יום שלישי, 10 באוקטובר 2017

חודש ורוד - חודש אוקטובר הוא חודש מודעות לסרטן השד



החודש שאנחנו עסוקים בחגים ובחופשים (שיהיה לנו רק בשמחות) אבל מסתבר שחודש אוקטובר הוא החודש הרשמי למודעות לגילוי סרטן השד.

לכבוד כך, מציינים את החודש הזה כמו בכל שנה שלל אירועים, פעילויות ומוצרים שמטרתם להגביר את המודעות - כי גילוי מוקדם הוא כידוע, האמצעי היעיל ביותר כנגד המחלה.


בבסיס קיומו של "אוקטובר הוורוד" ניצבת כאמור הסברה הרווחת שעדיף להיבדק ולא להצטער אחר כך. מדוע להסתכן בסרטן קטלני שלא יתגלה בזמן ויהיה מאוחר מדי לרפאו?! מסיבה זו מבקש חודש המודעות לסרטן השד לפנות לנשים רבות ככל האפשר בבקשה לנקוט פעולה מאשר לשבת בחיבוק ידיים, ולהזכיר להן כי בכוחו של הגילוי המוקדם להציל את חייהן של מי שלקו במחלה.

"כל אישה צריכה לעבור "הערכת סיכון" לגילוי סרטן שד אצל גורם מקצועי מומחה", קובעת ד"ר רות לאופר המנהלת מדריך אתר מידע ופורום אינטרנטי למען חולות סרטן השד ומשפחותיהן. "הערכה זו צריכה להתבסס על מחלת קרובים, רקע אישי, מחלות עבר ועוד. המומחה, לרוב כירורג שד, יתאים את הבדיקות לאישה לפי רמת הסיכון שלה ונשים בסיכון מוגבר דוגמת נשים בעלות רקע גנטי כמו אנג`לינה ג`ולי – חייבות להיות במעקב מיוחד".
ד"ר לאופר מתעקשת על זכותה של כל אישה לחוות דעת נוספת כאשר מתגלה אצלה סרטן השד, הן על האבחנה והן על הטיפול המומלץ. "בהתאם לחוק זכויות החולה, חשוב שכל אישה תקבל הסבר מפורט על האבחנה ועל כל אפשרויות הטיפול בה. החולה חייבת להיות מעורבת בטיפול בה ולהתעקש להבין את השיקולים בבחירת הטיפול, בתופעות הלוואי וכ`ו". 


עמותת "אחת מתשע" השיקה רשמית את אירועי "אוקטובר הוורוד" - חודש המודעות למחלת סרטן השד. ברחבי הארץ, הוארו בניינים מרכזיים בוורוד לאות הזדהות עם פעילות העמותה שנועדה להעלאת המודעות לגילוי מוקדם ומציל חיים.


חברות רבות נרתמות למאבק ומציעות שלל אירועים/ מוצרים או/שירותים שחלק מהכנסותיהם יתרמו לעמותות השונות העוסקות במלאכת החדרת המודעות, בסיוע ובטיפול:



כמדי שנה גם הפעם קיבץ אלי כהן - מייסד המספרה האונקולוגית במרכז הרפואי איכילוב מיטב נשים ידועות, מוערכות ומעצימות בכדי שאלה תחבושנה פאה ורודה לראשן (צבע הסרט הרשמי של סרטן השד) ותצטלמנה לקמפיין "חושבות ורוד" – קמפיין מודעות שנועד כאמור להזכיר לנשים לשים את בריאותן בראש סדר העדיפויות ולהניע אותן ללכת להיבדק! "מטרת הקמפיין היא אחת והיא חשובה מכל: להזכיר לכל הנשים בישראל כי בדיקה מוקדמת מצילה חיים", אומר כהן.
ולמה דווקא פאה ורודה? "אין ספק שאחת מתופעות הלוואי של הטיפול הכימותרפי במחלת הסרטן, היא נשירת השיער. נשים שחולות בסרטן מתמודדות מדי יום, לא רק עם המחלה עצמה, אלא גם עם ההשלכות הפסיכולוגיות והרגשיות של אובדן השיער וההתקרחות. הקרחת "מסמנת" את החולות ומתייגת אותן כמעט באופן אוטומטי כ"חולות סרטן" ולכן החיבור לפאה – אותו פריט שעימו אני מקל על חולות במראה החיצוני - הייתה מבחינתי מתבקשת. הטוויסט: פיאות בצבע הורוד - צבעו הרשמי של המאבק במחלת סרטן השד", מסכם כהן. השנה הצטלמו לפרוייקט: גילה אלמגור, מאיה רוסו, ליהיא גרינר, אסנת פישמן, ליטל שוורץ, מיקי קם, טל גלבוע, שלי גפני, חלי ממן, אלמה דישי, ח"כ איילת נחמיאס ורבין ועוד רבות נוספות.




