יום ראשון, 23 בספטמבר 2018

פעילויות במהלך חג סוכות וחול המועד ברחבי הארץ - חלקן בחינם


בסוכות יש לנו הזדמנות לבקר עם הילדים באתרים שלא "הספקנו" לבקר בהם בחופש הגדול, כדאי לבלות באתרים במיוחד עכשיו כי המזג אוויר כבר נהיה מעט פחות חם (בתקווה שכך יהיה, הרי כבר התחיל הסתיו באופן רישמי). להלן הצעות רבות ומגוונות לפעילויות ברחבי הארץ, מחולקות לפי אזור, חלקן גם בחינם:



מרכז



לעלות על האוטובוס הראשון, ובחינם

המרכז ההיסטורי של אגד בחולון מציע בילוי מרגש, נוסטלגי לחוה"מ סוכות – הכניסה והחניה חופשית

מאז הגה חיים נחמן ביאליק את השם, היה "אגד" שם נרדף לאוטובוס. למעלה מ-80 האוטובוסים ושלל המוצגים במרכז ההיסטורי של אגד בחולון, מספרים ב- 85 שנות היסטוריה של תחבורה ציבורית בארץ ובעצם את הסיפור הישראלי.
המבקרים מוזמנים לעלות על חלק מהאוטובוסים הישנים, להיזכר בימיה הראשונים של המדינה שבדרך או לגלות אותם בפעם הראשונה. לילדים זאת חוויה, למבוגרים זאת נוסטלגיה. האוטובוסים שופצו וחודשו עד הפרט הקטן עם הצבעים המקוריים, האבזור האותנטי ורובם אף נמצאים במצב נסיעה.
גם רכבים ששירתו את אגד כמו מכלית, אוטובוסי גרר ואוטובוסים ללימוד נהיגה, זוכים לכבוד המגיע להם. אגב בחלק מהאוטובוסים המשופצים ניתן לשבת ולראות את תיק הנהג ופורט הכסף ומנקב הכרטיסיות עם הצורות האישיות של כל חבר אגד, שהיה בשימוש לפני עידן ה"רב-קו" וכרטיסי הנייר המודפסים.
לדברי מנהל המרכז ההיסטורי של אגד בחולון, נח סלוצקי, " במרכז ההיסטורי של אגד, שנמצא סמוך לנתיבי אילון, ניתן לראות ולהרגיש היסטוריה בשפה פשוטה שמדברת אל לב ילדים ומבוגרים כאחד. אגד היא מילה נרדפת לאוטובוס 85 שנים ולכן לרוב האוטובוסים העתיקים יש סיפור: החל מהפורד טפלה (סיר ביידיש), שנסע בשנות ה-30 בין המושבות ושימש גם להובלת ביצים, כדי חלב, תרנגולות וירקות, דרך אוטובוס 2094 שהותקף בצומת נחלים למחרת ההצבעה של כ"ט בנובמבר (באירוע שהחל את מלחמת העצמאות), האוטובוס הראשון שנסע לסנטה קטרינה לאחר ששת הימים ועד לאוטובוס הקומותיים שפעל בשירות אגד בשנות ה-90.

המרכז ההיסטורי של אגד, ממוקם ברח' דן שומרון בחולון, ויפתח את שעריו בחוה"מ סוכות
בימים ג'-ה', 25-27 בספטמבר 2018  , בין השעות  8:30-12:30 .
ביום ו', 28.9.2018, וביום א' 30.9.2018, בין השעות  8:00-12:00.
הכניסה חופשית וכך גם החנייה.
במשך השנה פתוח המרכז ההיסטורי של אגד בימי שישי, בין השעות 8:00 – 12:00, כאשר בימים ראשון עד חמישי פתוח המרכז ההיסטורי של אגד  לקבוצות בלבד ובתאום מראש בין השעות  11:30 – 8:00.
ניתן לתאם ביקור בטלפון: 03-9142361 או בפקס: 03-9142364



קופצים ב-Sky Jump

בסימן החג: מבצע מיוחד של 1+1 במתנה לילדים ששמם הדס, דקל, תמר, הדר, ערבה ושלומית - בפארקי הטרמפולינות והטיפוס SKY JUMP ברעננה ובנמל תל אביב

** המבצע המיוחד כולל בילוי בטרמפולינות ובקירות הטיפוס (בהצגת תעודת זהות של ההורה בלבד, לילדים ונוער עד גיל 18. ברכישת כרטיס אחד מקבלים את השני במתנה - למימוש במעמד הקניה בלבד). 

הפארקים מציעים חווית בילוי כיפית ביותר הכוללת מגוון אטרקציות לכל המשפחה במקום אחד: משטחי טרמפולינה לקפיצה חופשית, משולבים באטרקציות ספורטיביות מיוחדות; קירות טיפוס מאתגרים במגוון עיצובים; וקולנוע רב-חושי חוויתי.

מתחם הטרמפולינות ב-SKY JUMP כולל עשרות משטחי טרמפולינה לקפיצה חופשית ועוד מגוון אטרקציות מיוחדות, המתאימות למגוון גילאים. בין האטרקציות: ג'מפולינה – מתחם טרמפולינות המותאם לילדים קטנים בני 6-3; Dodgeball (דוג'בול) – משחק מחניים מדליק על טרמפולינה; מתקן נינג'ה – מתקן מכשולים אתגרי; CageBall (קייג'בול) – ספורט זוגות ייחודי המשלב כדור-עף וכדורסל בו זמנית; Foam Pit (בריכת ספוגים) – המקום המושלם לעוף כמו ציפור... מזנקים מהטרמפולינה היישר לבריכה מלאה בספוגים רכים;  Slackline - הליכה על חבל מעל בריכת ספוגים (בפארק רעננה); Battle beam (קורת איזון) – "קרב כריות" על קורה; כדורסל – משחק כדורסל על טרמפולינה, שיאפשר לכם להטביע כמו לברון ג'יימס!
אטרקציית קירות הטיפוס, המתנשאים לגובה של 6 מטרים, מוצעת במגוון עיצובים וברמות קושי שונות. בין הקירות המיוחדים: speed climb – קיר כפול עם מד זמן, עליו יכולים לטפס שני מטפסים בו זמנית ולהתחרות זה בזה; קיר שקוף - עליו אפשר לטפס משני צידיו, זה מול זה; קוביות ענק לטיפוס; קיר טטריס; קיר של גלגלי שיניים; קיר מעוצב על תמונת מגדל שעון ה- Big Ben בלונדון ועוד. הקירות מתאימים לטיפוס מגיל 5. כל מטפס נרתם ברתמה, לבטיחות מירבית.
בנוסף לטרמפולינות ולקירות הטיפוס, מציעים הפארקים אטרקציה מלהיבה נוספת: קולנוע 7 ממדים – 7D-MAX – קולנוע רב-חושי עוצמתי, שבו סרטי תלת ממד איכותיים (10-7 דקות), כיסאות הנעים בסנכרון עם העלילה בסרט ושלל אפקטים מדליקים להעצמת החוויה – רוח, גשם, ריח, דגדוגים, עשן, אורות ועוד. בקולנוע מוצעים מגוון סרטים: סרטי ילדים, אקשן ועוד.
המתחמים בשני הפארקים מקורים וממוזגים, ומציעים למלווים טרקלין מנוחה, המאפשר צפייה נוחה בפעילות הילדים.

שעות פתיחה בחול המועד סוכות: 9:00 – 22:00
כתובות: פארק SKY JUMP ברעננה: היצירה 2, רעננה
פארק SKY JUMP בתל אביב: נמל תל אביב, מבנה 19  (סמוך לריבוק)



גלגולו של פלסטיק

בואו ללמוד יחד ולהכיר עולם ומלואו של פלסטיק - כמה פסולת אנו מייצרים ביום? ממה היא מורכבת? מהי פסולת מוצקה? כיצד מיוצר הפלסטיק? למה השימוש בו כל כך נפוץ? מה מייצרים מפלסטיק ממוחזר?
תשובות לשאלות אלו ועוד תוכלו לגלות בתערוכה גלגולו של בקבוק הפלסטיק.

מוזיאון האדם והחי ותאגיד המיחזור אל"ה מזמינים אתכם לבלות עם כל המשפחה, במהלך חג הסוכות, במגוון פעילויות והצגה לכל המשפחה "בוקי ובקבוקי" בנושא מיחזור.

מוזיאון האדם והחי, הפארק הלאומי רמת גן
חול המועד סוכות: בימים שלישי- 25.9, רביעי 26.9, חמישי 27.9
שעות הדרכה בתערוכה: 10:00, 12:00,
שעת הצגה "בוקי ובקבוקי" בהפקת תיאטרון עתיד בהיר: 11:00
לתיאום הגעה והרשמה להצגה יש להתקשר מראש למספר טל':
03-6315010
מספר המקומות מוגבל. יש להירשם מראש.

דמי כניסה: ילד 20 ₪, מבוגר 26 ₪. אזרח ותיק: 13 ש"ח תושבי רמת גן: ילד 17 ₪, מבוגר 21 ₪.
הטבה למגיעים עם מיכלי משקה החייבים בפיקדון (בקבוקי פלסטיק קטנים, פחיות משקה)
הנחה בדמי הכניסה עד 5 ₪ באופן הבא: 2  מיכלי משקה = 1 ₪ הנחה (ניתן להביא עד 10 מכלי משקה לכרטיס).

ביקרנו במוזיאון האדם והחי רמת גן בחופש הגדול והיה מקסים. את הפוסט שעלה בעקבות הביקור אפשר לקרוא כאן: https://hamigvan.blogspot.com/2018/08/adamvechaikeiz.html




סוכות ברמלה לכל המשפחה

פסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2 יוצא לדרך!

משה פרץ * יהורם גאון * שרית חדד * רותם כהן * סטפן  * טברנה יוונית עם טריפונס ושמעון פרנס *  מופעים והצגות לילדים - יובל המבולבל, הדוד חיים, שוקו וניל, מסיבת צעירים עם לילה מלקוס,  תערוכת מורשת קהילות רמלה, הצגות, סיורים באתריה ההיסטוריים של רמלה * כתבי חידה * אמנות רחוב * מתחם אקסטרים לנוער *  סדנאות יצירה * סרטים, הפעלות  ופעילויות לכל המשפחה * מחול ופולקלור *  מופעי קרקס * תערוכות * קונצרטים ווקאלים * שוק קולינרי * מאכלי עדות * מנות מיוחדות בשלל מסעדות העיר ועוד

חוה"מ סוכות 25-27.9.2018 בין השעות 11:00 עד 23:00
רוב האירועים חינם. חלקם בתשלום סמלי

עשרות אמנים, זמרים, מוסיקאים, שחקנים רקדנים, עם עשרות פעילויות, סדנאות, סיורים והפעלות מחכים לכם השנה בפסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2 שיתקיים בעיר רמלה במהלך חוה"מ סוכות.   
הפסטיבל יתקיים, כאמור, זו השנה השנייה ביוזמת ובהפקת עיריית רמלה במטרה לחשוף את הקהל הרחב לפניני התיירות בעיר הייחודית והמגוונת, אתריה ההיסטוריים, השוק האותנטי היחיד בישראל, הרב תרבותיות, הצבעוניות והססגוניות שאין בשום מקום אחר בארץ, ובנוסף לספק מקום בילוי והנאה לתושבים ולאורחים הרבים שיגיעו לרמלה בסוכות.
לפסטיבל שיתקיים במספר מוקדי תרבות ברחבי העיר מוזמנים הגדולים והקטנים לבלות עם כל המשפחה וליהנות ממגוון אירועים ופעילויות לכל הגילאים: ילדים, נוער, מבוגרים ואף לגיל השלישי.
אורחי ומבקרי הפסטיבל מוזמנים לשוט בסירה בבריכת הקשתות, לעלות לתצפית מדהימה מגג המגדל הלבן, להסתובב בשוק של רמלה, להצטרף לסדנאות, לצאת לסיורים מודרכים ברחבי העיר, לבלות עם הילדים בהפעלות והצגות, לטעום מנות אוכל רחוב ומאכלי עדות מהמשובחים בארץ ולגלות אותנטיות במיטבה.
הכניסה לאירועי הפסטיבל היא ברובה ללא תשלום, חלק קטן מהאירועים והמופעים בעלות סמלית.

בין האירועים הבולטים:

LIVE בפארק עופר ולמרגלות המגדל הלבן: בערב הראשון של הפסטיבל יוכל הקהל ליהנות מהופעה חיה של הזמר משה פרץ   בפארק עופר, בערב השני יופיעו יהורם גאון ושרית חדד למרגלות המגדל הלבן 
הצגות בהיכל התרבות: גם השנה יתארחו מגוון הצגות למבוגרים ולילדים במהלך ימי הפסטיבל הבולטות:
'סוליקא' של תיאטרון באר שבע. מחזמר ישראלי מקורי בהשראת סיפורה האמיתי של סוליקא, הנערה היהודייה מטנג'יר, שנקרעה בין אהבתה לבין אמונתה ונאלצה להיאבק על עקרונותיה, על אמונתה ועל כבודה. עלות הצגה זו בלבד 50 ₪ לכרטיס.
הילדים יוכלו ליהנות מהופעות של יובל המבולבל והדוד חיים, שוקו וניל, ההצגה 'מולאן' סיפורה של הנערה הסינית - הצגה המשלבת תיאטרון תנועה מוזיקה אקרובטיקה ותיפוף המביא לבמה את העושר והיופי של התרבות הסינית.
טברנה יוונית עם הבוזוקי והבגלמה.
מוזמנים להצטרף לחגיגה יוונית אמיתית. בערב הראשון יתארח טריפונס אצל שמעון פרנס.

חוגגים בית השואבה עם להקת שמחות חסידית
על מנת לחגוג את שמחת בית השואבה תוקדש בערב הראשון לפסטיבל פעילות מוסיקלית מיוחדת מותאמת לציבור הדתי/חרדי במהלכו יוכלו המבקרים ליהנות מלהקת שמחות חסידית ומופע בית השואבה.

לילדים ולכל המשפחה
הפעלות ואטרקציות לקטנטנים בכל יום החל מהשעה 16:00.
אל מתחם המגדל הלבן  יגיעו בכל יום ליצני רחוב, מופעי קרקס, נגנים, מוסיקאים ופסלי רחוב.
ביום הראשון לפסטיבל תתקיים אחה"צ תהלוכה ססגונית ברחבי העיר בהשתתפות להקות מקומיות, בובות ענק, מתופפים, הולכי קביים ועוד ועוד.

הפתעות וקבלת פנים בסוכה הציבורית ברחבת מתחם העירייה -  פתוח לקהל הרחב ומשתתפי הפסטיבל.
קולינריה בפסטיבל:
רמלה היא ללא ספק בירת אוכל הרחוב של ישראל והמסעדות האותנטיות המציעות מנות ממטבחים שונים כמו המטבח הבוכרי, האתיופי, המרוקאי, העיראקי ועוד. מנות כמו פריקסה, בורקס טורקי, לימונדה טרייה, מנות מהמטבח ההודי, תבשילים עיראקיים, מנות מהמטבח הערבי, מלבי ועוד.
במהלך ימי הפסטיבל יוצעו לבאי הפסטיבל עשרות מנות של מאכלי עדות במחירים סמליים ביריד אוכל מיוחד שיוקם במגדל הלבן במיוחד לימי הפסטיבל. מסעדות ברחבי העיר יציעו מנות מיוחדות במחירים מיוחדים.

בנוסף מוזמנים המבקרים להצטרף לסיורים בשלל אתריה  ההיסטוריים והמרתקים של העיר:

בריכת הקשתות - מאגר המים המפורסם ביותר בעיר החולות (רמל = חול בערבית), שבו גם צולם הסרט "חסמב"ה ונערי ההפקר". המאגר הוקם בשנת 789, בימי החליף הארון אל ראשיד, ונשמר עד היום. במאגר ניתן לשוט בסירות עץ ולהתרשם מהאדריכלות העתיקה במקום. עלות כניסה לבריכה:  14 ₪ למבוגר, 12 ₪ לילד/ גמלאי/ חייל/ נכה/ סטודנט/ קבוצות מעל 20 איש, 10 ₪ לתושב רמלה.

מוזיאון רמלה - מגולל את סיפורה של העיר, שנבנתה לפני 1300 שנה, מאז הקמתה ועד היום. במוזיאון מוצג אוצר העיר, הכולל  376דינרי זהב בוהקים, בני יותר מאלף שנה. במהלך חול המועד יוכלו ילדים ליהנות מהטבעת מטבעות (5 ₪ למטבע) בעזרת מתקן  משוחזר המטביע מטבעות נחושת באמצעות פטיש ורושמה, בדיוק כמו בעבר הקדום. עלות כניסה למוזיאון: 12 ₪ למבוגר, 10 לילד/ גמלאי/ חייל/ נכה/ סטודנט/ קבוצות מעל 20 איש, 8 ₪ לתושבי רמלה.

המגדל הלבן - התצפית היפה ביותר. המגדל הלבן, שהדעות לגביו חלוקות אם היה צריח או מבצר צבאי עם חרכי ירי, הינו המבנה הגבוה ביותר ברמלה ומתנשא לגובה 30 מ'. הוקם בתחילת המאה ה-14. מעל מרפסת הגג של המבנה ניתן לראות ביום בהיר את נופו של כל גוש דן. מבנה זה מועמד להיות מוכרז כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו. עלות כניסה למגדל: 10 ₪ למבוגר, 9 ₪ לילד/ גמלאי/ חייל/ נכה/ סטודנט/ קבוצות מעל 20 איש, 8 ₪ לתושב רמלה

עלות כניסה לשני אתרים: למבוגר, 20 ₪, לילד/ גמלאי/ חייל/ נכה/ סטודנט/ קבוצות מעל 20 איש- 17 ₪, לתושב רמלה 14 ₪.
ל-שלושה לאתרים: 25 ₪ למבוגר, 22 ₪ לילד/ גמלאי/ חייל/ נכה/ סטודנט/ קבוצות מעל 20 איש, 18 ₪ לתושב רמלה.

שוק העיר – ליבה הפועם של העיר רמלה. בעיר, בה חשקו דמויות מוכרות כמו נפוליאון, צלאח א-דין, הארון אל ראשיד, ריצ'רד לב הארי ואחרים, מתקיים פסיפס רב תרבותי בין דתות וקהילות רבות מ-56 מדינות. במקום ניתן למצוא את הסנדוויץ' הטוניסאי המפורסם של רמלה, את הבורקס הטורקי המוכר ושלל דוכנים קטנים וגדולים של ירקות, פירות תבלינים ועוד.

חומת המנזר הפרנציסקני - הכנסייה נחשבה בנצרות כביתו של יוסף הרמתי. בקומה השנייה של המבנה, אשר הוקם במאה ה-15, התאכסן נפוליאון בשנת 1799. האגדה המקומית מספרת שמחלון חדרו בקומה זאת ירה נפוליאון במואזין שניצב בראש המסגד הסמוך, כי הוא הפריע לשנתו. אל חלון החדר ניתן להציץ מרחוב המסדר הפרנציסקני, המוביל אל הכנסייה. במרכזו של אולם הכנסייה מתנוסס ציור בן 500 שנה של צייר הרנסאנס האיטלקי המפורסם טיציאן.

