יום שלישי, 14 בנובמבר 2017

מוצרים חדשים המהווים גם תחליף ללחם - לגדולים ולקטנים


מונבטים

לקח לי רגע להבין במה מדובר, כי השם לא אמר לי הרבה - מדובר בתחליף ללחם בריאותי, עשוי מרכיבים צמחיים בלבד, כמו קינואה, כוסמת, קטניות ודגנים, ירקות ופירות! 

זהו סטארטאפ בעולם המזון והמצאה גאונית בעיני. 

השם מונבטים נובע מכך, שחומרי הגלם (הזרעים) עברו הנבטה וכל המונבטים בסדרה אורגניים וטבעוניים ואינם מכילים גלוטן. 
כמו כן המוצרים אינם מכילים קמחים, סוכרים או ממתיקים אחרים, הם ללא שמנים, חומרים משמרים, ללא חומרי טעם וריח וללא שמרים.

גם תהליך הייצור הוא ייחודי ומתבצע בעבודת יד, במינימום עיבוד, תחת תנאים סטרילים.

סדרת מונבטים כוללת 15 טעמים, העשויים משילובים מיוחדים של חומרי הגלם, או מחומר גלם אחד. 

מגוון הטעמים כולל:
קינואה, כוסמת וסלק
קינואה, כוסמת ובטטה
עדשים צהובות ודוחן
עדשים ירוקות, דוחן, שעועית מש
עדשים כתומות ודוחן
עדשים צהובות ובטטה
עדשים כתומות, סלק
כוסמת, בננה, עדשים כתומות וגזר
כוסמת, תמר ותפוח עץ
קינואה, תמר ותפוח עץ
כוסמת, דלעת, תאנים וקינואה
כוסמת
קינואה
עדשים ירוקות
שעועית מש


את מוצרי מונבטים יש לשמור במקפיא עד השימוש. אין צורך בהפשרה מוקדמת. לפני ההגשה מחממים את המוצר, אפשר בטוסטר לחיץ, קופץ, טוסטר אובן או תנור רגיל במשך 5-10 דקות.



המונבטים מומלצים לאכילה עם ממרחים ואפשר להכין מהם גם קרוטונים.

אני קיבלתי שני סוגים של מונבטים להתנסות ומאוד הסתקרנתי. הראשון שניסיתי הוא מונבטים קינואה, כוסמת, סלק. שמתי אותו בטוסטר לחיץ, קרוב ל10 דקות ואכלתי אותו עם גבינות וירקות  שמתי גבינה לבנה וצפתית. הטעם סביר ביותר, אין טעם חזק כל כך. למי שרגיל למלוח או מתובל אז הטעם חסר קצת, אבל ניתן לשחק עם התוספות מעל. מה שכן, המונבט דחוס ומאוד משביע וכך הוא מהווה פתרון מצויין כשמחפשים ארוחה משביעה, מזינה ולא משמינה, דבר שקורה לי המון פעמים בערבים.


המונבט השני שניסינו היה מכוסמת עם תפוח עץ ותמר והפעם הלכתי לכיוון המתוק ולכן הצעתי גם לילדי. מרחתי עליו טחינה וסילאן. האמת שהיה נראה ממש כמו פנקייק וטעם הממרח משתלט כי טעמו של המונבט עצמו לא דומיננטי.


המונבטים אכן מהווים תחליף משביע ומאוד בריא ללחם, ללא גלוטן, טבעוני וללא חומרים נוספים. אי אפשר להגיד שזה מוצר טעים מאוד, אבל הוא יחסית נייטרלי, מורגש בו מעט טעם של סלק(במונבט עם הסלק) ומעט מתיקות (במונבט עם תפוח ותמר) אבל המרקם שלו דחוס, דומה מאוד ללחם והממרחים הם אלו שקובעים.
לדעתי תחליף מושלם למי שמחפש טבעוני בריא או ללא גלוטן.

