חודש המודעות לסרטן השד מצוין בכל שנה בחודש אוקטובר בישראל ובכל העולם.
לאחרונה פורסם כי בתקופה המורכבת בה אנו נמצאים, כשמגפת הקורונה עדיין בשיאה, נשים רבות דוחות את הבדיקה לגילוי מוקדם בשל חששות להגיע למרכזים הרפואיים מסיבות כאלה ואחרות ומסכנות את בריאותן.
אך צריך לזכור - גילוי מוקדם מציל חיים!
סרטן השד הוא סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים בישראל. בכל שנה מאובחנות מעל 5000 חולות חדשות בסרטן השד. 25% מהן מתחת לגיל 50. כ-1000 נשים נפטרות מהמחלה מידי שנה.
אחוזי הריפוי של נשים שמחלתן אובחנה בשלב מוקדם גבוה מאוד ועומד על 92% ולכן משמעותו של הגילוי המוקדם הינו הצלת חיים!
גם עמותת "אחת מתשע", המסייעת לנשים המתמודדות עם סרטן השד ולקרוביהן, קוראת לנשים החל מגיל 30 לקחת אחריות על גופן, לגלות ערנות ולגשת להיבדק אצל כירורג שד.
לכבוד חודש אוקטובר ורוד, חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד, הרבה מותגים יוצאים ביוזמות מיוחדות של מיתוג מוצרים בוורוד כדי לעלות את המודעות ולתת תזכורת ללכת להבדק. חלקם אף תורמים מהרווחים למטרות טובות.
דינה אהרוני, בעלת סטודיו לצורפות ועיצוב תכשיטים
8th Floor Studio בקולקציה ייחודית של עגילים וטבעות עם זרקון ורוד
ותתרום 5% מהרווחים למען האגודה למלחמה בסרטן
לרגל
חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד אשר מצויין בישראל ובעולם בחודש אוקטובר יוצאת
דינה אהרוני בעלת סטודיו לצורפות ולעיצוב תכשיטים th Floor Studio8 בקולקצייה ייחודית של עגילים וטבעות מכסף
סטרלינג 925 בשילוב זרקון וורוד.
לדברי
דינה אהרוני, "ההחלטה על הוצאת קולקציה ייחודית זו באה בכדי להעלות את
המודעות לסרטן השד ולחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה, אשר מאפשר את הצלת חייהן של
נשים רבות".
אהרוני תתרום כ-5% מהרווחים על הקולקציה לאגודה
למלחמה בסרטן.
את
העגילים והטבעות ניתן להשיג באתר www.8thfloor-studio.com
החודש הוורוד: רוכשים מוצרי חשמל וורודים של Fakir ותורמים
למחקר וקידום המודעות לסרטן השד
לרגל חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד, מותג החשמל הגרמני Fakir תורם מכלל הכנסות מכירת מוצריו הוורודים לעמותות המקדמות מחקר ומודעות לדרכי טיפול ומניעת המחלה.
בימים בהם מרכז תשומת הלב מוקדשת למלחמה במגיפה אחרת, קל לשכוח מגיפה שקטה שגובה לא פחות חיים – סרטן השד. מחלה שבארה"ב לבדה גובה כמעט 50,000 נפטרות מידי שנה, ובממוצע 1 מתוך 8 נשים תאובחן כחולה בה.
בשנים האחרונות הצטרפה גם ישראל לחודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד שמטרתו לקדם מודעות לאימוץ אורח חיים בריא בקרב נשים, כמו גם חשיבות האיתור מוקדם – שמסייעים להציל חיים.
לרגל ציון חודש מיוחד זה, מצטרף מותג החשמל הגרמני – Fakir למאמץ ההסברה והמחקר, ותורם 5% מכלל הכנסות המותג על מוצרים ורודים לעמותות בינלאומיות המקדמות את המחקר, ההסברה והמודעות למניעה ואיתור מוקדם.
בין מוצרי החשמל הוורודים של המותג ניתן למצוא מוצרי מטבח כמו קוצצים, סט בלנדר, קומקומים חשמליים, מצנמים, טוסטרים ומיקסרים. כמו כן סט מלא לעיצוב שיער (Pixie), מגהצים ועוד – כולם בגווני וורוד ובעיצוב חכם.
