יותר ורודים", מספרת נטע מל אחותו. 


"יחיאל שתיל התאנה" מאת דרור מל. איורים: אינה קצב. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספריםף, מנוקד.
מחיר לצרכן 49 ש"ח. 

להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il




* מזמינה אותכם להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק "משחקים וספרים מומלצים לילדים" כאן.

 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...