יום שלישי, 13 ביולי 2021

ביקור במוזיאון לרפואה ומדע טכנודע - מוזיאון הרפואה הראשון בישראל

טכנודע חדרה פותח את המוזיאון הרפואה הראשון בישראל 

והגדול ביותר באירופה ! 

המוזיאון המשתרע על פני 1200 מ"ר וכולל כ-120 מיצגים, שתוכננו בטכנודע חדרה ונבנו עבורו במיוחד בגרמניה. 

ייחודו של מוזיאון הרפואה הראשון בישראל הינו, שהוא מבוסס על השילוב שבין מדע, רפואה וטכנולוגיה. ההשקעה ניכרת, המוזיאון מרשים ביותר, חדש ומזמין. 

החוויה המסוקרת הינה "קפיצה לגוף האדם" - הביקור והלמידה מתרחשים בעיקר דרך התנסות חווייתית באמצעים שונים ואינטראקטיביים שמדברים לקהל גילאים רחב, מצעירים ועד למבוגרים. 

הטכנודע ממוקם בחדרה. לא משנה מהיכן אתם , אני יכולה להגיד שבהחלט כדאי להגיע לשם!


המוזיאון גדול וההתנסות דורשת זמן ולכן החליטו לחלק את המוזיאון לשני מסלולים:

מסלול "לגעת בלב" ומסלול "המוח הגמיש". 

בכל מסלול 3 תערוכות. תחילת הסיור בליווי של מדריך (כשעה וחצי) ולאחר מכן מוזמנים להמשיך להתרשם ולהתנסות באופן עצמאי מהאטרקציות הנוספות במוזיאון.


  • מסלול לגעת בלב 
תערוכה שנכנסת ללב! בנוסף ללמידה על הלב המסלול משלב גם את מתחם "הידעת" על נפלאות הגוף וטכנולוגיות רפואיות חדשות ותערוכת הריאות. 




בתערוכה נחשפנו למודל של לב ענק ונכנסנו בתוכו. למדנו מה תפקיד השסתומים בלב וכיצד שסתום לא תקין גורם לתיפקודו הלקוי של הלב, כיצד לבצע החייאה עם אלקטרודות וגם ביצוע שיטת היימליך במקרה של חנק.


  • מסלול המוח הגמיש 

מסלול המוח משלב בנוסף את תערוכת הגנטיקה ותערוכת החיידקים והווירוסים.





 במיצגים התנסינו ולמדנו איזה איזור במוח פעיל כתגובה לגירוי מסויים, מדוע שעות שינה מיטיבים עם המוח ובריאותינו הכללית, ונהגנו ברכב סימולטור המדמה נהיגה לאחר שתיית אלכוהול.

בתעורכת החיידקים והווירוסים הכרנו מיקרו אורגניזמים ולאיזה מחלות הם גורמים, ובאמצעות משחק אינטראקטיבי באמצעות טאבלט ביצענו דיאגנוזה ואף הצענו את הטיפול המתאים.

למדנו מהו ה DNA ומה הוא צופן, זכינו לראות את החיידקים על ידינו החשופות וכיצד השימוש באלכוג'ל מסיר אותם.

לא משנה באיזה מסלול תבחרו, הוא יהיה מעניין, תמציתי באופן שיהיה קליט לטווח גילאים וכמובן מהנה.  

אנחנו הוזמנו וקיבלנו הצצה לשני המסלולים. 

כשסיימנו במוזיאון הרפואה, יצאנו אל חצר המוזיאון, עם משחקי מים, רוח ועוד. הילדים הוקסמו מפלאי הטבע המוצגים שם ועל הדרך גם הטמיעו כמה מחוקי הפיזיקה תוך כדי משחק,  הם סרבו להפסיק עד שעת סגירת המוזיאון. 