את מגוון מוצרי המותג ניתן להשיג בחנויות וברשתות החשמל המובחרות ובאתר: gladiator.org.il
Laline משיקה תיק בד 100% כותנה בשילוב סרט ורוד ותג
הכולל מידע אודות שגרת הבדיקות המומלצת לנשים
ותתרום מהרווחים לעמותה "אחת מתשע"
50% מהרווחים יועברו כתרומה לעמותת "אחת מתשע", המסייעת לנשים המתמודדות עם סרטן שד וקרוביהן ופועלת להעלאת המודעות למחלה.
רשת Laline, הרשת הבינלאומית, לטיפוח הגוף והנפש, שבחרה כחלק מהמחויבות החברתית שלה לשתף פעולה עם עמותת "אחת מתשע", הפועלת למען נשים המתמודדות עם סרטן שד וקרוביהן ולהעלאת המודעות למחלה, משיקה תיק בד 100% כותנה בשילוב סרט ורוד ותג הכולל מידע אודות שגרת הבדיקות המומלצת לנשים (אותו ניתן להסיר ולשמור בארנק) שיזכיר לנו ללכת להיבדק. גילוי מוקדם מציל חיים.
זו השנה ה11
שהרשת בוחרת לשתף פעולה עם עמותת 'אחת מתשע', ומשיקה מוצר ייעודי שיעזור בהעלאת
המודעות למחלה, כאשר 50% מהרווחים יועברו לעמותה.
מחיר: 19.90שקלים. 50% מהרווחים ייתרמו לעמותת אחת מתשע.
המוצר יימכר בחנויות במהלך חודש אוקטובר
המוצרים הורודים בחנות האקולוגית "בשבילנו" ימכרו במחיר מיוחד ו- 10% מההכנסות יתרמו לטובת עמותת "נושמים לרווחה" – הפועלת למען חולי סרטן
במסגרת חודש המודעות לסרטן השד, המתקיים מידי שנה בחודש אוקטובר, נערכת חנות האון ליין "בשבילנו", המתמחה בשיווק מותגים אורגניים וטבעיים, לפעילות בנושא, במטרה לעורר מודעות וגיוס תרומות.
פעילות "בשבילנו" תיערך במהלך חודש אוקטובר, במסגרתו יעוצב האתר מחדש, בצבע ורוד, כולל מבצע על 6 מוצרים ורודים אשר 10% מהמכירות יעברו כתרומה לעמותת "נושמים לרווחה" - עמותה המפעילה חדרי מדיטציה בבתי חולים למתמודדי סרטן ולצוותים הרפואיים.
המוצרים שימכרו באתר כתרומה הם כל המוצרים הוורודים, בניהם: מוצרי מותג הטיפוח : ecoLove שמפו טבעי, מרכך טבעי, סבון גוף טבעי , סבון שמן זית אורגני , סוכריות אורגניות בטעם פירות אדומים ותחבושות 100% כותנה.
לדברי שרונה רומנו לזר, מנכ"ל חברת אורגניקזון המפעילה את אתר בשבילנו: "כחברה המתמחה בייבוא ושיווק מותגים אקולגיים, טבעיים וידידותיים לסביבה, אנו נושאים דגל חברתי ורואים חשיבות רבה בחודש המודעות לסרטן השד ולגילוי מוקדם הנחשב כמציל חיים. לדבריה: "מידי שנה מאובחנות בישראל מעלה מ 5,000 נשים ואנו ניקח חלק בפעילות זו במטרה לעורר מודעות ולגייס תרומה לעמותה הפועלת בנושא".
"בשבילנו"
היא חנות אקולוגית שקמה במטרה לתת פתרון לאנשים המעדיפים להשתמש במוצרים ידידותיים
לגוף, לנפש ולסביבה. החנות מציעה מוצרים
שמציבים חלופות אקולוגיות למוצרים הרגילים הקיימים בשוק.
את החנות המקוונת מנהלת ומתפעלת חברת אורגניקזון יבואנית ומשווקת של מגוון מוצרים אורגניים ואקולוגיים.
