יום רביעי, 10 במאי 2017

משחקים ב-Questomania - חדרי בריחה, חדר חושך ומשחקי קווסט ניידים


רבות אני שומעת לאחרונה על חדרי בריחה, התלהבות וביקוש לאחר ביקורים חוזרים בחדרי בריחה. עד כה עוד לא יצא לי להיות באחד וגם לא הייתי בטוחה אם זה בשבילי. עד שקיבלתי הזמנה להגיע להכיר את חדרי הבריחה בשם Questomania (קווסטומניה). אמרתי לעצמי אם כבר יש הזמנה, אז נראה במה מדובר וננסה. 


חדרי בריחה הם בעיקר משחקי חברה בהם צריך לפתור משימות או חידות כדי לסיים את המשימה ולצאת בסופו של דבר מהחדר.

חדרי הבריחה של קווסטומניה ממוקמים בתל אביב, ברחוב החשמונאים, קרוב מאוד לקניון גינדי החדש ויש שם חמישה חדרי בריחה שונים ובנוסף משחקי קווסט ניידים.


אנחנו התחלנו ב"חדר הבריחה הנייד", יש חמישה סוגים כאלה, זה לא באמת חדר בריחה אלא יותר משחק קווסט, אנחנו קיבלנו את הסוג "מוזיאון הרטרו" עם מלא פריטים רטרו שמוצגים על שולחן ובמשך שעה צריך למצוא רמזים וקודים. 


ניתן לשחק עד 10 משתתפים בקבוצה ועם 5 שולחנות במקביל, ז"א ניתן לערוך אירוע עם חדר בריחה נייד עד 100 איש. 

האמת שלי אין ניסיון בזה ופחות מצאתי את עצמי במשחק הזה, לא הצלחתי להבין כל כך מה מתחבר למה ומי פותר מה ולאן מתקדם אבל היו בהחלט כאלה שכן שיחקו ונהנו.

הדבר הנפלא במשחק הנייד הזה, שקווסטומניה יכולים לנייד אותו לאירועים חברתיים, כנסים וכו', ואז זה יכול להפוך לפעילות מצויינת. אני בטוחה שיש קבוצות, משפחות, חברים או חברות שלהם זה יתאים מאוד ויוכלו להינות ממשחק שכזה מאוד. 


בחלק השני של הערב, הקבוצה שלנו עברה לחדר חושך, למשחק בשם "מחבואים. אוצרות האניקה".

בחדר החושך ישנם שלושה סוגים של אפשרויות משחק, התחלנו במשחק קבוצתי, בו הופרדנו לשתי קבוצות שמתחרות זו בזו. אחרי הקדמה והכנה נכנסים מצויידים בקסדות ומשקפי הגנה (כאמצעי זהירות) לחדר שחשוך באופן מוחלט. כאן כבר מתחיל האפקט, ההתמודדות עם החושך, החשש מהלא-נודע... מעלה את האדרנלין ואת העניין. מה שעל הצוות לעשות זה למצוא אוצרות ולהכניסם לתיבה. הקבוצה הראשונה שמצליחה למצוא ולהכניס לתיבה שלה 15 אוצרות היא הזוכה. 

אחרי שסיימנו את המשחק הזה, חלק מהקבוצה נכנסו לחדר החושך למשחק שונה, משחק תופסת, בו יש תופסים ונתפסים, לא רצים, רק נוגעים בקלות וברגע שמישהו נתפס הוא מעביר אבן קטנה שבידו לתופס. 
אני לא המשכתי לשחק כי הרגשתי שהשהות הממושכת בחושך עייפה אותי אז וויתרתי על המשחק השני, בו גם כל אחד בפני עצמו ואין את חברי הקבוצה, כמו במשחק הקודם, שאליהם אפשר היה להצמד. 

יש גרסה שלישית של משחק בחדר החושך, "קללת האניקה", ממה שהבנתי מישהו מקבל סוג של קרן על הקסדה ועליו להעביר אותה למישהו אחר. המטרה היא לא להישאר עם הקרן בסוף. 

חדר החושך הוא בהחלט התנסות וחוויה בפני עצמה עם גיוונים של משחק, שאני חושבת שיהיה בילוי מאוד מהנה כשיש קבוצה שמכירה ומגובשת, כמו משפחה, חברים וכמובן גם צוותים וחברים לעבודה. 

(לפני שנכנסים לחדר חושך מתבקשים לחתום על טופס הסרת אחריות ולנשים בהריון אסור להכנס).


מסתבר שחברת קווסטומניה, אשר הוקמה ב-2014, הינה בין הראשונות בארץ שהביאה את חדרי הבריחה.

החזון שלה: החדרת חווית המשחק לתהליכים הארגוניים השונים, לצורך שיפור תוצאות הפעילות של הארגון. 



פעילויות בקווסטומניה :



את המקום עצמו ניתן להשכיר למטרות שונות, ניתן למצוא במקום עצמו לובי, בר לשתיה וכיבוד, תשתית למצגות והוא מכיל עד כ-40 אורחים בו-זמנית. 

Questomania
החשמונאים 100, תל אביב

טל: 03-5531194

https://www.questomania.co.il/




   לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...