בתקופה הזאת, שרוב הילדים מבלים שעות מול המסכים ואחרי שנה לא פשוטה שהשאירה אותנו ימים רבים בבית, נהנתי יותר מהרגיל לראות את הילדים שלי פעילים יוזמים ומגלים דברים חדשים - כולל הבן הבכור שהתרעם כששמע שהולכים "למוזיאון". 

גם אנחנו ההורים ואפילו סבים וסבתות, נהנו מאוד, נחשפנו לעובדות מדעיות חדשות עבורינו, והתנסינו במיצגים שהמחישו לנו את העובדות בצורה כיפית ומהנה. 

כולנו נותרנו עם טעם של עוד כי יש כל כך הרבה לגלות. 



טכנודע חדרה כולל גם מתחמים ייחודיים נוספים, המאפשרים לצוות המקצועי להמחיש את נפלאות המדע ברמה אקדמית גבוהה. החל ממצפה כוכבים: בטכנודע מוצב הטלסקופ הגדול בארץ הפתוח לקהל.  הטלסקופ ממוחשב בעל מאגר נתונים של 64,000 עצמים ברקיע. פלנטריום: הפלנטריום מהווה הדמיה של כיפת השמיים. יחידה לסימולציה רפואית: כוללת ציוד רפואי מתקדם כסימולטור לידה וסימולטורים נוספים. פארק מדע חיצוני: בפארק מוצגים ענקיים הממחישים תופעות מדעיות טכנולוגיות. אולם מוזיאון: המוזיאון כולל מגוון תערוכות במדע וטכנולוגיה. מרכז ח.ץ – יחידה לחינוך צעיר: ביחידה מוצגי ענק המשולבים בסביבות למידה אטרקטיביות. מעבדות מדעים – פיזיקה, כימיה ביולוגיה: בטכנודע קיימות 12 מעבדות חדישות.

מתחמים אלה, מאפשרים לטכנודע חדרה, להוות את אחד המרכזים המובילים בישראל, מבחינת עבודה חינוכית, חברתית, מדעית, בצורה האיכותית והמשמעותית ביותר למען ילדי ישראל.


ד"ר גדי מדור מנכ"ל טכנודע חדרה מספר "אנחנו עדים לכך ברחבי העולם, שחברה בריאה העוסקת ברפואה, מצליחה להשפיע באופן משמעותי על אזרחיה, לעומת מדינות שלא שמות במרכז את נושא הרפואה ונוחלות כישלונות רבים. ניתן לראות במהלך ניהול המשבר העולמי, איך מערכות בריאות חזקות ויעילות התמודדו בהצלחה מול משבר הקורונה. כמוסד ש-30 שנה דוגל בעשייה חברתית בתחומי מדע וטכנולוגיה, היתה זו היחידה לסימולציה רפואית ע"ש ראב"ד, שחיברה אותנו מבחינה ערכית, לעולם של רפואה, ולעולמות המדע, החברה והטכנולוגיה. כשחשבנו על האתגר הבא לילדי ישראל החלטנו לחזק את דור העתיד, על מנת שיובילו את עולם הרפואה העתידי. אנו נרגשים להשיק את מוזיאון הרפואה הראשון בעולם, שמוקדש כולו לרפואה, מוזיאון בו עשרות מיצגים בנושאי גוף האדם ובריאותו לרבות: איך הגוף פועל?  פיזיולוגיה, אנטומיה, דיאגנוזה, מחלות וריפוי.  אנו מקווים כי המוזיאון יהפוך לשם דבר בעולם ולאתר עלייה לרגל לתיירות חוץ, ברגע שתפתח תיירות זאת".


לברור פרטים והרשמה (חייב הרשמה מראש) בטל: 04-6333505 או באתר.

לינק לאתר מוזיאון הרפואה:  http://med.technoda.org.il

בימים א'- ה', בין השעות: 9:00 – 20:30 ,(ביום א' בבוקר סגור, פתוח בשישי בבוקר)


פוסט אטרקציות לחופש הגדול 2021 כאן:


לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...