עמותת
"נושמים לרווחה" מפעילה חדרי מדיטציה בבתי חולים ובזום למתמודדי סרטן
ולצוותים רפואיים. מטרת העמותה להנגיש לחולים בסרטן ולצוות הרפואי, לימוד ותירגול
מדיטציה במטרה להביא להם כלי יעיל להתמודדות עם לחצים, רגשות הרסניים וכאבים.
ויסוצקי בשת"פ עם עמותת 'אחת מתשע'
ויסוצקי משיקה לראשונה, לרגל חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד, מהדורה מיוחדת ומוגבלת של ויסוצקי ירוק super green בטעם אוכמניות ואסאי, אשר עוצבה במיוחד ע"י ברוך נאה ובשת"פ עם עמותת 'אחת מתשע'.
האריזה אשר מעוצבת כולה בוורוד, צבע המאבק בסרטן השד, תכיל את אחד המוצרים המובילים בסדרת ויסוצקי ירוק ותקרא לנשים ללכת להיבדק.
כחלק משיתוף הפעולה תתרום ויסוצקי לעמותת 'אחת מתשע' ותעזור בהעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד, ועידוד נשים ללכת ולהיבדק.
מחיר: 21.90 (כפי שעולה באתרי האון ליין).
המוצר יימכר בבלעדיות ברשת שופרסל במהלך חודש אוקטובר.
דאודורנטים במהדורה מוגבלת של קטרינה טיפוח אורגני
דיאודורנט ורדים אורגני לנשים
קרם דאודורנט טבעי ויעיל המנטרל ריח זיעה מבלי לחסום את הנקבוביות ומבלי לפגוע בתהליך ההזעה הטבעי של הגוף. בניחוח פרחוני של ורדים וגרניום לתחושת רעננות לאורך כל היום. אינו מכתים את הבגד.
מכיל שמן קוקוס וחמאת שיאה אורגניים להגנה והזנה של העור. סודה לשתיה, תמציות אתריות אנטיבקטריאליות המנטרלות את ריח הזיעה.
ללא אלומיניום | ללא אלכוהול | ללא פארבן | ללא בישום | ללא משמרים
קרם דאודורנט לבנדר למון גראס- יוניסקס
קרם דאודורנט אורגני, ללא אלומיניום. בניחוח לבנדר, עשב לימון וגרניום לתחושת רעננות לאורך כל היום.
קרם דאודורנט טבעי ויעיל המנטרל ריח זיעה מבלי לחסום את הנקבוביות ומבלי לפגוע בתהליך ההזעה הטבעי של הגוף.
מכיל שמן קוקוס וחמאת שיאה אורגניים להגנה והזנה של העור. סודה לשתיה, תמציות אתריות אנטיבקטריאליות המנטרלות את ריח הזיעה. בניחוח עשב לימון,לבנדר וגרניום לתחושת רעננות לאורך כל היום. אינו מכתים את הבגד.
ללא אלומיניום | ללא אלכוהול | ללא פארבן | ללא בישום | ללא משמרים
50 ml | 1.67 fl oz
להשיג במחיר של 47 ₪ באתר החברה Katerina.co.il
מטרנה משיקה מהדורה מיוחדת של אריזות
כחלק מקמפיין "תדאגי גם לעצמך" להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד בשיתוף עמותת 'אחת מתשע'
כחלק מהחיבור היומיומי של מטרנה לאשה ולאם, החליטה החברה זו השנה השנייה להירתם להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד, ותעלה בקמפיין המעודד נשים לדאוג לעצמן ולבריאותן ולבצע בדיקה לאבחון מוקדם. כחלק מהקמפיין משיקה מטרנה מהדורה מיוחדת של אריזות ורודות, שיימכרו בסופר פארם ויזכירו לאימהות ללכת ולהיבדק. בנוסף לכך, תשנה את הלוגו שלה לצבע ורוד למשך חודש שלם.
לטובת המהלך, חברה מטרנה לעמותת 'אחת מתשע', שהקימו יחד אתר ייעודי, בו תספק העמותה את הידע המקצועי הנחוץ לאבחון מוקדם. כמו כן, באתר 'אחת מתשע' ניתן למצוא מידע מקיף בנושא.
