יום רביעי, 3 באוקטובר 2018

מוצרי תבואות אורגניים כתחליף בריא יותר לתבשילים במטבח



כבר תקופה שאני מתנסה ומשתמשת במגוון מוצרים של חברת תבואות ריכזתי בפוסט אחד, מספר מוצרים שלהם שיצא לי להשתמש ולהכיר במשך תקופה ומכניסים גם גיוון למטבח ומהווים בעיקר תחליף עם יותר ערכים תזונתיים ביחד למוצרים "הרגילים":





סדרת קוסקוס - לא רק מסולת

לתבואות סדרת מוצרי קוסקוס אורגניים מקמחים מיוחדים:
  • קוסקוס כוסמין מלא אורגני
  • קוסקוס מ-4 דגנים אורגניים
  • קוסקוס מקמח תירס ואורז אורגניים 
  • קוסקוס מקמח אורז אורגני


אלו מאפשרים לגוון את תבשילי הקוסקוס המסורתיים, כמובן גם להכין מאכלים חדשים, אבל בעיקר יש לכל אחד מהם יתרונות תזונתיים כי מדובר בקמחים מלאים ואורגניים, העשירים בערכים תזונתיים הודות לטחינה של הגרעין כולו (על קליפתו). הקמחים המלאים עשירים בסיבים תזונתיים, חלבון, ויטמינים ומינרלים התורמים לשמירה על הבריאות. 
כל המוצרים עשויים מקמחים אורגניים בלבד, המיוצרים מגידולים שגדלו באופן טבעי ללא חומרי הדברה וללא כימיקלים.

אופן ההכנה של המוצרים פשוט וקל: לכל כוס קוסקוס מוסיפים כוס מים. מניחים כוס קוסקוס בקערה ומערבבים עם 2-1 כפות שמן איכותי. מרתיחים כוס מים בסיר ומוסיפים תבלינים לפי הטעם. כשהמים רותחים מוסיפים את הקוסקוס למים, מערבבים היטב ומכבים את האש. משאירים את הסיר סגור במכסה במשך 7-6 דקות. מערבבים שוב ומגישים.

אני הכנתי סלט בשילוב הקוסקוס מקמח תירס. הילדים מאוד התלהבו ואהבו. פשוט הכנתי סלט ירקות ובנפרד את הקוסקוס תירס לפי ההוראות ואז ערבבתי הכל בקערה ותיבלתי. אפשר להוסיף מה שאוהבים. 

המוצרים כשרים פרווה בהשגחת הרבנות ובהשגחת הבד"ץ בעל"ז.
מחיר: 17.90 ₪ לאריזה של  400 גרם.


קמח חומוס

תבואות משווקת גם מגוון של קמחים מיוחדים כמו קמח חומוס.

הנטורופתית הילה גבע אבירם, מנהלת מכללת מדיטבע לרפואה משלימה, מציינת כי קמח חומוס עשיר בערכים תזונתיים רבים, בהם חלבון, פחמימות מורכבות (המסייעות לתחושת שובע), אשלגן, ברזל, חומצה פולית, סידן ועוד. הקמח מתאים כתחליף ביצה, ואפשר להכין ממנו חביתה מהצומח.

אני למדתי מדודה יקרה להכין קציצות בשילוב של קמח חומוס, שזהו בעצם המאכל הפרסי בשם גונדי. כשהבכור שלי היה עוד קטן, הוא מאוד אהב לאכול את הקציצות האלה אצלה ולאחר מכן קניתי בעצמי קמח חומוס והיתי מכינה קציצות עוף שבתוכם יש קמח חומוס. הקציצות הופכות להיות רכות וטעימות.

הקמח כשר בהשגחת הרבנות מטה יהודה ובד"צ בעלז"א.

מחיר: 14.90 ש"ח (לאריזה של  500 גרם)





קמח עדשים אדומות



קמח עדשים עשיר בערכים תזונתיים ומתאים להכנה של מגוון מתכונים, כמו לחמים, חביתה צמחית, פנקייקים, פשטידות, עוגות ועוגיות ומתאים גם להסמכה של מרקים ורטבים. בעקבות השימושיות הרבה שלו והיתרונות התוזנתיים הוא כנראה הפך להיות נפוץ מאוד בקרב הצמחונים והטבעוניים. 