החזון בפיתוח סדרת 'מונבטים', מציין בעז אוליברו, מפתח המונבטים, היה להוציא לשוק מוצרים שיספקו פתרון לתחליף ללחם, שלא יכילו גלוטן בבסיסם, שיהיו בריאים ומזינים, ושיהיו עשויים מרכיבים טבעיים, אורגניים וטהורים בלבד, וללא מרכיבים מן החי. "מוצרי 'מונבטים'," מציין אוליברו, "מיועדים לכל אחד שחשוב לו להכניס לגוף מזון טבעי, בריא ומזין. כמו כן הם מספקים מענה איכותי ומזין לחולי צליאק, לרגישים לגלוטן, לטבעונים ולצמחונים." 

החברה היא בעלת רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות, בעלת רישיון תוצרת אורגנית מטעם חברת "אגריאור", מחזיקה בתו תקן איכות ובטיחות במזון ISO 22,000  מטעם חברת IQCבאתר החברה אפשר לראות את מגוון בדיקות המעבדה שנעשו למוצרים ובהן בדיקות הגלוטן.

את המונבטים פיתח בעז אוליברו, אשר בגלל מחלת מעיים (קוליטיס), חיפש תחליף איכותי, בריא ומזין ללחם ללא גלוטן, כפי שהמליצה לו הנטורופתית שטיפלה בו. בהמלצת הנטורופתית החל בעז לצרוך מוצר ייחודי שהיה על המדף – לחם מקינואה מונבטת שעזר לו להשקיט את התסמינים של המחלה, אך לצערו המפעל שייצר את המוצר הפסיק לייצרו. בלית ברירה החליט בעז להיכנס למטבח ולנסות לייצר בעצמו – ומשם נולדו המוצרים תוך "ניסוי וטעייה", וזהו גם שמה של החברה שהקים.


באתר החברה אפשר לקבל מגוון רחב של מתכונים נהדרים ומגוונים המאפשרים לשלב את מוצרי 'מונבטים' בכל ארוחה ואפילו לקטנטנים. התמונות מאוד יפות, ממליצה להציץ.

פרטים נוספים כולל חנויות משווקת את המוצר באתר:


מחיר: כ-28 ₪ לאריזה המכילה 4 יחידות (לפחות 300 גרם).
המוצרים כשרים למהדרין בהשגחת הרבנות הראשית אור עקיבא.

להשיג בבתי טבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ. אפשר להזמין משלוח הביתה בשיווק ישיר  בטל' 04-6904704. 


*

פריכיות פיטנס



תאמינו או לא, לאחרונה אני הרבה פעמים "בדודה" לפרכיות, פשוט טעים לי עם גבינה וירקות או סלט כשתוקף אותי הרעב הקטן וגם הילדים שלי מידי פעם אוהבים לאכול פריכיות עם ממרח מתוק או מלוח.
  
נסטלה מרחיבה את מותג פיטנס לתחום תחליפי הלחם, ומשיקה פריכיות טעימות  במיוחד - הפריכיות דקות ובעלות מרקם נימוח, יותר עדינות בהשוואה לפריכיות רגילות.


כל פריכית מכילה דגנים מלאים, 15 קלוריות לפריכית.

הסדרה כוללת 2 מוצרים: פריכיות 3 דגנים, פריכיות 3 דגנים וקינואה.


כשרות בד"צ העדה החרדית
ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות הפרטיות



*


לחם כוסמין

חדש בסדרת לחמי המחמצת "אנג'ל צרפתי" - אנג'ל צרפתי 100% כוסמין.

מאפיית אנג'ל, המאפייה הגדולה בישראל, המציינת השנה 90 שנות אפייה, משיקה לחם חדש בסדרת לחמי המחמצת של 'אנג'ל צרפתי', לחם 100% כוסמין בתוספת דגנים. 

