יום ראשון, 3 בנובמבר 2019

קלחים ומבוכים - קטיף תירס ומבוך תירס ראשון בישראל


הימים הפכו להיות נעימים יותר וזה זמן מצויין לצאת לטבע. לתקופה הקרובה יש אטרקציה חדשה - קטיף תירס עם מבוך, מבוך התירס הראשון בישראל.

מבט מלמעלה. צילום: אלון סגלמן 
קטיף, זו פעילות אהובה על ילדים ואפילו על מבוגרים. יש תחושה מהנה בלקטוף תוצר ישר מן הטבע בעצמנו ואם אפשר גם לאכול ממנו במקום, עוד יותר טוב.



צלם: ברצי



מבוך התירס, קלחים ומבוכים נמצא במושב גני עם, אשר בתוך הוד השרון. 
לאחר שהיינו בשנה שעברה והילדים נהנו, הגענו שוב גם השנה ומצאנו כמה הפתעות נוספות.

1. מבוך תירס - מבוך הבנוי מצמחי תירס. 
המבוך משתרע על פני 3 דונמים שלמים, כאשר ניתן לבחור בין שני מסלולי ניווט במבוך:
המסלול הארוך - לילדים בוגרים ולמבוגרים.
המסלול הקצר - לילדים הצעירים.

אנחנו התחלנו במבוך הארוך ביחד ולאחריו הילדים נכנסו לבד למבוך הקצר. 
על בני המשפחה למצוא את הדרך הנכונה במבוך ובדרך גם למצוא דמויות עם מספרים, המרכיבים קוד בן 3 ספרות, שמזכה בפרס. עוד אפשר למצוא במבוך שלטי "הידעת" שמספקים עובדות ומידע מעניין על צמח התירס. 






ימינה או שמאלה?

עם קוד המספרים שנמצא במבוך, ניתן לקבל קלח תירס, סופר-מתוק וקריספי! 

זהו זן מיוחד של תירס בשם "סנטינל" של חברת "הזרע". התירס שפותח על ידי ''HM CLAUSE'', חברה אחות של ''הזרע'' במשך מספר שנים, הינו בעל צבע צהוב עז, ובעל חיי מדף ארוכים, מתאים לגידול בכל העונות וטעמו נפלא.



2. קטיף התירס - נכנסים אל שדה התירס, המסודר שורות שורות, כאן כבר צפוף יותר מן המבוך, ומחפשים קלחים, הקלחים די מוסתרים בקליפתם, שגם היא ירוקה. 



3. קטיף עגבניות שרי - חדש השנה, נהנים גם מקטיף עגבניות שרי, בשני צבעים. אפשר למצוא ולקטוף עגבניות שרי אדומות מזן אורנלה וצהובות מזן פלמנטינו. העגבניות גם הן פיתוח של חברת "הזרע", מתוקות מאוד וניתנות לאכילה ישירה מהשדה במהלך הקטיף. 


4. משחקי תירס
חיפוש גרגירי הזהב - על שולחנות פעילות מונחות קערות, אשר בתוכן מפוזרים גרגרי תירס וביניהם גרגירי תירס בצבע זהב. על הילדים לאתר את גרגירי הזהב.
מניסיון, יש ילדים שיכולים לבלות בפעילות זו הרבה זמן, לאסוף גרגירים ולהינות מהתחושה בידיים, ומהשאיפה למצוא את הגרגרים הנדירים...
מצאו את גרגיר הזהב
עמדת זריעת תירס בעציץ שניתן לקחת הבית.
מבוכים נוספים -  במקום מבוך חבלים משוכלל לקטנטנים המשולב בעצי נוי ומבוך טפטפות מעגלי המיועד לכל המשפחה.
  


עוד במקום, קיר צילום להנאתכם ופינת זולה מוצלת (שאר השטח לא מוצל אז קחו איתכם כובעים), אפשר לשבת לנוח, לנשנש מהתירס או ממה שהבאתם מהבית.

במתחם קיימים גם שירותים וברזי מים.



צלם: ברצי

זו חוויה נהדרת, מדובר כאן בהשקעה רבה, תוצר חקלאי מיוחד שלא ניתן לרכוש בסופר ולרוב ילדים מאוד נהנים מעצם חוויית הטבע, המרחבים והחופשיות וזו חוויה מרגיעה גם לנו ההורים, לראות את הילדים מתחברים בטבע, רצים במרחבים וכמובן, מנותקים מהמסכים... 




אורי וייס וניר קורקט אגרונומים בוגרי הפקולטה לחקלאות הקימו את מיזם "קלחים ומבוכים" במטרה לחבר בין ילדים לטבע ולחקלאות. החיבור, כך מקווים אורי וניר ייווצר בעזרת מבוך אדיר עשוי כולו מצמחי תירס, שנשתל וטופל בקפידה מראשית חודש אוגוסט.


פתוח בשבתות בין השעות 09:00-14:00, בימי חג וחול המועד בהתאם לפרסומים בדף הפייסבוק של "קלחים ומבוכים".

מחיר: 40 ש"ח לילד, מגיל 3, מבוגר 20 ש"ח 
*המחיר כולל כניסה למבוך, סלסלת עגבניות שרי וקלח תירס בקטיף עצמי + אכילה חופשית בשדה.



דף הפייסבוק קלחים ומבוכים

כתובת: מושב גני עם - רחוב יפה נוף (בתוך העיר הוד השרון)

טלפון: 072-3306885






על חברת ''הזרע''
"הזרע" מהווה חלק מקבוצת "לימגרין", תאגיד חקלאי בינלאומי שבסיסו בצרפת, כקואופרטיב חקלאי, קבוצת "לימגרין" מבינה ומכירה את צרכי הלקוחות והינה חברת הזרעים הרביעית בגודלה בעולם והשנייה בגודלה בתחום זרעי הירקות.

הזרע נמנית על החברות המובילות בענף החקלאות בייצור ושיווק זרעי מכלוא של ירקות וגידולי שדה. באמצעות מחקר ופיתוח מתקדמים, מספקת החברה למגדלים וצרכנים ברחבי העולם פתרונות ייחודיים וחדשניים ופותחת בפניהם אפשרויות חדשות של צמיחה ושגשוג. 



 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...