תבואות השיקה קמח עדשים אדומות אורגני, עשוי מעדשים אדומות אורגניות שגודלו באופן טבעי, ללא דשנים כימיים וללא חומרי הדברה. העדשים נטחנו בתהליך השומר על ערכם התזונתי.

הנטורופתית הילה גבע אבירם, מנהלת מכללת מדיטבע לרפואה משלימה, מציינת כי קמח עדשים נוח יותר לעיכול מאשר העדשים בשלמותן. החומרים שגורמים לתסיסה ומכבידים על מערכת העיכול, מתפרקים בתהליך הטחינה. 
מבחינת ערכים תזונתיים, קמח עדשים הוא מקור מעולה לחלבון, וויטמין B1, חומצה פולית, אשלגן, אבץ, מגזניום וברזל. כמו כן, הוא עשיר בחומצת אמינו ליזין, התורמת לחיזוק מערכת החיסון. 
קמח עדשים, בתוספת של דגנים, זרעים ואגוזים, מהווה השלמה לצמחונים לחלבון מלא.
חביתת קמח עדשים וירקות

הצעות לשימוש ומתכונים:
חביתה מן הצומח - מערבבים קמח עדשים עם מים או חלב צמחי. אפשר להוסיף ירקות שאוהבים, כמו פטריות, בצל, עגבניות, ירק וכו'. 
עוגיות - קמח עדשים עם ביצה או חלב צמחי, סוכר, אגוזים קצוצים, אפשר להוסיף קינמון אם אוהבים ולאפות בתנור. 
מאפינס מלוח - קמח עדשים, מים, ירקות חתוכים, כמו כרישה, בצל, שום, פטריות, בתוספת תבלינים ולתנור.

כשר בהשגחת הבד"צ בעל"ז וכשרות הרבנות.
מחיר: 15.90 ש"ח (לאריזה של 500 גר')




תערובת מג'דרה קינואה

מדובר בתערובת מיוחדת ואורגנית של קינואה לבנה, עדשים כתומות ובורגול, להכנת תבשיל חגיגי, צבעוני ועשיר בערכים בריאותיים.

אופן ההכנה פשוט וקל: מוסיפים לתערובת 2 כוסות מים, 2 כפות שמן ותבלינים, ומבשלים על אש קטנה כ-20 דקות בסיר מכוסה. לפני הוספת התערובת, אפשר לטגן בצל עד להזהבה ואז להוסיף את התערובת ואת המים. כמו כן אפשר לתבל במגוון תבלינים שאוהבים: שום, כמון, כורכום, פפריקה, מלח ופלפל.   

את התבשיל אפשר להגיש כמו שהוא, ואפשר גם לשלב אותו במגוון מתכונים – פלפל או כרוב ממולא, כיסוני בצק ממולאים (אפשר לשלב גם בשר טחון מבושל), להכין בורקס פילו, להכין סלט קר עשיר (להוסיף חמוציות, פטרוזיליה, בצל ירוק וגרעיני חמנייה).

הנטורופתית טל בן דוד מציינת כי המג'דרה, בה משולבים קטניות ודגנים באותה מנה מספקת לגוף את כל חומצות האמינו הדרושות. כמו כן, מרכיבי המג'דרה עשירים בערכים תזונתיים: הקינואה עשירה בחלבון, ברזל, סידן, ויטמין E, סיבים תזונתיים וויטמיני B; עדשים כתומות עשירות בחלבון, ויטמיני B, סידן, ברזל, נוגדי חמצון וחומצה פולית; ובורגול – הוא מקור טוב לפחמימות, סיבים תזונתיים, מגנזיום ואשלגן. תערובת המג'דרה מצוינת לטבעונים ולצמחונים לקבלת חלבון מלא מהצומח.
בנוסף, הקטניות והדגנים גודלו באופן אורגני, כך שהם נקיים מכימיקליים וחומרי הדברה המזיקים לבריאות. 

כשרות: בהשגחת הרבנות ובד"צ בעל"ז.
מחיר לצרכן: 19.90 ש"ח לאריזה של 500 גרם.
את המוצרים של תבואות להשיג ברשתות וחנויות בתי טבע ברחבי הארץ. 
לפרטים: www.tvuot.co.il



 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...