הכוסמין ידוע כעשיר בויטמינים ומינרלים, מסייע לתהליך העיכול ותורם לתחושת שובע לאורך זמן.

לחם הכוסמין מסדרת אנג'ל צרפתי מכיל 100% קמח כוסמין מלא, בתוספת מחמצת אשר מעשירה את הלחם ותורמת לטעמו הייחודי. קמח הכוסמין, קל יותר לעיכול ומעניק ללחם טעם ומרקם ייחודיים. דגן הכוסמין עשיר ברכיבים תזונתיים רבים, ביניהם: חלבון, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרליים, ובין  יתרונותיו ניתן למנות שיפור תהליך העיכול ותחושת שובע לאורך זמן.

הלחם באמת מאוד טעים, רך וטוב לדעת שגם בריא יותר.




יועצת התזונה של מאפיית אנג'ל, רותי אבירי:
"הכוסמין דומה מאוד לחיטה המוכרת והנפוצה, אך הודות לשוני במבנה שלו ובהרכב החלבונים שבו הוא קל יותר לעיכול, מהחיטה המלאה. כמו כל שאר הדגנים המלאים, הכוסמין עשיר ברכיבי תזונה חיוניים כגון סיבים תזונתיים, אנטיאוקסידנטים וויטמינים ומינרלים שאת חלקם הוא אף מכיל בכמות גבוהה יותר מזו שקיימת בחיטה הרגילה.
למרות העובדה שהכוסמין מכיל גלוטן, צרכנים הסובלים מסוגים שונים של אי נוחות במערכת העיכול (אשר אינם חולי צליאק), דיווחו על הקלה בתחושות כתוצאה משינוי תזונתי אשר כלל מעבר מחיטה רגילה לכוסמין.
גם מבחינת טעם, צרכנים שאינם חובבי לחם מקמח מלא, יכולים ליהנות מלחם זה  בשל טעמו הטבעי המעט מתקתק של הכוסמין."


הלחם כוסמין של אנג'ל הוא נושא את "תו א.י.ל" של האגודה הישראלית לסוכרת וגם את תו "אפשריבריא" - המלצת משרד הבריאות לתזונה בריאה יותר.
  


*

בייביביס לקטנטנים


סדרת חטיפי האורז לקנטנים, שגם אני בזמנו היתי נותנת לילדים שלי, מתרחבת עם טעם חדש - בייביביס בטעם תפוח.

בייבי ביס הינו חטיף אורז אפוי המותאם לתינוקות ופעוטות מגיל שישה חודשים ומעלה. החטיף המותאם לשלבי ההתפתחות של התינוק, בעל צורה הנוחה לאחיזת התינוק, מרקם נימוח ונמס בפה בטעמים אהובים המותאמים לתינוקות ופעוטות.

חטיפי בייבי ביס מתאימים כאוכל אצבעות, הם נמסים בפה ומיועדים לנשנוש קל בין ארוחות, בבית או בחוץ. נוח מאוד לקחת אותם כיוון שכל שתי חטיפי בייבי ביס ארוזים בנפרד. 

בייבי ביס מגיע במגון טעמים: גזר, טבעי, ירקות ובננה, וארוז באריזות זוגיות לשמירת הטריות, ועכשיו גם בטעם חדש: תפוח.

החטיף עשוי אורז, ללא גלוטן, דל בשומן ואינו מכיל חומרים משמרים. כמו כן, החטיף ללא כולסטרול וללא שומן טרנס, רך וקל לנגיסה - נמס בפי התינוק ונארז טרי הישר מהתנור. טעם התפוח מרענן את רשימת המוצרים מבית בייבי ביס ומעניק טעם חדש לתינוק.

מארז בייביביס מכיל 24 חטיפים באריזות זוגית
כשר פרווה בהשגחת בד"ץ חתם סופר פתח תקווה ובד"ץ בית יוסף ובאישור הרבנות הראשית לישראל
להשיג ברשתות המובחרות.




 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...