יום רביעי, 1 באוגוסט 2018

לחמי מחמצת איכותיים ובריאים מאת מאפיית פת שטיינבך-מאפייה חשמלית


לחמים זאת אחת ההנאות הגדולות, רק מלהריח לחם טרי ולחשוב לאכול לחם חמים שיצא מהתנור עם קצת חמאה ...💬 אבל מה, לחם לבן כבר מזמן לא קונים, אולי רק כשקונים חלות לשבת, הנטייה היא לקנות רק לחמים עם קמחים בריאים יותר. באופן כללי, הביקוש לתזונה בריאה יותר, קמחים בריאים יותר, הולך וגדל. 


קיבלתי בשבוע שעבר משלוח מקסים שכלל מספר סוגים של לחמי מחמצת איכותיים מאת "פת שטיינבך - מאפייה חשמלית" - מאפיית בוטיק של לחמי מחמצת מקוריים! 


לחמים שונים ומגוונים, כולם מקמחים בריאים יותר ומכילים תוספות שונות כמו דגנים, אגוזים או עגבניות מיובשות או מתוקים כמו שוקולד מריר וצימוקים. 


קצת רקע והסבר על שם המאפייה: עפר שטינבך, נכדו של אבא פת, מייסד "מאפיות פת" שפעלו בחיפה בשנים 1922-1953, חזר לשורשים ופתח לאחרונה בעיר מאפיית בוטיק יפהפייה, "פת שטינבך – מאפייה חשמלית", בה הוא אופה מגוון עשיר של לחמי מחמצת מקוריים ומיוחדים, ללא שמרים וחומרים תעשייתיים. הלחמים נאפים בעיקר מקמחים מלאים ומשובחים בטחינה גסה, תוך שימוש במחמצות שאור מחיטה, כוסמין או שיפון.




שטינבך, שפיתח את המתכונים, גם העניק לכל לחם שם מיוחד משלו, כמו: את "מלך ארגמן",  "שוף שיפון", "הכל לציפור", "מקלות הכוסמין של חני" ועוד.


דוגמאות ללחמים במאפיית פת שטיינבך:
לחם "טוטם" –  לחם ייחודי שנאפה בתבנית טרקוטה גלילית, ומיוצר מתערובת של קמחים מלאים מחיטה, כוסמין ושיבולת שועל, בתוספת אגוזי קשיו, גרעיני דלעת, חמנייה ופרג.  (22 שח)

"שועלי": לחם מקמח חיטה מלא, עשיר בתוספות של שיבולת שועל גסה, אגוזי קשיו, לוז, מלך, גרעיני חמניות ודלעת ועגבנייה מיובשת. (22 שח)


"חריף מטריף": לחם מקמח חיטה מלא, בתוספת פלפל חריף טרי. (22 שח)

"בזיליקה": כיכר מחמצת אפויה בתבנית טרקוטה גלילית, עשויה מ- 100% קמח מלא גס בתוספת עלי בזיליקום טריים, עגבניות מיובשות וצנובר. (22 שח)

"חום בכפר": לחם מקמח מלא בתוספת נדיבה של שוקולד מריר. (22 שח)

לחם "אמר": עשוי מקמח "אמר" מלא 100% (זן חיטה קדום) ומחמצת כוסמין. (28 שח)

"מרקי": כיכר קערת מרק עשויה מ-100% קמח גס, בעלת דופן עבה.



"ביצי כוסמין": לחמניות מקמח כוסמין מלא גס ומחמצת כוסמין, בציפוי אגוזים, גרעינים וזרעונים. (6 שח)


"דון צימוקי": לחמנייה מקמח מלא עם אגוזי מלך וצימוקים. (6 שח)

לחמניות עם שוקולד ועם צימוקים


הלחמים נמכרים בשקית נייר עם "חלון שקוף", שעליה מדבקה המפרטת את תכולת הלחם וערכיו התזונתיים. אפשר לקבל אותם שלמים או פרוסים (פריסה מתבצעת בו ברגע). 


שטינבך מדגיש: "לחמיי עשויים אך ורק מקמחים מלאים ומשובחים בטחינה גסה (של הגרעין בשלמותו), מים, מלח ים אטלנטי ומחמצת שאור, ואין בהם שמרים או חומר תעשייתי כלשהו. כל לחם נעשה בעבודה יד, וכל בצק מקבל יחס אישי הכולל התפחה איטית במשך 24 – 48 שעות ולאחר מכן אפייה בתנור אבן. כמו פעם", הוא מסביר.  

לחמים עם דברים טובים כמו אגוזים ודגנים 

את המאפייה עיצב בניחוח נוסטלגי: על הקירות  תמונות ופריטים היסטוריים של משפחת פת. על המדפים - ארגזי לחם ישנים מעץ ואמייל ומכונות ביתיות לפריסת לחם. הלחמים מוצגים באלגנטיות בארגזי לחם שבנה בעצמו.

צילום: אלי דגני


אפשר ליהנות במקום גם ממגוון כריכים משובחים – גם טבעוניים - ממבחר הלחמים ולחמניות המחמצת, מלאים בנדיבות בכל טוב. ויש גם מבחר של מיצים טבעיים מעולים. בפתח המאפייה שולחנות וכסאות בר, לישיבה נוחה באווירה נעימה.

את הלחמים אפשר לקנות במאפייה, הפתוחה בימים ראשון-חמישי בשעות 08:00-18:00 ובימי ששי - עד 14:00. 
יש אפשרות להזמין משלוח דרך האתר. בשלב זה המשלוחים מתקיימים רק בחיפה.


המאפייה ממוקמת ברחוב דרך יפו 28, חיפה. פרטים והזמנות: בטלפון 04-6184881 .
האתר: https://www.patt-bakery.co.il




 לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...