יום ראשון, 14 באפריל 2019

סיגלית והצבעים באנגלית - ספר ילדים ללימוד צבעים באנגלית



סיגלית והצבעים באנגלית הוא ספר ילדים מקסים המיועד ללימוד צבעים באנגלית.


הספר מלמד במהירות ובהנאה את שמות כל הצבעים באנגלית. 
הספר כתוב בחרוזים ונעזר בהקשרים משעשעים שמסייעים לתהליך הלמידה. 

במרכז הספר הנוכחי ניצבת דמותה של סיגלית פרפל, אשר כשמה אוהבת מאוד את הצבע הסגול. אנו מלווים אותה במהלך היום כשהיא מבקרת את השכנים והחברים וגם חיות שונות ולומדים להכיר את שמות הצבעים השונים בעברית ובאנגלית בחוויה. 


הספר ערוך בצמדי עמודים בהם נפרש איור צבעוני ובמרכזו צבע אחד אותו מציגה לנו סיגלית במסעה. בצדם הימני של צמד העמודים בפונט גדול ומנוקד מוצג טקסט בחרוזים בהם שמו של הצבע בשפה העברית ובשפה האנגלית. 


בכל טקסט כזה מובלטים שמות הצבעים בעברית ובאנגלית בצבע המתאר אותם. השימוש בשיטת התצליל בשילוב עם החרוזים עוזר לילדים ללמוד את הצבעים ביעילות ובקלות. הטקסט מתאים הן למי שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקריאה והן לילדים צעירים אשר טרם התוודעו לרזי הקריאה. הם יכולים להשתלב בקריאת הספר כבר מהקריאה הראשונה בזכות החריזה הטבעית שמאפשרת להם להשלים את המילים. מיה יהלום משתמשת גם באלמנט החזרה בכל עמוד ועמוד, אמצעי שמסייע לקוראים הצעירים ללמוד את המילים המוצגות להן.


לפני הקריאה בספר מציעה מיה יהלום כלים שיאפשרו להורים להפיק את המרב ממנו.
בסיום הספר יש טבלה שמאפשרת להורים ולילדים לעקוב אחר התקדמות הלמידה של הילדים ויש דף מדבקות המצורף לספר בעזרתו ממלאים את הטבלה.

את הספר מלווים איוריה הצבעוניים והמקסימים של טוהר שרמן פרידמן.

מיה יהלום (38), נשואה לערן ואם לשתי בנות, עומר בת 5 וארבל בת שנתיים, מתגוררת בצור יצחק. עוסקת באימון וליווי עסקי, בפרטים הקטנים. לאחר למעלה מעשור בהייטק, בהם עבדה בחברות מסטרטאפ קטן ועד חברות כמו waze וורינט, כיום היא מפנה את כל הידע הטכנולוגי והעסקי שצברה, לעסקים עצמאיים. מיה עוזרת להם בייעול ובסידור העבודה, הכנת מטרות ויעדים ותוכניות כלכליות.

מיה יהלום על ההשראה לכתיבת "סיגלית והצבעים באנגלית": "את עומר הבת שלי שלחתי לחוג אנגלית כשהייתה בת שנתיים וחצי. אני מאמינה ששפה חדשה חשוב ללמוד בגיל צעיר. החוג לא היה מוצלח כי המדריכה לא ידעה להשתלט על הילדים. בארוחת הערב ישבתי עם עומר והמצאתי לה הקשרים משעשעים שיעזרו לה ללמוד את הצבעים כמו לדוגמה:

"הַדָּג הָכָּחֹל יוֹדֵעַ לְדַבֵּר?"
שָׁאֲלָה סִגָּלִית פֶּרְפֶּל. "לֹא", חִיְּכָה וֶרֶד פִּינְק
"אֲבָל נִשְׁמָע שֶׁהוּא אוֹמֵר בְּלוּ בְּלוּ בְּלוּ".
ושְׁתֵּי הַבָּנוֹת מִצְּחוֹק הִתְגַּלְגְּלוּ".

"וכך כל יום המצאתי לה עוד ועוד הקשרים. כשבתי ארבל נולדה, נולדה לי גם המוזה. לא הפסקתי לחשוב על החמשירים הקצרים שהמצאתי ופחדתי שעם טפשת ההריון אשכח אותם.
אז כתבתי. אני על כדור פיזיו, ארבל יונקת בצד אחד וביד הפנויה אני כותבת את החמשירים האלה. כשסיימתי הייתי בהלם - כתבתי סיפור שפשוט מלמד את שמות הצבעים באנגלית בלי להתכוון בכלל."


מיה יהלום מציינת שהספר מיועד לגילאי שנתיים עד 9. "בעצם לגילאים בהם הילדים כבר יודעים (לפחות חלק) את הצבעים בעברית ועד גיל בית ספר כשהילד יודע כבר לקרוא עצמאית ומתחיל ללמוד אנגלית לראשונה. הספר ושמות הצבעים כתובים בעברית עם ניקוד כדי שהילד יוכל לקרוא לבד, בלי עזרת ההורים. 

זהו הספר הראשון בסדרת ספרים מקסימה לילדים שמלמדת אותם אנגלית. 





מיה יהלום מספרת שהיא עובדת על שני ספרים נוספים בסדרה ומקווה שיראו אור בקרוב: "סיגלית והמספרים באנגלית" ו"סיגלית והחיות באנגלית". 



"סיגלית והצבעים באנגלית" מאת מיה יהלום. איורים: טוהר שרמן פרידמן. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים, מנוקד.
מחיר לצרכן 62 ₪
להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il.



* מזמינה אותכם להצטרף גם לקבוצת הפייסבוק "משחקים וספרים מומלצים לילדים" כאן.


 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק: 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...