יום ראשון, 5 באפריל 2015

מסעדה הודית אוטנטית - מהרג'ה



את מספר הפעמים שיצא לי לאכול אוכל הודי, ניתן למנות ביד אחת, גם פעמים בודדות וגם במרווחים גדולים זה מזה. הייתי בי תחושה שאני לא יודעת מה זה אוכל הודי באמת והאם אני אוהבת אותו או לא. כך שכהוזמנתי לסקר מסעדה הודית נעניתי בשמחה. 

המסעדה נמצאת ברמלה, ברחוב הרצל.

מהרג'ה = כינוי כבוד בהודו למלך או נסיך שכבשו מלכים אחרים. (מתוך ויקימילון)

המסעדה במראה שלה צנועה ואינה מפוארת, מקושטת עם שרשראות צבעוניות וכן תלויים כמה תמונות הקשורות להודו. בצד השולחן שלנו למעלה, היה מסך טלויזיה, בו הוקרנו שירים מסרטי בוליבווד להשלמת האווירה.



למפגש איחרתי במעט, ועל השולחן, כבר חיכו צלחות עם מטעמים מזמינים. 


מן צ'יפס וקערות עם חטיפים הודים פיקנטיים, אני אהבתי, אני בכלל חובבת חטיפים מלוחים.


לאחר מכן הוגשו מספר מנות מייצגות של המטבח ההודי כפי שמכינים במהרג'ה;

פתחנו במנות הראשונות סמוסה ו-באטטה ואדה: על טהרת תפוחי אדמה ואפונה, עטופים בעלי קארי, קריספיים ופיקנטים, מנת הבאג'יה המפורסמת, שהיא תערובת של בצל כמון וקמח תירס מטוגנת.



חלק מהמנות דיי חריפות, ולמי שלא רגיל או לא חובב חריף, זו היתה התמודדות קטנה, שכן הטעם החריף נשאר בפה. אני נעזרתי בקישוטים שבצלחת כמו המלפפון שציננו לי את הפה.


לאחר מכן הוגשו לנו מנות מרכזיות:


תבשיל תרד עם גבינת פניר. –פניר פאלק
כופתאות גבינת פניר ותפוחי אדמה ברוטב עגבניות וקשיו. – מלאי קופטה
תבשיל כרובית רעננה ותפוחי אדמה. – אלו גובי
תבשיל עדשים בחרדל שחור. – דאל
אורז בסמטי בתוספת ירקות. – כל זאת לצד אורז בריאני

ובליווי לחם מסורתי.


המנות העיקריות היו מאוד טעימות (טעימות הרבה יותר ממה שהן נראות חייבת לציין), גם מבחינת היושבים לצדי בשולחן נרשמה התלהבות, במיוחד מהתבשילים עם  גבינת פניר. 

בעקבות החריפות שנשארה בפה, חלק מהיושבים כבר לא העזו לאכול מהאורז, אבל אני אכלתי אותו במנות קטנות בפה והוא לא היה כל כך חריף עבורי ונהנתי ממנו. 


בסיום הארוחה שתינו צ'אי מסורתי ולאסי בננה צונן. 



מאוד רציתי לטעום את הצ'אי המסורתי, גם הוא כמובן מעורב בטעמים ותבלינים, דיי מתוק. 

וכשהגישו את הלאסי, הוא לקח בגדול ונעם לכל מי שלגם ממנו, זה היה סיום מושלם לארוחה מאוד מעניינת. 


אחרי הביקור במסעדה אני מרגישה שסוף סוף הצלחתי להכיר קצת יותר את המטבח ההודי, למרות שמדובר כאן רק במנות צמחוניות.אני חושבת, שמי שלא מכיר את אוכל הזה, יהיה לו מעט קשה להתרגל לטעמים בפה, כי הם מאוד שונים ממה שאנחנו מכירים. ידוע שבמטבח ההודי משתמשים בהמון תבלינים וכמו שהזכרתי חלקם גם חריפים, כך שנוצר שילוב של טעמים חזקים, שחלקם יתחברו אליהם יותר וחלקם כנראה פחות. 
עבורי, זו היתה קודם כל חוויה מאוד מעניינת, שאני ממליצה באמת לכל אחד לנסות לפחות פעם אחת כדי לטעום ולחוות את המטבח ההודי המסורתי, ולאחר מכן להחליט אם מתחברים או לא.

סוכריות אניס


במסעדת מהרג'ה תוכלו למצוא גם חנות קטנה ומטריפה עם תבלינים ומוצרי בישול וחטיפים הודיים המיובאים במיוחד עבור המסעדה (כשרות חתם סופר). 



פרטים על המסעדה:

מסעדת מהרג'ה פתוחה מאז 1987.

המסעדה מגישה אוכל הודי צמחוני ,מעל ל-50% מהתפריט נטול גלוטן.


70 המסעדה יכולה להכיל עד 70 אורחים.
נגישות לנכים.

שעות פתיחה:
המסעדה פתוחה כל בין ראשון לחמישי בין השעות 11.30 עד 21.30, בימי שישי בין 11.30-16.00

רחוב הרצל 87, רמלה

089223534

תמונה מתוך האתר



  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

תגובה 1:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...