יום ראשון, 18 ביולי 2021

תערוכת סודות הדינוזאורים - מדעטק חיפה

מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה, מקום מהנה וחווייתי לביקור בפני עצמו, מציע הקיץ מסע בזמן ומזמין את המבקרים לגלות את "סודות הדינוזאורים" - חוויה רב חושית בו הדינוזאורים מתעוררים לחיים.

התערוכה החדשה במדעטק, מזמינה אותנו למסע גילוי דרך שלוש תקופות שונות בציר הזמן: טריאס, יורה וקרטיקון, ומציגה בהדרכות וגם בסיור עצמאי, איך הדינוזאורים התפתחו וכיצד השתלבו בסביבה ובין בני מינם, באמצעות 47 דינוזאורים אינטראקטיביים בגודלם האמיתי – ממידות ילדים ועד לגובה 7 מטרים ואורך של 15 מטרים, הפרושים בכל רחבי המוזיאון והפארק הפתוח.

התערוכה מתחילה בשטח פתוח ומוצל ומאוורר וממשיכה למתחם הסגור וממוזג.


בכניסה הילדים מקבלים דף חידות ולאורך התערוכה אוספים חותמות עד כדי השלמת שלד של דינוזאור. 


מיד לאחר הכניסה למתחם הפנימי בצד שמאל ישנם מדרגות המובילות לחדר בו מוקרנות חיות פרהיסטוריות צוללות במעמקי הים, על גבי מסך של 360 מעלות. 

לקראת סיום המסלול של התערוכה, ילדים יכולים להתנסות בחפירות ארכיאולוגיות, להצטלם על גבי דינוזאור ותמצאו גם חנות עם מוצרים חמודים הקשורים לעולם הדינוזאורים.


ביציאה מהחנות תוכלו להינות ממשחק מאתגר, משחק מציאות מדומה עם משקפי VR (החל מגיל 7) המעניק תחושה שאנחנו נמצאים במרחק נגיעה מהדינוזאורים. 

לאורך התערוכה מקבלים המבקרים תשובות לשאלות כמו: מתי הדינוזאורים חיו, איך נראה כדור הארץ בתקופתם, אילו חיות מתקופתנו התפתחו מהם, מדוע נכחדו ואיך אנחנו, עשרות ומאות מיליוני שנים אחריהם ועוד. 

הבנים שלי מאוד התלהבו מדינוזאורים כשהיו קטנים יותר, וכך אני מאמינה שגם ילדים רבים אחרים וגם כעת כשגדלו, עולם הדינוזאורים מרתק אותם. התערוכה מתאימה לכל המשפחה והמבקרים בה יוכלו ליהנות גם מכל שאר הפעילויות (הקבועות) במוזיאון:

עשרים תערוכות מדע עם מאות מוצגים אינטראקטיביים להפעלה עצמית במגוון ענק של נושאים מדעיים מרתקים שנמצאים כל אחד בחדר אחר, ביניהם: אור וחושך, אסטרונומיה, מדעי החיוך, תופסים גובה - תעופה, המדע שמאחורי הקסמים המפורסמים, איך יוצרים אנרגיה ירוקה, שעשועי תעתועי ראיה, קסמים...

מתחם חיצוני שהוא פארק המדע במוזיאון, המחולק לחצרות המציגות את פועלם של גדולי המדענים בהיסטוריה - ארכימדס, ליאונרדו דה-וינצ'י, סר אייזיק ניוטון, דניאל ברנולי, עם אפשרות להתנסות במוצגים הגדולים שברחבי הפארק. לצעירים מציע מתחם הגיל הרך מרחב התנסות, המשלב פעילות משחקית עם חוויה של הבנה מדעית טכנולוגית.

בקומה התחתונה נמצאים עוד מספר מיצגים ומתחם משחקים לילדים, בעיקר לצעירים.

יש גם משחקי מים בקומה התחתונה ומזרקת מים בחצר פארק המדע, כדאי לקחת בחשבון להביא בגדי החלפה לילדים.

מאז הביקור הקודם שלנו במדעטק עברו 5 שנים (אפשר לקרוא את הפוסט שעלה אז בבלוג כאן שוב), וגם הפעם נהננו מאוד מביקור משפחתי, חווייתי שעל הדרך גם רוכשים ידע רב.


לדברי יוסי אני, מנכ"ל המוזיאון: "במדעטק יש מקום לסקרנות. אנו שמחים לארח תערוכה כל כך מרשימה וחדשנית מהמבוקשות בעולם, עם תכנים מותאמים לכל הגילאים, שיפתיעו גם את מי שחושב, שהוא יודע כל מה שאפשר על הדינוזאורים. החדשנות הטכנולוגית מציבה את הדינוזאורים הכי קרוב אלינו מאי פעם".


תערוכת "סודות הדינוזאורים" במדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל, רחוב שמריהו לוין 25, חיפה

החל מ-10.7

מומלץ לשריין מקומות ולרכוש כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט:

 www.madatech.org.il

מחיר: 75 ₪ לכרטיס בהזמנה מראש, מחיר ברכישה ישירה בקופה: 89 ₪ לכרטיס. 

עד גיל 5 כניסה חינם

פתוח 7 ימים בשבוע, יש לעקוב באתר האינטרנט אחר שעות הפתיחה


← מוזמנים לקרוא כאן פוסט על ביקור במדעטק בעבר:


פוסט אטרקציות לחופש הגדול 2021 כאן:


לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...