מרכז היהדות הקראית העולמית - העדה הייחודית, שצמחה במאה ה-8 לספירה, מזמינה מטיילים לסיור בבית הכנסת הגדול של הקהילה בעיר ולחשיפה לאופן אמונתם. הביקור נחשב על פי רבים לפנינה נסתרת בין כל אתרי התיירות וההיסטוריה הרבים הקיימים בעיר. עלות כניסה: 10 ₪ לאדם.

סיורים מודרכים באתרי התיירות (העלות כוללת כניסה לאתרים ומדריך):
בכל ימי הפסטיבל - 08:30-13:00, מפגש בריכת הקשתות, רח' ההגנה 12.
בהרשמה מראש. לפרטים ולהרשמה 08-9292650
כרטיס לסיור מודרך משפחות : 50 ₪  למבוגר, 30 ₪ לילד.

לפרטים נוספים 08-9292650 או באתר www.goramla.com ובאתר



חול המועד סוכות ביפו העתיקה
חגיגת יצירה ואמנות לכל המשפחה  

בחול המועד סוכות תתקיים ביפו העתיקה חגיגה של אמנות ויצירה שתכלול סדנות יצירה בהשראת אמנות ה"פופ ארט" בכיכר קדומים - ללא תשלום, סיורים מרתקים , פסטיבל הצגות ילדים של תיאטרון יפו, ביקור בגלריות וסטודיאות אמנים בסמטאות יפו העתיקה, מפגש עם אמני הקולקטיב 45/46 , ביקור בגלריית הרחוב המציגה את תערוכת "יוצאים לאור" #2 ומפגש עם אמנים יוצרים בפרויקט 'אתר' במוזאון יפו.
במסגרת הפעילות המרכזית בכיכר קדומים יתקיימו שתי סדנות בהשראת אמנות ה"פופ ארט" שיספקו לכם זמן איכות עם הילדים והמשפחה. במסגרת הסדנות יצרו המשתתפים בעזרת מדבקות, צבעים וחרוזים צבעוניים מובייל לתלייה ושלט לבית עם מוטיבים פופ ארטיים צבעוניים והומוריסטים. הפעילות הינה ללא תשלום
כמו כן, מוזמנים המבקרים לבקר בסטודיו 'פופ אפ' של קבוצת אמני הרחוב מקולקטיב 45/46 ובסטודיו 'פופ אפ' של האמנית לילך מדר  ולצפות בתהליכי יצירה, בסמטת כיכר קדומים 3 וסמטת מזל דגים 12.

זאת ועוד, מוזמנים המבקרים להמשיך בסיור בסמטאות הייחודיות של יפו העתיקה להתרשם מאמנות ועיצוב בגלריות נוספות, לבקר בגלריית הרחוב בה מוצגת תערוכת "יוצאים לאור 2", המציגה את מיטב העבודות של בוגרי בתי הספר והאקדמיות לאמנות ברחבי הארץ. העבודות מוצגות בתוך קופסאות אור המוארות בחשכה אשר מעניקות לסמטה מראה ייחודי.

במוזאון יפו מתקיים בימים אלו פרויקט 'אתר'- פרויקט שהות אמן רב-תחומי, המתארח ומארח במוזיאון יפו. במסגרת הפרויקט ניתן יהיה להגיע ולצפות באמנים היוצרים ובעבודותיהם (הכניסה בשעות הפעילות וללא תשלום). בין האמנים: מיכל בן יעקב/ יסמין ורדי/ דור אבן-חן/ אודליה שמעוני/ ליאור לחמן/ נמרוד גרשוני/ מיה שרבני/ אורי כרמלי, נעמה בר-אור, טל שטדלר, רות ליאונוב.


לצד פעילויות אלו, יוכלו המבקרים לקחת חלק בסיורים השונים שיתקיימו במהלך ימי החג ביפו העתיקה: 
סיור קלאסי , סיור דתות , סיור ארכיאולוגיה וסיור עליות ומחתרות. 
בנוסף, במרכז המבקרים "תמונות יפואיות" יוצג סרטון מולטימדיה מרתק המספר את סיפורה של יפו העתיקה.

כל הפרטים באתר יפו העתיקה: www.oldjaffa.co.il



תמונות מתעוררות - חגיגת סוכות במוזאון ראשון לציון 
תמונות המוזאון מתעוררות לחיים בחוויית תיאטרון מקורית ונוסטלגית

מספרת החייל המיתולוגית תפתח מחדש את שעריה, קיוסק המושבה יציע גזוז לעוברים והשבים, הכנת מאפים וטעימת תבלינים טריים עם אופה המושבה, מתחפשים ומצטלמים בצלמניה על רקע רחוב רוטשילד של פעם. חגיגה של סדנאות יצירה, מופעי תאטרון רחוב, ריקודים, מיצג אורקולי בבאר המושבה ועוד.

בחול המועד סוכות יתקיים במוזאון ראשון לציון וברחוב רוטשילד אירוע ייחודי אשר במסגרתו תמונות מאוסף המוזאון, המציגות את המושבה בשנותיה הראשונות, יתעוררו לחיים. חוויה תיאטרלית ייחודית ומפתיעה, הכוללת תיאטרון רחוב, יצירה, סיורים והופעות חיות במתחם המושבה. האירוע, שהינו ביוזמת המוזאון ובתמיכת משרד התרבות והספורט, יתקיים בתאריכים 25-27/9 בין השעות 10:00-14:00, הכניסה חופשית.

במסגרת ההתרחשות התיאטרלית "תמונות מתעוררות" לקחנו תמונות מקוריות מאוסף המוזאון והשבנו אותן לחיים באמצעות אמנות" מסבירה נאוה קסלר, מנהלת המוזיאון, "חצר המוזאון ורחוב רוטשילד יהפכו לסט תיאטרון הבנוי מתמונות ובמרכזו הסיפורים המצחיקים של המושבה אשר חוזרים לחיים בסדרת מופעי רחוב מלהיבים בהשתתפות הקהל."

החגיגה תתקיים בין בתי המושבה ולאורך רחוב רוטשילד ותכלול מסיבה אלקטרונית בהשראת תזמורת האורקסטרה של ראשון לציון שתרקיד את ההורים והילדים, מספרת החייל המיתולוגית תתעורר לחיים במיצג תיאטרון קומי, קיוסק המושבה יציע משקאות טעימים בטעם של פעם, אופה המושבה יכין עם המבקרים מאפים טעימים, ובביה"ס ילמדו שיעור עברית קומי במיוחד. בנוסף יוצג בבאר המושבה מיצג אורקולי מרגש ויתקיים מיצג של בניית עיר מקרטון. לצד אלו, יתקיימו סדנאות יצירה ברוח בעלי המלאכה של המושבה.

לצד פעילויות אלו  וכיוון שנושא הפעילות הינו צילום, לאורך כל היום יתקיימו סדנאות צילום דיגיטלי בהן ילמדו המשתתפים טריקים לצילום בטלפון החכם. כמו כן, יהיה מיצג של מסך ירוק שעל גביו יצטלמו המשתתפים בתלבושות ואביזרי אופנה של פעם וישולבו בתמונות הנוסטלגיות של  המושבה.

חול המועד סוכות , ט"ז - י"ז תשרי,25-27.9 בין השעות 10:00-14:00,
מוזאון ראשון לציון ורחוב רוטשילד
הכניסה חופשית


מוזאון ראשון לציון | רחוב אחד העם 2,  טלפון: 03-9598862 www.rishonlezion-museum.org.il



משחקית גליצ'ה

משחקיית גליצ'ה אשר נמצאת בסניף טיב טעם ראשל"צ, מציעה להורים ולילדים, מתחם בילוי ייחודי הכולל מגוון פעילויות, בנוסף, קיים במקום אזור הסעדה ומנוחה להורים.

המשחקייה מאריכה שעות פעילותה במהלך חופשת הסוכות ותהה פתוחה במהלך החופשה משעות הבוקר ברצף (פרטים באתר). 

המתחם חוויתי וצבעוני, משלב פעילות התפתחותית לצד אתגרים פיזיים והוא נותן מענה מגילאי זחילה ועד גיל 11. במשחקיה פינות משחק לפיתוח כישורי חיים: סופר מרקט, תחנת כיבוי, חדר רופא ועוד. המשחקיה חנכה לאחרונה ספינת פיראטיים ענקית בעלת 2 קומות, עשויה מעץ, המשלבת בתוכה כלי נגינה, לוחות קומפי, שק אגרוף, משקפות, קיר טיפוס, מיתקן טירונות ועוד.  במקום תמצאו גם  כרכרת נסיכות ואבירים, מסלול שיווי משקל, , בימבות, עלייה לגשר וממנו מגלשה בגובה 6 מטר, בריכת כדורים, חפצים מוטוריים לעידוד תנועה ומתחם נפרד עבור פעוטות.  המשחקייה יוצאת דופן ברמת הבטיחות והשרות, ומציעה להורים פתרון נוח במתחם ממוזג ומקורה, המאפשר חניה חופשית, מתחם קניות, ארוחות ילדים ועוד. 

משחקיית גליצ'ה הינה המשחקייה היחידה בישראל בעלת תו ״אמון הציבור״ והיא נגישה לציבור הזקוק להנגשה, כמו כן היא מתחם הבילוי היחידי בישראל הפוטר מתשלום ילדים בעלי תעודת נכה של הביטוח הלאומי כחלק מהחזון החברתי שלה.

מחירים: בימי חול: 30 ש״ח, בימי שבת, חג, חול המועד: 40 ש״ח (*אין תשלום עבור מבוגר)
ניתן להרכוש כרטיסיה

שעות פתיחה החל משעות הבוקר ועד שעות הערב 
משחקיית גליצ'ה הנמצאת בתוך סניף טיב טעם ראשון לציון מזרח (רחוב פלוטיצקי 3)
פרטים באתר glicha.co.il 

פוסט לאחר ביקור במשחקיית גליצ'ה שעלה בעבר לבלוג אפשר לקרוא כאן:
https://hamigvan.blogspot.com/2017/07/glicha.html




'ציור מדרכות': ציור מודרך בגירים של מוזיאון נחום גוטמן לאמנות

ביום שלישי, ה-25 לספטמבר, מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מזמין משפחות וילדים לקשט את רחובות נווה צדק ולהפוך את המדרכות למרבד פרחים ענקי, בהשראת איוריו של נחום גוטמן.
על הפעילות: מוזיאון נחום גוטמן לאמנות יקיים פעילות למשפחות ולילדים, במסגרתה יקשטו את מדרכות נווה צדק לכבוד חג סוכות ובהשראת ציוריו של נחום גוטמן. הפעילות תתקיים ביום שלישי ה-25.9.18, בין השעות 11:00-13:00 בשכונת נווה צדק, בקטע שבין רחוב שמעון רוקח 21 (רחבת מוזיאון נחום גוטמן לאמנות) לבין רחוב שרעבי. המשתתפים יצוידו בגירים צבעוניים ויחד עם מדריכות המוזיאון יציירו ציורי מדרכה ססגוניים לכבוד הסתיו וחג סוכות.

 הפעילות מתאימה לגילאי  99 – 6.
שעות הפעילות: בין השעות 11:00-13:00
יש להביא: כובע ובקבוק מים
הרשמה לסדנאות בתשלום מראש:  דרך אתר GoShow או בהרשמה טלפונית דרך המוזיאון ביום הפעילות (מותנה במקום פנוי).
מספר המקומות מוגבל.
* אנו שומרים את הזכות לבטל או לבצע שינויים *
עלות ההשתתפות: 10 ₪ לילד, חינם למבוגר מלווה
הפעילות תתקיים ברחובות נווה צדק, בהשראת נחום גוטמן ואינה כוללת כניסה למוזיאון
שלישי, 25.9.18, בין השעות 11:00-13:00

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א   |   טלפון:  03-5161970
עמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/gutmanartmuseum 
אתר הבית של המוזיאון: http://www.gutmanmuseum.co.il





"סוכות אקסטרים" – פסטיבל אתגרי באריאל

אריאל מציינת 40 שנים להיווסדה ומזמינה אתכם ל"סוכות אקסטרים" בפסטיבל אתגרי ברמה בין לאומית.
מתחם המיוחד תוכלו להתרגש ולהתמודד עם פחדים, להתנסות באומגה הגבוהה בישראל - מבניין בן 9 קומות, לגלוש ממרפסת סנפלינג שקופה ממנוף בגובה 50 מטרים, להיתלות על מגדל עץ אלפיני שנישא לגובה רב, לטפס על קיר טיפוס בדרגות קושי שונות ולהתנדנד בנדנדת סווינג ענקית.
גם הקטנטנים ייהנו במתחם מאתגרון הפינגווין, אומגת ילדים, באנג'י טרמפולינה, מתחם לבניית לגו ענק והפתעות נוספות.


במהלך כל היום, בין פעילות אקסטרים כזו או אחרת, יתקיימו מגוון מופעי תרבות לכל המשפחה הכוללים: הופעות מוסיקה, מחול ותיאטרון, מופעי קרקס ותיאטרון אווירי ופינת סדנאות יצירה לילדים - ללא תשלום!


ביום חמישי 27/9 יתקיים המופע של "דוד חיים" – פתוח לקהל הרחב.

"סוכות אקסטרים" באריאל: חוה"מ סוכות, 25-27 בספטמבר, ט"ז-י"ח תשרי, בין השעות 10:00-16:00

הכניסה לאירוע חופשית | כניסה למתקן: ₪10 | אומגה וסנפלינג: ₪20.
התשלום דרך אתר טיק צ'אק או דרך האתר העירוני/ אתר גוונים אריאל.

סדנאות היצירה לילדים – ללא עלות נוספת
מומלץ להגיע בבגדים נוחים ונעלי ספורט.
ניתן לקיים פיקניק בחורשת המרכז לפיתוח מנהיגות ללא הבערת אש.
דוכני אוכל ושתייה במקום.
תהיה סוכה במתחם.

הפסטיבל מתקיים בכניסה לאריאל; ברחבת קניון "מגה אור" ובמרכז הארצי לפיתוח מנהיגות 



במרכז המבקרים של מיכל נגרין

שילוב של הקסם המנצנץ העומד מאחורי התכשיטים, פרטי האופנה ומוצרי הלייף סטייל של המעצבת עם החזון העיצובי ביצירה אינסופית. בואו לגלות את הקסם ולהכיר עולם נפלא בו פנטזיה ויצירה נפגשים, סיור מרתק וסדנת יצירה בחוויה בלתי נשכחת!                                                       
מה כוללת הפעילות?
·        צפייה בסרט מעורר ההשראה המתאר את דרכה האישית והמקצועית של מיכל נגרין.
·        סיור להכרת תהליכי העבודה במחלקות המפעל המגוונות: תכשיטים, אופנה וחפצי נוי-לייף סטייל. במהלך הסיור תוכלו להתרשם מתהליכי הייצור המרתקים, להיחשף לתהליך היצירה המתחיל ברעיון ומסתיים במוצר המוגמר ולגלות עולם של השראות חומרים ושל עבודת יד כחול לבן.
·        סדנת יצירה במסגרת הסדנה נכין מזכרת צבעונית מנייר מעוטרת בגרפיקה הייחודית של המותג, אותה נקשט באבני חן פייטים וקריסטלים.
  
בסוף הסיור תוכלו להתרשם בחנות הגלריה, חנות המפעל, מהאוסף הפרטי של  בתי הבובות והמיצגים המרהיבים המוצגים בגלריה. בזמן שהילדים משתתפים בסדנת יצירה מרתקת ומהנה באווירת החג בסוכה המרהיבה שלנו, בני המשפחה מוזמנים  להתארח בחנות הגלריה בזמן איכות בשהייה וחשיפה לכל הקולקציות הנרחבות מבית מיכל נגרין...
כמזכרת מהחוויה הבלתי נשכחת ניתן לרכוש פריטים אלו במחירי מבצע ייחודיים לחנות המפעל.
                                                          
שעות הפעילות: הפעילות תתקיים בחול המועד סוכות ימים ג'-ה'  ה-25-27/9  וביום ג' (אסרו חג) ה-2/10.
הסיורים יתקיימו בשעות 10:00, 13:00, 15:00 (לא כולל ערבי חג/חג, שישי שבת).
בתיאום מראש בלבד (מוגבל לגילאי 6 ומעלה).
*סדנת יצירה לילדים תתקיים לאחר הסיורים של השעות  10:00 או 13:00 בלבד. (מינימום 10 בסדנא).                                                                                                                                  
עלות הפעילות: מחיר לילד/מבוגר- 20 ₪ סיור, 35 ₪ סיור+ סדנא.

חנות הגלריה קפה פתוחה בימי א'-ה' בשעות 09:00-18:00 וביום ו' או ערבי חג ב-9:00-14:00. הכניסה חופשית                                                                                                                                                                                                                            
לתיאום  26/03-5553338  / gallery2@negrin.co.il

כ"ט בנובמבר 7, בית מיכל נגרין, בת ים



הפנינג סוכות חגיגי במרכז מהותי
פעילות חווייתית במרכז, כתב החידה המסקרן "הרפתקה באי" והפנינג מדליק במרפסת


מרכז מהותי יהיה פתוח לבקרים במהלך חופשת סוכות, בתאריכים 22/9 וב- 25-29/9  בין השעות 10:00 – 17:30. המבקרים יוכלו להשתתף בכתב החידה המסקרן "הרפתקה באי", להשתתף בפעילות חווייתית הכוללת תחנות אינטראקטיביות ופעילות מרתקת במרכז, והקטנטנים יוכלו לצפות בהצגה "מסע בארץ האור".  

כחלק מהפעילות במרכז הצטרפו משחקים חדשים שהופכים גם את הזמן הפנוי לפני ואחרי הפעילות במרכז למשמעותי ומהנה: גלגל השאלות עליו מספר שאלות שונות להכרות עם עצמי לדוגמת: מה החלום שלי? מה מצחיק אותי? במה אני גאה?, קיר מגנטים גדול על גביו יכולים הילדים ליצור בצורה חופשית בעזרת מגנטים בצורות שונות, לצד הפעלות נוספות, עמדת לגו, יצירה ועוד.


הרפתקה באי
בין העצים, החופים, החיות וההרים מסתתרות חידות מסקרנות, משימות מגוונות ומפה מסתורית ומיוחדת במינה! בעזרת כתב חידה יוצא דופן יפגשו הילדים עם אתגרים מסקרנים ועם ערכים, חלומות ושאיפות. 
הפעילות מתקיימת בשתי רמות קושי, לילדים בכיתה א-ב ולילדים בכיתות ג-ו בגילאי 7-12.
משך הפעילות: כשעה ורבע
מחיר: 25 ₪ לילד , 10 שקלים למבוגר


הקטנטנים  יוכלו לצפות בהצגה "מסע בארץ האור", הצגת יחיד קסומה וערכית המספרת את הסיפור של אור וחברו הטוב, קופי הקוף. יחד הם יוצאים למסע בעקבות מפת אוצר מסתורי. תוך כדי המסע הם לומדים להכיר את עצמם, את הייחודיות שלהם ואת היופי בשיתוף פעולה. בהצגה משולבות משימות והפעלות המזמנות אפשרות ביטוי. לאחר ההצגה תתקיים פעילות יצירה בעקבות הסיפור.