מותג הלנז`רי ג`ק קובה ומותג הקוסמטיקה אסתי לאודר, השיקו את קולקציית Pink Ribbon הכוללת פריטים בוורוד. 30% מהסכום שייאסף ממכירת הקולקציה יועברו כתרומה לאגודה למלחמה בסרטן. בנוסף ו לרגל חודש המודעות יציע מותג ההלבשה התחתונה בייבי דול וכותנות לילה מסאטן ב־50% הנחה. בקמפיין המודעות השתתפו: סנדי בר, חן אמסלם, עדי שילון, רונית יודקביץ`, מעיין אשכנזי (בתמונה), דנה זרמון, מירב פלדמן, סנדרה רינגלר, אפרת גוש, שי מיקה יפרח, נסרין קדרי, דנית גרינברג, עינת ארליך, אדל בספלוב, עמית פרקש ונוספות.



לפני 17 שנים ביוני 2000 פראן דרשר, שגילמה את דמותה של האומנת הצווחנית, בסדרה הקומית "סופר נני" הובהלה לניתוח חירום לאחר שגילו בגופה גידול סרטני ברחם. לניתוח זה קדמו שנתיים של סימפטומים ושמונה אבחונים כושלים, אלא שבעקבות החרפה בריאותית והתפרצותה של המחלה החליטו הרופאים לנתח את דרשר מייד עם גילוי הגידול והיא כידוע עברה כריתת רחם. ההחלמה של השחקנית היתה טובה וכשהשתחררה מבית החולים בלוס אנג`לס היא הוציאה לאור את ספרה Cancer Schmancer. את הספר האמור היא כתבה לדבריה על מנת לעורר מודעות בקרב נשים וגברים לשים לב לסימנים המוקדמים של מחלת סרטן. שבע שנים לאחר שהחלימה ממחלתה, ביוני 2007, הכריזה דרשר על השקת עמותת `קאנסר-שמאנסר`, המפעילה קרן הפועלת ללא מטרות רווח לעידוד גילוי מוקדם של מחלת הסרטן והיא עצמה נרתמה לפעילות פילנתרופית בעמותה במטרה לעודד איבחון מחלת הסרטן בשלב מוקדם. מזה עשור שדרשר והעמותה משתפים פעולה עם ענקית הלק האמריקאית ORLY. זאת האחרונה משיקה מדי שנה בחודש אוקטובר קולקציית לק במהדורה מוגבלת שתכליתה לסייע בהעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה. כ-20% מההכנסות המכירה של הלקים נתרמים לטובת פעילותה של עמותת `קאנסר-שמאנסר`.




מעצב האופנה ראלף לורן הפך למנהיג חלוצי במאבק נגד המלחמה בסרטן השד כאשר חברתו הטובה נפטרה מהמחלה בשנת 1990. בשם זכרה, מעצב העל לורן ייסד את מרכז נינה הייד לחקר סרטן השד. בשנת 1994 ראלף לורן, יחד עם מועצת מעצבי האופנה של אמריקה (CFDA), יזמו את קהילת האופנה הנרתמת למאבק בסרטן השד. כחלק מהקמפיין עיצב בעצמו ראלף לורן חולצת טי-שירט ייחודית שמטרתה לסמל את המאבק במחלה, ובעצם מכירתם גייס מעל ל– 30 מיליון דולר. בשנת 2000 ראלף לורן ייעד את הסמל הקלאסי של פולו, סוס פוני, עבור קמפיין הפינק פוני ושלח את הדוגמנים למסלול התצוגה בלבוש חולצות פינק פוני. המהלך שידר יוזמה עולמית חשובה התומכת במאבק נגד המלחמה בסרטן. אז נולדה קרן הפינק פוני. קרן פינק פוני שמה לה למטרה לצמצם את הפערים באיכות הטיפול בסרטן ולעזור להבטיח שלכל מטופל/ת תהיה גישה לטיפול איכותי בשלב מוקדם ויותר בר טיפול. בתוך ארצות הברית, 25% מההכנסות ממכירת קולקציית הפינק פוני מועברים לקרן האמורה. לרכישה באתר המעצב.