קרן זופניק, מנכ"לית חטיבת מזון תינוקות וילדים באסם- נסטלה, אומרת כי "חודש המודעות לסרטן השד חשוב השנה במיוחד. הקריאה לנשים ואימהות לדאוג גם לעצמן ולבריאותן מקבלת משקל רב בימים בהם כולנו מתכנסים בבתים ומנהלים שגרת חיים מורכבת כל כך. הורים רבים, נדרשים להתמודד עם מציאות חדשה בה הדאגה לבריאותנו ולבריאות משפחתנו הופכת מורכבת, אך חשובה מתמיד. מטרנה הנמצאת בקשר יומיומי עם אלפי הורים, נשים ואימהות גאה להירתם לסיוע בהעלאת המודעות לביצוע בדיקה חיונית זו. אנו מאמינים כי הלוגו הוורוד שיופיע על כל אריזת מטרנה הנמצאות בבתיהן של עשרות אלפי משפחות יהווה תזכורת לביצוע בדיקה חשובה זו, עבור נשים רבות בכל פעם שיעשה שימוש באריזה הוורודה. בכך נזכה להיות חלק משיפור איכות החיים של משפחות רבות בישראל. גילוי מוקדם מציל חיים."
לדברי סיגל רצין, מנכ"לית עמותת 'אחת מתשע', "אנו רואות כי מאז פרוץ מגפת הקורונה, נשים נמנעות מבדיקות לגילוי מוקדם. חשוב לציין כי הסרטן לא מתחשב בקורונה, ויש ללכת ולהיבדק כמובן בתנאים המאפשרים זאת ובשמירה על הכללים. אנו קוראות גם לנשים צעירות להיות ערניות ומודעות לשינויים שחלים בגופן במהלך תקופות שונות בחיים, ובהן גם הריון והנקה, ובנוסף לנהל שגרת חיים בריאה, המיטיבה איתן". עוד אומרת רצין כי, "אנו מברכות על שיתוף הפעולה עם חברת מטרנה. זו השנה השנייה שמטרנה נרתמת לסייע, לעלות מודעות ולהציל חיים של נשים בישראל. כמו שאימא יודעת מה טוב עבור ילדיה, כך היא חשה מה נכון וטוב עבורה. יחד, אנו קוראות לנשים לקחת פסק זמן, גם בתקופה לא שגרתית זו ולפנות לכירורג שד לבדיקה ולתשאול מקיף. גילוי מוקדם מעלה את סיכויי ההחלמה ל- 92%, ומפחית את הסיבוכים ואת הצורך בטיפולים מורכבים, ואנחנו מזמינות את כולכן לבקר ולפנות אלינו בכל שאלה"
לינק לאתר הייעודי של מטרנה: https://www.materna.co.il/take-care-of-yourself
רשת SCOOP משיקה סניקרס בהשראת הסרט הוורוד
הסניקרס מיועד לנשים ולצעירות,במידות 36 עד 42.
במחיר: 79.90 שח - במהלך חודש אוקטובור, מקולקציית סתיו 20201.
להשיג בם באתר האון ליין של רשת סקופ
ובחנויות ברחבי הארץ
פלסטיקאים בחלוקים ורודים
האיגוד
לכירורגיה פלסטית של ההסתדרות הרפואית:
בשנה האחרונה, שרובה התנהלה בצל הקורונה, התבצעו בבתי החולים בישראל כ -
1,200 ניתוחים לשיחזור השד
מקובל לחשוב
שפלסטיקאים עוסקים רק בניתוחי יופי, אך חשוב לדעת כי רופאים מומחים לכירורגיה
פלסטית, מבצעים כחלק נכבד מעבודתם בבתי החולים, ניתוחים לשיחזור השד. גם במהלך שנת
2020 בצל המאבק בנגיף הקורונה, המשיכו להתקיים בבתי החולים, הניתוחים החיוניים
בקרב נשים שהתמודדו עם סרטן השד. עבור הנשים החולות, ניתוח פלסטי לשיחזור השד, הוא
שלב דרמטי המשפיע על תהליך ההחלמה ודימוי הגוף.