הפעילות מתאימה לילדי גן בגילאים 4-6 בלבד.
משך הפעילות: כשעה
מחיר: 25 ₪ לילד 10 שקלים למבוגר


פעילות נוספת במרכז: פעילות חווייתית
הפעילות החווייתית במהותי מזמינה את המשתתפים, הורים וילדים, לצאת למסע היכרות עצמית המעורר מחשבה על הדרך בה כל אחד מאתנו יכול להשפיע על סביבתו. הפעילות כוללת תחנות אינטראקטיביות כשבכל אחת מהן הפעלה מרתקת. התחנות יוצרות יחד מסלול מעגלי שמגרה את הדמיון והיצירתיות, המחשבה והסקרנות, ומאפשר לכל אחד להרגיש שהוא יחיד ומיוחד.

הפעילות מתאימה מיטבית לגילאי 8-12, אך תותר כניסה מגיל 7.
משך זמן הסיור: כשעה ורבע
מחיר: 25 ₪ למשתתף


למזמינים שני כרטיסי ילדים לאותה הפעילות יינתנו 10% הנחה. מי שרוצה ליהנות ממהותי במלואו יוכל לרכוש מראש כרטיס משולב לשתי פעילויות: פעילות חוויתית במרכז + הרפתקה באי- 50 שח לילד ו-35 שח למבוגר.

יש להתעדכן באתר בשעות הפעילות המדויקות, הביקור בתיאום מראש בטלפון
03-7181333  או באתר: www.mahuti.co.il
כתובת: מרכז מהותי, רח' שאול המלך 21 (ברחבת  הקאמרי).

פוסטים שעלו בעבר לבלוג לאחר ביקורים בפעילויות שונות במרכז מהותי אפשר לקרוא כאן:
https://hamigvan.blogspot.com/2016/08/mahuti.html
https://hamigvan.blogspot.com/2017/08/mahuti2.html



חול המועד סוכות בצוותא לילדים ולכל המשפחה


הצגות:
חבר דוב מאוד
יום שלישי 25/09/18, 11:30, צוותא 2, 50₪

דוב - הדובי של נורית מפחד מאוד, שהלילה ייגמר ובבוקר, כשנורית תחגוג יום הולדת, וודאי יביאו לה צעצועים חדשים... אולי אפילו דובי חדש. עם שתי אוזניים. לא רק אחת, כמו שלו.
כדי להינצל מגורל הפח הסגול הוא משכנע את שאר הצעצועים לברוח עוד הלילה דרך החלון. הבובה זהבה מנסה להרגיע את הרוחות.
מה יהיה בסוף ?יהיה דוב!

מחזה על חברות אמיצה וצריכה נבונה – בעולם של שפע.
כתיבה/משחק/לחנים/בימוי: אמנון פישר. שחקנית: גניה סנופּ



הנסיך הקטן
יום שלישי  25/09/18, 13:00, 15:00 צוותא 3, 90₪
 
עיבוד מוזיקלי-תיאטרלי מקורי לסיפור הקלסי מאת אנטואן דה סנט-אכזופרי, שמזמין אותנו להתבונן פנימה ולמצוא את הילד שבנו.
הפקת "הנסיך הקטן" מבוססת על שירים שחיבר יהודה זיסאפל, מנכ"ל רד-בינת וממייסדי תעשיית ההיטק הישראלית, על סמך הטקסט המקורי, בביצוע בתו, הזמרת כרמי זיסאפל, ובהפקתו המוזיקלית של ערן ויץ.
אליהם חברו הבמאי יונתן לוי, אמנית החול הבין-לאומית אילנה יהב והשחקן דורון תבורי.

גרסה זו של "הנסיך הקטן" מעמידה במרכז את המוזיקה, ואת מופע החול המבוצע על הבמה ומוקרן על מסך. דימויי החול קשורים באופן אורגני למדבר, מקום התרחשות המסגרת העלילתית, ומעבירים בצורה חיה, מהפנטת ודינמית את רצף האלגוריות של הספר.

לגילאי 6 + ולכל המשפחה
בימוי: יונתן לוי


עלמה זהר- פלא
יום רביעי  26/09/18, 11:00 צוותא 1, 80₪ 

מופע מוזיקלי לילדים, שירים וסיפורים לקטנים ולגדולים  

עלמה זהר, במסע מוזיקלי חובק עולם, מלא שמחת חיים וקסם, עם השירים האהובים מאלבום הילדים "פלא" (שני אינדיאנים, גלגולים, ילד יפה ועוד)


לולי ואולי- הרפתקה מהחלל
יום חמישי  27/09/18, 12:00, צוותא 2, 40₪ 
יום שלישי 28/08/18, 18:00, צוותא 1, תשלום חופשי כחלק מעונת הרחצוותא

לוֹלִי היא ילדה מאוד סקרנית ובראשה מסתובבות להן אין ספור שאלות. אך מה לעשות שלנו ההורים, לא תמיד ישנן תשובות.
בוקר אחד, אוֹלִי חייזר מתוק וחכם נוחת עם חללית בחצר ביתה של לוֹלִי. לוֹלִי וְאוֹלִי טסים יחד להרפתקה קסומה בחלל מסביב לשמש ודרך שביל החלב פוגשים המון כוכבים שואלים שאלות, לומדים דברים חדשים ומעלים חיוך ענק על פני כל הילדים.

לוֹלִי וְאוֹלִי היא הצגת ילדים חינוכית המלווה בתפאורה מדהימה, עלילה מרתקת, ססגוניות ולא פחות מ-12 שירים מקוריים ומוכרים שמכניסים את הצופים לאווירה מחשמלת במיוחד.
לגילאי 3-9

בימוי: ליאור חמו, כתיבה: סתיו אסרף


מי רוצה לנצח- מקהלת האיחוד
יום שישי  28/09/18, 11:00, צוותא 1, 50 ש"ח לילד ו-30 ש"ח למבוגר מלווה  

קונצרט מונחה לכל המשפחה.
המנצח ישתף את הצופים בחווית הניצוח על המקהלה
מומלץ לגילאים 6-12 ולכל המשפחה
משך הקונצרט: 50 דק' 




שגעון הפורטנייט בבאר יעקב

ילדי באר יעקב יניחו למשחקי המחשב וישתתפו בהפנינג שיחגוג את הטרנד הכי חם בקרב ילדים ובני נוער, להיט "פורטנייט", בגרסה לא ממוחשבת שתועבר כפעילות ספורטיבית. המשתתפים יתחפשו מתוך מגוון רב של תחפושות לדמות לבחירתם. המפסידים ירקדו את ריקוד הפורטנייט המפורסם והמוכר. בנוסף, בתחנת הספורט יוכלו הילדים ליהנות מרכיבה על אופניים, מרוץ שקים, קליעה למטרה, מסלול מכשולים ועוד. ילדות וילדים יוזמנו לקחת חלק גם בתחנת משחקי רצפה ענקיים של דמקה, איקס עיגול, סולמות ונחשים. עמדה אינטראקטיבית נוספת תהיה תחנת יצירה באווירת חג סוכות המותאמת לגילאי שנתיים ומעלה. חובבי בעלי החיים ייהנו מהפעלה בנושא חיות, במסגרתה הילדים יתחפשו לחיה לבחירתם, כשלכל תחפושת יותאם משחק משלה, כך למשל הקנגורו ינתר במשחקי קפיצה, מי שיבחר להתחפש לסוס, ישתתף במרוץ סוסים וכדומה.

ביום רביעי ה-26.9.18 בשעה 16:30.

קניון באר יעקב, רחוב שא-נס 17, באר יעקב.

כניסה חינם


קרקס החנונים בנתניה

בנתניה יתקיימו פעילויות מהנות שאסור להחמיץ: ביום שלישי ה-25.9.18 החל מהשעה 16:00: סדנת פאזל אישי: בה מקשטים פאזל פרפר בסגנון האישי והייחודי של הילד. את הפאזל ניתן לשמור ולשחק כשמחשק. סדנת איור קריקטורה: עמדת ציורי קריקטורה בה הילדים מקבלים קריקטורה אישית בעבודת יד. בשעה 17:30: מופע אקרובטיקה "צמד החנונים": מופע הקרקס של "החנונים". צמד החנונים מגיע לכבוש את לבבות הקהל במופע המשלב אקרובטיקה וליצנות. הצטרפו לעולמם המשעשע ומלא ההפתעות של החנונים. מופע קרקס קומי ומרגש לכל המשפחה, ללא מילים ובשיתוף הקהל. ביום רביעי ה-26.9.18 החל מהשעה 16:00: סדנת יצירת תיק אישי, בה יכינו הילדים תיקי בד מקושטים ומעוצבים לפי הסגנון האישי שלהם. עמדת איפור: איפור היפואלרגני במגוון צורות של חיות, נסיכות, ספיידרמן, צבי הנינג'ה וכו'. בשעה 17:30 יתקיים המופע המוזיקלי "בילי ובם בם": בילי ובם בם מגיעים להתארח במופע מקפיץ. ביום חמישי ה-27.9.18 החל מהשעה 16:00: סדנת יצירת מובייל סמי הכבאי: מובייל מעץ, אותו יקשטו הילדים במגוון דרכים וצורות יצבעו וידביקו ציורים של סמי הכבאי. עמדת קעקועים: עמדה שבה יכולים הילדים להתקעקע במגוון קעקועי נצנצים זמניים, בהמון צבעים וצורות. בשעה 17:30 יתקיים המופע "סמי הכבאי": סמי הכבאי מגיע להתארח.

בימים שלישי עד חמישי ה-25-27.9.18.

מרכז הקניות אלון קריית השרון, רחוב טום לנטוס 26, קריית השרון, נתניה.
כניסה חינם



מחנה גלישה ופעילות ספורטיבית לילדים ונוער בחול המועד סוכות
LAKE TLV  בפארק מנחם בגין מציע מחנה וויקבורד וסקי מים בכבלים ראשון מסוגו בישראל. המחנה מתאים לילדים מגיל 6 ועד גיל 16 היודעים לשחות, עם ובלי ניסיון קודם בגלישה
חופש סוכות מתקרב ואתם מחפשים רעיון לפעילות מקורית שתעזור לצעירים להעביר את הזמן? אחריי חופש גדול של חודשיים זה לא פשוט למצוא משהו שיסחוף את כולם!

אז מה עושים? נשארים בבית? ממש לא! מחנה הגלישה של LAKE TLV  מציע לכם חווית אקסטרים חד פעמית ובלתי נשכחת שלא תשאיר אף אחד בבית

למי מתאימה הקייטנה?
המחנה מתאים לילדים בגילאים 6-16 היודעים לשחות, עם ובלי ניסיון קודם בגלישת וויקבורד. ההשתתפות במחנה מתאימה לבנים ולבנות כאחד, ההדרכה נעשית באופי אישי המותאם לכל משתתף וליכולותיו.
מה קורה במחנה?

המשתתפים מגיעים מדי בוקר למתחם LAKE TLV,שם יפגשו את צוות מדריכי המחנה-מדריכים וגולשים מקצועיים ומנוסים שילוו אותם במשך השבוע.

לאחר ההגעה וההתארגנות למים עוברים חימום והכנה לתחילת הפעילויות המהנות שמחכות עבורם. משתתפי הקייטנה ירכשו לאורך השבוע את כל טכניקות ומיומנויות הגלישה הבסיסיות שיאפשרו להם לחוות את עולם המים WAKEBOARDIN&SKIING, לגלוש ברמה הגבוהה ביותר ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם!

בנוסף מתקיימים מפגשים עם גולשים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר בעולם ועוד המון הפתעות נוספות – והכל בתוך ומסביב לאגם המים הענק בפארק הפסטורלי.



המחנה מתקיים בפארק דרום תל אביב .
המחנה כולל ארוחת 10 טעימה ומזינה, שתייה חופשית ועוד הפתעות לילדים במהלך היום

מחנה הגלישה ייערך בין התאריכים 23-27.09.2018
ימים א' – ה' בין השעות 08:30 – 13:30

עלויות ופרטי רישום:
מחנה גלישה שבועי 1150 ₪
מחנה גלישה שבועימסלול מקצועי 1350 ₪
יומית במחנה הגלישה - 350₪ 
*ישנה אופציה של הסעה מתחנת רכבת ההגנה, הלוך וחזור, ללא תוספת תשלום.
* ישנה אופציה לתוספת של ארוחת צהריים לאחר יום הקייטנה, 200 ש"ח (5 ארוחות).
לפרטים נוספים ורישום :  03-7208866 0528740112




סוכות מהאגדות - קורס מעשי ליצירת סרטוני סטופ-מושן בנושא מדע בדיוני ופנטזיה
 
קרדיט: סינמטק ת"א
25-27/9

סינמטק תל אביב, הבית של הקולנוע בישראל, מציע לילדים ונוער ליהנות מסוכות מהאגדות. 
במהלך חול המועד סוכות יתקיים קורס מעשי ליצירת סרטונים בטכניקת סטופ-מושן. משתתפי הקורס ילמדו מהי אנימציה ואיזה סוגי אנימציה קיימים, איך יוצרים סרטים בטכניקת סטופ-מושן, וכן יתרגלו בעצמם ויצרו סרטים קצרים בסגנון סרטי מדע בדיוני ופנטזיה.

הקורס יתקיים בקבוצות גיל שונות עבור משתתפים החל מגיל 8 (כיתה ג) ועד גיל 14 (כיתה ט). הקורס יימשך שלושה ימים, בחול המועד סוכות, ימים ג'-ה', בין השעות 9:00-14:00. 
הרשמה דרך אתר הסינמטק ובלחיצה כאן.


בנוסף – במהלך ספטמבר יוקרנו שלל סרטים לילדים, בהם: אבא אווזה, הנסיכה הגנובה, מילה של כלב, הרפתקאות טינטין והעי"ג.


קניון G כפר סבא מציע מגוון סדנאות בישול ויצירה והצגות לילדים 


ביום שלישי ה-25/9/18 תוצע סדנת בישול מבשלים עם תמי: עוגת תפוחים בין השעות: 10:00-14:00, סדנת יצירה של לוכד חלומות בין השעות 16:00-19:00 והצגת ילדים "בסוכה של נוקי" בשעה 17:00

ביום רביעי ה-26/9/18 תוצע סדנת בישול מבשלים עם תמי: ארבעת המינים מבצק סוכר בין השעות: 10:00-14:00, סדנת יצירה של תמונת שועל בין השעות 16:00-19:00 והצגת ילדים "משפחת חג לי" בשעה 17:00

ביום חמישי ה-27/9/18 תוצע סדנת בישול מבשלים עם תמי: סוכת ממתקים בין השעות: 10:00-14:00, סדנת יצירה של סוס נדנדה בין השעות 16:00-19:00 והצגת ילדים "חגיגת חג עם ראשית" בשעה 17:00

הכניסה לכל הפעילויות הינה חופשית ופתוחה לקהל הרחב !!

ויצמן 207, כפר סבא



ירושלים



'על הקצה' תערוכה ופעילות במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד

מה בתכנית?: מוזמנים לאתגר את עצמכם ולהנות ממוצגים אינטראקטייבים בתערוכה כמו רולטה חשמלית קבוצתית, הליכה על חבל דק, חבישת משקפיים המדמים הליכה בשכרות, סרטונים הבוחנים האם אתם נוטלי סיכונים, עמדות 'בחן את עצמך' ועוד שלל פעילויות משעשעות מהנות ומאתגרות. לראשונה בתולדות המוזיאון ובמסגרת התערוכה תפתח נגריית המוזיאון החל מה-24.9 המזמינה את הילדים וההורים לסדנת התנסות ובנייה. הזדמנות וחוויה ייחודית לילדים ולהורים להתנסות ביצירה עיצוב ולמידה בעזרת כלי עבודה אמיתיים לעיבוד עץ.  הילדים (בליווי הורים) מוזמנים להכיר סוגי עץ שונים, לתכנן, לעצב, לנסר, לחתוך ולשייף בעזרת כלי עבודה אמיתיים וזאת תוך פיתוח כושר ריכוז, דיוק, התגברות על חששות, למידה מניסיון ומטעויות ולהיות מודעים לסיכונים. (מגיל 5 -8 , בליווי מבוגר לכל משתתף/ת). 'מסָמְרֵי השיער' - הדגמה מדעית משעשעת סביב עמדת  ואן דר גרף המצליח לסמר שיער, להעיף אביזרים באוויר וכל זאת באמצעות חשמל סטטי (לכל המשפחה). או ל'נעוץ' מסמר באצבע ללא טיפת דם אחת בסדנת בנייה 'אאוץ'!':  סדנה שכולה בנייה ברוח MAKE  המעניקה למשתתפים מזכרת הביתה. (מגיל 4 ומעלה).
'אמיצים על עצים' - בסביבה חדשה וייחודית מבית היוצר של מוזיאון המדע, מוזמנים הילדים להיות 'על הגובה'. בחצר המוזיאון יוצבו שלושה מבנים מוגבהים שיאפשרו לילדים להסתכל רחוק, לבדוק את הגובה, לצעוד על גשר תלוי, לפחד ולהתגבר על הפחד, לטפס למשש להעז ולהיזהר (מגיל 4 ומעלה).
לצד התערוכה מוצגות שלוש תערוכות נוספות. שתיים מהן תוצר שיתוף פעולה עם האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל: במהלך חוה"מ יתקיים כל יום מופע החנונים – קרקס קומי ומרגש לכל המשפחה בנוסף יוקרן הסרט בתלת מימד 'מעוף השמיים' סרט טבע מסקרן וייחודי. (קריינות בעברית. 20 דק'. בתשלום נוסף מעל גיל שנתיים: 10 ₪).
היכן?: מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד קרית המוזיאונים.
מתי?  24.9 – סוכות בין 10:00-17:00 ; 25-29.9.2018 חוה"מ בין 10:00-18:00/שישי וערבי חג בין 10:00-14:00
שבת בין 10:00 17:00
עלות: מחירים בין 24.9 עד 2.10   -   ילד/מבוגר 60 ₪, כרטיס משפחתי 220 ₪
הנחות למחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים, מועדוני לקוחות


