יום ראשון, 14 באפריל 2019

ספר ילדים חדש - מגנט המסכים

ספר ילדים חדש - מגנט המסכים מאת דורון ארז


נושא המסכים הוא רלוונטי כמעט בכל בית עם הילדים. היום העיסוק במסכים הוא חלק בלתי-נפרד כבר מגיל ילדות, יש לכך כמובן יתרונות אבל גם חסרונות והורים רבים לא מרוצים מהשהיה המרובה של ילדיהם במסכים. למרות ההבנה של ההורים כי עליהם להגביל את שעות הצפייה של ילדיהם, רבים מהם מתקשים לעשות זאת.
יצא לי כבר מספר פעמים לומר לילדים שלי, שיש להם מגנט שמושך אותם למסך, מספיק שהם שומעים איזה סרטון אצלי בנייד הם מיד מתעניינים במה אני רואה... 

כששמעתי את שם הספר "מגנט המסכים" מיד חשבתי שאנחנו חייבים לקרוא את הספר הזה.
סיפורו של דורון ארז מוקדש לילדי דור המסכים.

הילד בספר, איתמר, כמו הרבה מאוד ילדים, אוהב לשבת מול המסך, לצפות בסרטונים, הוא יכול לשבת כך שעות, אפילו לשכוח לאכול.
"אבא אומר שאולי יש בסרטונים מגנט חזק."

אבא של איתמר המציא מכשיר מיוחד לביטול מגנט, עדיין לא מוכח שעובד אבל אמא מפעילה אותו אחרי שאיתמר חוזר מהגן וצופה במסכים כדי לבדוק אם המכשיר יכול לעזור.
כשאמא של איתמר אומרת לו שהגיע הזמן לסיים, איתמר לא רוצה ואפילו מתחיל לצרוח. 

ההורים מתלבטים ביחד כיצד לפעול. לאמא חשוב מאוד שאיתמר ילמד להתנתק בעצמו מהמסכים ויעשה זאת מתוך הסכמה. לאבא קשה להאמין שזה אפשרי.
הם מדברים על כך שלמדו הרבה יותר מהניסיון מאשר מהדיבורים של הוריהם. 


אולי הם יתנו לאיתמר לראות סרטונים ללא הגבלה והם ימשיכו להתנהל כרגיל, כדי שאיתמר ירגיש כיצד זה יהיה כשהוא לא אוכל ולא ישן בזמן. ההורים אכן אוכלים, מתארגנים ונכנסים לישון ואיתמר, ממשיך לצפות בסרטונים כמובן מנותק ממה שקורה מסביבו, עד שמוצא את עצמו בשעות הלילה לבדו, שם לב שחשוך ולא אכל ארוחת ערב.


לא אספר איך איתמר ירגיש אחרי היום הזה ותוכלו להחליט בעצמכם אם הרעיון מוצלח או לא, אך לדעתי, גם אם לא תתחברו לפתרון הספציפי הזה, הסיפור נותן פתח לנהל שיחה עם הילדים על הנושא, להסביר להם את החשיבות של זמן ללא מסך וכיצד ניתן לנסות לעשות זאת מתוך הסכמה. 

הספר הפונה לילדי הגן הבוגרים מתאים לקריאה משותפת עם מבוגר, ומשום שהוא מודפס בפונט גדול ומנוקד, ידבר גם לתלמידים הצעירים בבית הספר היסודי שיוכלו לקרוא בו בעצמם. 

הספר מלווה באיוריו הצבעוניים של המאייר הוותיק דני קרמן, הממחישים לילדים שאינם אמונים על רזי הקריאה, את עלילת הספר. גווני האיורים משתנים בהתאם למקום בו מתרחשת העלילה ולשעות השונות של היום, ותחושותיהן של הדמויות השונות מקבלות ביטוי ברור בהבעות פניהן ובשפת הגוף שלהן ומאפשרות לילדי הגן לחוות את הקריאה בספר באופן בלתי אמצעי. 


דורון ארז (57), נשוי לרבקה ואב ל-3 ילדים. גר בקיבוץ עין דור, מגדל ירקות ועצי פרי בגינה, כותב סיפורים, שירים, ומצלם. מנכ"ל ובעלים של חברת ארז אדר מחשבים בע"מ שמספקת שרותי מחשוב למוסדות וארגונים.

מגנט המסכים הוא ספרו הרביעי של דורון ארז, אשר כקודמיו עוסק בסיטואציות יומיומיות בחייהם של הורים וילדים ובקשר ביניהם.
פוסט על אחד הספרים שלו "לפיד השלום" אפשר לקרוא כאן:


"מגנט המסכים" מאת דורון ארז. איורים נפלאים: דני קרמן. הוצאת "ספרית דורון עפרון", 32 עמודים. 
מחיר לצרכן 79 ₪
להשיג בכל חנויות הספרים וכן באתר המחבר www.doronerez.org.il
                  


* מזמינה אותכם להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק "משחקים וספרים מומלצים לילדים" כאן.

 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק: 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...