רשת Laline, השיקה נר ורוד וריחני בניחוח פרחוני שמבקש להזכיר לכולן ללכת להיבדק. למעשה זו השנה השמינית שהרשת משתפת פעולה עם עמותת "אחת מתשע", ומשיקה מוצר ייעודי ש-50% מרווחי מכירתו יועברו לעמותה. (29.90 ₪). 50% מהרווחים של הנר ייתרמו לעמותת אחת מתשע.


אסתי לאודר השיקה את Pink Ribbon - סרום NEW ADVANCED NIGHT REPAIR SYNCHRONIZED RECOVERY COMPLEX II עם מחזיק מפתחות ותליון המעוצבים בהשראת חודש המודעות. המוצר יימכר בלעדית בחנות אסתי לאודר בקניון איילון ר"ג ובסניפי רשת סופר-פארם ו-30% מההכנסות מהמכירה ייתרמו לאגודה למלחמה בסרטן (470 ₪ ל-50 מ"ל).



קרם הלחות הצהוב של קליניק, מסדרת שלושת השלבים Dramatically Different Moisturizing Lotion (פוסט על הסדרה עלה בעבר לבלוג, ניתן לקרוא כאןמושק לקראת חודש המודעות לסרטן השד בגרסה מיוחדת וחגיגית, הכוללת מחזיק מפתחות בצבע ורוד. המוצר יימכר במהלך חודש אוקטובר בחנות האונליין של המותג, בחנויות המותג ובסניפי רשת סופר פארם. 30% מסכום המכירה של כל מוצר יועברו כתרומה לאגודה למלחמה בסרטן (329 ₪ ל-200 מ"ל).


בובי בראון השיקו את PINK PEONY ILLUMINATING BRONZING POWDER - מוצר בלעדי לחודש המודעות הכולל סט של סומק ומיני מברשת סומק. (מחיר: 265 ₪) לרכישה בסניפי המותג ברחבי הארץ.




לרגל חודש המודעות לסרטן השד, מציעה חברת  INAIL עיצוב ציפורניים ייחודי עם סמל המאבק הרשמי במחלה. העיצוב האמור מוקדש לכל אותן נשים אשר הפסידו במלחמה, נצחו אותה וכמובן למי שעדיין נלחמות בה בכל יום על חייהן.  מדובר במכונת הדפסה חדשה שביכולתה לספק ללקוחות נייל ארט מרהיב, ייחודי ומדויק להפליא בשמונה שניות בלבד, וכך השנה תוכל כל אישה ואישה שברצונה להביע סולידריות במהלך חודש המודעות "לענוד" את סמל המאבק גם על ציפורניה ולא רק כסיכה בדש חולצתה. (20 ₪ לציפורן במכוני הטיפוח).


אירוע לנשים בלבד בהשתתפות העיתונאית ליהיא לפיד ואירית פנט, יו"ר עמותת אחת מתשע 


האירוע יתקיים ביום שישי ה-20/10/17 ויכלול:
·        8:00-9:00 – התכנסות וכיבוד קל
·        9:00-9:30 – אירית פנט, יו"ר עמותת אחת מתשע בהרצאת סיפור אישי, מרתקת ומרגשת
·        9:30-10:30 – ליהיא לפיד בהרצאה מעצימה ומעוררת השראה "להיות אישה בעידן הזה, כמו שמתאים לך"

עלות כרטיס כניסה הינה 55 ש"ח, כשחלק מההכנסות הינן קודש לעמותת אחת מתשע

הזמנת כרטיסים באתר הסינמה סיטי ראשון לציון בלבד, בכתובת:



קצת נתונים:

בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, סרטן השד הוא השכיח ביותר בקרב נשים, בכל קבוצות האוכלוסייה, כאשר סרטן השד מהווה כ-30% מהגידולים החודרניים בנשים בישראל. "סרטן שד הוא סוג הסרטן השכיח בקרב נשים ביארץ. למעלה מ-5,200 נשים בישראל מאובחנות בכל שנה בסרטן השד כאשר רבע מהן מתחת לגיל 50." ציינה סיגל רצין, מנכ"לית עמותת "אחת מתשע".

האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף משרד הבריאות פרסמה את הנתונים המעודכנים בישראל לקראת פתיחת חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד ומהנתונים עולה כי נכון להיום חיות בישראל 21,671 נשים שאובחנו עם סרטן השד בשנים 2010-2014 ושהחלימו או שעדיין מתמודדות עם המחלה. 


  לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...