ממלכת פליימוביל בגן הבוטני

מה בתכנית?: ספינת פיראטים ענקית, טירות קסומות, בובות פליימוביל ענקיות, 25 תחנות הפעלה ומתקנים לילדים הכוללות ספורט אתגרי כמו אומגות, מגלשות, מסלולי מכשולים, קיר טיפוס ועוד מחכים לכם הקיץ בגן הבוטני בגבעת רם ירושלים. כל המשפחה, הורים וילדים, מוזמנים ליהנות מבילוי חוויתי ופעילות ספורטיבית אתגרית בממלכת PLAYMOBIL  שהגיעה לראשונה בישראל לגן הבוטני.
בממלכת פליימוביל יוכלו הילדים לשחק במשחקי פליימוביל, לבנות וליצור כיד הדמיון הטובה עליהם, ליהנות מפינות כיבוי אש ומשטרה בהם יועמדו לרשותם כבאית אמתית וניידת משטרה, לרוץ ברחבי הגן ולהתנסות בפעילות ספורט אתגרי. בנוסף יופעלו בגן תחנות בהם ילמדו הילדים על צמחים וטבע ועולמות נוספים. חלק מהפעילות נמצא ב'שביל התגליות' בו מוזמנים ההורים עם הילדים לחפש זהב, לשחק עם מים, ליהנות ממשחקי חול ועוד.
היכן?: הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם
מתי?:  שלישי עד חמישי 9-19:00  שישי וערב חג שני – 09:00-13:30 שבת – סגור.
כניסה אחרונה כשעה לפני סגירה.
עלות: כרטיס רגיל מגיל שנתיים ומעלה – 89 ₪  מבצעים בכל חברות האשראי של 1+ 1
כרטיסים מוזלים בוועדים השונים ובמועדוני כוחות הביטחון.
לפרטים והזמנת כרטיסים: בימות 6226* באתר https://www.playmobilisrael.com/

פוסט שעלה בבלוג לאחר ביקור בממלכת הפליימוביל בגן הבוטני אפשר לקרוא כאן:
https://hamigvan.blogspot.com/2018/07/playmobilbotani.html



סיורים תיאטרליים במוזיאון המוסיקה העברי בנחלת שבעה

מה בתכנית?: לאור הצלחת הקונספט בקיץ ולבקשת הקהל גם בחוה"מ סוכות יתקיימו מדי יום סיורים תיאטרליים לכל המשפחה הלוקחים את המבקר למסע מוסיקלי בזמן, בשילוב תלבושות ודמויות מהתפוצות השונות. המבקרים מוזמנים להנות מהדגמות מוסיקליות בכ-250 כלי נגינה נדירים וייחודים המוצגים בחללי המוזיאון, שירים, ניגונים וסיפורים מרתקים.
במקביל ניתן לסייר עצמאית במוזיאון בעזרת בעזרת 'סבא לוי', המדריך הווירטואלי. את סבא לוי יוכלו המבקרים להכיר באמצעות הטאבלט הניתן בכניסה למוזיאון איתו מסיירים המבקרים בחללי המוזיאון (מגיל 10 בלבד) כל חלל מוקדש לאזור גלות ובו משחקים אינטראקטיביים שונים וייחודיים. שבעת החללים מאזורי הגלות: חלל מרכז אסיה, חלל מרוקו אנדלוסיה, חלל עיראק סוריה מצרים והודו, חלל ארצות אירופה,  חלל ארצות הבלקן, חלל אפריקה-תימן והחלל העברי המוקדש לקיבוץ הגלויות ולעבר המוסיקלי המיוחד של ארץ ישראל וירושלים. (מתאים לילדים ולכל המשפחה)
היכן: מוזיאון המוזיקה העברי - רחוב יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה.
מתי: סוכות בין ה- 24.9-1.10 בין השעות 09:30-20:00 חמישי עד 21:00 שישי עד 14:00. שבת סגור
יש לתאם סיורים מראש.
עלות: כרטיס רגיל 50 ₪ אזרח ותיק/ ילד מגיל 5 ומעלה – 40 ₪ סטודנט 35 ₪ חייל 30 ₪.
לפרטים נוספים ותיאום הגעה מראש בלבד בטלפון 02-5406505 או באתר המוזיאון http://hebrewmusicmuseum.com/


'מעלית הזמן בירושלים' חוגגת 20 שנה

מעלית הזמן בירושלים, האטרקציה הייחודית לכל המשפחה חוגגת 20 שנה ואת המבקר ה-2.5 מיליון, ומזמינה את כולם להנות בסוכות ממסע חדשני ורב חושי הכולל 4 מיצגים ייחודים המוקרנים באולם מעוצב חדשני וטכנולוגי שלא נראה כמותו בירושלים.
ארבעת המיצגים החדשניים המשלבים אפקטים ייחודיים כוללים: מסע במעלית הזמן אל סודות ירושלים, מסע מרתק אל החלל, מסע בקפסולה זעירה אל תוך גוף האדם ומסע מרגש אל נפלאות העבר, ההווה והעתיד של בירת ישראל.
האולם בו מוקרנים המיצגים כולל 250  מ"ר של מסכי לד היקפיים העוטפים את הקהל ב-180 מעלות, מערכות שמע ותאורה מהמתקדמות בעולם, 104  מושבים, 98 מהם נעים על 6 צירי תנועה ו- 6 מהם נייחים (כאשר עפ"י דרישה מראש ניתן לקבע מספר מושבים רב יותר).
היכן:  יצחק קריב 6 שד' ממילא ירושלים
מתי? חוה"מ סוכות -  א'-ה' 10:00-22:00 מיצג אחרון ב-21:20 שישי/ערב חג מ-10:00-14:00 חג ושבת סגור.
כניסה מגיל 5 ומעלה בלבד ובתיאום מראש בלבד
עלות: 54 ₪ ברכישת כרטיס בקופת האתר. 46 ₪  לרוכשים דרך האתר. הנחות לתושב ירושלמי/חיילים/סטודנטים
לפרטים נוספים: 02-6248381 ובאתר www.time-elevator.co.il


מרכז המבקרים של יקב טורא

במהלך חוה"מ תוכלו להנות מטעימות יין איכותי תוצרת היקב, שמן זית משובח הנעשה בבית הבד במקום, לצפות בסרט לכל המשפחה המתאר את תהליך ייצור היין והפקת היינות, להכיר מהם יינות מזנים אדומים ומהם יינות מזנים לבנים? איך מבקבקים יין? בנוסף ,תוענק למבקרים הזדמנות להיפגש עם בעלי היקב שיספרו על תהליך הקמת היקב ועוד. יקב "טורא" הינו יקב אחוזה משפחתי ומוקפד (Estate Winery), בין הבודדים הקיימים בישראל. בעלי היקב, ארז וורד בן סעדון, הם גם הבעלים של הכרמים הנמצאים באזור, ומכרמים אלה מגיעים הענבים ליקב.   
ביקב פועל מרכז מבקרים, המכיל עד 55 איש, בו ניתן לסייר, לטעום ממבחר יינות היקב ואף ליהנות מארוחה בשרית/חלבית בתום מראש, כמו כן ניתן לרכוש במקום את שמן הזית המעולה שמופק בבית בד במקום, ומוצרים נוספים במחירים מיוחדים.
היכן? מרכז המבקרים של יקב טורא, רחלים השומרון
מתי? חוה"מ סוכות 25-28.9.2018 (ט"ז - י"ט תשרי התשע"ט) בין השעות 09:00 עד 17:00 (ב28.9 עד השעה 14:00 בלבד).
עלות: ללא תשלום – בתיאום מראש בלבד
כשרות בדץ בית יוסף,OU ,הרב אונגר ורב הישוב רחלים. הביקור במקום בתיאום מראש בלבד.
לפרטים והזמנות : יקב טורא: 02-6508882 ורד 052-7966613 http://www.turawinery.com/he/


סדנאות ייחודיות וסיורים מודרכים ברובע היהודי 

בימי חול המועד סוכות, במהלכם לאורך השנים היו מגיעים עולי הרגל מגיעים לירושלים, מחלקת התיירות של החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים מזמינה את הקהל הרחב לעלות לירושלים וליהנות מסיורים מודרכים (בכל שעה עגולה) מרתקים מותאמים לכל המשפחה ולילדים בין אתרי הרובע.
על גג מרפסת בית הכנסת החורבה – גג רמב"ן - תתקיים סדנה אינטראקטיבית בהשתתפות הקהל 'מסע אל עולם הקצב', במהלכה מוזמנים המשתתפים להצטרף למסע מרתק אחרי כלי הקשה מרחבי העולם, תוך הכרת עולם הקצב המזרח תיכוני. בנוסף תתקיים ברובע ההרודיאני סדנה מוזיקלית למשפחות ברוח החג בה ילמדו המשתתפים על הקשר שבין סוכות לירושלים העתיקה ויצטרפו לשירה של שירי חג.
האורחים והמבקרים שיגיעו לרובע היהודי במהלך חוה"מ מוזמנים לרכוש את הכרטיס המשולב החדש ברובע היהודי ה-JTICKET – כרטיס תיירותי משולב ומוזל של האטרקציות והאתרים בעיר העתיקה. המיזם החדש שמטרתו להקל על התייר והמשפחות המטיילות בבחירת האתרים והפעילויות בעלויות מוזלות.
היכן? אתרי הרובע היהודי.
מתי? בימי חול המועד סוכות, יפעלו אתרי הרובע היהודי במתכונת מורחבת, בין השעות 10:00-20:00.  
כמה? סיור בודד 50 ₪ לאדם. חינם לרוכשי כרטיסי JTicket - זוג + 2 ילדים -175 ₪/ משפחתי מורחב זוג + 3 ילדים ומעלה -275 ₪ רוכשי כרטיס משולב יהנו מ-2 סדנאות מתנה.את הכרטיס ניתן לרכוש באתר החברה ובאתרי התיירות של הרובע היהודי
לפרטים והזמנות: www.jticket.org.il ובטלפון 4987*


על בילוי וקולינריה בכיכר המוסיקה

כינור בכיכר, נחמן, אנדלוסיה, בלו הול מיוזיק
כיכר המוסיקה הירושלמית שוקקת חיים כמעט בכל ימות השנה. הכיכר שכוללת בתוכה מגוון מסעדות הנותנות מענה לכל סוג של בילוי קולינרי מתבקש: בר קוקטיילים (אנדלוסיה), מסעדת איטלקית חלבית (נחמן), מסעדת שף בשרית (כינור בכיכר) או בר – מסעדה עם הופעות חיות (בלו הול מיוסיק).
מידי ערב תמצאו בכיכר שולחנות ערוכים המזמינים את הקהל הרחב ליהנות מחוויה קולינרית באווירה ייחודית ממש כמו בארצות אירופה הקלאסית.

אנדלוסיה: בר קוקטיילים וטאפסים חדש שנפתח בירושלים, מזמין את הקהל הרחב ליהנות מאווירה מיוחדת עם קוקטיילים משובחים שנרקחים במקום בניצוחו של המיקסולוג תאי קובלר לצד מנות טאפס מדויקות של השף שלומי אטון. להזמנות: 02-6266306

נחמן: איטליה בכיכר המוסיקה. מסעדה חלבית- איטלקית בניצוחה של השפית רחל דבח המציעה מגוון רחב של מנות איטלקיות הכוללת מגוון פסטות, סלטים, דגים ועוד, ומתמחה בעיקר בפיצות המצוינות הנעשה לעיני הלקוח בטאבון האבן של המסעדה הממוקם במרכז המסעדה. להזמנות 02-9920540
בלו הול מיוזיק: הבר מסעדה הוותיק והאהוב, מציע שילוב של חוויה קולינרית, מוסיקה חיה ובר אלכוהול עשיר. מידי ערב בשעה 22:00 מתקיימת הופעה חיה בבמת המסעדה שהופכת את החוויה ליוצאת דופן בנוף הירושלמי. להזמנות 02-6256488

כינור בכיכר: מסעדת שף בשרית בניצוחו של שף קובי קטני. מציעה מנות מוקפדות במיוחד של מנות ראשונות ועיקריות עשירות ואיכותיות, עם נגיעות צרפתיות, המבוססות על המרכיבים הטריים והאיכותיים ביותר בשוק. להזמנות: 02-9944902



יריד "יוצרים מהלב למען הקהילה" 2018

30 עמותות חברתיות ממגוון תחומים, יציגו את מוצריהן לקהל הרחב במסגרת היריד שיתקיים בשדרות ממילא בירושלים
  
בחוה"מ סוכות יתקיים בשדרות ממילא בירושלים יריד העמותות "יוצרים מהלב למען הקהילה" של בנק מזרחי-טפחות. ביריד יציגו כ-30 עמותות המעסיקות אוכלוסיות מוחלשות או בעלות צרכים מיוחדים את מוצריהן לקהל הרחב, יסבירו אודות פעילות העמותה ואף יציעו למעוניינים להתנדב.

בין העמותות שלוקחות חלק ביריד: עמותת שק"ל - לשילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה - במשך קרוב ל- 40 שנות קיומה, העניקה פתרונות לעשרות אלפי אנשים בתחומי: דיור בקהילה, תעסוקה שיקומית, תרבות ופנאי, טיפול, ייעוץ והנגשה. "נערי האור" – פרויקט התומך ומסייע לבני נוער בסיכון להשתלב חזרה בחברה ובעולם העבודה, עמותת "כן אנחנו יכולים"- אשר שמה לעצמה למטרה לפעול למען טיפוח ילדים בני נוער ובוגרים שהינם בעלי צרכים מיוחדים בשל מוגבלות פיזית, ועוד.

הקהל הרב שיגיע לירושלים יוכל לסייר בין מתחמי העמותות השונות, להתרשם מן הפעילות המגוונת, לרכוש חפצי נוי וחן, ליהנות מהופעות שונות מדי ערב של העמותות וגופים חברתיים וכן להתנדב ולתרום לפעילות בעמותות השונות בהתאם לנטיית לבו.

היריד ייערך בחול המועד סוכות בין התאריכים 25-26 בספטמבר בין השעות
16:30-22:00 בשדרות ממילא בירושלים.

כל ההכנסות קודש למען העמותות

העמותות המשתתפות ביריד, נכללות במדריך "ערך מוסף" – מדריך שהופק ביוזמת "מזרחי טפחות בקהילה", המאגד בתוכו כ- 150 עמותות חברתיות, המעסיקות ומשקמות אוכלוסיות אלו. עמותות אלו מוצגות גם באתר "ערך מוסף"



פסטיבל פיסול-בעץ בינ"ל ראשון מסוגו בישראל יתקיים בגליל
הפסטיבל ייערך במועצה המקומית מג'אר (מראר)
בימי חג הסוכות, 23-30.9, בין השעות 9:00 – 17:00

פיסול, גילוף וחיטוב בעץ, הוא אמנות עתיקה (שהחלה בסין וביפן, וכן בקרב שבטי אפריקה, אוסטרליה ואמריקה, ובימי הביניים הגיע גם לגרמניה, איטליה וצרפת) -שרובנו נתקלים בה רק במהלך טיול בחו"ל. והנה, בכפר מגאר שעל יד כרמיאל, בין הגליל התחתון לגליל העליון – ייערך, לראשונה בישראל, פסטיבל פיסול בעץ בינ"ל בחסות חברת STIHL ישראל (יצרנית המסורים, הגרזנים וכלי הגינון - המובילה בעולם), עמותת "אבדאע" לקידום אומנות במגזר הערבי, המועצה המקומית מגאר, חברת ש. ונציה – המפיצה ומשווקת ציוד וכלי גינון לחוטבי עצים, גננים מקצועיים ולבעלי גינות), ובהשתתפות אמני עץ בינלאומיים ממקסיקו, ארגנטינה, קנדה, איטליה וישראל.
במסגרת הפסטיבל, עשרה פָסלים מחמש מדינות, ייפגשו מדי יום במהלך שבוע החג, יעבדו על בולי עץ גושני, ויפסלו בפני הקהל. המגיעים לפסטיבל יהנו מחוויית צפיה ישירה ובלתי אמצעית באומנים בתהליך היצירה, ויוכלו ליהנות מהמעקב אחר  דרך פעולת האמן, להתרשם מהיצירה הייחודית – מעץ, לגעת בה, ואף לשוחח איתו בזמן עבודתו.  
הפסטיבל מיועד לכלל הציבור ומתאים מאוד למשפחות, ויכלול גם דוכני שתיה ואוכל מקומיים וסיורים בכפר.


סיור בבית עגנון

סיור בין חדרי הבית שבו התגורר הסופר זוכה פרס נובל ש"י עגנון, בעקבות שבעת המינים. 
הכניסה חינם

יום ג', 25/9, ט"ז בתשרי, בשעה 17:00.
יום ד', 26/9, י"ז בתשרי, בשעה 11:00.
יום ה', 27/9, י"ח בתשרי, בשעה 11:00.

בית עגנון, קלאוזנר 16, ירושלים.




דרום


משחקים בסוכה

ובמסגרתם אליפות הטאקי השלישית של ישראל 
24.9.18-2.10.18
במהלך כל חג הסוכות חיים שפיר ומוזיאון הלונדע, מזמינים אתכם להשתתף בחוויה משפחתית מהנה ולשחק במגוון משחקי הקופסא של חיים שפיר "המשחקים הכי ישראליים שיש"  ואף לנסות ולהיות אלופי הטאקי באליפות השלישית של ישראל. מטרת המשחקים של חיים שפיר ובראשם ה"טאקי" היא לשמר את ה"ביחד" כאשר בעזרת המשחקים נוצרת תרבות שמנסה להפוך אנשים לשמחים יותר על ידי חווית המשחק.
השנה בלונדע מלבד המשחקים האינטראקטיביים שהמוזיאון מציע יוקמו עמדות משחקים מבית שפיר ומתחם מיוחד לטורניר מוקדמות אליפות הטאקי. בכל יום מימי חול המועד סוכות יתקיימו מספר מקצים של התחרות, עם מאה שחקנים בכל פעם שישחקו בקבוצות אקראיות. המשפחות והילדים יוכלו להשתתף בתחרות בה המנצח בכל מקצה יזכה בקופסת משחק טאקי במהדורה מיוחדת, ומאה הזוכים במשחקי המוקדמות, יעלו לשלב הגמר הגדול – אליפות הטאקי, שתיערך בחודש דצמבר. שלושת המקומות הראשונים באליפות הארצית יזכו בפרסים משמעותיים: חופשה משפחתית בחו"ל, חופשה משפחתית בארץ ואירוע פרטי במוזיאון לונדע.
ההשתתפות במוקדמות אליפות הטאקי 2018 בחג סוכות בין התאריכים 25-27/9/18 , מגיל 6 ומעלה, מותנית בהרשמה מראש, במחיר סמלי של 40 ₪ לאדם. כל כרטיס מזכה בכניסתם של 2 מלווים מעודדים למתחם התחרות, ולרכישת כרטיס כניסה מוזל למוזיאון, בעלות 15 ₪ בלבד. לפרטים נוספים ולהרשמה: www.lunada.co.il


לונדע - מוזיאון הילדים של באר שבע הינו המוזיאון הראשון בארץ, בו המתחמים הם רב-גילאיים ותוכננו במטרה לספק עניין משותף למשפחות שלמות יחד, על מנעד הגילאים הרחב של ילדיהן. הצבעוניות של המקום אנרגטית ומסקרנת והמבקרים בו נכנסים לעולם אחר, עולם הילדים. על פני 3 קומות גדולות, בשטח כולל של 4,000 מ"ר, פזורים שמונה מרחבי ידע בהם למעלה מ-50 מייצגים ומתקנים שונים ומפתיעים, וכוללים משחקי חוץ ופנים. כל חלק עוסק בפן אחר של העולם הסובב אותנו, ומאפשר לילדים לחוות את המציאות על רבדיה השונים, לגלות את עצמם ואת מקומם במרחב האישי, המשפחתי, הציבורי והחברתי, כפרטים וכחלק מקבוצה. בנוסף יש במקום שני שטחי חוץ מושקעים המשלימים את החוויה.

לונדע – מוזיאון הילדים של באר שבע ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל
רחוב דוד הראובני 25, באר שבע
מחיר הכניסה למבקר: 55 ₪ התשלום מגיל שנתיים ומעלה             
מחיר מיוחד לתושבי באר שבע: 40 ₪ למבקר
כמוכן ניתן לרכוש חבילות משפחתיות מוזלות ל4 נפשות ומעלה  
לתושבי העיר באר שבע 140 ₪ ולתושבי חוץ 180 ₪
מומלץ להזמין מקומות מראש דרך אתר האינטרנט www.lunada.co.il   
08-6226926 טלפון:
יש להצטייד בגרביים – הכניסה למקום ללא נעליים**


 פסטיבל המדע ה- 6 ב'פארק קרסו למדע'

'פארק קרסו למדע' מזמין אתכם לפסטיבל שכולו מדע וחוויה. בחול המועד סוכות תזכו ליהנות מפעילות המשלבת הדגמות מדע יצירתיות המשלבות ידע וכיף בשיתוף ארגון הנוער מנהיגות מדעית.

מה בתוכנית:
פסטיבל מדע הכולל 32 תחנות מדע במסגרתם יערכו ניסויים מדעיים בלייב תוך הסברים מעמיקים: ביניהם: בישול מולקולרי, ניסוי מנורת לבה, משחת שיניים לפילים, זיקית כימית שחור לבן, "קסמי" אש, יסודות הצילום, . אבקת שלג, חשמל סטטי, כוסות מוזיקליים, כוסו מוזיקליים, ניתוח העין, לב וכליות, עמדת ביקור רופא, טלסקופ שמיים, שעון שמש, תעופה, הולוגרמות ועוד.

בנוסף לפעילויות הרבות, יוכלו המבקרים לבלות ולשחק ב-13 מתחמי התערוכות והמשחק של הפארק העוסקים במגוון נושאים מדעים כדוגמת גוף האדם, מזון, ההיסטוריה של המחשבים, אור וראייה, קול ושמע, אנרגיה ועוד.

הפסטיבל יתקיים בחול המועד סוכות בין התאריכים 25.9-27.9
 בין השעות 09:00-18:00

סרטון הדגמה לניסוי אחד מיני רבים: https://youtu.be/vq1Y2kmVLms

מחיר: ילדים עד גיל 5 ללא עלות, תושבי חוץ  54 שח ילד 60 שח מבוגר, תושבי ב"ש 45 ילד 48 שח מבוגר
מבצעים במועדונים השונים.


סוכות של יצירה במוזאוני אשדוד

מתכוננים לגשם במוזאון אשדוד לאמנות עם תערוכת הצילום "מבול" ועם פעילות יצירה ייחודית על מטריות. יצירת משחקים חדשים מצעצועים ישנים בסדנת מחזור ב"צוללת הירוקה" וסדנה ליצירת מפית בד אישית לשולחן החג בהשראת אוסף המפיות המוצג בתערוכה "אוספים אוספים" במוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן

הפעילות יתקיימו ב 25-27/9 במוזאון אשדוד לאמנות ובצוללת הירוקה
ובתאריכים 25/9 ו 26/9 במוזאון לתרבות הפלשתים.
הכניסה בתשלום ובהרשמה מראש

סוכות של יצירה במוזאוני אשדוד. בחול המועד סוכות יתקיימו במוזאוני אשדוד שלל פעילויות יצירה מהנות ומעשירות שבסופן יצאו הילדים עם מזכרת אישית לחג, מטרייה בעיצוב אישי, מפית ייחודית לערב החג או צעצוע חדש. הפעילויות יתקיימו בחול המועד סוכות בין התאריכים 25-27/9  ויכללו סיורים בתערוכות המוצגות בימים אלו במוזאונים.
תערוכת הצילום הישראלי "מבול" המוצגת במוזאון אשדוד לאמנות תנעל בצאת החג ומזמינה את המבקרים להתרשמות אחרונה מהתערוכה. ברוח התערוכה, יוזמנו הילדים להתכונן לחורף ולעצב לעצמם מטרייה ייחודית שכמוה אין לאף אחד אחר בסדנת ציור על מטריות. את המטריות ניתן להביא מהבית (מטריות חלקות) או לרכוש במוזאון בעלות סמלית.  הפעילות תתקיים בין התאריכים 25-27/9 בשעות 11:00 ו 12:00 בהרשמה מראש והיא מיועדת לגילאי 5-10.
ב"צוללת הירוקה" יוזמנו המבקרים  לסיור שמתמקד בגורלם של צעצועים ובהשפעות תעשיית הפלסטיק ויכירו את עבודותיו של האמן איתי זלאייט אשר אחד מפסליו מוצג בצוללת הירוקה, והוא עשוי כולו מצעצועים ישנים. בסדנאות שיתקיימו בחול המועד  ייצרו הילדים משחקי לוח שמתאימים מאוד למשחק בסוכה- מחומרים בשימוש חוזר – משחק זיכרון ומשחק איקס עיגול תלת מימדי . כמו כן, הילדים יוכלו ליצור פסלים ייחודיים, המורכבים מחלקי צעצועים ישנים שיביאו מהבית . הפעילות תתקיים בין התאריכים 25-27/9 בשעות 11:00 ו 12:00 בהרשמה מראש והיא מיועדת לגילאי   5-10.
במוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן תתקיים בחול המועד פעילות יצירה ייחודית בהשראת התערוכה "אוספים אוספים" המוצגת במוזאון בימים אלו. בתערוכת האוספים מוצגים, בין היתר, אוסף ממחטות ואוסף מפיות נייר.
הסדנה תתקיים בהשראת מטפחות אלו  ובמסגרתה ייצרו הילדים מפית בד אישית או פלייסמנט לשולחן החג בטכניקת הדפסה. כמו כן, למשתתפי הסדנא יתקיים סיור מודרך בין אוספי התערוכה. הפעילות תתקיים בתאריכים 25.9 ו 26.9 בשני סבבים: בשעות 10:00 ו 11:30. משך כל סדנה וסיור כשעה וחצי


מוזאון אשדוד לאמנות

סיור בתערוכה "מבול" וסדנת ציור על מטריות
הפעילות תתקיים בימים ג'-ה' 25-27 בספטמבר
הכניסה בשעות: 10:00 ו- 12:00
הפעילות מתאימה לילדים בגילאי 5-10
*ניתן להביא מטרייה "חלקה" מהבית, או לרכוש אצלנו מטרייה ב-10 ₪
בהרשמה מראש 08-8545180

כניסה לילד: 25 ₪, מבוגר: 15 ₪
כרטיס משולב מוזיאון +צוללת ירוקה: 40 ₪

צעצוע של סוכה בצוללת הירוקה
סיור בצוללת הירוקה וסדנת יצירת משחקים מחומרים ממוחזרים וצעצועים ישנים
הפעילות תתקיים בימים ג'-ה' 25-27 בספטמבר
הכניסה בשעות: 10:00 ו- 12:00
הפעילות מתאימה לילדים בגילאי 5-10
בהרשמה מראש 08-8545180
ללא הרשמה על בסיס מקום פנוי בלבד.
כניסה לילד: 25 ₪, מבוגר: 15 ₪
כרטיס משולב מוזיאון +צוללת ירוקה: 40 ₪

מוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן
סדנה מיוחדת ליצירת מפית אישית/ פלייסמנט  לשולחן החג בטכניקת צביעה ייחודית מלווה בסיור מודרך בין אוספי התערוכה
הסדנה בקבוצות אינטימיות, מספר המקומות מוגבל
פעילות לכל המשפחה
הפעילות תתקיים בין התאריכים 25-26/9
שני סבבים לבחירה:
סבב ראשון – 10:00- 11:30, סבב שני  -11:30 – 13:00
עלות כניסה: 35 ₪. הורה מלווה חינם דרך האפליקציה אשדודית

לפרטים והרשמה 086224799



פסטיבל 'מפעלים מבפנים' בפארק התעשיה קרית גת חוזר ובגדול!

במהלך חול המועד סוכות, פארק התעשייה קריית גת יפתח למבקרים מכל רחבי הארץ ויציע סיורים נדירים במפעלים, משחק מרוץ המשפחות הגדול בחינם ובהרשמה מראש והופעה של אהוד בנאי בחצר חברת סטרטסיס. הפסטיבל יתקיים ב-26 לספטמבר.

לאור הצלחה לה זכה פסטיבל 'מפעלים מבפנים' בשנים הקודמות, החליטה עיריית קרית גת וי.ש.גת, חברת ניהול פארק התעשייה קריית גת  לקיים גם השנה, בפעם הרביעית, את פסטיבל 'מפעלים מבפנים'.
פסטיבל 'מפעלים מבפנים' הינו פרויקט לקידום ועידוד תיירות תעשייתית, אשר בא לחשוף מפעלים וחברות בפארק לקהל הרחב. הפסטיבל מעניק לציבור הרחב הזדמנות נדירה, לסייר ולהציץ לפסי היצור בחברות ובמפעלים הבינלאומיים של אחד מפארקי התעשייה המתקדמים בארץ. במסגרת הסיורים, יזכו המשתתפים להיחשף לתהליך המרתק, של ייצור המוצרים ואופי העבודה במפעלי תעשייה והיי-טק שונים. משתתפי הפסטיבל יחשפו לתעשייה על גווניה ופניה השונים ולשיטות טכנולוגיות מתקדמות.
לצד הפעילויות והסיורים המרתקים ייהנו המשתתפים מהופעה LIVE של אהוד בנאי, אמן הרוק הישראל, החתום על עשרות קלאסיקות מקומיות, אשר יופיע עם ההרכב המנצח שמלווה אותו שנים, יחד הם כמו מכונת רוק משומנת ובועטת, שיוצרת בכל פעם מחדש חגיגה חד פעמית של צלילים ומילים. בשירים האהובים מכל התקופות והאלבומים: היום, כולם יודעים, טיפ טיפה, זמנך עבר, פלורנטין, דוד ושאול, ג'מלי פורוש ועוד..
כמו כן, במהלך הפסטיבל יתקיים מרוץ המשפחות הגדול, משחק חברתי חווייתי למשפחות בסגנון תכנית הטלוויזיה המרוץ למיליון. תחרות אתגרים בה הילדים וההורים מבצעים משימות לאורך הפארק, מתחרים עם יתר המשפחות מי תסיים את המשימות, תצבור מיליון נקודות ותגיע ראשונה לקו הסיום. האתגרים מצריכים שיתוף פעולה, עבודת צוות, חשיבה יצירתית, קבלת החלטות, מזל והכי חשוב אתם נהנים מפעילות חווייתית מגבשת לכל המשפחה. בסוף המרוץ תקבל כל משפחה תעודת השתתפות ומדליות לילדים.



דגן יהל, מנכ"ל י.ש.גת, חברת ניהול פארק התעשייה קרית גת: "אנו גאים ונרגשים לקיים את פסטיבל 'מפעלים מבפנים' זו הפעם הרביעית. אני רואה חשיבות עליונה בחשיפת התנופה של העיר באופן כללי ושל פארק התעשייה באופן ספציפי לכלל תושבי הארץ. אנו מזמינים את הקהל הרחב, בכל הגילאים לבוא ולהיחשף לחברות השוכנות בפארק התעשייה והן לחוויה של הפעילויות המתוכננות בפארק. אני מאמין כי החיבור בין מגוון הקהלים לתעשייה הפועלת בפארק התעשייה בקרית גת הינו אחד המנופים  לפיתוח חברתי כלכלי אמיתי".

מערך הסיורים במפעלים:

אינטל: אנו מזמינים אתכם להכיר מקרוב את עולם המיחשוב והטכנולוגיה. במסגרת הביקור תחשפו לתהליך המורכב והמופלא של ייצור השבבים והשפעתם על חיינו, תבקרו ותצפו במתרחש בחדר הנקי. משך הסיור: כשעתיים.

שריונית חוסם: שריונית חוסם פותחת בפניכם דלת לעולם של חדשנות עיצוב ומגוון. החברה הינה יצרנית מובילה של דלתות כניסה ופנים, במגוון העיצובים והצבעים הגדול בישראל. בסיור נלמד את התהליך אותו עובר הדלת ממצב של חומר גלם ועד שהיא מגיעה לפתח ביתכם. משך הסיור: כ-50 דקות.

מפטגון: חברה המתמחה בהתקנת מע' מיכשור ובקרה לתעשייה התהליכית ומעניקה שירותים בתחום החשמל המכניקה והצנרת למפעלים העוסקים בתחומי המוליכים למחצה ותעשיות המזון. משך הסיור: כ-60 דקות.

פריץ: עוסקת בעולם השילוח הבין לאומי, בסיור נגלה איך מנהלים מרכז לוגיסטי של אלפי פריטים, איך משלחים מכולות בים ובאוויר ואיך מנהלים שרשרת אספקה בכל רחבי הגלובוס. משך הסיור: כ- 60 דקות.

אינדיגו hp: במהלך הסיור ב HP חטיבת אינדיגו תוכלו להתוודע לעולם הדפוס הדיגיטלי, לראות את טכנולוגיות הייצור המתקדמות במפעל הדיו ElectroInk ולמצוא עולם שלם של אפשרויות. משך הסיור: כשעה וחצי.


Stratasys סטרטסיס: מפעל למדפסות תלת מימד, מספק פתרונות לבניית אב טיפוס וייצור. הסיור ייקח את הקהל לצפות בפס היצור של מדפסות תלת מימד הנמצאות בחוד החנית של התחום בארץ ובעולם. משך הסיור: כ-60 דקות.

אייר פרודקטס: חברת אייר פרודקטס ישראל משמשת כזרוע הישראלית של הקונצרן הבינלאומי Air Products. בארץ ישנם שני מפעלים להפרדת אוויר (לחנקן, ארגון וחמצן במצב צבירה נוזלי). המפעלים בארץ מספקים בין השאר גזים למפעלי אלקטרוניקה באמצעות צנרות. את הסיור נתחיל במבט על מתקני המפעל  וחדר הבקרה המשוכלל השולט על תפעולו. נצפה במצגת המסבירה על השימושים של הגזים בתעשיית האלקטרוניקה ובתעשיות אחרות. לאחר מכן נבצע מספר ניסויים באמצעות חנקן נוזלי (טמפ' של 196- צלזיוס) ולסיום נכין בשיתוף עם מתנדבים מהקהל מוצר הפתעה לכולם. משך הסיור: כ-90 דקות.
חווה החקלאית כפר ביתא ישראל- היא פרויקט קהילתי-חברתי מרתק, ומרכז יחיד במינו לשימור ולימוד המורשת התרבותית של יהודי אתיופיה. החווה מזמינה את הקהל ללמוד ולגלות את החקלאות האתיופית, המחול האתיופי, הכתיבה האמהרית ואמנות הבניה בבוץ. משך הסיור: 65 דקות סיור + סדנא.

עלה אקולוגיה: מפעל ייחודי וחלוץ בארץ בטיפול בפסולת תעשייתית בטכנולוגיות מתקדמות ובאופן המתחשב בסביבה . המרכז יחשוף אתכם  לשיטת  ה R4 (הפחתה –Reduce,שימוש חוזר –Reuse,
מיחזור – Recycle והתמרה -Recover) על פיה המפעל עובד, הלכה למעשה.              מרכז המבקרים מזמין אתכם לחוויה אותנטית אישית וישירה –סיפור של הגשמת חזון בתחום איכות הסביבה , סיפור יצירתי מלא בקסם והומור. משך הסיור: כשעה וחצי.

הפסטיבל יתקיים ביום ד' (26/9/2018) בין השעות 09:00-20:00
בפארק התעשייה קריית גת, אשלגן 19
עלות הסיורים: 10 שקלים מגיל 12
עלות כרטיס להופעה של אהוד בנאי:  מבוגר- 30 ₪
                   ילד מגיל 5- 10 ש"ח
לכל הסיורים ולמופע נדרשת הרשמה מראש באתר הפסטיבל
מצ"ב קישור לפסטיבל 'מפעלים מבפנים':


הרפת של איתי – מושב ניר בנים

מה:  סיור חוויתי ברפת חלב אמיתית.

הסיור כולל הגמעת עגלים שאך נולדו, צפייה בחליבה, האכלת פרות גדולות, עליה למיכלי החלב הענקיים וצפייה בחלב רגע לפני שהוא עושה את דרכו למחלבה.

 הסיור מלווה בהסברים רבים על אופן העבודה ברפת וכיצד הרפת שומרת על רווחת הפרה ואיכות הסביבה. הסיורים כוללים כיבוד עשיר של מעדנים ושוקו מעולים.

ימי פעילות: 26,27,28,29/09 (ארבעה ימים)
סיור ראשון בשעה 10:00, סיור שני בשעה 12:00

כמה: 30 שקלים לאדם.

ניתן להירשם לסיורים בטלפון של איתי, 0505697361


סוכות בקניון "אייס מול" באילת

אם אתם באילת, וודאי ששופינג הוא חלק מהתוכניות אז תדעו שמתקיימת חגיגת "סטוק סייל" – עד 80% הנחה, מופעי החלקה אומנותית על הקרח, ולמעלה מ-20 אטרקציות לכל המשפחה!

קניון "אייס מול" באילת יוצא בהפנינג "סטוק סייל" מטורף בחול המועד סוכות, עם הנחות של עד 80% במגוון החנויות בקניון. ההפנינג יכלול דוכני מכירה שיוצאו לרחבת הקניון, בהם יוצגו מגוון הפריטים שבמבצעים. המבצעים יכללו מגוון מחנויות הקניון בתחומי הביגוד, הלבשה תחתונה, הנעלה, ספורט, סלולר, קוסמטיקה, צעצועים, מכשירי חשמל ועוד.

כמו כן, במהלך ימי חול המועד, בשעה 20:00 בערב, יתקיימו מופעים מרהיבים של החלקה אומנותית על הקרח, של הנבחרת האילתית. (פרטים באתר של הקניון).

בנוסף לאלו, בקניון מגוון מסעדות ובתי קפה ולמעלה מ-20 אטרקציות מאתגרות לבילוי מהנה של שעות ארוכות לכל המשפחה. בין האטרקציות: משטח החלקה אולימפי על הקרח, פארק חבלים אתגרי ייחודי מסוגו בארץ, לייזר טאג – משחק לחימה קבוצתי ברובי לייזר; בבילון טאוור – אטרקציית אקסטרים – מתקן מעלית שעולה עד קצה המגדל ויורד במהירות; מטווח ירי; רכבת הרים; קולנוע 7D-MAX – סרטי תלת ממד רב חושיים; פארק אטרקציות בבילון (משחקי וידאו, קרוסלה, סימולטורים ועוד); ג'ימבורי ענק לקטנטנים; מבוך מראות מאתגר; אטרקציית כדורגל "סים-גול" – נסו להבקיע גול לשוער רובוטי; אטרקציית מציאות מדומה – "קורת הפחד", המדמה הליכה על קורה בגובה עצום; משחק "פוט-פול" (סנוקר בסגנון כדורגל), כדורגל מטרה, באולינג כדורגל, חדר אשליות – הגדול נראה קטן והקטן גדול.

פרטים בפייסבוק ובאתר www.icemalleilat.co.il   



דילים בגרופון לאטרקציות באילתה כאן: http://bit.ly/2LEgZ7G
פסטיבל אבו גוש

חגיגות המוסיקה באבו גוש, סוכות 2018
הפסטיבל ה-54    28.9-1.10.18    
מנהלת מוזיקלית: חנה צור, יזם, מפיק ומנהל: גרשון כהן
הפסטיבל שבתוך הפסטיבל לכל המשפחה

זו השנה ה -27 ברצף שבה מתקיים פסטיבל אבו-גוש למוזיקה קולית. הפסטיבל מתקיים פעמיים בשנה, בסוכות ובשבועות בכנסיות שבתחום הכפר אבו גוש, באווירה רגועה מול נוף נפלא ואוויר הרים קסום.
משפחות עם ילדים מוזיקליים במיוחד כמובן יכולות להגיע לשמוע את התכניות המיוחדות המתרכזות בביצוע קולי ברמה הגבוהה ביותר באקוסטיקה המצוינת של הכנסיות
: כנסיית קרית יערים במרום הכפר והקריפטה של הכנסייה הצלבנית במרכזו.
האטרקציה העיקרית למשפחות הוא
ה"פסטיבל שבתוך הפסטיבל"  - הנערך במתחם היפיפה שסביב כנסיית קרית יערים.  השנה פסטיבל זה יתקיים בימים שבת 29.9 ושני 1.10 (שמחת תורה) בשעות 12:00-16:00 בחמישה מוקדים שונים. עם הפסקות קצרות בין המופעים המתחלפים.

במהלך ארבע שעות רצופות יפעלו 5 מוקדים שונים של
"קונצרטים בחוץ"-
פינת ירושלים – הפונה אל נוף הרי ירושלים תשלב בין "קלאסיקה מן המזרח" לבין מוזיקה קאמרית
מוזיקה מצפון הודו: דודו אלכביר בסיטאר עם דוד דוייב נגן אנסורי(חליל הודי) ותמר קלופר נגנית טאבלה. משקט ואיטי למהיר וסוחף. יצירה המקדשת את המקום והשעה שרובה מוחלט הוא אילתור. הרכב קלאסי WIND OF CHANGEמרינה שוורץ –כנרת, אלכסנדר פיין נגן בסון, מרינה ירצקי פסנתרנית. בתוכנית יצירות מאת היידן, באך, מוצרט, ובר, מסנה, בטהובן, פיאצולה ועוד.
בפינה המערבית:
"מאופרה ועד מיוזיקלס" עם זמרים מעולים ופולק אנגלוסקסי עם שי טוחנר, מיה יוהנה, גבריאלה לואיס ומעיין כרמלי. בתוכנית שירי עם מסורתיים ובני זמננו מהאיים הבריטיים, אוסטרליה וארה"ב בהרמוניות קוליות מיוחדות.
בפטיו: מקהלות וחבורות זמר, בפינת הזיתים:
"כליזמר סביב לעולם" ויאנוש הורביץ וחברים במגוון יצירות אהובות מרחבי העולם לאקורדיאון, חליל וקלרינט בס.
בחורשה: שירה בציבור והפעם
"חלון לים התיכון", שירים ישראליים ושירי הארצות שלחופי הים התיכון כמו יון, איטליה, ספרד ועוד, בניהול אורי אורלב ומוטקה שלף.

ממש לפני הפסטיבל ביום חמישי ה 27.9.18 בין השעות 12:00-16:00, יתקיים בפעם החמישית פסטיבל אקורדיונים הגדול בארץ ובו קונצרטים מגוונים המבוצעים ברצף בו זמנית ב-5 מוקדים ברחבי מתחם כנסיית קריית יערים ובכנסייה עצמה.
לנוחיות המגיעים לפסטיבל, כביש 1 התרחב במסלול אחד משער הגיא. ניתן להגיע לפסטיבל גם דרך המנהרה החדשה המובילה מכביש 1 לנווה אילן. במורד הגבעה המובילה לקרית יערים מגרשי חנייה מרובים, וכן הסעות.  

הסימונים בוויז הם לקרית יערים :  "רחוב נוטרדם 1 אבו-גוש"   לקריפטה שבכנסייה הצלבנית
  "בנדקטיני".
שימו לב . אין עמלה על הכרטיסים בפסטיבל!

המחירים לקונצרטים 145  שקלים לקונצרט ב"קרית יערים", פרט לקונצרטים 2 ו 8 ב 149 שקלים ,95 שקלים בקריפטה, 85 שקלים לכניסה לפסטיבל "קונצרטים בחוץ" (30 לילד עד גיל 6)
המחירים ביום האקורדיאונים 85 שקלים למבוגר ו 30 לילד עד לגיל 6.

הרכישה דרך קופת בימות באינטרנט:   www.bimot.co.il או בטלפון  6226* או בקופת בראבו 3221 *
למידע נוסף על ההסטוריה, אבו גוש ועוד
http://www.agfestival.co.il/




עולם הדמיון נפתח Pretend World

פסטיבל חינמי ייחודי, עולם הדמיון לילדים "Pretend World" מגיע בחול המועד סוכות לקניון ארנה נהריה ולמתחם סטאר אשדוד

כל הילדים נהנים ממשחקי דמיון יצירתיים, בהם הם יכולים להתנסות בתפקידים שונים, לחוות סיטואציות חדשות ולגלות דברים מפתיעים על העולם.
בדיוק בשביל כך נועד מתחם "Pretend World" שמגיע בו זמנית לצפון ולדרום הארץ- למתחם סטאר אשדוד ולקניון ארנה נהריה בחול המועד סוכות, מדמה מיני עיר לילדים ומביא עמו שלל מתחמי משחקים בהם יוכלו ילדיכם לדמות מגוון בעלי מקצוע, ולהכיר בתי עסק עירוניים מחיי היומיום.

קניון ארנה, נהריה:  מתחמי עיר הדמיון יהיו מפוזרים בקומת הכניסה של הקניון בהם יוכלו הילדים להתנסות "ולעבוד" בבית חולים, תחנת כיבוי אש, תחנת משטרה, גלידרייה, נגרייה, בית קפה, מכולת ועוד.

בנוסף, יהיה מתחם מתנפח כיפי במיוחד בו יוכלו הילדים ליהנות מרכיבה על בובות של חיות פרווה.

מתחם סטאר אשדוד: מתחמי עיר הדמיון ימוקמו בחנות פול אנד בר לשעבר (שלב א'), ובהם יוכלו הילדים לשחק ולהתנסות "בעבודה" בחנות ירקות, נגריה, מרפאה, אתר בנייה, מטבח ועוד. 
בנוסף, יהיו שולחנות פעילות של חול קינטי בהם יוכלו הילדים ליהנות מחוויית יצירה כיפית במיוחד.

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 25-27/9/18, בין השעות 11:00-14:00 ו-16:00-19:00, 
הכניסה חופשית לילדים.


חגיגות סוכות בערד- חוויה מדברית לכל החושים

עמותת תיירות ערד ועיריית ערד מזמינים אתכם לחגוג את סוכות בערד עם שלל פעילויות מגוונות ואירועים. לאלו שמחפשים אחר ההרפתקה המדברית האתגרית, לאוהבי הטבע והשקט, למשפחות עם ילדים, לזוגות אוהבים ועוד.
למידע מפורט על כל האתרים, האטרקציות, מקומות הלינה ומסלולי הטיול המומלצים, היכנסו לאתר: www.travelarad.com

להלן פירוט האירועים:

ימי הנוקדים- חג סוכות בסגנון ימי קדם בכפר הנוקדים

מתי?: חג שני סוכות, 27-30/9
כפר הנוקדים, מציעים שלל פעילויות מגוונות לאורחי הכפר ולקהל הרחב. עם ההגעה אל הכפר יפתח בפני המבקרים עולם עתיק ומיוחד ומכונת הזמן תתחיל לפעול: מבני אבן עתיקים, אוהלי לינה, חדרים בעיצוב מדברי ועבודות יד מרשימות יכניסו את המבקרים  אל האווירה המדברית כפי שחוו אבות אבותינו בארץ לפני אלפי שנים.
 בכל יום תתקיים בכפר סדנא ופעילות לכל המשפחה.  בין הפעילויות והסדנאות: סדנת הדלקת אש ללא מצית וגפרורים, סדנת כוכבים בה יוכלו המבקרים ללמוד על הכוכבים וכיצד להתמצא בהם ובנוסף, ייהנו המבקרים  ממעגל מתופפים. במסגרת פעילות זו, יתנסו המשתתפים בסדנת תיפוף על הגוף וילמדו על המקצבים השונים בתופים. בהמשך יצטרפו המשתתפים למעגל המשלב תיפוף ושירה. בכל יום בצהריים, פינת החי ופינת היצירה יהיו פתוחות לקהל הרחב.
בנוסף לפעילויות יתקיימו סיורים מודרכים- בעקבות האדם הקדמון. בכל בוקר בשעה 11:00 , יצאו המבקרים לסיור מודרך באזור. הפעילות תכלול ציורי קיר במערה על ידי חול ומים, על פי ציורים עתיקים ויפתרו כתב חידות עתיק. בנוסף, יתנסו המבקרים בחיתוך סלט באבן צור. הסיור מתבצע ברכבים פרטיים ויוצא בכל יום ליעד אחר בקרבת הכפר.
לפרטים והזמנות: 08-9950097, kfar@khn.co.il

פסביבל ערד:
מתי? 26-27/09
עיריית ערד בשיתוף משרד התרבות והספורט מזמינים את הקהל הרחב לפסביבל ערד (פסטיבל למען איכות הסביבה) ליומיים של הופעות ותרבות בערד לכל המשפחה! במסגרת הפסביבל יתקיימו הופעות מוזיקה ופעילויות לכל המשפחה. בין המופעים יוכלו המבקרים להנות ממופעי מוזיקה של סאבלימינל, להקת ג'יין בורדו, הופעת קאברים של פול מקרטני וג'ון לנון ומוזיקה אירית וקלטית, מופעי מחול ומופעי רחוב של קרקס קש"ת ומופע אקרובטיקה מרהיב מבית קרקס Y.
מחיר: הכניסה חינם.
לפרטים: www.arad.muni.il


סיורים מדבריים וטיולים מודרכים:

סיור להכרת צמחי המדבר  
מתי? בחג סוכות, יום שני ה- 24/9 החל מהשעה 16:30
יונת מדבר, תציע למטיילים באזור סיור קליל בנחל כידוד הצמוד לערד. בסיור יתחברו המטיילים לטבע המיוחד והבראשיתי של מדבר יהודה, יכירו את צמחי המרפא המדבריים ואת השימושים בהם על פי הרפואה הבדואית המסורתית, ואף  יטעמו אותם בתה וכחטיף מדברי. בין הצמחים המדבריים, יכירו המטיילים את אזובית המדבר שיש לה ריח של בושם והיא יעילה לטיפול בפתיחת דרכי הנשימה וצינון, ואתה אכילאה הריחנית בה הבדואים השתמשו באופן מסורתי בתור בושם לאחר רחצה. משך הסיור: שעה וחצי-שעתיים.
נקודת מפגש: יציאה מערד
המחיר: 60 ש״ח ליחיד, 100 ש״ח לזוג (10% הנחה), 40 ש"ח לילד.
לפרטים: 0525307616

טיול מודרך: "בעקבות עולמם של השורדים במדבר"
יום רביעי, ה 26/9 החל מהשעה 10:30
טיול המציע הצצה על החיים בתנאי מדבר. ביום חם, בלילה קר - תנאים המקשים על בעלי החיים והצמחייה. בטיול יכירו המטיילים את עולמם של השורדים במדבר. מי הם? וכיצד הם מצליחים לשרוד? הסיור יסביר על החצב, הצמח המוביל באיזור, על מגוון בעלי החיים במדבר, על הבדואים שחיים במדבר, על מקור המים ועוד. הטיול יכלול בין היתר תחרויות, משימות וחידונים נושאי פרסים. הסיור ייצא מתצפית מואב וימשיך אל "בור עטין" ויכלול הליכות קצרות.
על המשתתפים להצטייד במים (1 ליטר לאדם לפחות), כובע, נעליים סגורות והמון מצב רוח טוב.
מחיר: 40 ש"ח למבוגר, 30 ש"ח לילד
לפרטים והרשמה: ענבל ארזי: 054-4955288

טיול זריחה במצדה

מתי?: יום חמישי ה 27/9  בשעה 04:50
טיול זריחה למצדה הכולל סיפורים על ההיסטוריה של המקום:

נשמע את סיפורם של המלכים החשמונאים, שהיו הראשונים להגיע אל ההר ואת סיפורו של המלך הורדוס מטורף הדעת. את סיפורם של הסיקריים ערב המרד הגדול ואת סיפורם של החלוצים, אשר הפכו את מצדה למיתוס של גבורה עילאית. נספר על המיתוס וניפוצו, על גבורת מצדה ועל מה שניתן ללמוד מההיסטוריה ביחס לריב אחים ושנאת חינם.
מחיר: מבוגר – 40 ש"ח, ילד – 30 ש"ח
לפרטים והרשמה: זך בן נתן: 050-2713914

חפש את המטמון במצדה:
משחק חפש את המטמון מודרך, מרגש ומטריף על הר מצדה, המותאם לקבוצות ולמשפחות. דרך המשחק ילמדו המשתתפים על סיפור מצדה ועל האיזור, דרך כתבי חידות, רמזים והדרכה.
במהלך המשחק יגיעו המבקרים למקומות המרכזיים שנמצאים על גבי בימת ההר.
המסלול קליל, חוויתי, מהנה ומותאם לכל המשפחה, וילמד על סיפורו המרתק של מצדה.
מחיר: מבוגר – 40 ש"ח, ילד – 30 ש"ח (המחיר הינו להדרכה בלבד ואינו כולל דמי כניסה לאתר מצדה ולרכבל).
נקודת מפגש: אתר מצדה המערבי, אחרי עמדת התשלום.
לפרטים והרשמה: אילנית סאקורה – 054-5712139

סוכות עם Wild-Trails- מגוון טיולים באזור ערד
מתי?: 23-30/09
מגוון טיולים מרתקים מתקיימים בכל יום במהלך חג סוכות: טיול בסגוואי ברחבי ערד  הקסומה בדגש על אמנות רחוב עירונית וההיסטוריה של העיר ,טיול למערות המלח הכולל מסלול זחילה שבסופו מתגלים נופים מרהיבים, טיול לפזורה הבדואית המציע חוויה תרבותית מיוחדת ומבט מקרוב אל חיי הקהילה, וגם טיול סנפלינג לילי חווייתי במיוחד בדרום מדבר יהודה.

איזה טיול מתאים בדיוק לכם?
למידע והזמנת טיולים: www.wild-trails.com

מגוון סדנאות של יונת מדבר: להכנת סבון טבעי וסדנת קוסמטיקה טבעית
יום שלישי, ה 25/9 החל מהשעה 16:00, יום ראשון ה 30/9 החל מהשעה 16:00
מוזמנים לסדנא לחיים - להכנת סבון טבעי! במהלך הסדנא ילמדו המשתתפים את יתרונות השימוש בסבונים טבעיים, יכירו חומרי גלם איכותיים להכנת סבונים וכמובן יכינו סבונים טבעיים ומפנקים אותם המשתתפים יוכלו להכין לבד בבית. בסוף הסדנא כל משתתף יקבל: 2 סבונים שהוכנו בסדנא יחד עם צ'ופרים נוספים.
בסדנת קוסמטיקה טבעית, תקבלו הסברים על חשיבות השימוש בתמרוקים טבעיים ונכין ביחד 3 תכשירי קוסמטיקה טבעיים: שפתון טבעי, דאודורנט טבעי ומסיכת פנים טבעית. את המוצרים שהכנתם תקחו במתנה הביתה לצד הפתעות נוספות.

מחיר: 220 ש"ח לאדם (מעל גיל 12), 400 ש"ח
לפרטים והזמנת מקומות : יונת מורדוך: 052-5307616

ממלאים את הבטן: מקומות אוכל ייחודיים בערד:

ארוחות משתה ב"מדורת השבט"
מתי?: בכל סופ"ש במהלך ספטמבר 6-7.9. 13-14.9. 20-21.9. 27-28.9.
מדורת השבט" הוא מקום ייחודי ויוצא דופן, ממש לא מסעדה שגרתית. למעשה זה לא מסעדה בכלל. זהו בית פרטי בערד, שפועל כחווה עם יקב גראז' פרטי. הבעלים דגנית ואלי מארחים במפגשים קולינריים בביתם אורחים מרתקים מישראל ומכל העולם.  מסביב לשולחן אחד גדול בסגנון משתה אבירים, תוכלו לחוות סוגים רבים ושונים של בשרים, בעיקר מהמעשנה המיוחדת בחצר, ומגוון של מאכלים ייחודיים, טעימים להפליא, מהחווה. כן, יש גם מנות צמחוניות וטבעוניות. לא שכחנו כמובן , יינות משובחים מן היקב. המפגש מלווה בהסבר סדנאי על הארוחה והבשר התהליכים, היין שנמזג ועוד נושאים רבים. מתאים במיוחד עבור חובבי גורמה!

אז מה עושים בחגים?
הרצאה וארוחה- כולל ביקור וסיור ביקב וארוחת בראנץ' מהממת! שעת הגעה בתיאום מראש
משתה אבירים- חוויה קולינרית של שחיתות אמיתית! החל מהשעה 20:00
*האירועים מותנים במינימום משתתפים, *מספר המקומות מוגבל, *יש להירשם מראש.

לפרטים והרשמה: אלי, 0504224777

ארוחות שף צמחוניות וטבעוניות בחצר אנהמיה
מתי?: ראש השנה: 10.9, 13.9, 14.9 , ערב סוכות, יום ראשון ה- 23/9
ארוחות שף צמחוניות וטבעוניות בחצר אנהמיה בבית קסום בערד הנפלאה, הן חוויות בלתי נשכחות! 
חצר אנהמיה היא לא רק האוכל- האירוח בנוי בתוך ה- DNA שלהם. ברגע שתגיעו, תבינו שעכשיו זה הזמן להירגע, ללגום יין משובח, ולצלול לעולם של טעמים ריחות ושמחה, כך שלא תרצו לעזוב!
בראש השנה ייערכו ארוחות שפע ב-3 תאריכים:
 10.9. 13.9. 14.9
את ערב סוכות (23.9) תוכלו לחגוג באנהמיה, עם ארוחה חגיגית במיוחד, עשירה בטעמים ומנות חג, ויין מקומי, מוסיקה וחברותה מעולה.
מספר המקומות מוגבל בהחלט!
לפרטים והזמנות:  054-582-1483

לפרטים והזמנת כרטיסים, למידע על חבילות לינה, מסעדות ואטרקציות באזור: www.arad365.com


מרוץ משפחות חוויתי וחגיגת דבש בקיבוץ יד מרדכי

תיירות קיבוץ יד מרדכי ממשיכים להפתיע את המבקרים ולכבוד חול המועד סוכות, יציעו למשפחות משחק מרוץ חוויתי לכל המשפחה! "המירוץ בזמן", משחק הבנוי מחידות ואתגרים, מותאם במיוחד למשפחות. במסגרת הפעילות, יוזנקו המשפחות מאתר הראשונים בסמוך לקיבוץ רוחמה ויעברו משימות המשלבות ניווט, חשיבה, היגיון, שיתוף פעולה ומזל, כאשר יעברו בנקודות חשובות בהיסטוריה של המדינה.

בנוסף ייהנו המבקרים גם מהפנינג סוכות מיוחד שיתקיים בכל ימי חול המועד: בבית הדבש והדבורה ילמדו המשתתפים על עבודת הדבוראי וחיי הדבורים בכוורת, יוכלו ללקק דבש טהור ולהכין נרות עשויים דונג דבורים.  לאחר הפעילות תתקיים סדנת אפייה מתוקה, בה יכינו הילדים עוגת דבש אותה ייקחו הביתה.  משם ימשיכו המבקרים לאטרקציה האהובה: סיור מיוחד ברוח הקיבוץ על עגלה רתומה לטרקטור, שתוביל אותם לתחנות מלהיבות ברחבי הקיבוץ בהם: הרפת החקלאית של הקיבוץ, הפרדסים, המכוורת החקלאית, בית האריזה ועוד. לאחר מכן, יבקרו המשפחות ב"בית קיבוץ של פעם", אשר מספק הצצה נדירה לחיי הקיבוץ הנוסטלגי. שם יתקיים סיור מודרך והסבר על הפריטים המוצגים: חדר הילדים וספר המטפלת, פריטי חדר האוכל הקיבוצי, כלי העבודה ועוד. הביקור בבית קיבוץ של פעם המספר את סיפורו של הקיבוץ והחלוצים הראשונים מאפשר חגיגה של נוסטלגיה והתרפקות על העבר. בנוסף לפעילויות ייהנו המשתתפים מדוכני יצירה לילדים.

במהלך חול המועד יוכלו המבקרים ליהנות מכניסה גם לאתר שחזור הקרב. באתר ימתין למבקרים שחקן שילווה בהדרכה מומחזת את סיפור הקיבוץ והקרב ההרואי. במקביל, יוכלו הילדים לרוץ בין תעלות הקשר המקוריות, לטפס על טנקים שבמקום ולטייל בין הנופים המרהיבים המקיפים את הקיבוץ.

 24-30/9, במקום סוכה כשרה.

 לפרטים, תיירות יד מרדכי: 08-6720559 | 052-3923104 | www.facebook.com/tourym | tym.co.il

← פוסט לאחר הביקור בקיבוץ יד מרדכי והמירוץ בזמן אפשר לקרוא כאן: 



"סוכות ישראלי" באשכולות- מצפון לדרום – טיולים, סיורים מודרכים ופעילות למשפחות

בחינם ללא עלות

מטיילים בריא גם בסוכות הקרוב: פרויקט הטיולים המסורתי של אשכולות - פורום מרכזי סיור, לימוד ותודעה יהודית-ישראלית, חוזר בסוכות בשיתוף משרד החינוך ומכבי שירותי בריאות, והשנה בסימן עידוד אורח חיים בריא. במהלך חול המועד סוכות, מדריכי טיולים של אשכולות יתפרסו על פני 24 מוקדים ברחבי הארץ ויציעו למשפחות המטיילות סיורים וטיולים בשבילים השונים הכוללים פעילויות, סיפורי מורשת, ועוד.
 סיורים במוקדים היסטוריים∙ טיולים רכובים בעקבות החקלאות הישראלית ∙  טיולים בסמטאות הערים העתיקות ∙ טיולים בנחלים השונים ∙ סיורים מונגשים לאנשים בעלי מוגבלויות ∙ עמדות תצלום משפחתיות ∙ סיורים מודרכים וטיולים ברחבי הארץ ועוד
25-27/9, ימים שלישי עד חמישי ברחבי הארץ, ללא תשלום.
לפרטים והרשמה: 0778994989 ובאתר אשכולות: eshkolot.org

אשכולות בשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך ומכבי שירותי בריאות, יציעו במהלך החג מערך טיולים, סיורים ופעילות ערכית ברחבי הארץ מצפון ועד דרום ב 24  מוקדים שונים בהם: מוקדי ירושלים, הגולן, ראש פינה, צפת, חיפה, כרמל, צפון השומרון, עמק האלה, גוש עציון, חבל יתיר, פרוזדור ירושלים וכן אתרים נוספים. כמו כן, חלק מהמסלולים מונגשים לאנשים עם מוגבלויות. השנה תתקיים הפעילות בשיתוף מכבי שירותי בריאות אשר יעניקו למטיילים, טיפים לטיול בריא. כל הסיורים חינם ומודרכים על ידי מדריכות ומדריכי מרכזי הסיור והלימוד של אשכולות, בנוסף, ייהנו המטיילים משפע של פעילויות חווייתיות המותאמות לכל המשפחה.

בין הסיורים: סיור באזור עמק האלה הכולל טיול אל חרבת מדרס ומערת התאומים, סיור ברכס השיירות ובשמורת המסרק, סיורים בגולן בעקבות קרב תל סאקי ועוד. סיורים ביערות ישראל בהם סיור ופעילות שטח ביער יתיר, סיור ביער חולדה בעקבות דמותו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל ועוד. סיורים עירוניים: בירושלים סיורי מורשת בעיר העתיקה, בצפת סיור להכרת הסמטאות והסיפורים המיוחדים של העיר ועוד.
בנוסף לטיולים ולסיורים היומיים, יציעו מרכזי הסיור של אשכולות גם סיורי ערב עירוניים בהם יגלו המטיילים צדדים חדשים ומפתיעים בערים המוכרות - סיור מוזיקלי בסמטאות צפת העתיקה, טיול בשביל העצמאות המחודש בתל אביב המספר את סיפורה של העיר העברית הראשונה לצד הקמת המדינה, סיפורה היהודי של חיפה וביקור בנקודות היסטוריות בעיר התחתית ועוד.

הטיולים והפעילויות יתקיימו בימים שלישי-חמישי, 25-27/9, בחול המועד סוכות. סיורים מודרכים ופעילות חינוכית תצא בשעות: 10:00, 11:00, 13:00 ו 15:00. סיורי הערב יצאו בשעה 19:00. הסיורים מותאמים למשפחות.

לפרטים נוספים, פירוט המוקדים והרשמה לסיורים: 0778994989
ובאתר אשכולות: www.eshkolot.org  יש להירשם לסיורים מראש.


אודות אשכולות-
·      אשכולות הינו ארגון חינוכי ארצי מוביל המאגד 30 מרכזי סיור ולימוד ומרכזים לתודעה ישראלית, מגולן ועד אילת. המרכזים הפועלים בתחומי ידיעה ואהבת הארץ, עם ישראל, אחדות העם, חברה וסביבה, כל זאת בזיקה למקורות ישראל.
·      היקף הפעילות של אשכולות רחב וכולל הכשרות צוותי הדרכה והשתלמויות, וכן למעלה ממיליון וחצי טיולים והדרכות חינוכיות בשנה. פעילות אשכולות מועברת למגוון אוכלוסיות וקהלים עם מומחיות לטיולים, מסעות חינוכיים ופעילויות מגוונות לתלמידי מערכת החינוך, מפקדי צה"ל למשפחות ולפרט.

צפון 


מרכז תרבות היין, זיכרון יעקב

סיורים בחול המועד סוכות 2018 ביקב כרמל בזיכרון יעקב

הסיור יתקיים במרתפי יקב כרמל בזיכרון יעקב

הסיור כולל הסבר קצר על ההיסטוריה של היקב, הסבר על תהליך הכנת היין, סרטון קצר, ביקור במרתף בן 120 שנה וטעימת תירוש במרתף היקב.

בימי ג'-ה' (כולל)  25.9.18-27.9.18, ויום א' 30.9.18
מדי שעה עגולה בין השעות 12:00 - 16:00 (כולל)

ביום ו' 28.9.18 ויום א' 30.9.18 יתקיימו סיורים בשעות 11:00 ו 12:00.


הכניסה לכל הגילאים.

עלות כניסה: מבוגר 15 ₪,  ילד (6-18 שנים) 10 ₪

סיורים באנגלית:
25.9-27.9 בשעה 15:30
28.9 ו  30.9 בשעה 11:30
הסיורים יתקיימו בהזמנה מראש בלבד!



כתובת: מרכז תרבות היין וחנות היין  - דרך היקב 2 זיכרון יעקב
לפרטים נוספים נא לפנות לטלפון: 04-6391788



מבלים בסוכות בפסטיבל עכו

גם השנה חוגגים את חול המועד סוכות בפסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר ה-39 בתאריכים 24-27.9.18. הפסטיבל יכלול מגוון הצגות מיוחדות ובועטות נושאות אמירה חברתית וערכית שיוצגו בבכורה.

זאת לצד עשרות מופעי תיאטרון רחוב ללא תשלום:  מיצגים מרהיבים, פסלים חיים, וידיאו-ארט, מופעי מוזיקה ומחול מדליקים, מופעי קרקס ולהטוטנות, מופעים לכל המשפחה, כל זאת ועוד יחכו לבאים לפסטיבל.  (מופעי תיאטרון הרחוב יתקיימו ב- 25-27.9) .

הפסטיבל יתקיים כמדי שנה בנופיה הקסומים של העיר עכו היוצרים תפאורה מגוונת של היסטוריה בת אלפי שנים יחד עם נוף מודרני וחדש. כל אלו מספרים את סיפורה של עכו ותושביה  - יהודים וערבים, חילונים ודתיים, עולים חדשים וותיקים שחיים יחד בדו קיום של קבלה והכלה הדדית.

מחיר: 40 -75 ₪

כרטיסים: www.eventim.co.il/akko



2 פסטיבלים נוספים בצפון: 

עמק המעיינות: פסטיבל המעיינות 2018

פסטיבל המעיינות שהפך כבר למסורת של סוכות בישראל יתקיים גם השנה בימי חג הסוכות (22.9-1.10) ברחבי העמק.  בשנה זו יעמוד הפסטיבל בסימן שנת ה-70 לישראל ויכלול בין היתר מופעי מוסיקה, אירועי תרבות מיוחדים וחד פעמיים, הופעות לכל המשפחה, טיולים ושלל פעילויות באתרי התיירות הרבים ברחבי העמק.  בין המופעים השונים - יהורם גאון עם מיטב השירים מכל הזמנים (29.9), אמיר דדון שיארח את נתן גושן (26.9),הפקה מיוחדת לפסטיבל המעיינות 'הכי ישראלי, אחי' - ערב מחווה למוסיקה הישראלית בכל התקופות והזמנים בהשתתפות אילנית, שלומית אהרון, חיים משה, רינת עמנואל, לירון לב, דביר בנדק, אורי בנאי, חיים ועוזי אסנר, חבורות זמר ומקהלות צפוניות (25.9); מסיבה ישראלית עם שרון חזיז (22.9);  הצדעה לפסטיבלי הילדים עם להקת המג'יקל בנד (25.9), הפנינג ומופע לכל המשפחה - טררם סטגדיש (26.9); סיפורה של מושבה עם דודו אלהרר ורינת עמנואל (28.9); הקפות שניות (1.10) ועוד. חלק מהאירועים בתשלום. לרכישת כרטיסים ומידע נוסף על שלל אירועי הפסטיבל: https://maianot.smarticket.co.il/

גליל מערבי : פסטיבל 'טעם בגליל 2018' במעלות תרשיחא

פסטיבל 'טעם בגליל 4' - פסטיבל תרבות קולינרי לכל המשפחה יתקיים בסוכות (25-27.9, בין השעות 12:00-21:00) סביב אגם מונפורט במעלות תרשיחא. בין המופעים השונים [הכל בכניסה חופשית] – סטטיק ובן אל (25/9), טונה (25/9), להקת יאמאס (26/9), מאור אדרי (27/9), הצגות ילדים שונות בשעות הצהריים ועוד. במתחם הפעילות מסביב לאגם - שלל פעילויות ואטרקציות כולל הפעלות ומופעי מוסיקה; מתחם ילדים בתשלום עם מתחמי מותגים, אטרקציות ומשחקים, יצירות ופעילויות; מתחמים מוסיקליים בסגנונות שונים; פינות שאנטי ועוד. במתחם המזון בפסטיבל המציע אוכל טעים ומעניין, יינות טובים ובירה צוננת, ייקחו חלק עשרות עסקים מתחום הקולינריה מרחבי הגליל לצד מיזמי אוכל מעניינים מכל רחבי ישראל ביניהם מתחם Food Truck, בחגיגה של טעימות וחוויה קולינרית ייחודית במחירים נוחים לכל המשפחה. עוד יוכלו מבקרי הפסטיבל ליהנות משלל אטרקציות האגם בתשלום ביניהן שיט, החלקה על הקרח, קארטינג, סגוויי, רייזרים, פארק האקסטרים הגדול בישראל שנפתח בשנה שעברה ופארק הטרמפולינות החדש I JUMP שנפתח בימים אלו.  לפרטים  http://www.maltar.org.il



פסטיבל URBAN NAHRIYA"ומרוץ הלילה של נהריה 


לאורך שדרות הגעתון והטיילת של נהריה באווירת חג צבעונית, זוהרת וחווייתית
הכניסה חופשית!

פסטיבל "URBANAHRIYA" יתקיים בחול המועד סוכות, יומיים של הופעות לכל המשפחה של להקת שקטק, שעות סיפור, מופעי מחול, הפסטיבל יימשך יומיים בשדרות הגעתון בנהריה. ביום השני של הפסטיבל יתקיים אירוע הספורט של הצפון, מרוץ הלילה של נהריה יתקיים זו השנה החמישית, בהנחיית מירי נבו ובהשתתפות ענת הראל, שתחמם את הרצים לקראת הזינוק ואחרי המרוץ. אלפי רצים ימלאו את הרחוב המרכזי של נהריה, שדרות הגעתון והטיילת של נהריה, באירוע זוהר, חווייתי ומרהיב מתמיד. את הרצים ילוו עשרות דמויות שטח זוהרות ומרהיבות, אמני רחוב, פסלים אנושיים, מופע אש מרהיב, נגני רחוב, קיר גרפיטי ענק ועוד הפתעות. בתום המרוץ הופעה גדולה של סטפן שתסגור את האירועים.

בחוה"מ סוכות, ימים רביעי - חמישי ה-26-27.8.18 החל מ- 18.00 בערב, הכניסה לפסטיבל ולהפנינג המרוץ חינם. הרשמה לרצים במרוץ : 80 ₪ בהרשמה מוקדמת עד ה- 6.9.18 לאחר מכן, הרשמה לכל המקצים: 90 ₪. חיילים בחינם: אתר המרוץ

מרוץ הלילה של נהריה, מאורגן על ידי עיריית נהריה, כולל שלושה מקצים תחרותיים לכל הרמות: 3 ק"מ, 5 ק"מ ו- 10 ק"מ. המרוץ יוזנק ביום חמישי, ה- 27.9.18, החל מהשעה 20:00 בערב, משדרות הגעתון בסמוך לכיכר העירייה ויעבור בטיילת הצפונית והדרומית בעיר. כחלק מחוויית המרוץ ייהנו המשתתפים מריצה במסלולים מישוריים ומדודים,  לאורך המרוץ וגם בסופו ילוו את הרצים עשרות דמויות שטח זוהרות ומרהיבות, אמני רחוב, פסלים אנושיים, מופע אש מרהיב, נגני רחוב, קיר גרפיטי ענק ועוד הפתעות. לזוכים במקומות הראשונים יוענק על ידי ראש העיר פרסים יקרי ערך.  

הרשמה מוקדמת עד ה- 6.9.18: מקצה של 3 ק"מ 80 ₪, מקצה של 5 ק"מ 80 ₪ ומקצה של 10 ק"מ 80 ₪. הרשמה עד ה- 23.9.18: מקצה של 3 ק"מ 90 ₪, מקצה של 5 ק"מ 90 ₪ ומקצה של 10 ק"מ 90 ₪.

ניתן להירשם באתר המרוץ: www.nahariyarun.com וישנם עדכונים שוטפים על המרוץ שמתעדכנים בדף הפייסבוק של מרוץ נהריה. 


פסטיבל טעם הגליל
25-27/9, כל יום החל מהשעה 12:00: שלושה ימים של קולינריה והופעות לכל המשפחה

עיריית מעלות תרשיחא תערוך בחול המועד סוכות, בין התאריכים 25-27/9, את פסטיבל 'טעם בגליל 4' פסטיבל תרבות קולינרי לכל המשפחה שיתקיים זו השנה הרביעית סביב אגם מונפורט בהשתתפות עשרות אלפי מבקרים, בכניסה חופשית לקהל הרחב.

במתחם המזון בפסטיבל, המציע אוכל טעים ומעניין, יינות טובים ובירה צוננת, ייקחו חלק עשרות עסקים מתחום הקולינריה מרחבי הגליל, לצד מיזמי אוכל מעניינים מכל רחבי ישראל שנבחרו בקפידה לחגיגה של טעימות וחוויה קולינרית ייחודית במקום אחד במחירים נוחים לכל המשפחה. המתחם יכלול בנוסף אזור Food Truck - הטרנד הקולינרי – מסעדות קונספט על גלגלים בעיצוב צבעוני שיציעו אוכל רחוב מגוון במתחמי ישיבה מעוצבים בסגנונות שונים בהתאם לסוג המאכלים.

במתחם הפעילות מסביב לאגם יתקיימו שלל פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה כולל הופעות שונות והפעלות, הצגות לילדים ללא תשלום, מתחם ילדים, פינת ליטוף, מתחמים מוסיקליים בסגנונות שונים, פינות שאנטי ועוד.

בבמה המרכזית יופיעו בשעות הערב האמנים: סטטיק ובן אל (25/9), טונה (25/9), להקת יאמאס (26/9), מאור אדרי (27/9). הכניסה ללא תשלום.

במתחם הילדים, ייהנו המבקרים משלל פעילויות הכוללות מתחמי מותגים, אטרקציות ומשחקים, יצירות ופעילויות עם סמי הכבאי, כח פיג'יי, מטוסי על ופליימוביל. בנוסף, מתחם סליים, מתחמי יופי ומשחק של הלו קיטי, הפוני הקטן ועוד המון הפתעות. הכניסה למתחם הילדים בתשלום: 20 שקלים לתושבי מעלות תרשיחא, 40 שקלים לתושבי חוץ.

עוד יוכלו מבקרי הפסטיבל ליהנות משלל אטרקציות האגם בתשלום, ביניהן שיט בסירות באגם, החלקה על הקרח, מסלול קארטינג, טיול בסגוויי, טיולי רייזרים בשטח, מתחם קמפינג על שפת האגם ועוד. בנוסף, פעילות אתגרית בפארק האקסטרים הראשון מסוגו בישראל! אשר תוכנן בהשראת פארקי ענק בולטים ברחבי העולם ובו מתקן המתנשא לגובה של 22 מטר על גבי מערכות חבלים, בנוי מ-4 קומות (שלבים) וכולל יותר מ-120 אלמנטים אתגריים למגוון טווחי גילאים: 24 שבילי טיפוס, מתקני טיפוס חבלים ברמות קושי משתנות, 48 "במות", קיר סנפלינג, קיר טיפוס, נדנדת ענק, באנג'י, אומגה, קומת טיפוס לילדים ועוד. לראשונה, ייהנו המבקרים גם מפארק הטרמפולינות החדש I JUMP שנפתח ממש בימים אלו וכולל 600 מ"ר של טרמפולינות קפיצה ב-2 מתחמים: מתחם לילדים בגילאי 3-6 ומתחם לילדים ובוגרים מגיל 6 ומעלה. המתחם כולל בין היתר בריכת קוביות ספוג - קפיצה מהטרמפולינה היישר לבריכת הספוגים וקליעה לסל - כדורים רכים אותם ניתן לזרוק לסל תוך קפיצה לגובה כמו הכדורסלנים הגדולים. הפארק מציע מוזיקה עכשווית ותאורת אפקטים חכמה כדי ליצור חוויה חדשנית וייחודית.

הכניסה לפסטיבל חופשית!



פסטיבל עפולה הבינלאומי לציורי מדרכות ב- 3D


פסטיבל עפולה הבינלאומי חוזר ובגדול בפעם השלישית!
עשרות ציורי מדרכות בתלת ממד לצד מופעי רחוב מיוחדים, מיצגים וסדנאות לכל המשפחה.

חוויה יוצאת דופן של אומנות עממית, המונית, נגישה, מרהיבה ביופייה ועוצרת נשימה, אשר תוצריה הייחודיים מתכתבים בצורה מושלמת עם עולם הרשתות החברתיות.

הכניסה חופשית.

למשך שלושה ימים תהפוך העיר עפולה לגלריית אומנות חוצות מרגשת, מרתקת ומיוחדת במינה. עשרות ציורי מדרכות בתלת ממד שיצוירו שבוע קודם לכן בידיי ציירים מכל רחבי העולם וציירים ישראלים, לצד מופעי רחוב מיוחדים, הרכבים מוסיקליים, מופעי מחול, מייצגי אומנות, תערוכות וסדנאות לכל המשפחה

פסטיבל עפולה הוא חוויה יוצאת דופן של אומנות עממית, המונית, נגישה, מרהיבה ביופייה ועוצרת נשימה. התוצרים המרשימים והייחודיים של הפסטיבל מייצרים מיזוג מושלם בין עולם האון ליין (רשתות חברתיות, אתרים ובלוגים) לבין האוף ליין, שכן באי הפסטיבל מצלמים עצמם בציורים המרהיבים ומשתפים ברשתות החברתיות.

הפסטיבל יתקיים בחוה"מ סוכות, ימים ג'-ה',  25-27.9.18
בין השעות 18:00-22:00

שדרות ארלוזורוב, עפולה - הכניסה חופשית


משק קורלנדר, דרך החלב - מושב בית הלל

סיור חווייתי ברפת המשוכללת, גבינות בוטיק, וחנות משק.

מסע מרתק לאורך תחנות חייה של הפרה ברפת, סוד ייצור החלב, האכלה והזנת הפרות ברפת, התנסות מרגשת בהגמעת עגלים ועגלות מבקבוקים, שוקו טרי וטעים, גבינות בוטיק ושמן זית אורגני.
בואו לפגוש עגלים חמודים ועגלות ששוקלות חמישים קילו, פרות ענקיות ששוקלות כמעט טון! ללטף, להאכיל, ללמוד ולהתנסות בעבודת רפת אמתית.
  
הסיורים ברפת קורלנדר אורכים כשעה וכוללים התנסות בחליבה, הגמעת עגלים ועגלות מבקבוקים, שוקו טרי, וטעימה של גבינות ושמן זית.

מתאים לכל הגילאים
גישה נוחה לנחל שניר (חצבאני) ישר מהמשק
חלב כשר למהדרין

ימי הפעילות: המחלבה והחנות פתוחים כל יום מ-09:00 עד 17:00 ובחגים עד 19:00.

כמה: 35 שקלים, החל מגיל שנתיים. 
יש הנחות שונות, כגון: מועדון חבר, הסתדרות וכדומה. שאלו במקום.

הסיורים בתיאום מראש, 052-4585058



"חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית
מזמינה אתכם בחג הסוכות לפסטיבל הפפריקה העשירי

חוות דרך התבלינים פותחת בפניכם את שדות הפפריקה ומזמינה אתכם בחג הסוכות לפסטיבל הפפריקה העשירי! יבול הפפריקה בשיאו ואנו חוגגים בחוויה חקלאית משפחתית של סדנאות ופעילויות יצירה, סיורים בטרקטור, קטיף פפריקה, כתב חידה מאתגר, מתחם מים ועוד שפע של פעילויות מלאות פלפל- הכניסה חופשית, חלק מהפעילויות בתשלום סמלי. 

מוסיפים פלפל לחג – פעילויות לכל המשפחה 
• בריכת הפפריקה- האם תצליחו למצוא בין אלפי הפפריקות האדומות שבבריכה את הפלפל הירוק?
• מתחם מים ובועות סבון ריחניות - פעילות חווייתית עם ממטרות מצננות ובועות סבון ענקיות.
• סיור רגלי לשדות התבלינים ומשטחי ייבוש הפפריקה - סיור מודרך לשדות גידול התבלינים בהנחיית מדריכי החווה. בסיור נהנה מניחוחות הצמחים, נגלה את סגולותיהם הרפואיות ואת השפע הגדול שהטבע מעניק בזכותם.10:00,12:00,14:00
• כתב חידה בשדות התבלינים - פעילות חווייתית המשלבת פיצוח כתב חידה מאתגר בשדות התבלינים.
• סוכה כשרה עם קישוטי פפריקה וארבעת המינים.
• המיצג האדום בשדות- תערוכת תמונות מהזרע ועד לייבוש הפפריקה.
ללא תשלום

מתחם הפפריקה - מתחם מלא יצירה, טעמים, ריחות והשראה
•           סדנת תערובת הפפריקה הסודית.
•           סדנת עציץ פפריקה לגידול בייתי.
•           סדנת שרשרת פפריקה.
משך הפעילות: שעה וחצי.
מחיר: סדנא בודדת 20 ₪, כרטיס לכל הסדנאות 45 ₪ (בקניית 3 כרטיסים ומעלה- 40 ₪ לכרטיס).

סיור בטרקטור לשדות הגידול וקטיף פפריקה
נעלה על עגלת הטרקטור של סבא צבי, נלבש בגדי חקלאי ונצא לסיור בשדות התבלינים. במהלך הסיור נלמד על הגידולים השונים, נריח ונטעם ולבסוף נקטוף פפריקה מתוקה.
משך הפעילות: 45 דק'
מחיר: לילד: 20 ₪ למשתתף.

*כרטיס משולב למתחם הפפריקה ולסיור בטרקטור – 60 ₪ בלבד.

הטאבון של נדיה
מתחם קולינרי על מרפסת החווה בו תוכלו ליהנות ממאפים טריים מתנור אבן איטלקי- פיצות, פוקצ'ות, קישים, סלטים, מגוון חליטות הבית, מיצים טבעיים וכמובן קפה איכותי ועוגות.
מתחם שוק התבלינים
•           שדרת הפפריקה – מגוון תערובות מפתיעות המורכבות מממלכת הפסטיבל-הפפריקה.
•           שוק ענק צבעוני ועשיר בריחות וטעמים עם מאות תערובות, תבלינים, צמחי מרפא, כלי בית, גאדג'טים ומחסן רעיונות ענק לשגרת הבישול והבריאות
•           מטבח מבשל - הדגמות קולינריות, מתכונים וטעימות של מנות מיוחדות על בסיס פפריקה.
•           חגיגת טעימות -  חלבות, טחינה, גבינות, יינות, חליטות ועוד...
•           מבצעים מיוחדים לחג


הפעילויות יתקיימו ב"חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית, בחוה"מ סוכות 22.9-1.10 בין השעות 10:00-16:00 (ערב חג וימי שישי עד 15:00). הכניסה לפסטיבל ללא תשלום, הסדנאות בתשלום סמלי. לפרטים נוספים: 04-9533405 ובאתר www.derech-hatavlinim.co.il



פסטיבל מסיק הזיתים של ארגון "השומר החדש" בסוכות

יומיים של פעילויות לכל המשפחה, מסיק, סיורים, סדנאות ועוד. 
פסטיבל מסיק זיתים לכל המשפחה יתקיים בכדורי ללא עלות במהלך חול המועד סוכות.
לצד הפסטיבל, הציבור מוזמן לאירוע "חג השומר" שיכללו אירוע ערב בציפורי, מופע שקיעה של דני רובס, פעילויות, קיימפינג משפחות, מעגלי לימוד ועוד. הכניסה חינם!

מקום: פסטיבל מסיק זיתים  – בכדורי, ממזרח לכביש 65 (גישה מכפר תבור).
הוראות הגעה: יש לשים בוויז: מרכז קניות מול תבור, לאחר מכן הכוונת שילוט.
תאריכים: ימים רביעי וחמישי (26-27 ספטמבר), חוה"מ סוכות
שעות: שעות פעילות המסיק: 9:00 עד 16:00
חנייה מוסדרת ללא תשלום
כניסה: ללא תשלום, ומותנת בהרשמה מראש

בנוסף, יוכלו המשתתפים ליהנות משלל פעילויות לכל המשפחה: סדנאות יצירה, הכנת פיתות בטאבון, הכנת חוטי צמר, שזירת זרים, בניה אקולוגית, הכנת סימניות מהטבע, פינת ליטוף, חידון ארץ ישראל, הצגה לילדים, פינת צילום ותחפושות חלוציות ועוד.
במסגרת הפסטיבל ייקחו חלק גם ותיקי העמק, מעמותת בוגרי כדורי, שיפעילו פינת מספרי סיפורים בפסטיבל והפעלה חינוכית.
בנוסף, צעירים ובני נוער יוכלו לקחת חלק בהתנדבות חקלאית יחד עם בני נוער נוספים שמגיעים להתנדב וחניכי הארגון.

הפסטיבל מתקיים השנה בכרמי הזיתים של כפר הנוער החקלאי כדורי. מדובר באחד הבולטים והוותיקים שבבתי הספר החקלאיים בישראל שנוסד ב- 1933. כפר הנוער החקלאי כדורי בבעלות המנהל לחינוך התיישבותי, הוא סמל לחינוך ואהבת האדמה והחקלאות.

לצד פסטיבל המסיק יתקיים גם "חג השומר" - האירוע השנתי המרכזי של תנועת השומר החדש שיתקיים בציפורי. האירוע יתקיים ללא תשלום ויכלול: מרחב בריחה בטבע, לימוד סביב שולחנות, פינות יצירה לילדים, פיתות בטאבון, פויקה, שתיה קלה וחמה, פירות וירקות העונה.
במסגרת האירוע יתקיים מופע שקיעה עם דני רובס אל מול גבעות ציפורי, מסיבה עברית אל תוך הלילה וקמפינג למשפחות.
למחרת, המשתתפים מוזמנים להמשיך ליהנות בפסטיבל המסיק בכדורי (מרחק נסיעה קצרה) ותיירות חקלאית למקומות מומלצים.

מקום: ציפורי (יש לכתוב סנדו, נקודת ציון מוכרת ב-Waze),
תאריכים: יום רביעי 26 ספטמבר
שעות: החל מהשעה 16:00
חנייה מוסדרת ללא תשלום
קמפינג: מוסדר וחינמי (ללא מקלחות)
כניסה: ללא תשלום, ומותנת בהרשמה מראש

הרשמה דרך הדוא"ל: groups@hashomer.org.il
או דרך אתר האינטרנט: https://www.hashomer.org.il/



ארגון "השומר החדש" הינו תנועה חינוכית-התנדבותית. הארגון הוקם במטרה לסייע לחקלאים ולבוקרים בנגב ובגליל ומהווה תנועה ציונית המחברת בין אזרחי ישראל למורשתם ולאדמתם לחיזוק הערבות ההדדית ואהבת הארץ והאדמה.


פסטיבל נווה יוסף ה-13 לתיאטרון קהילתי

יתקיים בחול המועד סוכות 25-27.9.18

3 ימים של הצגות מרתקות אשר יצרו אמנים שונים מעדות, לאומים ומגזרים שונים מרחבי הארץ. כולם מביאים בדרכם הייחודית את קול החברה אליה הם משתייכים באמצעות היצירה המקורית ולראשונה בישראל, יוענקו פרסים בתחום התיאטרון הקהילתי

מתנ"ס נווה יוסף מבית החברה למתנ"סים הארצית משיק את פסטיבל נווה יוסף ה13 לתיאטרון קהילתי בחיפה.
הפסטיבל, הינו האירוע הארצי הגדול ביותר בתחום התיאטרון הקהילתי בישראל במסגרתו עולים עשרות מופעי תיאטרון הנמשכים שלושה ימים ואליהם מגיעים אלפי חובבי תיאטרון מרחבי הארץ.
מופעי הפסטיבל, אשר מטרתם לייצג את הרב תרבותיות בחברה הישראלית, מגיעים ממגוון רחב של אוכלוסיות מכל שכבות החברה בישראל אשר קולן לרוב מודר ממרכז השיח התרבותי של החברה בישראל: ערבים ויהודים, גמלאים, יוצאי אתיופיה וחבר העמים, ניצולי שואה, בעלי מוגבלויות ועוד.
התיאטרון הקהילתי מגשים את חזונו ומגיע לכל הקהילות בהן הפסטיבל רוצה לגעת ומביא תרבות גם למי שאינו צרכן קבע של אירועים כאלו.
האירוע כולו מתרחש בארבע שפות, עברית, אמהרית, ערבית ורוסית, המשמשות מצע לדיאלוג בין הקבוצות התרבותיות והלאומיות השונות, המתגוררות זו לצד זו ומקדמות עבורן העצמה של זהות.
ההתמודדות הכנה עם הפסיפס התרבותי בשכונות מזרח חיפה בפרט וישראל בכלל, תוך שימת דגש על אמירה חברתית משמעותית המבטאת את קולה של הקהילה, הדיאלוג הפורה שנוצר בין הפלחים בחברה הישראלית ההטרוגנית,  יחד עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, מהווה גשר המלכד את החברה המשוסעת. שיתוף הפעולה בין הקהילה לעולם התיאטרון, המבוסס על יצירה משותפת מחזק את האמונה של הקהילה המוחלשת בכוחה. 
הפסטיבל מארח ב-3 ימים מפגשים והצגות מגוונות לכל הגילאים וב - 4 שפות באולמות המתנ"ס שמוכשרים במיוחד לצורך הפסטיבל (הקמת במות, הגברה, תאורה ועוד) ובאולמות נוספים ברחבי מזרח חיפה.

בנוסף להצגות תוכלו להנות בימי הפסטיבל ממופעי תיאטרון רחוב, תיאטרון סיפור לקטנטנים, מיצגים מרתקים, ליצנים אשר יבצעו תרגילי להטוטנות ומתחם הורים וילדים הכולל פינות איפור, פינות יצירה ועוד.

עלות כרטיס ליום בפסטיבל 10 ₪  והכל תרומה לקהילה
מתנ"ס נווה יוסף
רחוב הרב משאש 1 חיפה
04-8129200 שלוחה 0


בן זיני וטיילור כובשים את נהריה

בנהריה יציעו אטרקציות שיוציאו אתכם מהסוכה בימים שלישי ורביעי ה-25-26.9.18 בין השעות 10:30-13:30 תתקיים חגיגת סליים משגעת של ניקולודיאון. בסדנאות הסליים, הלהיט התורן של הקיץ, ילמדו את המשתתפים להכין סליימים נדירים ומעוצבים וכן המשתתפים ייהנו ממשחקי סליים שונים. את הפסטיבל תפתח כוכבת היוטיוב סליימרית גל ששון, אחריה עוקבים למעלה מ-60,00 איש ברשתות החברתיות, שתעזור לילדים להכין את הסליים ותצטלם עם מעריציה. ביום שלישי ה-25.9.18 בשעה 17:30 תתקיים הפעלה המארחת את בילי בם בם מהטלוויזיה. ביום רביעי ה-26.9.18 בשעה 17:30 תתקיים הפעלה המארחת את פליימוביל. ביום חמישי ה-27.9.18 בשעה 11:30 יתארחו כוכבי הרשת והנוער בן זיני וטיילור ויעלו עם ההופעה האהובה שלהם.

ימים שלישי עד חמישי ה-25-27.9.18.

קניון נהריה, רחוב האירית 2, נהריה.

כניסה חינם


כוכבי ילדים בעפולה

קניון העמקים שבלב עפולה יערוך מדי יום בחול המועד סוכות בשעה 17:00 מופעים מיוחדים לילדים. ביום שלישי ה-25.9.18 בשעה 17:00 יתקיים המופע "רונו גיבור על":  רונו הוא ילד ישראלי האוהב לשיר, לרקוד, לשחק ולעזור לאנשים. החלום הכי גדול של רונו להיות "גיבור על ישראלי". יום אחד הוא מוצא ספר קסמים ובעזרתו גולש בזמן ולומד על השירים והמשחקים של ישראל בת ה-70. ביום רביעי ה-26.9.18 בשעה 17:00 יתקיים המופע "שוקו ויובי": מופע קומי מקפיץ וייחודי של דמויות קומיות ושמחות בדרך אל הר השמחה והצחוק, הנתקלות בשלל אתגרים. מלא במשחקי במה שירים מקוריים פרסים והמון הפתעות. ביום חמישי ה-27.9.18 בשעה 17:00 תתקיים הפעלה מתוקה המארחת את "פליימוביל": מופע מרהיב המשלב שירים מוכרים ואהובים, הסוחף את הקהל אל עולם הדמיון, יחד עם דמויות פליימוביל האהובות בכל בית ועל כל ילד.

בימים שלישי עד חמישי ה-25-27.9.18.

קניון העמקים: רחוב יהושע חנקין 14, עפולה.
כניסה חינם



רחבי הארץ


המלצה לסרט חדש בבתי קולנוע - מפלצות בשלג:

סרט מצחיק, מעניין ומרתק, עם הרבה תובנות ואף מעורר שאלות רבות, כגון: האם להשאר נאמנים לאמת או לשקר כדי להגן על אחרים? עדיף להישאר ללא ידע ולחיות חיים קלים ופשוטים או להיות מודעים ולהתמודד? ועוד. 
גם קטנים יותר יהנו, בערך מגיל 5 לדעתי ובהחלט גם סרט לגדולים יותר. 

צפייה בטריילר: https://www.youtube.com/watch?v=Q12xoaNvosI




← ממליצה לדפדף גם באתר גרופון (גרו בשמו החדש) יש שם מגוון אטרקציות ומופעים ברחבי הארץ. בעמוד כאן (http://bit.ly/2xEEIyO)

לדוגמה: סיור במרכז איגודן ב-10 שח בלבד: http://bit.ly/2LHMoKt

 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...