לרגל חודש
המודעות לסרטן השד 2020, התכנסו ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית,
רופאות ורופאים מומחים לכירורגיה פלסטית מבתי החולים הציבוריים מכל רחבי הארץ,
העוסקים בשיחזור שד, לצילום משותף בחלוקים ורודים. החלוקים הוכנו במיוחד לרגל חודש
המודעות ברוח הצבע הוורוד המסמל תמיכה במאבק בסרטן השד, אשר הפך לסמל הרשמי של
חודש המודעות ושולבו עם מסכות ורודות וכפפות תואמות גם בצבע ורוד.
מנתוני האיגוד
הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, עולה כי בשנה האחרונה, שרובה
התנהלה בצל הקורונה, התבצעו בבתי החולים בישראל כ - 1,200 ניתוחים לשיחזור השד
מסוגים שונים בקרב נשים המתמודדות עם המחלה. חלק מהשיחזורים כללו הכנסת משתל שד
תותב, שימוש ברקמת עור ושומן מאיזורים אחרים בגוף, או יריעה ביולוגית המבוססת על
רקמה אנושית.
ד"ר מאיר
כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית הדגיש כי:
"מחקרים מדעיים שבדקו את ההיבט הפסיכולוגי של התהליך הצביעו על המצוקה שחוות
נשים לאחר ניתוחים לכריתת שד חלקית או מלאה. העיוות במראה השד עלול לפגוע בדימוי
העצמי של האישה, בתחושת הנשיות שלה ובקשר האינטימי. זו הסיבה שהשחזור המתבצע
כאמור, על ידי רופא מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, הוא ניתוח חיוני לתהליך
ההחלמה ומשפר משמעותית את תפיסת הגוף ואיכות החיים של האישה המתמודדת עם סרטן
השד".
חודש המודעות לסרטן השד, מצוין בכל שנה בחודש אוקטובר, ברחבי העולם מציינים גם את יום המודעות הבינלאומי לשיחזור השד ב- 16 באוקטובר ובמסגרתו מתפרסמות עבור ציבור הנשים, עובדות חדשות וטכניקות מתקדמות בתחום השחזור.
ניתוח פלסטי
לשיחזור השד, נמצא בסל הבריאות, למבוטחות כל קופות החולים, כללית, מכבי, מאוחדת
ולאומית. באתר משרד הבריאות ניתן לקרוא מידע מפורט יותר אודות הזכאות במסגרת חוק
ביטוח בריאות ממלכתי.
צילום: ישראל הדרי. סגנון והפקה: נאוה עינבר. צולם בחדר הניתוח של המרכז הרפואי TLV מדיקל סנטר הממוקם בבניין MDC Medical Center ברמת החייל בתל אביב וכן על גג המבנה.
קניון עופר רמת אביב נצבע בוורוד לרגל חודש המודעות לסרטן השד
עם חזרתה לשיגרה תשיק קבוצת קניוני עופר צמיד אופנתי של אושיית האינסטגרם אתי קובו
אשר כל ההכנסות קודש לעמותת אחת מתשע
לרגל חודש חודש המודעות העולמי לסרטן השד, חברה קבוצת קניוני עופר לעמותת 'אחת מתשע' והאירה את קניון עופר רמת אביב בוורוד, במטרה להעלות את המודעות לסרטן השד ולחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה, אשר מאפשר את הצלת חייהן של נשים רבות.
למרות משבר הקורונה, התגייסה קבוצת קניוני עופר למיזם ולהעלאת המודעות לסרטן השד שהוא הגורם השכיח ביותר בישראל לתמותת נשים. אחת מכל 8 נשים תחלה בסרטן השד במהלך חייה. עם זאת, קיימים 92% החלמה בגילוי המחלה בשלב מוקדם. ועל כן חשיבות הגילוי המוקדם היא של הצלת חיים!
מייד
עם החזרה לשגרה יושק ע"י קניוני
עופר צמיד אופנתי, בעיצובה של המעצבת
ואושיית האופנה - אתי קובו. הפריט יימכר בקניוני עופר במחיר סימלי - כל ההכנסות
קודש לעמותת אחת מתשע. בנוסף, תקדם הקבוצה
עם חזרתה לשגרה פעילות הסברה ללקוחות ולעובדי הרשת.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה